de :j smiley?

Happy tears is dus gewoon huilen van vreugde. Zo ervaart/gebruikt niemand hem, volgens mij.
Mee eens, ik vind het de meest tragische en misplaatste smily op het forum. Wat mij betreft mag i per gister uit het assortiment verwijderd worden.
 
Laatst bewerkt:
nee ;(

de :') is geweldig :9
Ieder zn mening natuurlijk. Maar ik krijg er vaak een naar gevoel bij als i gebruikt wordt. Die poppetjes zijn bedoeld om de intonatie van een zin of verhaal te benadrukken volgens mij. Wanneer je die poppetjes op meerdere manieren kan interpreteren sla je volgens mij de plank mis en gooi je in sommige gevallen juist olie op het vuur.
Goed, mijn mening is duidelijk :)
 
nee ;(

de :') is geweldig :9

:^

Wat me trouwens wel opvalt is het massaal verkeerd gebruiken van de :9 smiley.

Dus, even voor de duidelijkheid: :9~ is de overtreffende trap van :9 . :9 Is aan 't likkenbaarden.

Enkele voorbeelden van correct gebruik:

:9 Dat was 'n lekker wief!
Geile motor kerel :9 !
Verdomme, wat een heerlijke bak ijs is dat :9 .

Voorbeelden van incorrect gebruik:
Nee hoor :9
Ik heb gelijk hoor :9
Je moeder :9 (alhoewel.. :+ )
 
Ieder zn mening natuurlijk. Maar ik krijg er vaak een naar gevoel bij als i gebruikt wordt. Die poppetjes zijn bedoeld om de intonatie van een zin of verhaal te benadrukken volgens mij. Wanneer je die poppetjes op meerdere manieren kan interpreteren sla je volgens mij de plank mis en gooi je in sommige gevallen juist olie op het vuur.
Goed, mijn mening is duidelijk :)
Elke smiley, inclusief :) en _O- en :W kan "fout" worden opgevat afhankelijk van de context waarin deze wordt gebruikt. Of wat dacht je van :} , die is ook bijzonder sarcastisch bruikbaar terwijl hij juist heel eenduidig lijkt.
 
Ieder zn mening natuurlijk. Maar ik krijg er vaak een naar gevoel bij als i gebruikt wordt. Die poppetjes zijn bedoeld om de intonatie van een zin of verhaal te benadrukken volgens mij. Wanneer je die poppetjes op meerdere manieren kan interpreteren sla je volgens mij de plank mis en gooi je in sommige gevallen juist olie op het vuur.
Goed, mijn mening is duidelijk :)

Dat ligt dan echt aan jou. Je moet de smiley in de context van het geheel zien en niet meteen er vanuit gaan dat het negatief bedoeld is.

Vaak is het gewoon niet negatief bedoeld sarcasme, iig zo gebruik ik 'm. Meestal O-) .

En hier kan je ook O-) vervangen door :') .
 
Elke smiley, inclusief :) en _O- en :W kan "fout" worden opgevat afhankelijk van de context waarin deze wordt gebruikt. Of wat dacht je van :} , die is ook bijzonder sarcastisch bruikbaar terwijl hij juist heel eenduidig lijkt.

Kutmod :')

Ik was eerder, écht :( .
 
Elke smiley, inclusief :) en _O- en :W kan "fout" worden opgevat afhankelijk van de context waarin deze wordt gebruikt. Of wat dacht je van :} , die is ook bijzonder sarcastisch bruikbaar terwijl hij juist heel eenduidig lijkt.
Ok, maar die kijkt tenminste niet zo 'zuigerig' itt :')
 
Dat ligt dan echt aan jou. Je moet de smiley in de context van het geheel zien en niet meteen er vanuit gaan dat het negatief bedoeld is.

Vaak is het gewoon niet negatief bedoeld sarcasme, iig zo gebruik ik 'm. Meestal O-) .

En hier kan je ook O-) vervangen door :') .
Misschien ken ik de orriginele betekenis niet bedenk ik me net, maar alleen de sarcastische varriant.
 
Misschien ken ik de orriginele betekenis niet bedenk ik me net, maar alleen de sarcastische varriant.

Origineel moest het iemand uitbeelden die zo hard moest lachen dat hij er van ging huilen. Tenminste, dat meen ik me te herinneren. Maar ik kan me prima vinden in de huidige sarcastische betekenis eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan