De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Het zou kunnen hoor. Maar er zijn wat kosten aan.
De balhoofdlagers zijn aan het kapot gaan, en de uitlaatcollector ook. De veringen smeken om vervangen te worden door betere, al kunnen die nog het langst van alles wachten.
Verder moet er een heel groot onderhoud aan gebeuren, al is dat niet het doorslagpunt, want dat heb je bij elke motor op een gegeven moment.
Alles samen zou het op een kleine 750€ uitkomen. Dat is inclusief de teller reset (80€ ongeveer, plus de kost om ervoor naar NL te rijden, in B vind ik niemand die het kan en/of wil doen).

De reden om voor een opvolger te gaan is omdat ik er eentje gevonden heb van 2004 met 33.000km voor maar 1100€, en op de foto's ziet die er nog goed uit. Er zijn ook zowat alle facturen bij van onderhoudsbeurten. Gaan kijken komende zaterdag om te zien of dat ook in real zo is, en ze technisch echt goed zit. Vooral op uitlaat en balhoofdlagers kijken. Dan proberen te bieden vanaf 700€, en zien waar we uitkomen.
Bij de minste twijfel en geen "korting" neem ik ze niet. Maar voor max 1000€ wel, indien ze echt goed is. De huidige blijft ernaast als onderdelen donor, of zelfs als "reservemotor" :+
2004 voor € 1100? Dat vind ik op zich al een heeeeel redelijke prijs. Mits er niet nu al zaken direct vervangen hoeven te worden (banden, kettingset, remmen, je-weet-wel).
Succes bij de onderhandelingen zaterdag!
 
Ik schiet niet erg op de laatste tijd... nergens goed voor daar thuiswerken.
IMG_20201008_154335266_HDR.jpg


Sorry voor deze off-topic reactie. ;)
 
2004 voor € 1100? Dat vind ik op zich al een heeeeel redelijke prijs. Mits er niet nu al zaken direct vervangen hoeven te worden (banden, kettingset, remmen, je-weet-wel).
Succes bij de onderhandelingen zaterdag!
Ohw ja, ze staat intussen al een tijdje in mijn garage, voor 800€ ;)

Bekijk bijlage 1558023

Dat woon sport verkeer houdt m'n tellertje toch wel even bezig..
Mooi :t

Mijn blauwe GSX F zit intussen al aan 97.605km :X

Tja, sinds eind vorige maand dagelijks 200km (en soms meer) km woon werk verkeer ... maar vanaf november is het weer gedaan met dat feest, dan terug naar de luchthaven, met amper werk ... dus ook weer een pak minder km's. De 99.999+1km zou ik normaal pal voor mijn verlof (half november tot en met de eerste week van december) gehaald hebben, zoals het er nu uitziet, zal het pas voor eind december/begin januari zijn ... of er moest (weer) wat veranderen op mijn werk ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bekijk bijlage 1570193

Eigenlijk was het de bedoeling om de foto te maken bij stand 111111, 5km daarvoor denk je er nog aan, ben je lekker verder aan het toeren, zie je opeens al 111113. K*'t! Achteruit duwen hielp niet, dus dan maar zo :+
Is dat scherm roze? Of is het rood maar lijkt het enkel roos op de foto?
 
Hoi allemaal, ik ben dit topic al even aan het doorlezen en prachtig om al die hoge kilometerstanden te zien en lezen. Rijdt zelf al 35jr motor en "vroeger" was een motor met 30.00km onderhand al afgeschreven al zie ik vele oudjes hier passeren met hoge km standen. Pas zat ik nog met iemand te kletsen die bij 15.000 zijn motor maar ging inruilen omdat de km stand al hoog werd. Ik moet nu sinds kort dagelijks 100km per dag gaan doen en zal op een Honda sh300i zijn en Moto guzzi v85 tt voorheen was het alleen "fun" kilometers.
Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de staat van motoren, het onderhoud wat gedaan is, revisie, 's evt en huidig olie verbruik of vermogen verlies..... Misschien dat mensen hier ook iets over kunnen vertellen maar mijn vermoeden dat motoren met goede motorolie, onderhoud en vooral blijven rijden toch behoorlijke km standen halen klopt wel. Mooi topic 👍
 
kort: twee BMW F800s..
waren beide met 180.000 km helemaal op.
Viel me eigenlijk tegen hoeveel gedoe daar mee had boven de 100K
 
