De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Vandaag tijdens het werk, ja "tijdens" het werk, dankzij een missing/vergetelheid door de klant (Hubo) van mijn werk (G4S) de 80.000km bereikt.
20200424_104728.jpg

Gisteren belde men mij om te vragen of ik mijn voor vandaag geplande shift op 42km van thuis wilde laten vervangen door een shift aan een Hubo in Bouillon, op 149km van thuis, (via de snelweg, maar ik neem een toeristischer route van 136km).
20200424_231008.jpg


Dus ik eerst naar de Hubo in Bouillon deze morgen, bleek een vergissing, stond een andere agent. Manager gebeld, die zocht het uit, en een kwartier later krijg ik telefoon, "ja sorry, je moest in Jemeppe-sur-Meuse, aan de Gamma zijn".
Was niet mijn fout, was niet de planners hun fout, maar de fout van Hubo Bouillon, hadden per ongeluk dubbel geboekt. Intussen een ziektemelding van een collega, die in voornoemde Gamma moest staan, dus ik mocht naar ginder. Gelukkig zijn al die uren wel doorbetaalt, plus km-vergoeding.

Het is dus op de weg van Bouillon naar Jemeppe-sur-Meuse dat ik de 80.000km heb aangetikt.

Bij thuiskomst had in 80.064km, en heb ik de olie, oliefilter en benzinefilter varvangen.

Morgen naar een Hubo in Malmedy, deze week is daardoor goed voor ruim 1.300km.
 
Kom daar bij boullion zeker twee keer per jaar langs; helaas met de auto, prachtig op de motor niet-destructief zijn.

@DKP : Bouillon is zeker geen straf om te rijden, en als het zakelijk kan is het meer dan een cadeautje. Vorig jaar heb ik deze plek bewust ingepland als aanloop naar een mooie route richting het Zuiden. Hier een plaatje:

52E4BDE8-94FF-4B73-A17F-A18EAB278E44.jpeg
 
Met enige vertraging vandaag de 140.000 gepasseerd. Tot mijn schrik zie ik wel net bij thuiskomst dat er olie lekt. Het eerste mankement in acht jaar, hopelijk valt het mee en kan ik gewoon door naar de twee ton...
Hoe staat het nu met die olielek? Oorzaak al gevonden?
 
Hoe staat het nu met die olielek? Oorzaak al gevonden?

Ja, gelukkig wel! Ik weet niet of het in het grote sleutelbunder topic hoort of niet, maar op de één of andere manier was het oliefilter iets los gekomen. Heel vreemd, die zat er al ruim vijf maanden op. Gelukkig niet al teveel olie gelekt, dus niets aan de hand. Alles grondig schoongemaakt en weer lekker verder:]
 
Vandaag ... eu nee, gisterenavond eigenlijk ... een km-stand bereikt die me slechte herinneringen gaf ...
20200709_231335.jpg

namelijk mijn ongeval van ruim 2 jaar geleden is op deze km-stand gebeurt ...

Maar nu dus over die stand heen, dus ik zit safe :+
was dat maar zo, maar ik probeer gewoon positief te zijn ...

Morgen ... nee, straks in de namiddag op weg naar het werk zal ik dus standje 88888 voorbij zien komen :9

Daarmee komen de 90.000 en 100.000km ook steeds veel korter bij.

Balhoofdlagers beginnen meer en meer last van een dood punt te krijgen. Als ik doorga met deze motor zal ik die op de 100.000km toch sowieso moeten vervangen. Ik vrees hetzelfde voor de uitlaat ...
 
Eindelijk, de 90.000 km bereikt.
Heeft langer geduurd dan verwacht. Komt enerzijds door verhuist te zijn, waarbij de 14km minder per dag aan woonwerk slechts een kleine factor is. Druk bezig in huis maakt dat ik minder voor het plezier rond rijd, dus ook quasi geen omwegen voor en/of na het werk.
20200810_100242.jpg


Olie, oliefilter en voorband zijn intussen vervangen.

