De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Kijk een S en geen X, mooie machine!
Ja de S en dat is vooral de gebruiksvriendelijkheid voor dagelijks gebruik. Moet nog wel een topkoffer op ,handkappen en iets hoger windscherm en dan maar rijden….voor het allroad idee en de pure fun kilometers pak ik mijn Guzzi wel maar de Honda rijdt echt als een Honda ….heerlijk ,vertrouwd en makkelijk…
 
Mijn '76 GL 1000 Ltd bij aankoop 68.392km na volledige restauratie en revisie van het blok met nieuwe drijfstangen, zuigers, zuigerveren lagerschalen, primaire ketting en heel de reutemeteut weer gloednieuw. Ondertussen 47km mee gereden.
Mijn '78 GL 1000 K3 bij aankoop 126090km nu 129925 dus 3835 gereden op 4 jaar.
Mijn '82 GL 1100 Std bij aankoop 83638km nu 85431 dus 1793km gereden op 3 jaar.
Mijn '82 CBX 1000 bij aankoop 97310km nu 99580 dus 2270km gereden op 3 jaar blok is op 93000 gereviseerd.
Mijn '83 GL 1100 Aspencade bij aankoop 44839km nu 45027 dus 188km gereden op 5 jaar motor was van sterfgeval en in de zomer van 2022 pas rijklaar gemaakt.
Mijn '85 GL 1200 Ltd bij aankoop 62978mls nu 63244 dus 426km gereden op 3 jaar huidige km-stand 101191km.
Mijn '86 GL 1200 SE-i bij aankoop 124162mls nu 125822 dus 2656km gereden op 4 jaar huidige km-stand 201133km
Mijn '89 GL 1500 Aspencade bij aankoop 54978mls nu 125072 dus 112151km gereden op 12 jaar motor staat nu ondertussen 4 jaar mooi te wezen en is niet meer mee gereden. Huidige km.stand 200115km.
Mijn '95 GL 1500 SE bij aankoop 47674km nu 204160 dus 156486km gereden op 9 jaar.
Mijn '04 ST 1300 bij aankoop 53713km nu 105249 dus 51536 km gereden op 5 jaar.
Mijn '12 GL 1800 bij aankoop 8652km nu 71144 dus 62492km gereden op 3 jaar.
De '95 GL 1500 SE Lehman trike van't vrouwtje bij aankoop 29026km nu 34300 dus 5274km gereden op 2 jaar.
 

Bijlagen

  • KM-stand op 20-01-2023.jpg
    KM-stand op 20-01-2023.jpg
    6,6 KB · Weergaven: 16
  • Km-stand op 20-01-2023.jpg
    Km-stand op 20-01-2023.jpg
    9,7 KB · Weergaven: 16
  • KM stand op 20-01-2023.jpg
    KM stand op 20-01-2023.jpg
    9 KB · Weergaven: 15
  • Km-stand op 20-01-2023.jpg
    Km-stand op 20-01-2023.jpg
    6,2 KB · Weergaven: 12
  • Km-stand op 20-01-2023.jpg
    Km-stand op 20-01-2023.jpg
    8,8 KB · Weergaven: 14
Oud vrouwtje?
Is dat dan een aanbeveling?
Hier vlakbij ook zo'n oude vrouw met auto....................eeeeh nee, is vliegtuig.🥲
Je weet altijd precies dat zij weg gaat rijden. Die geeft gas alsof ze moet gaan opstijgen.
Natuurlijk daarbij de koppeling voor 90% ingetrapt, want anders zal ze eind van de straat in het plantsoen belanden.
 
Is dat dan een aanbeveling?
Hier vlakbij ook zo'n oude vrouw met auto....................eeeeh nee, is vliegtuig.🥲
Je weet altijd precies dat zij weg gaat rijden. Die geeft gas alsof ze moet gaan opstijgen.
Natuurlijk daarbij de koppeling voor 90% ingetrapt, want anders zal ze eind van de straat in het plantsoen belanden.
Nu is het grapje niet meer leuk.
 
Oud vrouwtje?
Mijn vriendin is inderdaad wat jaartjes ouder dan ik ben... :)

Maar de motor, die was van een lokale rijschool. Is gebruikt door de instructeur. Dus wel het typische gebrekkige onderhoud wat ik van zulke motoren verwacht; alleen naar de dealer gebracht voor de vereiste beurtjes en reparaties, niks gepoetst en pekel-aanslag op de diverse plekken inclusief velgen. Maar ik heb hem ook voor een (relatief) prikkie gekocht.
 
Mijn vriendin is inderdaad wat jaartjes ouder dan ik ben... :)

Maar de motor, die was van een lokale rijschool. Is gebruikt door de instructeur. Dus wel het typische gebrekkige onderhoud wat ik van zulke motoren verwacht; alleen naar de dealer gebracht voor de vereiste beurtjes en reparaties, niks gepoetst en pekel-aanslag op de diverse plekken inclusief velgen. Maar ik heb hem ook voor een (relatief) prikkie gekocht.
Je weet dus dat ze minstens een uur per keer gebruikt zijn. Vermoedelijk meerdere uren per dag. Daar slijt je blok niet van. En met ,155 pk is een lesmotor volgen niet eens een probleem. Zou voor mij ook wel iets zijn als werkpaard. Zuipt wel behoorlijk toch?
 
Je weet dus dat ze minstens een uur per keer gebruikt zijn. Vermoedelijk meerdere uren per dag. Daar slijt je blok niet van.
Klopt, de dealer kende de instructeur en gaf al aan dat deze man bijna altijd lange bloklessen reed, en het blok in prima staat was. Dus van de 100k was ik niet bang.

Zuipt wel behoorlijk toch?

Ikzelf heb er in het begin wel veel woon-werk mee gereden, toen reed hij zo'n beetje 1 op 15. Maar mede omdat mijn werk dichtbij is en het blok niet lekker warm kon worden laat ik dat over aan mijn trouwe CBF600 ( die inmiddels ook over de 100k zit ).
 
Zuipt wel behoorlijk toch?
Heb er ooit een testrit mee gedaan toen ze pas uitkwamen.
De boordcomputer gaf toen 4,3L/100km aan (ik weet dat dit kan afwijken, maar meer dan 5L zal het ook wel niet geweest zijn).

Ik reed doen minder rustig als momenteel met mijn GSX F, maar ook niet wild natuurlijk. Tja, je weet wel he, testrit ;)
Laat ik het zo zeggen, overal de V-max, ook op de snelweg, en aan een van de rode verkeerslichten bleef die ene Porsche toch lekker achter mij *D

Als de Euronorm en die LEZ hysterie zo geen belachelijk probleem vormden, zou ik er gerust nog zo eentje willen!
 
Heb er ooit een testrit mee gedaan toen ze pas uitkwamen.
De boordcomputer gaf toen 4,3L/100km aan (ik weet dat dit kan afwijken, maar meer dan 5L zal het ook wel niet geweest zijn).

Ik reed doen minder rustig als momenteel met mijn GSX F, maar ook niet wild natuurlijk. Tja, je weet wel he, testrit ;)
Laat ik het zo zeggen, overal de V-max, ook op de snelweg, en aan een van de rode verkeerslichten bleef die ene Porsche toch lekker achter mij *D

Als de Euronorm en die LEZ hysterie zo geen belachelijk probleem vormden, zou ik er gerust nog zo eentje willen!
Ik kan jouw niet als referentie nemen. Jij rijdt 30 a 35 kilometers per liter met je Gsx750f.
 
Ik kan jouw niet als referentie nemen. Jij rijdt 30 a 35 kilometers per liter met je Gsx750f.
Nou dat is iets overdreven hoor ;)
Ik zit gewoonlijk rond de 28 km/liter ;)

Wel 1 keer een uitschieter gehad van 32 km (700km op 21,85L), maar daar deed ik toen ook bewust moeite voor om dat record te halen, en dan moet ik eerlijk zijn, dan is het rijpkezier er ook wel af :P
 
Nou dat is iets overdreven hoor ;)
Ik zit gewoonlijk rond de 28 km/liter ;)

Wel 1 keer een uitschieter gehad van 32 km (700km op 21,85L), maar daar deed ik toen ook bewust moeite voor om dat record te halen, en dan moet ik eerlijk zijn, dan is het rijpkezier er ook wel af :P
Ik verwacht hooguit 16 a 17 kilometers per liter met een 1400 cc motor. Als ik er op rijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan