**DE KANTINE** praat-café in TECHNIEK

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Off topic, technisch, zijstraten, doorlopende discussies, extra vragen nav bestaande topics, stom geouwehoer, leuke praat, stoere verhalen, vette klauwen, libelle adviezen.

Hier kan het.

Om twee redenen:

Allereest om de rubriek TECHNIEK zo schoon mogelijk te houden.

Ten tweede, en niet veel minder belangrijk, de sfeer op MF is dat toch veel besproken moet kunnen worden. En dat kan dan dus hier.

Proost!
 
Het wordt me een beetje te benauwd in techniek, verdwijnende half on-topic berichten, waarschuwingen... Ik ga geen risico lopen en taai af uit techniek
Ik wil verder niemand becommentariëren maar het betreffende onderwerp was nou niet echt van de rails. Vond de ingreep dan ook een iets wat aan de voorbarige kant. Je kunt alleen nooit weten wat iemand zo prikkelt. Maar betreffende @TS is geholpen dus voor mij was daarmee de kous af. Eigenlijk was het juist niet voorbarig, eerder een beetje laat en onduidelijk. Mèh ‘t zal.
 
Ik wil verder niemand becommentariëren maar het betreffende onderwerp was nou niet echt van de rails. Vond de ingreep dan ook een iets wat aan de voorbarige kant. Je kunt alleen nooit weten wat iemand zo prikkelt. Maar betreffende @TS is geholpen dus voor mij was daarmee de kous af. Eigenlijk was het juist niet voorbarig, eerder een beetje laat en onduidelijk. Mèh ‘t zal.
He scheelt wel in mijn "gevolgde onderwerpen" lijst waarvanuit ik normaal werk, die is meer dan de helft kleiner en bevat eigenlijk alleen nog maar mijn eigen onderwerpen
 

:r :r
Hahahahaha, die krijgt een 🥇 voor de moeite, van chocolade. Goedkope dan want meer is het niet waard. Dat probleem lossen anderen maar op voordat wajo wao komt om te zeggen dat….
 
@Martell die howto knipperlichten komt er niet van mijn hand, risico dat die weggedit wordt is te groot, mocht iemand zich geroepen voelen een Howto knipperlichten te maken is die daat vrij in, toch wel.

Om het in PV te zeggen, zoals tegenwoordig moet "De consistentie van mijn bijdragen loopt een dusdanig gevaar dat ik het niet meer rendabel acht moeite in technische onderwerpen te steken"
 
Haal dan gelijk ff bier. :Z
biertje-1-916x458.jpg


de frietpan stond nog niet aan , dus bij deze.

Om in te haken op de opmerking over de sfeer op MF in de OP,
beetje erg veel 'we mogen nergens meer rijden en herriemakers en vroeger was alles beter' topics.

nou is het ook kutweer dus om jubelend te melden dat je lekker gereden hebt , is helaas geen sprake van.
maar zeiken en afzeiken en zeuren lijkt wel erg de bovenhand te gaan voeren.
jammer .
 

:r :r
Ik vind dat die man een raar motto heeft, maar ieder z'n ding he.
wederom zou ik zeggen, gewoon niet reageren, maar er is er altijd wel 1 , ook een heel epistel over hoe je dient te schrijven is goed bedoeld , maar is het wachten op een lompe reactie en dan gaat iedereen weer los hoe onbeschoft het al dan niet is, of 'wel niet' aangezien de TS hier bels is ;)

ik zou gewoon de sticky van martell als reactie plaatsen en niks anders, naast welkom op mf .

Deze :

 
Daar kan je je nog lelijk in vergissen. Ooit eens in een blokhutbar in Kentucky USA een biertje gedronken dat naar oude stinksokken smaakt. Ik weet zeker dat ook jij het uitgespuugd had :r
En vraag me niet hoe ik weet hoe......
Ervanuitgaande dat het dan wel bier heet maar dat je het geen bier meer kan noemen blijf ik bij mijn standpunt, zoals me me ook niet op een MP3 zal zien
 
biertje-1-916x458.jpg


de frietpan stond nog niet aan , dus bij deze.

Om in te haken op de opmerking over de sfeer op MF in de OP,
beetje erg veel 'we mogen nergens meer rijden en herriemakers en vroeger was alles beter' topics.

nou is het ook kutweer dus om jubelend te melden dat je lekker gereden hebt , is helaas geen sprake van.
maar zeiken en afzeiken en zeuren lijkt wel erg de bovenhand te gaan voeren.
jammer .

Inderdaad, heel jammer.
We kunnen natuurlijk wat vrolijke topics maken om de sfeer wat op te krikken...
 
Ik vind dat die man een raar motto heeft, maar ieder z'n ding he.
wederom zou ik zeggen, gewoon niet reageren, maar er is er altijd wel 1 , ook een heel epistel over hoe je dient te schrijven is goed bedoeld , maar is het wachten op een lompe reactie en dan gaat iedereen weer los hoe onbeschoft het al dan niet is, of 'wel niet' aangezien de TS hier bels is ;)

ik zou gewoon de sticky van martell als reactie plaatsen en niks anders, naast welkom op mf .

Deze :

Ik had er "schoolvoorbeeld" onder gezet, is ook weggedit. Da's een van de redenen dat op 2 topcs van mijzelf na alles van techniek (tech-niet) uit mijn gevolgd lijst weg is. wegedditen ken ik ook 😎
 
@Martell die howto knipperlichten komt er niet van mijn hand, risico dat die weggedit wordt is te groot, mocht iemand zich geroepen voelen een Howto knipperlichten te maken is die daat vrij in, toch wel.

Om het in PV te zeggen, zoals tegenwoordig moet "De consistentie van mijn bijdragen loopt een dusdanig gevaar dat ik het niet meer rendabel acht moeite in technische onderwerpen te steken"
Ok
 
Ik had er "schoolvoorbeeld" onder gezet, is ook weggedit. Da's een van de redenen dat op 2 topcs van mijzelf na alles van techniek (tech-niet) uit mijn gevolgd lijst weg is. wegedditen ken ik ook 😎
Maar je bent wel vaker 'weggegaan' om vervolgens er binnen een paar uur of dagen weer te zijn.
ik reageer een stuk minder nu het voor mij duidelijk is dat reacties worden weggehaald, maar vooral de vraag niet of nauwelijks word aangepast.

nou is het ook lastig 'ingrijpen' want een topic op slot gooien maakt elke wijziging onmogelijk.

en dingen verwijderen is op zich ook niet zo vreemd als je iets tegen komt wat onzin is en een merendeel van de gebruikers zijn virtuele behoefte doet en vervolgens niet meer terug komt.

als iedereen die in techniek zo graag wil reageren met iets wat niet rechtstreeks met de (onmogelijke) vraag van de TopicStarter te maken heeft, plaats dan die sticky : REGELS IN TECHNIEK (vragen & antwoorden)

en zoek desnoods een topic op waar vraag en antwoord voorbeeldig zijn en plemp die elke keer neer met een reactie van 'iets in deze trend' .
 
Maar je bent wel vaker 'weggegaan' om vervolgens er binnen een paar uur of dagen weer te zijn.
Ik ben ernstig gretig om mensen te helpen. Maar effe hypothetisch: als ik iemand ga helpen en ik moet zonder koffie op een houten bankje gaan zitten en mijn bek houden tot ik wat zinnigs te zeggen heb ik wel wat leukers voor ogen...
De gretigheid om mensen te helpen wint het iedere keer van dat houten bankje zonder commetaar of koffie... een langere peiode was ik ook al weg, een jaar of 10. Het is dat ik nu aan het "bloggen" ben met mijn projecten, waar dit forum zich veel en veel beter voor leent dan het zwaar achterhaalde FZR-club forum, wellicht had ik dan wel helemaal daarheen verhuist.
Een kudde betweters die hier ronddoolt overstemmen weer de normale reacties met kreten als "verkopen dat ding want dan zullen de wiellagers en de ketting..... :r" inplaats van een mooi setje schijven op te trommelen terwijl de vraag was "Wat kan ik aan de trilling in mijn voorvork bij remmen doen" helpen daar niet bij
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ernstig gretig om mensen te helpen. Maar effe hypothetisch: als ik iemand ga helpen en ik moet zonder koffie op een houten bankje gaan zitten en mijn bek houden tot ik wat zinnigs te zeggen heb ik wel wat leukers voor ogen...
De gretigheid om mensen te helpen wint het iedere keer van dat houten bankje zonder commetaar of koffie... een langere peiode was ik ook al weg, een jaar of 10. Het is dat ik nu aan het "bloggen" ben met mijn projecten, waar dit forum zich veel en veel beter voor leent dan het zwaar achterhaalde FZR-club forum, wellicht had ik dan wel helemaal daarheen verhuist.
Een kudde betweters die hier ronddoolt overstemmen weer de normale reacties met kreten als "verkopen dat ding wand dan zullen de wiellagers en de ketting..... :r" inplaats van een mooi setje schijven op te trommelen terwijl de vraag was "Wat kan ik aan de trilling in mijn voorvork bij remmen doen" helpen daar niet bij
bewaar die gretigheid dan voor iemand die begint met er zelf moeite in te steken.

die kudde word vanzelf kleiner als er minder mensen in meegaan, net als met herriemakers kan er wel iets gedaan worden als de groep maar klein genoeg is en de individuen die echt alleen maar narren goed aan te wijzen zijn.

en je voorbeeld met 'mooi setje schijven' kan voor veel mensen al teveel geld zijn, 'Ja Zo hard trilt hij niet hoor, ik kan wel wel mee rijden'

ik heb vaak zat gehad dat ik een motor open had liggen en ik na het bellen het antwoord kreeg om het luchtfilter van 3 tientjes maar te laten zitten , want "dat doe ik zelf wel 'een keer"
moet ik dan na een proefrit nog gaan melden wat ik allemaal opmerk terwijl het luchtfilter dicht zit ?

Laat het los en laat ze lekker.

 
Terug
Bovenaan Onderaan