De Horkenlijn :?

Inderdaad snap ik het niet helemaal. Mijn hoop is om een reële uitleg te krijgen van iemand die het wèl snapt, teneinde het verhaal van een andere invalshoek belicht te zien. Helaas is dat teveel gevraagd en krijg ik dit soort van reacties! Er valt helaas geen discussie op te starten. Er prikt ook niemand door een beetje cynisme heen.
Kijk, zo'n vraag krijg je altijd een antwoord van mij op. Maar je vorige reactie....je gooit gewoon een aantal kreten naar voor, als zijnde feiten. En dan uitleg krijgen en een andere invalshoek belicht krijgen??? Beetje emotioneel gestoord? Gewoon vragen mag hoor. Cynisme is m'n 2e naam, maar deze had ik niet herkend.

De horkenlijn is bedoeld voor politiemensen die in hun vrije tijd een asociale verkeersactie zien en deze dan doorbellen naar een soort antwoordapparaat. De volgende dag kan een administratiekracht alles op papier zetten en terugsturen voor ondertekening.
Is alleen bedoeld voor echte aso actie's. En voor politiemensen die schijnbaar zelf niet meer weten hoe ze een bonnetje moeten invullen. Hardrijders zijn er niet mee te bekeuren. Imho zouden ze de horkenlijn niet eens op moeten starten maar degene die in hun vrije tijd iets zien gebeuren maar weer eens opnieuw moeten laten zien hoe je een bonnetje invuld.

En nee, het blijft vrije tijd, dus geen overuren.
 
Maar je moet toegeven Baksteen dat sommige agenten er mischien wel hun hobby van gaan maken( kweet ook wel dat ze niet allemaal utzelfde zijn)Vroeger hadden we hier een motoragent(15jr geleden) De Bef,,noemde we die,die schopte je ook gewoon van je fiets/brommer af as ie zuh dag nie had

[edit] Heb je pauze Baksteen?? :+ [edit]
Nee, zullen er geen hobby van maken, degen die de horkenlijn gaan gebruiken zullen voornamelijk degene zijn die inmiddels al niet meer weten hoe ze een bonnetje moeten invullen. Rechercheurs, technisch en administratief personeel bv.
En die zullen dat ook vooral tijdens werktijd doen. Zelfs politiemensen hebben vrije tijd waarin ze niet met hun werk bezig willen zijn. Ook ik zie in mijn vrije tijd dingen gebeuren waarop ik tijdens mijn werk wel gereargeerd zou hebben. Blijf niet aan de gang.....Ik ken ze iig niet en ik ken er een boel o-)

[edit] nee, gewoon vrije dag [edit]
 
Op donderdag 21 augustus 2003 11:30 schreef Baksteen het volgende:Kijk, zo'n vraag krijg je altijd een antwoord van mij op. Maar je vorige reactie....je gooit gewoon een aantal kreten naar voor, als zijnde feiten. En dan uitleg krijgen en een andere invalshoek belicht krijgen??? Beetje emotioneel gestoord? Gewoon vragen mag hoor. Cynisme is m'n 2e naam, maar deze had ik niet herkend.

En nee, het blijft vrije tijd, dus geen overuren.

Dan hebben wij elkaar verkeerd begrepen. Inderdaad gooi ik af en toe ongenuanceerde en niet onderbouwde kreten naar voren, teneinde een reactie uit te lokken. Echter niet als feiten, ze zijn tenslotte niet onderbouwd.

Ben blij nu wel een antwoord te hebben. :}

Enne, gestoord zijn we allemaal wel op de een of andere manier, gelukkig, anders werd deze wereld erg saai. ;)
 
Op donderdag 21 augustus 2003 12:03 schreef koezzi het volgende:

Enne, gestoord zijn we allemaal wel op de een of andere manier, gelukkig, anders werd deze wereld erg saai. ;)
full
 
Nee, zullen er geen hobby van maken, degen die de horkenlijn gaan gebruiken zullen voornamelijk degene zijn die inmiddels al niet meer weten hoe ze een bonnetje moeten invullen. Rechercheurs, technisch en administratief personeel bv.
En die zullen dat ook vooral tijdens werktijd doen. Zelfs politiemensen hebben vrije tijd waarin ze niet met hun werk bezig willen zijn. Ook ik zie in mijn vrije tijd dingen gebeuren waarop ik tijdens mijn werk wel gereargeerd zou hebben. Blijf niet aan de gang.....Ik ken ze iig niet en ik ken er een boel o-)

[edit] nee, gewoon vrije dag [edit]
Baksteen, nu maak je het mij zelfs te bont.
Politieagenten die niet meer weten hoe ze een bonnetje in moeten vullen :? ?? Zo eentje ben ik er nog nooit tegen gekomen hoor.

Wel een belachelijke organisatie als je speciaal voor de werknemers die niet meer weten hoe ze hun werk moeten doen ( |( ) een speciale hotline op gaat zetten, in het bedrijfsleven ontsla je die gewoon of je stuurt ze weer op cursus. Zie je zoiets al voor je bij andere beroepen? (metselaar die spontaan vergeet hoe ie die zooi ookalweer moest mengen en dus maar even de "metselaars hulplijn" van zijn baas gaat bellen)

Volgens mij sla je nu echt een beetje door in je argumentatie.

Ik denk toch echt dat het een "kliklijn"is voor de echt hopelose agenten.
 
Wel een belachelijke organisatie als je speciaal voor de werknemers die niet meer weten hoe ze hun werk moeten doen ( |( ) een speciale hotline op gaat zetten, in het bedrijfsleven ontsla je die gewoon of je stuurt ze weer op cursus. Zie je zoiets al voor je bij andere beroepen? (metselaar die spontaan vergeet hoe ie die zooi ookalweer moest mengen en dus maar even de "metselaars hulplijn" van zijn baas gaat bellen)

:} :} :} :} :}
 
Baksteen, nu maak je het mij zelfs te bont.
Politieagenten die niet meer weten hoe ze een bonnetje in moeten vullen :? ?? Zo eentje ben ik er nog nooit tegen gekomen hoor.

Wel een belachelijke organisatie als je speciaal voor de werknemers die niet meer weten hoe ze hun werk moeten doen ( |( ) een speciale hotline op gaat zetten, in het bedrijfsleven ontsla je die gewoon of je stuurt ze weer op cursus. Zie je zoiets al voor je bij andere beroepen? (metselaar die spontaan vergeet hoe ie die zooi ookalweer moest mengen en dus maar even de "metselaars hulplijn" van zijn baas gaat bellen)

Volgens mij sla je nu echt een beetje door in je argumentatie.

Ik denk toch echt dat het een "kliklijn"is voor de echt hopelose agenten.
Persoonlijk kan t me geen ruk schelen of ik t jouw te bont maak :o :+

Maar ten 1e heb ik het niet bedacht, maar zover je mij eropaan wil kijken helaas.
En ten 2e: Er zijn een heleboel politiemensen die wel bevoegd zijn een bekeuring te schrijven maar het zo lang al niet hebben gedaan dat ze niet meer weten hoe. Er veranderd nog wel eens wat in de regelgeving e.d. dus zo heel vreemd is dat niet. En je ziet maar een klein deel van "de" politie opvallend hun werk doen en bonnen schrijven. Er zijn heel veel afdelingen waar mensen werken die al zo lang niet meer in uniform op straat hebben gewerkt dat je ze 't niet eens kwalijk kunt nemen dat ze niet meer weten hoe je een bon hoort in te vullen. En dat zijn dan collega's die toch ook wel heel erg belangrijk werk doen, veel recherche takken als "jeugd en zeden" e.d. bv.
En als die collega nu eens een vreselijke randd*b**l, met een geschatte snelheid van 4 maal de maximale door rood een voetganger bijna van de zebra zien afrijden, terwijl hij al rechts inhalend op een invalidenparkeerplaats parkerend luid claxonerend tijden de nacht in kinderrijke omgeving, een hele vervelende verkeersovertreding ziet uithalen.....dan mag hij/zij van mij de "horkenlijn" bellen.

(Al vind ook ik persoonlijk dat iedere "Wet Mulder" opsporingsambtenaar zou moeten weten hoe je een bonnetje invult......of geen bon meer moeten willen schrijven.)
 
Was niet persoonlijk bedoeld hoor baksteen, ik verbaas me alleen weer enorm om het Nederlandse politiebeleid.
 
Zal zelf geen topic openen maar deze omhoog schoppen. Hoe kunnen wij &^%$@ hier nu bezwaar aantekenen/ jezelf verdedigen als je:
- niet staande bent gehouden
- je niet op een fotootje staat

Welk "bewijs" heeft het justitieele apparaat nou om een boete/ straf uit te delen? Is het woord van een agent (zelfs administratief :? personeel) genoeg, want misschien:

- was ik het niet op die motor
- las de agent het kenteken verkeerd
- dronken agent schat de situatie verkeerd in etc. etc.

Veel te veel ?????? voor dit grapje genoemd: "de horkenlijn"
 
- dronken agent schat de situatie verkeerd in etc. etc.

Huh? Agenten drinken toch nooit... ;)

Zonder gein: ik ben zelf ook in een dergelijke zaak verwikkeld: heb een bekeuring ontvangen voor te hard rijden terwijl ik niet op een foto sta en ook niet staande ben gehouden. Volgens de OvJ ben over een afstand van 3 km gevolgd door een politie. Ten eerste ben ik daar niet geweest op het tijdstip van de overtreding dus moet de agent zich vergist hebben. Op een ander tijdstip zou ik het geweest kunnen zijn, maar ik heb toen op de door de OvJ genoemde weg maar een afstand van zo'n 700m afgelegd...

Tja, ben benieuwd hoe de rechter hier tegenover staat...
 
Huh? Agenten drinken toch nooit... ;)

Zonder gein: ik ben zelf ook in een dergelijke zaak verwikkeld: heb een bekeuring ontvangen voor te hard rijden terwijl ik niet op een foto sta en ook niet staande ben gehouden. Volgens de OvJ ben over een afstand van 3 km gevolgd door een politie. Ten eerste ben ik daar niet geweest op het tijdstip van de overtreding dus moet de agent zich vergist hebben. Op een ander tijdstip zou ik het geweest kunnen zijn, maar ik heb toen op de door de OvJ genoemde weg maar een afstand van zo'n 700m afgelegd...

Tja, ben benieuwd hoe de rechter hier tegenover staat...
als de agent(en) blijven volhouden dat ze jou daar wel gezien hebben denk ik dacht de rechter niets anders kan doen dan jou gewoon die boete laten betalen.
 
Huh? Agenten drinken toch nooit... ;)

Zonder gein: ik ben zelf ook in een dergelijke zaak verwikkeld: heb een bekeuring ontvangen voor te hard rijden terwijl ik niet op een foto sta en ook niet staande ben gehouden. Volgens de OvJ ben over een afstand van 3 km gevolgd door een politie. Ten eerste ben ik daar niet geweest op het tijdstip van de overtreding dus moet de agent zich vergist hebben. Op een ander tijdstip zou ik het geweest kunnen zijn, maar ik heb toen op de door de OvJ genoemde weg maar een afstand van zo'n 700m afgelegd...

Tja, ben benieuwd hoe de rechter hier tegenover staat...

Ik ook, want de getuigen verklaring van een opsporingsambtenaar in functie telt zwaarder dan van een particulier.. Maar hoe werkt dat als hij buiten dienst is?

Overigens, ik zou ook wel eens de horkenlijn willen kunnen bellen voor:

- Door rood rijden
- Geen richting aangeven
 
Overigens, ik zou ook wel eens de horkenlijn willen kunnen bellen voor:

- Door rood rijden
- Geen richting aangeven

Daar heb je 112 en 0900 8844 toch voor :X ???

(als je een agent als "vriend" hebt dan bel je die toch........... met de vraag of hij/zij niet namens zichzelf de horkenlijn opbelt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan