de ideale lijn? testje

De ideale lijn is

• tekening 1

Stemmen: 11 11,2%
  • tekening 2

Stemmen: 9 9,2%
  • tekening 3

Stemmen: 78 79,6%

• Totaal aantal stemmers
    98

BelgianTriple

MF veteraan
9 jan 2003
1.564
30
België
welke is de ideale lijn?

route1.gif

route2.gif

route3.gif

Ik dacht drie.

2 klopt niet in de voorlaatsten bocht.
1 is eerst ferm rechtdoor en dan twee keer hard remmen om stevige te draaien.

3 volgens mij maar 2 begint wel beter naar mijn gevoel..

Allez, zo rond deze tijd gaan die gekke ollanders naar voetbal kijken...

[me]Snarfman doet dit weer half achter zijn laptop.... internetten en voetbal kijkend.
[/me]

Ik ga ook voor 3. Neem aan dat de bolletjes voor de apex staan en dan is drie volgens mij de goede... maar ja wie ben ik :?

Mwa je kan het op alle 3 de manieren natuurlijk :+

Maar wat ik zou kiezen is een combinatie van de drie lijnen })

Begin stukje van 1
midden stukje van 3
eindstukje van 2 ;)

Dat zou mijn ideale lijn zijn :)

Maar natuurlijk rijd de een anders dan de ander.... Je kan het altijd zelf een keer rijden en telkens iets aan je lijn aanpassen ;)

bij 1 is de 2e bocht (eerst rechtse) slecht, te lage snelheid. Ook de laatste 2 zijn slecht.

Bij 2 is het beter, echer de rechtsbocht hier iets te breed, en de op 1 na laatste ook veel te breed

3 is de beste, 1e goed breed waardoor je ruimte hebt om de eerst rechts snel te nemen, dan het middenstuk had iets rechter gemogen over de onderste curbes, de laatste rechtsbocht is ook goed, wel redelijk langzaam en hoog aangesneden, maar vanaf daar vol gas, ook de volgende bocht, dus overduidelijk is 3 de beste (vind ik :+ )

Volgens mij moet ie zo.

full

Waar is dit straatje? Kunnen we met z'n allen een keertje komen oefenen. O-)

ik denk toch echt de 2e plaatje. kan je lekker hard rijden zonder te hoeven remmen en neem je optimaal gebruik van het wegdek en lijn.

*misschien bij nader inzien toch maar ook 3. :}

Nog iemand die nog in de race is voor de K1200S test? ;)
Gezien de reacties hier (en gezien mijn eigen mening) heb ik ook maar op nr 3 gestemd.

Jaren geleden heb ik eens een artikel gelezen waar ze de ideale lijn helemaal berekend hadden. Het komt erop neer dat er geen eenduidig antwoord mogelijk is. Als je remt of accellereert in een bocht bereik je eerder de slipconditie en kun je dus minder plat dan wanneer je met constante snelheid rijdt.
Heb je een motor met relatief weinig motor vemogen, dan kun je het beste niet te veel afremmen voor de bocht, immers snelheid erbij maken kost veel tijd. Het gevolg is dat je een zo groot mogelijke ronde bocht zult moeten rijden met vrijwel constante snelheid.
Heb je veel motor vermogen, dan kun je het permitteren om de snelheid meer te laten varieren. Je komt dan in een iets rechtere lijn remmend op de binnenkant van de bocht aanrijden, met relatief lage snelheid ga je de bocht door, en de bocht uit gaat ook weer met een wat rechtere lijn accellererend.

Tekening 1 is dus meer de lijn van een hoogvermogen motor (hoewel ik het laatste deel dubieus vind) en tekening 3 komt meer overeen met een lichte motor.

Aangezien ik zwaardere motoren leuker vind stem ik dus 1 })

Terug
Bovenaan Onderaan