Ik moet eigenlijk weer een update doen van de poll. Heb er tegenwoordig een K100 bij. Afgelopen half jaar alweer 8k km's verder en hij staat nu bijna op de 90.000km.
Hoi allemaal, ik ben dit topic al even aan het doorlezen en prachtig om al die hoge kilometerstanden te zien en lezen. Rijdt zelf al 35jr motor en "vroeger" was een motor met 30.00km onderhand al afgeschreven al zie ik vele oudjes hier passeren met hoge km standen. Pas zat ik nog met iemand te kletsen die bij 15.000 zijn motor maar ging inruilen omdat de km stand al hoog werd. Ik moet nu sinds kort dagelijks 100km per dag gaan doen en zal op een Honda sh300i zijn en Moto guzzi v85 tt voorheen was het alleen "fun" kilometers.
Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de staat van motoren, het onderhoud wat gedaan is, revisie, 's evt en huidig olie verbruik of vermogen verlies..... Misschien dat mensen hier ook iets over kunnen vertellen maar mijn vermoeden dat motoren met goede motorolie, onderhoud en vooral blijven rijden toch behoorlijke km standen halen klopt wel. Mooi topic 👍
Iemand die zegt dat z'n motor bij 15000km versleten is daar zit je niet mee te kletsen, maar die loopt te kletsen. Elke motor moet sowieso de 50.000km wel kunnen halen. En als het geen enorm hoogtoerig opgefokte exoot is, dan is 100.000km ook goed te doen. Ja, dan heb je al wel het een en ander moeten vervangen, maar niet meer dan je normaal bij een auto zou moeten. Ik zie regelmatig motoren langskomen met meer dan 100.000km. Dan hebben ze wel veel woon-werk verkeer gereden, maar ik zou dan geen rare dingen verwachten voor de 100.000km.

kort: twee BMW F800s..
waren beide met 180.000 km helemaal op.
Viel me eigenlijk tegen hoeveel gedoe daar mee had boven de 100K
Wat is voor jou helemaal op?
 
Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de staat van motoren, het onderhoud wat gedaan is, revisie, 's evt en huidig olie verbruik of vermogen verlies..... Misschien dat mensen hier ook iets over kunnen vertellen maar mijn vermoeden dat motoren met goede motorolie, onderhoud en vooral blijven rijden toch behoorlijke km standen halen klopt wel.

Vorig jaar heb ik met 2 ton op de klok mijn Diversion 900 gesloopt. Ik kocht hem zelf met 30.000 en heb er in 9 jaar tijd 170.000km bijgezet. Bij 60.000 heb ik de klepspeling nog gecontroleerd, maar er hoefde toen niks bijgesteld te worden. Ik heb toen besloten er verder niks meer aan te doen. Ik heb in de daarop volgende 140k alleen nog olie+filter ververst (met dubbele interval, moest eigenlijk om de 6k, ik deed het om de 12k), en een aantal keer luchtfilter en bougies, maar het blok is nooit meer open geweest. Uiteraard heb ik banden, remmen e.d. wel netjes bijgehouden. Na 2 ton moest er dermate veel vervangen worden dat het niet meer rendabel was en heb ik hem gesloopt. Jaren pekel had zijn tol geëist, remmen waren op, uitlaat verrot, demper lek, maar motorisch liep hij nog altijd als een zonnetje. Beetje luidruchtig, maar altijd starten en lopen, olieverbruik nihil en schakelde nog perfect. Ik denk dat ik er bloktechnisch nog wel even mee door had kunnen rijden.

Ik heb het blok nog liggen, nog steeds het plan om het ter lering en vermaak uit elkaar te trekken om te kijken hoe de boel er aan toe is, maar dat is er nog niet van gekomen.
 
Ik moet eigenlijk weer een update doen van de poll. Heb er tegenwoordig een K100 bij. Afgelopen half jaar alweer 8k km's verder en hij staat nu bijna op de 90.000km.

Iemand die zegt dat z'n motor bij 15000km versleten is daar zit je niet mee te kletsen, maar die loopt te kletsen. Elke motor moet sowieso de 50.000km wel kunnen halen. En als het geen enorm hoogtoerig opgefokte exoot is, dan is 100.000km ook goed te doen. Ja, dan heb je al wel het een en ander moeten vervangen, maar niet meer dan je normaal bij een auto zou moeten. Ik zie regelmatig motoren langskomen met meer dan 100.000km. Dan hebben ze wel veel woon-werk verkeer gereden, maar ik zou dan geen rare dingen verwachten voor de 100.000km.


Wat is voor jou helemaal op?

M’n Honda ST1100 gaat richting de 150.000km, al is dat natuurlijk geen opgefokte hoogtoerige exoot. Rijdt nog steeds heerlijk, geen extreem olieverbruik, cardan nog prima, dus die is nog lang niet afgeschreven.
In het verleden heb ik een Suzuki VX800 gehad, die begon na 50.000 km wel behoorlijk olie te gebruiken.
 
M’n Honda ST1100 gaat richting de 150.000km, al is dat natuurlijk geen opgefokte hoogtoerige exoot. Rijdt nog steeds heerlijk, geen extreem olieverbruik, cardan nog prima, dus die is nog lang niet afgeschreven.
In het verleden heb ik een Suzuki VX800 gehad, die begon na 50.000 km wel behoorlijk olie te gebruiken.
Ik schaar de ST1100 onder dezelfde noemer als de K100 als in: dat zijn praktisch auto's op twee wielen. Die lopen nog wel 4 ton als het moet.
 
Mijn ZRX begon zo even over de 90K opeens problemen met de bak te krijgen. Heeft een aardige duit gekost om die te laten repareren (3 tandwielen en de schakelvork zijn vervangen). Recent laten afstellen, ook de naaldbuizen in de carburateurs bleken versleten en zijn vervangen. Verder gelukkig tot nu toe alleen maar kleinigheden (hoewel het verbruik nog steeds erg hoog lijkt).

Voor de centen die ik er dit jaar in gestoken heb kom je al aardig in de buurt van een goed lopende gebruikte... tja... nu hopen dat 'ie zonder al te veel gekkigheid weer een paar jaar door pruttelt.
 
Ik schaar de ST1100 onder dezelfde noemer als de K100 als in: dat zijn praktisch auto's op twee wielen. Die lopen nog wel 4 ton als het moet.
Ik denk ook dat je dat soort motoren als je wilt bijna tot in de lengte van jaren rijdend kan houden. Als je wilt, want er komt altijd een moment dat je er grote kosten aan gaat krijgen, en dat is het meestal niet meer waard. Ik zat met de Diversion destijds ook tegen ongeveer een 1500 euro aan kosten aan, voor een motor die economisch gezien nog de oud-ijzerprijs waard was. Technisch gezien had ik hem nog makkelijk kunnen oplappen, maar die prijs vond ik het niet meer waard.
 
Ik denk ook dat je dat soort motoren als je wilt bijna tot in de lengte van jaren rijdend kan houden. Als je wilt, want er komt altijd een moment dat je er grote kosten aan gaat krijgen, en dat is het meestal niet meer waard. Ik zat met de Diversion destijds ook tegen ongeveer een 1500 euro aan kosten aan, voor een motor die economisch gezien nog de oud-ijzerprijs waard was. Technisch gezien had ik hem nog makkelijk kunnen oplappen, maar die prijs vond ik het niet meer waard.
nee voor dat geld koop je ook een andere met 1/4e van de km's. Rationeel/economisch is dat gewoon slimmer..
 
Hoi allemaal, ik ben dit topic al even aan het doorlezen en prachtig om al die hoge kilometerstanden te zien en lezen. Rijdt zelf al 35jr motor en "vroeger" was een motor met 30.00km onderhand al afgeschreven al zie ik vele oudjes hier passeren met hoge km standen. Pas zat ik nog met iemand te kletsen die bij 15.000 zijn motor maar ging inruilen omdat de km stand al hoog werd. Ik moet nu sinds kort dagelijks 100km per dag gaan doen en zal op een Honda sh300i zijn en Moto guzzi v85 tt voorheen was het alleen "fun" kilometers.
Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de staat van motoren, het onderhoud wat gedaan is, revisie, 's evt en huidig olie verbruik of vermogen verlies..... Misschien dat mensen hier ook iets over kunnen vertellen maar mijn vermoeden dat motoren met goede motorolie, onderhoud en vooral blijven rijden toch behoorlijke km standen halen klopt wel. Mooi topic 👍
ik heb niet veel verstand van scooters / een Honda SH300i maar denk dat je mag aannemen dat een dergelijke scooter niet dezelfde levensduur heeft als een ST1100, Diversion, BMW waar men het hierboven ook over heeft, maar hoeveel dan wel..??
Als je er goed voor zorgt, normaal mee rijdt (een lichte motor/scooter belast je relatief vaak wat zwaarder..) en veel km/jaar mee rijdt kan je er wellicht toch nog wel een ton mee halen.
Door de lagere aanschaf-, verbruiks- en onderhoudskosten is hopelijk zo'n scooter per saldo goedkoper, anders kan je misschien beter een zwaardere nemen.
 
Mijn Magna's V65 waren alle 2, de 3e is eerder verkocht, na 130k op. Daarna teveel gesleutel en poen nodig om enz.
 
ik heb niet veel verstand van scooters / een Honda SH300i maar denk dat je mag aannemen dat een dergelijke scooter niet dezelfde levensduur heeft als een ST1100, Diversion, BMW waar men het hierboven ook over heeft, maar hoeveel dan wel..??
Als je er goed voor zorgt, normaal mee rijdt (een lichte motor/scooter belast je relatief vaak wat zwaarder..) en veel km/jaar mee rijdt kan je er wellicht toch nog wel een ton mee halen.
Door de lagere aanschaf-, verbruiks- en onderhoudskosten is hopelijk zo'n scooter per saldo goedkoper, anders kan je misschien beter een zwaardere nemen.

Zal vooral niet slechter zijn gok ik zo. Kleine motoren/scooters worden er gewoon veel meer van gebouwd (het volledige zwaarbevolkste werelddeel rijdt er mee) en het mag volgens wat oudere beproeftere techniek.
Wordt ook minder mee gescheurd wat ook helpt in de levensverwachting.
Ik heb ik Azië veel scooters gezien waarvan de eigenaren niet eens wisten wat onderhoud inhield die ver over de 100K waren.
 
Voor zowel oude motoren als voor oude auto’s gaat op dat met genoeg investeren het spul wel blijft rijden.
Als een reparatie of storing te veel gast kosten dan wordt het wegdoen of sloop.
Als voorbeeld is de rubriek “Klokje Rond” in de AutoWeek altijd leuk om te lezen en het is soms verbazingwekkend hoeveel geld en moeite sommige mensen nog in een oud hok steken om dat ding op de weg te houden.
 
Mijn Honda NTV heeft nu het 3e blok eronder. Andere blokken hadden beide wat versnellingsbak issues toen ze +/- 130-140k gelopen hadden. Wel mee door te rijden, maar soms uit de 2 schieten is wat irritant. Aangezien een ruilblok bijna niks kost en er zo onder zit rij ik nu weer met een blok van 60k op de teller. Motor heeft bijna 250.000km nu.

Verder geheel probleemloze motor met cardan, dus ideaal als woon-werk makker. Altijd starten, gewoon regulier onderhoud doen en gaan. Staan ze ook wel om bekend zo degelijk te zijn. Beetje pech van mijn kant met die versnellingsbak tot 2x toe. Maar heb dan ook van beide blokken de 1e 120.000 zelf er niet op gereden. Kocht de motor met 216.000km voor een appel en een ei.
 
Voor zowel oude motoren als voor oude auto’s gaat op dat met genoeg investeren het spul wel blijft rijden.
Als een reparatie of storing te veel gast kosten dan wordt het wegdoen of sloop.
Als voorbeeld is de rubriek “Klokje Rond” in de AutoWeek altijd leuk om te lezen en het is soms verbazingwekkend hoeveel geld en moeite sommige mensen nog in een oud hok steken om dat ding op de weg te houden.
Het valt me daar juist op dat die auto's met een miljoen op de teller vooral gewoon onderhouden worden zoals het hoort. En ja, daar horen soms ook wat duurdere onderdelen bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan