**DE KANTINE** praat-café in TECHNIEK

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Off topic, technisch, zijstraten, doorlopende discussies, extra vragen nav bestaande topics, stom geouwehoer, leuke praat, stoere verhalen, vette klauwen, libelle adviezen.

Hier kan het.

Om twee redenen:

Allereest om de rubriek TECHNIEK zo schoon mogelijk te houden.

Ten tweede, en niet veel minder belangrijk, de sfeer op MF is dat toch veel besproken moet kunnen worden. En dat kan dan dus hier.

Proost!
 
Dit is eigenlijk een volwaardige opvolger van: off-topic in tech, knip en plak het hier

Om overzichtelijke topics te krijgen is wel een uitlaatklep nodig.

Ik wilde ergens op reageren, maar vond het niet netjes het topic ermee te vervuilen. Toen dacht ik, misschien hebben meer mensen daar last van, want als die scheet dwars zit he. Gooi dus je frustraties met citaat, reactie of @wiedanook in dit frusties topic.

Ik ben benieuwd of dit werkt, zo niet hebben we wat geprobeerd.

toch maar een regel ingevoerd:

Op de man, naam, ondertitel, bedrijf etc. proberen te spelen betekent dat je niet in dit topic thuis hoort.

en nog één

Dit is geen beleid topic!
 
1621108255872.png


Wou al zeggen, daar hebben we tenminste wat aan, het was wel een statement

En als enige antwoord mag je 'm markeren als beste antwoord :P @Martell
 
Off topic, technisch, zijstraten, doorlopende discussies, extra vragen nav bestaande topics, stom geouwehoer, leuke praat, stoere verhalen, vette klauwen, libelle adviezen.



Proost!
Welke zeep is goed tegen vette klauwen?
Heb nu van HG maar die korrels komen in de kloven en dat gaat weer zweren (om maar even over div sferen te spreken)
Iets met citroen cq ontvetter is ook klote omdat ik daar nog meer kloven van krijg.
 
Procar (kemetyl) TC Plus

Voorkomt ook kloven, zeker ook s'winters.
En voorkomen is beter dan genezen zeiden ze vroeger bij de brandweer...



https/www.riandamodedoe-het-zelfwebshop.nl/webshop/procar/procar-handzeep--garagezeep/detail/859/procar-tc-plus-handzeep-25l-van-kemetyl.html

Die gebruik ik ook vaak, voor m'n gevoel vrijwel hetzelfde spul als Dreumex special, maar dan iets goedkoper.

Procar heeft ook een handcrème in dezelfde soort flessen, nadeel is dat het vrij langzaam intrekt.
 
wat mij als de kloven beginnen altijd heel erg goed helpt is een nitril handschoen aan nadat ik mijn hele handen in de nivea gezet heb zodat het goed in kan trekken, wel eerst alle eelt wegvijlen bij mij tenminste, mijn kloven beginnen altijd vanaf de eelt.
Waspoeder voor de was zou ik niet puur de handen mee wassen dat is dermate geconcentreerd dat je huid deze stoffen opneemt in grote mate en heel erg gezond zijn dergelijke fosfaten niet.
 
vette klauwen, libelle adviezen.

wat mij als de kloven beginnen altijd heel erg goed helpt is een nitril handschoen aan nadat ik mijn hele handen in de nivea gezet heb zodat het goed in kan trekken, wel eerst alle eelt wegvijlen bij mij tenminste, mijn kloven beginnen altijd vanaf de eelt.
Waspoeder voor de was zou ik niet puur de handen mee wassen dat is dermate geconcentreerd dat je huid deze stoffen opneemt in grote mate en heel erg gezond zijn dergelijke fosfaten niet.

Je kan het ook overdrijven he.
vaak in de meest groteske woorden alles in de maatschappij afkraken maar ondertussen grootverbruiker nivea ;)
 
Welke zeep is goed tegen vette klauwen?
Heb nu van HG maar die korrels komen in de kloven en dat gaat weer zweren (om maar even over div sferen te spreken)
Iets met citroen cq ontvetter is ook klote omdat ik daar nog meer kloven van krijg.
Nitril handschoentjes (of is dat een ander topic?) en van die gloves in a bottle. Afwisselen dus en niet vijf keer per dag je handen hoeven te wassen met garagezeep.
 
Ow trouwens alles mag hier dus?
Fiat Ducato 250 van 2009 staat vandaag twee weken stil achter op de plaats, er zit een sleutel in het contact maar de deuren zijn afgesloten.
Begint ineens zonder aanleiding de claxon te loeien.
Duurde een paar minuutjes voor ik m gevonden had (eerst mijn oorkappen gezocht), en omdat ik dacht dat het iets met de startonderbreker zou kunnen zijn had ik hem ook gestart, maar ik kon de motor niet meer uitzetten met de sleutel.
Dus ik denk ik rijd er even mee langs de garage en toen ie op de oprit stond kon ik hem wel weer gewoon uitzetten.
Garage was al dicht maar nu werkt alles weer normaal, behalve de toeter misschien want die durf ik niet meer aan te sluiten.
Beetje lullig als dit 's nachts op de camping gebeurt.

Het had vlak daarvoor wel geregend dus mijn vermoeden is dat er ergens water in loopt.
Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen te zoeken?
 
Ow trouwens alles mag hier dus?
Fiat Ducato 250 van 2009 staat vandaag twee weken stil achter op de plaats, er zit een sleutel in het contact maar de deuren zijn afgesloten.
Begint ineens zonder aanleiding de claxon te loeien.
Duurde een paar minuutjes voor ik m gevonden had (eerst mijn oorkappen gezocht), en omdat ik dacht dat het iets met de startonderbreker zou kunnen zijn had ik hem ook gestart, maar ik kon de motor niet meer uitzetten met de sleutel.
Dus ik denk ik rijd er even mee langs de garage en toen ie op de oprit stond kon ik hem wel weer gewoon uitzetten.
Garage was al dicht maar nu werkt alles weer normaal, behalve de toeter misschien want die durf ik niet meer aan te sluiten.
Beetje lullig als dit 's nachts op de camping gebeurt.

Het had vlak daarvoor wel geregend dus mijn vermoeden is dat er ergens water in loopt.
Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen te zoeken?

Begin bij het begin. water stroomt altijd van boven naar beneden. Dus het water komt ergens van boven in de bus. :Y
Raamranden zijn de eerste verdachten hierbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan