De ideale motorzaak ?

Ik ben met mijn zaak 35 uur per week open Di - Za, 10 - 17 uur.
Ik draai toch gemiddeld meer dan 60 werkuren per week, met uitlopers naar bijna 100 uur per week in de drukste weken.
Vergis je niet dat je als eenmanszaak HEEL veel werk buiten openingstijden moet doen.

Dat is me bekend, maar op dat gebied speel ik een beetje vals O-) Bij ons schadebedrijf hebben we een fulltime boekhouder in dienst, deze neemt een groot stuk van het papierwerk op zich in dit nieuwe project.
 
Een van de allerbelangrijkste zaken is de verwachting. Als je google'd op expectation management kom je een aantal leuke voorbeelden en modellen tegen.

Simpelweg gesteld, als je de verwachting van de klant naleeft is dit "ok", als je de verwachting van de klant niet bereikt levert dit bewijze van spreke -10 punten op. Als je de verwachting overtreft is dit slechts +5 punten.

Kortom, negatieve ervaringen van klanten tellen dubbel als positieve. Zorg er dus voor dat je van te voren goed in schat wat een klant verwacht, vraag dit desnoods en probeer net dat extra stapje te maken.

Het is helemaal niet raar om een gesprek met je klant aan te gaan waarin je letterlijk vraagt hoe hij/zij wil dat de communicatie verloopt en wat zijn behoeftes zijn.

Succes in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan