De ijsfun kan beginnen, banden zijn klaar !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé Mark, je gaat toch niet over één dag ijs zeker?
Eerst zeker zijn dat het ijs dik genoeg is, anders is de pret al vlug over.
Suc6 iig en als het niet te ver is wil ik ook wel komen zien.
 
[me]Voske stopt zn cam alvast in de lader!! ik wil wel eens horen hoe een zxr onder water klinkt ;) [/me]

In ieder geval beter dan jouw TLR BOVEN water :P Sorry Vos, daar kon je op wachten :P

Daarom ook liever een ondergelopen weide. Kan je niet verzuipen. Ik zie het al helemaal voor me in zo'n geval. Zo'n groepje MF'ers die vriendelijk van een afstandje aan het zwaaien zijn, terwijl ik en ZXR in een wak liggen :z Liever niet ;)
 
Hé Mark, je gaat toch niet over één dag ijs zeker?
Eerst zeker zijn dat het ijs dik genoeg is, anders is de pret al vlug over.

Ik is prettig gestoord, maar zeker niet leip!! *D Ik heb geen zin een nat pak. Dan daarbij, ik moet m'n ZXR nog aan Munkie verkope, dus ik hou hem het liefst ook droog ;)
 
Ik is prettig gestoord, maar zeker niet leip!! *D Ik heb geen zin een nat pak. Dan daarbij, ik moet m'n ZXR nog aan Munkie verkope, dus ik hou hem het liefst ook droog ;)

ah, en dan ga je mijn tlr kopen? :)

maar ik zoek wel een mooi weilandje voor je uit hehehe

nee geintje, lijkt me echt ontzettend gaaf.
 
Meeeeeeeen, was het al maar zover :P

full
 
Je moet echt die videootjes eens bekijken van die Zweden. Die gaan echt lomp hard over het ijs heen. Zelfs een reporter met twee uur ijs-ervaring gaat al harder rond op ijs dan jij en ik op de openbare weg :P

Yeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaaaaaa :]
 
Wil de pret niet bederven hoor, maar gezien de lengte van je spikes (op de eerste foto), vraag ik me af of ze niet "omklappen" als je ze belast? Persoonlijk denk ik dat als ze maar half zo lang zijn ze zeker beter zullen werken :?
Zie ook de foto's die je zelf gepost hebt }) , deze spikes zijn volgens mij ook maar een mm of 15 lang!
 
Lijkt me zeker zeer gaaf, ik vond de spikes alleen een beetje twijfelachtig eerst, maar bij de Zweedse gasten zie je ongeveer hetzelfde.
Maar is ben wel eens bij dat ijs speedway wezen kijken, die gasten hadden gewoon spikes met superscherpe punten, onderaan wel 2 a 3 cm dik en ongeveer 10 cm lang, vandaar.
Maar dit is natuurlijk iets anders, en die gasten die ik heb gezien is denk ik alweer dik 20 jaar geleden

Succes en wacht met smart op de piccies en filmpjes.
 
om geen schaatsers te hakselen zul jet wel zondagmorgen of zo moeten doen. MArk laat me ook per mail ff weten wanneer het is..wil ik niet missen
 
Bij ons in Breda is een overdekte ijsbaan dus daar kan je nu al terecht, en hij is goed verlicht.
ipv de klapschaats de klapband?
Ik heb al een hoop prettig gestoorde mensen gezien maar jij staat toch ver bovenaan, als je gaat rijden ben ik erbij.
 
Allereerst ff driewerf hulde :} :} :}

Maarrr....
ik deel de twijfels van sommige mensen wat betreft de spikes,
ik heb er de ballen verstand van hoor :X , maar werkt het niet beter
als die spikes scherpe punten hebben? :?

anyway, als het lukt ben je echt de winterkoning op dit forum!!! *D

suc6 met :] als het zover is!!!
 
Wil de pret niet bederven hoor, maar gezien de lengte van je spikes (op de eerste foto), vraag ik me af of ze niet "omklappen" als je ze belast? Persoonlijk denk ik dat als ze maar half zo lang zijn ze zeker beter zullen werken :?
Zie ook de foto's die je zelf gepost hebt }) , deze spikes zijn volgens mij ook maar een mm of 15 lang!

Zelfs daar is aan gedacht. De stalen bouten zitten "door en door" door de band. Met aan beide kanten een moer en twee brede revetten (dus OOK binnenin). Deze zijn tegen elkaar in gedraaid met twee sleutels 10 en zitten ramvast (de band helpt zo mee aan de strekte van de spike). De oneffenheden aan de binnenzijde worden weggewerkt door meeeeeeeeeeeters Mc Guiver tape (Ducktape). Ik heb het zo gemaakt dat de borgmoer (zelfborgende moeren) precies gelijk zit met de kop van de bout. Zo is ie mooi glad, kan niet los en nergens scherpe randjes.

Enne, mochten de spikes idd te lang zijn, betonschaar gaat mee, die zijn zo ingekort mocht het echt nodig zijn. Is experiment, dus ik verwacht niet dat alles de eerste keer meteen 100 % is.
 
Tering, JIJ bent GEK! :} :} :}
Ben benieuwd naar de lokatie, kom ik (ook) ff filmen! :)
 
Allereerst ff driewerf hulde :} :} :}

ik heb er de ballen verstand van hoor :X , maar werkt het niet beter
als die spikes scherpe punten hebben? :?

De foto is niet duidelijk, maar de punt is vlijmscherp. Ik heb mijn broek er al aan opengehaald :z

Maar eh, bedankt voor de bezorgdheid. Ik geloof echt dat het moet lukken zo.
 
Bij ons in Breda is een overdekte ijsbaan dus daar kan je nu al terecht, en hij is goed verlicht.
ipv de klapschaats de klapband?

hahaha, die Spaarselect baan? ;) Ze zien me aankomen.

Enne klapband? Misschien, wie zal het zeggen. Daarnaast heb ik iets met schaatsen en ijs, maar daar kan ZXRene je meer over vertellen.... :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan