**DE KANTINE** praat-café in TECHNIEK

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Off topic, technisch, zijstraten, doorlopende discussies, extra vragen nav bestaande topics, stom geouwehoer, leuke praat, stoere verhalen, vette klauwen, libelle adviezen.

Hier kan het.

Om twee redenen:

Allereest om de rubriek TECHNIEK zo schoon mogelijk te houden.

Ten tweede, en niet veel minder belangrijk, de sfeer op MF is dat toch veel besproken moet kunnen worden. En dat kan dan dus hier.

Proost!
 
Die 500 was per maand in mijn geval. Bij jou was 500 25% van je weekloon in 1994?
Nou ja, loon zou ik het niet willen noemen..
De eerste de beste boom heeft m’n voorkeur
Zie ons al staan, bij een boom van een vent z’n schoenen en broekspijpen impregneren met het verlies van die avond.
 
De laatste vraag heb ik geen antwoord op.
Maar ik las al jaren rvs aan rvs en rvs aan staal met de lasdraad waar ik ook staal mee las.
Ik heb een co2 apparaat en geen tig. Normale lasdraad dus.
Voor een uitlaat is de kwaliteit van de las niet zo spannend en de leeftijd van het staal al helemaal niet.
Ik zou het gewoon lassen en hopen dat het heel blijft.
IMG20230121162856.jpgIMG20230121162903.jpg

ging idd prima rvs op staal lassen .
Motor klinkt nu veel beter dan die oude demper .
 
Zaterdag kwam ik deze schroeven tegen. Echt maf om te zien en de werking snap ik eigenlijk niet. Ze zijn voor keiharde gipsplaten. Wie werkt er mee en kan het principe uitleggen? Alvast bedankt Bekijk bijlage 1835746
Dit lijken promatec schroeven?
Promatec is brandwerend materiaal.
Nobranda iets zachter als Promatec.
In de bouw zie je het om stalen balken te omkleden.
Vroegah mepten we houtenklossen in een H balk.dat mag niet meer van de brandweer.
De klossen behoren ook onbrandbaar te zijn.

Als je deze schroeven voor gipsplaten gebruikt is het nutteloos.je draait er dwars doorheen.
Heb ze ook wel gezien met aan de onderkant van het kopje een soort gezette tandjes.
 
Gezien het een klein, half gerelateerd vraagje is stel ik hem maar even hier.

Ik ben verloopbouten M8 buiten naar M4 of M5 van binnen nodig. Maar dan het liefst met een mm of 30 aan draad.
Beetje zoals onderstaand, maar dan langer. Het is belangrijk dat de buitenbout iets vast kan houden en dat ik met de binnenste draad iets relatief laag belast kan vasthouden.
Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

OMN9500-448x448.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan