De ideale beginners toer-fiets?

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2125


ZZR250 is niet bepaald toer...


soeptabet over de div600:

Ik heb twee jaar rondgetuft op een Div600. Het is een leuke beginnersfiets. Je leert er goed op rijden omdat de fiets goed aangeeft wat de grenzen zijn. Acceleratie is prut, bochtenwerk wiebelig en remmen naadje. Voor beschaafd gebruik een prima fiets, maar voor de rest rijdt hij nog geen deuk in een pakje boter (wel in een stationwagon ). Het ding kost geen drol in aanschaf en is ook goedkoop in onderhoud. Verder doet hij het altijd. Tweemaal 5000km door Noorwegen scheuren met volle bepakking, bewijst dat het zeker geen slecht ding is. Als je goedkoop en probleemloos wil tuffen val je je aan een divje geen buil, wil je de sportieve boy uithangen koop dan iets anders...
 
Laatst bewerkt:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2125


ZZR250 is niet bepaald toer...


soeptabet over de div600:

Ik heb twee jaar rondgetuft op een Div600. Het is een leuke beginnersfiets. Je leert er goed op rijden omdat de fiets goed aangeeft wat de grenzen zijn. Acceleratie is prut, bochtenwerk wiebelig en remmen naadje. Voor beschaafd gebruik een prima fiets, maar voor de rest rijdt hij nog geen deuk in een pakje boter (wel in een stationwagon ). Het ding kost geen drol in aanschaf en is ook goedkoop in onderhoud. Verder doet hij het altijd. Tweemaal 5000km door Noorwegen scheuren met volle bepakking, bewijst dat het zeker geen slecht ding is. Als je goedkoop en probleemloos wil tuffen val je je aan een divje geen buil, wil je de sportieve boy uithangen koop dan iets anders...


ZZR is sport toer, toch ook goed.
lekker zuinig weinig onderhoud
 

Komaan zeg, je koopt toch geen 250 om te toeren ??

Voor de rest: geen ervaring met Deauville, wel met Diversion600. Deze laatste is de ideale beginnerstoerfiets: lage aankoopprijs, weinig problemen (behalve ev.olieverbruik bij hoger km-standen) en je kan er alles mee doen wat je wil.
 
Bedankt voor de snelle reacties op mijn vraag. :} Waar kan ik meer vinden over de Yamaha Diversion 600 (websites)?
Greetz,
Jeronimo.
 
Ik heb dus wel ervaring met de Deauville en het bevalt perfect. Ik heb inmiddels 7 jaar m'n rijbewijs en dito aantal jaren rijervaring. De Deauville is me prima bevallen want:

Goede bescherming door de kuip
geïntegreerde koffers
stabiel rijwielgedeelte
voldoende vermogen om sportief te kunnen rijden
etc.

Een beschrijving van de 2002 Deauville in via deze link te lezen.
 
Bedankt voor de snelle reacties op mijn vraag. Waar kan ik meer vinden over de Yamaha Diversion 600 (websites)?

D'r zijn ook goede alternatieven eh... :P
De eerder genoemde Deauville bijv.
Een GSX600 en RF600...
 
Fazer 600
Rijdt heerlijk, vergevingsgezind en het vermogen wordt je niet snel zat.
 
Laatst bewerkt:
Diversion 600 wordt wel saai als je pech hebt na verloop van tijd.

Div900 is beter... meer vermogen, mooie koffers voor zover dat kan, cardan... zeer geschikt voor toeren.

Deauville idem. Is wel meer toergericht (weinig kofferruimte trouwens), en een 2pitter.

Fazer is heel geschikt als je ook wat sprtiever wilt rijden zonder aan comfort in te leveren (let wel... de 600, 1000 is wat extremer).
 
Terug
Bovenaan Onderaan