de IDEALE all/ offroad

hoeveel cc's


  • Totaal aantal stemmers
    30

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.017
10.904
nultwintig
bij de buren is ook dit topic, ik denk, eens kijken wat er hier aan interessants te lezen/ plaatjes kijken valt,

Dus van Wr125 tot Harley -poging tot allroad-

2016_yahama_wr125r-x_01.jpg

Harley-Davidson_2020_Pan_America_1250.jpg


Voor mij is het een WR450f, liefst van 2018, (nog op zoek)
met grotere achtertank en kuipje..
66504447_328650491346935_7985505317711785675_n.jpg


Ben benieuwd...
 
Mijn DL650 vind ik perfect, dus ja :+ Moet er wel bij zeggen dat het enige all-road dat ik rijd het stukje door het grasveld achter het huis is, of wanneer ik de bocht niet kan houden :X
 
Waar ik me elke x weer over verbaas is mijn Funduro , t ding ziet er niet uit , maar en op de weg goed ,en off-road wil t ding ook opperbest.
ik heb er goed schik mee ,
 
Moeilijke vraag... voor mij is offroad lang niet hetzelfde dan allroad…


Zelf heb ik +1000cc aangevinkt.

Offroad boeit me niet echt, en daarvoor heb je volgens mij een echte (en ook lichte) Enduro met noppenbanden nodig.


Allroad is voor mij niet hetzelfde, geen modderstroken in België en/of Nederland. Eerder "adventure".
Gravelpaden, onverharde bergpassen etc.
Er mag gerust wat uitdaging zijn, maar als ik met een allroad de modder in moet hoeft het niet meer voor mij.
Ik vind wel dat je alles moet kunnen rijden met normale allroadbanden…


En dan vind ik een aantal zaken belangrijk die me snel naar de +1000cc klasse sturen.
Laat ik de cardan vallen, dan zullen er meer mogelijkheden zijn, maar minder dan de 800-1000cc klasse zie ik niet zitten....

De Tenere 700 is zowat de grens... alhoewel, voor mij is het 'm net niet.
 
alhoewel ik niet de lichtste ben ga ik voor een 450, deze zou ik t liefste in een twin zien (net als de aprilia 450)
heb ik ook gehad, beviel meer dan goed, maar om met kleppen te stellen t blok te demonteren uit t frame was me even te gortig..
ik denk dat als KTM over een paar jaar de 500 twins op de markt heeft en t gewicht onder de 150 kg blijft, dit zeer interessant kan zijn.
echter ben ik geen ktm fan..

dus...
 
De ideale offroad allroad adventure motor is voor mij een 500cc twin. De ideale offroader een 250 mono en de ideale conventionele allroad.. is het equivalent van een suv wat mij betreft en daarmee volstrekt oninteressant.
 
Nouja simpel toch. Honda transalp natuurlijk :). Met een fatsoenlijke valbeugel, grotere tank, iets minder plastic. Ow verrekt, de mijne dus :+
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
20191108_134616.jpg

950cc optie is er niet maar dit is de meest ideale natuurlijk. Koffer achterop waar je geld in kan doen om te sparen voor de desmobeurt :+
 
Er zijn vele ideale off road motoren.
Doe je alleen gravelpaden of ga je door de blubber?
Ik heb een TTR250 in Spanje waarmee ik heel goed uit de voeten kan.
Mogelijk haal ik hem naar NL, dan zal ik zien wat hij hier waard is.

Een wr450 is leuk maar al dat vermogen heb je eigenlijk niet nodig.



IMG_20181009_152832.jpeg
 
Een allroad is mijn ogen een SUV onder de motorfietsen, hij moet op elke weg lekker rijden. Dus gewoon iets wat dicht bij de originele allroads staat (zoals de XRV750/XL600v) maar dan wat moderner ben ik tevreden mee. De Ténéré 700 lijkt mij dan ook ideaal, dus ik heb voor 700cc gekozen. :)

Heb ook een WR250R gehad wat onder de dual-sports valt, heel makkelijk offroad maar je pakt zo'n motor niet om op straat kilometers te vreten. Daar was die toch wat te licht en offroad achtig voor.

M'n V-Strom mist dan weer een beetje offroad cred met z'n gegoten wielen enzo. Maar rijdt verder heerlijk dus gewoon maar wat kalmer aan doen op zandwegen..

Ben overigens wel benieuwd wat Appie gaat brengen met de Tuareg 660 (hopelijk geen 790 adv look-a-like :X)
 
Er zijn vele ideale off road motoren.
Doe je alleen gravelpaden of ga je door de blubber?
Ik heb een TTR250 in Spanje waarmee ik heel goed uit de voeten kan.
Mogelijk haal ik hem naar NL, dan zal ik zien wat hij hier waard is.

Een wr450 is leuk maar al dat vermogen heb je eigenlijk niet nodig.



Bekijk bijlage 1442245
TTRs zijn fantastische brommers.
 
Een allroad is mijn ogen een SUV onder de motorfietsen, hij moet op elke weg lekker rijden. Dus gewoon iets wat dicht bij de originele allroads staat (zoals de XRV750/XL600v) maar dan wat moderner ben ik tevreden mee. De Ténéré 700 lijkt mij dan ook ideaal, dus ik heb voor 700cc gekozen. :)


:t

Voor mij valt de Tenere 700 (net) af omdat deze voor dagdagelijks gebruik net te kort schiet op een paar dingen, als tweede motor zou ik 'm zo in de garage willen hebben staan.


Ben overigens wel benieuwd wat Appie gaat brengen met de Tuareg 660 (hopelijk geen 790 adv look-a-like :X)

Er zitten iig tubeless wielen op zo te zien. :t:t
 
Qua off road niet met heel veel verschillende motoren ervaring. Sluit me wel bij Jan aan. Op een of andere manier kon ik met die funduro heerlijk allroad (en af en toe off road) rijden.

Tig keer beter dan mijn huidige DL 650 iig. Mogelijk komt de meer offroad gerichte opvolger (de 650gs dakar) er weer voor in de plaats...
 
Net terug van een rondje Madagaskar, 2700km in het zadel van een WR450. Volgens mijn kont is dat in ieder geval niet de ideale off/all road 🤣
 
Hier nog iemand die de Funduro ondanks de vreselijke slechte naam een heel fijn universeel motorfietsje vind. Verbazingwekkend goed in het terrein met de juiste banden en op de weg erg fijn als je een klein top ruitje monteert.
Zuinig, sterk, comfortabel en uiterst betrouwbaar.
y4m03892_nD8gd-Gp4q8seMgljnOdcwz5QTOGwDW4hvE-nBarFOkiEDHzI6Z1c5jr9RKb-7FSNuVhgkQViKy6-JbaBYpK7zzXFxiwDM1sTcwQbArTimMBHGht52rkJozlFTESUh0_2I-mbF-wqc-L4C6RyL7RMuO6-R4SCnkFMh_Nt9fL7Tj9S33e7Cab1QX9cMzeD8DPagsPsHTZxn-KBVzw
 
Laatst bewerkt:
Mijn xrv750 natuurlijk! En, ivm een reparatie, dit jaar met de cb500 de Ligurische Grenzkammstrasse en de Parpaillon gereden. Top! Do more with less!

Geen GS-sen gezien: veel te zwaar.

IMG_20190814_123118243_HDR.jpg
 
Knap hoor met die zware motor! Ik vind mijn volgetankte xrv750 al vrij zwaar voor het kleine manouvreerwerk. Ben zelf 1,85m. Wel weer toppie wat massa op de peage. ( de Africatwin, die mist helaas een zesde versnelling...). Ik reed met de cb500 langzaam over de onverharde wegen: nul carter bescherming en straatbanden. No guts no glory. En wat een lekker scheurding voor de kleine wegen 😃
Volgend jaar weer met de AT!
 
Terug
Bovenaan Onderaan