De ideale stillere demper?

#4

MF veteraan
28 feb 2004
5.449
231
Assen
Goedemorgen,

Ik heb een kwestie, ik heb een "sport" demper gekocht van ART (gemaakt door None racing, niet echt bekend en vooral into buggy's tegenwoordig geloof ik). Vind het wel een tof dempertje om te zien maar hij heeft zonder killer een luid en ook enigszins lelijk geluid op mijn Husqvarna Fe450 2016, en met de killer er in is hij eigenlijk wel prima qua geluid maar dit ziet er A. niet mooi uit bij deze demper, en B. is nog te luid voor de KNMV jongens bij de OTR ritten ben ik bang.

20200917_140006.jpg
DSC07143.jpg
20210106_094919.jpg

Met killer De demper in kwestie Erg dikgepakte noodle dempwol

Stiller maken?

Ik heb uiteraard ook een goeie standaard demper, niet echt mooi om te zien en zwaar en enorm stil*, nu zat ik laatst onderstaand filmpje te kijken en die meneer kaart dus aan dat o/a de onderbreking die in de geperforeerde buis zo goed als geen vermogensverlies geeft, maar wel goed dempt

Nu heb ik mijn standaard demper open gemaakt en de boel even bekeken om te zien wat er nou in zit:
20210106_094840.jpg

Mooie blonde lokken en de kegel in de geperforeerde bus

Conclusie/Vraag
  • Zou het een goed idee zijn om om zo'n gelijke geperforeerde kegel in mijn demper buis te lassen?
  • Zou het type/hoeveelheid dempwol allicht een slechte uitwerking hebben gehad op de dempende capaciteit?
  • Hoe doen Merken als HGS het intern met hun enduro goedgekeurde dempers? Weet iemand dat
  • Heeft iemand nog andere tips om de demper stiller te krijgen zonder die airflow kapot te maken en bij voorkeur dus zonder killer (maar bijvoorbeeld bij een OTR deze er dan wel in)



.
 
Laatst bewerkt:
Bij HGS wordt hetzelfde wol als je ART demper gebruikt. Hun wegen het wol wat erin gaat om zo de juiste hoeveelheid te bepalen. Als er teveel in zit dan zit het te strak en dempt het niet meer.
Ik weet niet hoe strak het erin zit in je ART demper maar je kan proberen een beetje eruit te halen en weer opnieuw te verdelen en kijken hoeveel geluid je dan produceert.
 
  • Leuk
Waarderingen: #4
Bij HGS wordt hetzelfde wol als je ART demper gebruikt. Hun wegen het wol wat erin gaat om zo de juiste hoeveelheid te bepalen. Als er teveel in zit dan zit het te strak en dempt het niet meer.
Ik weet niet hoe strak het erin zit in je ART demper maar je kan proberen een beetje eruit te halen en weer opnieuw te verdelen en kijken hoeveel geluid je dan produceert.
Bedankt voor deze info, ik kan inderdaad best even proberen met wat minder dempwol bezig te gaan, beetje irritant van die popnagels elke keer
 
Terug
Bovenaan Onderaan