Maar de uitlaatcollector is er niet goed aan toe -O-
Hopelijk houdt die het nog uit tot de 100 ton ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn pa en ik stonden begin dit jaar bij Mamola motoren in Laren. Bij mijn vaders BMW R90S stonden 2 mannen te kijken. "Er staat 31.000 km op de teller zei 1 van de mannen, waarop de ander zei: dat zal wel 131.000 moeten zijn. Of 231.000 zei de ander weer lachend. Ik zei: nee, dat is 431.000 km. Wat goed onderhoud al niet voor een motor kan doen......
 

Bijlagen

  • 20200810_220546.jpg
    20200810_220546.jpg
    2 MB · Weergaven: 14
  • 20170409_123019.jpg
    20170409_123019.jpg
    3,5 MB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Mijn pa en ik stonden begin dit jaar bij Mamola motoren in Laren. Bij mijn vaders BMW R90S stonden 2 mannen te kijken. "Er staat 31.000 km op de teller zei 1 van de mannen, waarop de ander zei: dat zal wel 131.000 moeten zijn. Of 231.000 zei de ander weer lachend. Ik zei: nee, dat is 331.000 km. Wat goed onderhoud al niet voor een motor kan doen......


Geweldig dit!
 
Maar de uitlaatcollector is er niet goed aan toe -O-
Hopelijk houdt die het nog uit tot de 100 ton ...

Typisch Suzuki-kwaaltje. Ik heb mijn uitlaat laten lassen. Was niet goedkoop, maar wel blij dat het gebeurd is. Ik was overigens bij ca. 70k al aan de beurt. Mijn motor staat nu op 80k. Hoort al bijna thuis in dit topic. :]
 
100 ton? Das best veel. Best heel veel. Best heel erg veel.
1 ton = 1.000
100 ton = 100.000
Nooit begrepen dat 100.000km als een "ton" bestempeld wordt.
Typisch Suzuki-kwaaltje. Ik heb mijn uitlaat laten lassen. Was niet goedkoop, maar wel blij dat het gebeurd is. Ik was overigens bij ca. 70k al aan de beurt. Mijn motor staat nu op 80k. Hoort al bijna thuis in dit topic. :]
Bedoel je dan, de collector aan de eindbuis laten lassen? Dus dat het alles 1 geheel wordt?
Het is namelijk daar waar beide aan elkaar gekoppeld zijn dat het nu kapot gaat. Hadden al mijn GSX F'en idd last van.
Ook al aan zitten denken om na te vragen of iemand dat zou kunnen doen, maar dan zou het moeten kunnen terwijl alles nog op de motor staat, en mag niet te veel kosten. Anders liever een after market inox collector aan 229€.
 
R1200GSA 157.000 km, olieverbruik: 0
1 x bij 20000 km afgebroken kardan as door lekke manchet die zout water binnenliet
1 x nieuwe ontstekingskast bij 130.000 km
Staat nu te wachten op volgende rijder
 
Bedoel je dan, de collector aan de eindbuis laten lassen? Dus dat het alles 1 geheel wordt?
Het is namelijk daar waar beide aan elkaar gekoppeld zijn dat het nu kapot gaat. Hadden al mijn GSX F'en idd last van.
Ook al aan zitten denken om na te vragen of iemand dat zou kunnen doen, maar dan zou het moeten kunnen terwijl alles nog op de motor staat, en mag niet te veel kosten. Anders liever een after market inox collector aan 229€.
Ja inderdaad, connectiestuk tussen linkpijp en collector. Die was bij mijn B12 doorgerot. Probleem bij mij was dat de uitlaatbouten niet goed los gingen en er het e.e.a. hersteld moest worden. Daardoor werd het een dure operatie. Als die bouten goed loskomen, is het een stuk goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan