De ideale beginners toer-fiets?

Ideale fiets: *D

Beginnersfiets ; zelfst.nw., Een nieuwe R1 of Fireblade. De rest van de motoren heeft gewoon te weinig vermogen of stuurt niet strak genoeg. Als beginnende rijder is het juist heel belangrijk dat je op een strak sturende fiets begint. Je krijgt dan de meest directe feedback en voelt direct wanneer je iets fout doet. Daardoor leer je het snelst. Verder moet je natuurlijk op een zo duur mogelijke fiets beginnen die je dan all risk verzekert. Hierdoor heb je dan een heel veilig gevoel want mocht je met 198 op een notenboom knallen dan vergoedt de verzekering alles en krijg je een enorme smak geld op je bankrekening. Bijkomend voordeel is nog dat wanneer je door de veldwachter wordt aangehouden je voor de rechtbank kunt aanvoeren dat de waarde van de in beslaggenomen motor dusdanig hoog is dat het onrechtmatig is. Tot slot is een hoog vermogen wel zo veilig. Op een 750cc of minder zul je in de bochten veel meer risico's moeten nemen. Met 150pk haal je op een dijkje makkelijk 200 waarna je weer flink in de ankers moet. In de gevaarlijke bochten kun je lekker rustig aan doen omdat je op alle sukkels met minder pk's moet wachten.
 
Laatst bewerkt:
Ideale fiets: *D

Beginnersfiets ; zelfst.nw., Een nieuwe R1 of Fireblade. De rest van de motoren heeft gewoon te weinig vermogen of stuurt niet strak genoeg. Als beginnende rijder is het juist heel belangrijk dat je op een strak sturende fiets begint. Je krijgt dan de meest directe feedback en voelt direct wanneer je iets fout doet. Daardoor leer je het snelst. Verder moet je natuurlijk op een zo duur mogelijke fiets beginnen die je dan all risk verzekert. Hierdoor heb je dan een heel veilig gevoel want mocht je met 198 op een notenboom knallen dan vergoedt de verzekering alles en krijg je een enorme smak geld op je bankrekening. Bijkomend voordeel is nog dat wanneer je door de veldwachter wordt aangehouden je voor de rechtbank kunt aanvoeren dat de waarde van de in beslaggenomen motor dusdanig hoog is dat het onrechtmatig is. Tot slot is een hoog vermogen wel zo veilig. Op een 750cc of minder zul je in de bochten veel meer risico's moeten nemen. Met 150pk haal je op een dijkje makkelijk 200 waarna je weer flink in de ankers moet. In de gevaarlijke bochten kun je lekker rustig aan doen omdat je op alle sukkels met minder pk's moet wachten.

Respect :}
 
Honda CB500
Suz GS500
Kawa ZR7S

maar ik vind deze wel alle minder toergericht dan de div of de deauville, zijn meer naked, net zoals fazer, bandit, ...
 
Ideale fiets: *D

Beginnersfiets ; zelfst.nw., Een nieuwe R1 of Fireblade. De rest van de motoren heeft gewoon te weinig vermogen of stuurt niet strak genoeg. Als beginnende rijder is het juist heel belangrijk dat je op een strak sturende fiets begint. Je krijgt dan de meest directe feedback en voelt direct wanneer je iets fout doet. Daardoor leer je het snelst. Verder moet je natuurlijk op een zo duur mogelijke fiets beginnen die je dan all risk verzekert. Hierdoor heb je dan een heel veilig gevoel want mocht je met 198 op een notenboom knallen dan vergoedt de verzekering alles en krijg je een enorme smak geld op je bankrekening. Bijkomend voordeel is nog dat wanneer je door de veldwachter wordt aangehouden je voor de rechtbank kunt aanvoeren dat de waarde van de in beslaggenomen motor dusdanig hoog is dat het onrechtmatig is. Tot slot is een hoog vermogen wel zo veilig. Op een 750cc of minder zul je in de bochten veel meer risico's moeten nemen. Met 150pk haal je op een dijkje makkelijk 200 waarna je weer flink in de ankers moet. In de gevaarlijke bochten kun je lekker rustig aan doen omdat je op alle sukkels met minder pk's moet wachten.

He he he :)
 
Eeehh......Diversion natuurlijk...en dan in de kleur geel! })

Gele Diversion.jpg
 
Eeehh......Diversion natuurlijk...en dan in de kleur geel!

Geel? Elke kleur is goed als het maar zwart is ;)
misc.php


Maar goed, mijn 98`er Diversion is nog steeds mijn eerste motor waarbij ik inmiddels al zo'n vier jaar op de Diversion rij. En dit jaar ga ik er weer richting Frankrijk mee.

De Diversion rijdt vrij comfortabel en gemakkelijk. Ook is ie nog eens vrij zuinig en betrouwbaar. En ik vind hem ook niet sloom en log ogen.

Alleen is ie niet de allersnelste en je bent ook niet als allereerste weg bij het stoplicht. Zit soms wel eens te denken om hem in te ruilen voor wat anders met meer PK`s, maar ik ben er nog erg tevreden mee. Minder PK`s betekenen ook wat minder benzineverbruik moet je maar denken...

Kortom als beginnersmotor ideaal, maar als je na verloop van tijd meer PK`s wilt hebben dan kan ik het me wel voorstellen dat je snel wat anders wil na wat motorervaring opgedaan te hebben.

Kijk ook eens op Motormuizen.nl bij de rubriek "eigen motorfiets".
 
Diversion (heb ik zelf ook (25 Kw))
EN DAN DE GROENE!!!
Zo'n komkommer is veel lekkerder dan zo'n ronde banaan })

(ligt eraan hoe oud je bent (20 of 35 en ouder), budget?)
 
Laatst bewerkt:
Mijn zwarte Div 600 is een echte. Dus niet afgeknepen of zo. Moet er niet aan denken dat ie nog minder presteert en maar 27 kW is.. '(
 
En dan hebben we het nog niet eens over mijn rooie gehad })
 
niet die nanfang weer...

Die discussie van destijds was trouwens wel erruug leuk!

[edit]

Fuck, ik vergat antwoord te geven op de vraag:

Ik zou op een cbr 600 beginnen, topper allround. Als je echt een tour fiets wilt: Deauville :}

[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Div is ook een echte....wedden dat mijn banaan jouw komkommer eruit rijdt?

Enschede is niet zover van Groenlo af.
Maar mijnuh is wel 25 kW (scheelt iets in optrekken tot aan de 90).
Maar goed, hard rechtuit rijden kan iedereen.

Hmm.... de zwart-geel-groen-rode divtour

WIE HEEFT ER EEN BLAUWE DIVERSION !?!??!?! :+
 
niet die nanfang weer...

Die discussie van destijds was trouwens wel erruug leuk!
Whoeha! Dat ik die gemist heb, jammer! Duurde wel erg lang voordat sommigen het door hadden. Deed me een beetje denken aan een maandje geleden op het sub M-F zonder modjes. :)
 
Enschede is niet zover van Groenlo af.
Maar mijnuh is wel 25 kW (scheelt iets in optrekken tot aan de 90).
Maar goed, hard rechtuit rijden kan iedereen.

Hmm.... de zwart-geel-groen-rode divtour

WIE HEEFT ER EEN BLAUWE DIVERSION !?!??!?! :+

Beetje late reactie, maar ik heb laatst in Groenlo bijna mijn schaamrandjes weggereden :)

Jullie hebben er ook zulke mooie opritten van de Twenteroute :) Als je vanuit Eibergen over de Twenteroute rijdt naar Groenlo, langs Groenlo blijven rijden, gegeven moment maakt de Twenteroute een bocht naar rechts en vlak daarachter liggen die opritten :) :) :) :) mooi mooi mooi
 
Beetje late reactie, maar ik heb laatst in Groenlo bijna mijn schaamrandjes weggereden :)

Jullie hebben er ook zulke mooie opritten van de Twenteroute :) Als je vanuit Eibergen over de Twenteroute rijdt naar Groenlo, langs Groenlo blijven rijden, gegeven moment maakt de Twenteroute een bocht naar rechts en vlak daarachter liggen die opritten :) :) :) :) mooi mooi mooi

JAH! Da klopt!!!! Kleine klaverblaadjes....
Kan je inderdaad wel mooi gassuh
(Groenlo - Beltrum - Borculo - Eibergen, ik BLIJF het toch maar aanraden (binnendoor))
Maar schaamrandje rechts wil toch niet kleiner worden dan zo'n 5 mm, maar links is ie zo'n 3 mm....MOET NOG PLATTER :) :)
 
Tja...als je het over een beginners toer-fiets hebt dan vallen al die extreme bikes meteen af. Volgens mij is een vette Pan ook geschikt als beginners toerfiets, het gaat je immers niet om 150 pk's en 260 km/uur. Your budget is your limit.
Wil je toch lekker sportief rijden ??
VFR dan natuurlijk :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan