**DE KANTINE** praat-café in TECHNIEK

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Off topic, technisch, zijstraten, doorlopende discussies, extra vragen nav bestaande topics, stom geouwehoer, leuke praat, stoere verhalen, vette klauwen, libelle adviezen.

Hier kan het.

Om twee redenen:

Allereest om de rubriek TECHNIEK zo schoon mogelijk te houden.

Ten tweede, en niet veel minder belangrijk, de sfeer op MF is dat toch veel besproken moet kunnen worden. En dat kan dan dus hier.

Proost!
 
als je 5 posts leest wordt het meteen duidelijk.
in 1 topic vraagt iemand de sm in pdf vorm en op basis van de vraag alleen wordt het topic gesloten, verwijzend naar de regels. in de regels staat niets dat het verboden is om pdf's te vragen, enkel dat sommige manieren van delen/linken niet zijn toegestaan. topic wordt in minder dan 1.5u gesloten

in het andere topic vraagt iemand de klepspeling van een ZZR600 en iemand is zo vriendelijk om een volgens de regels verboden link naar een complete sm in pdfte plaatsen. 23u later staat de link er nog steeds.
Tis verschrikkelijk :/
 
als je 5 posts leest wordt het meteen duidelijk.
in 1 topic vraagt iemand de sm in pdf vorm en op basis van de vraag alleen wordt het topic gesloten, verwijzend naar de regels. in de regels staat niets dat het verboden is om pdf's te vragen, enkel dat sommige manieren van delen/linken niet zijn toegestaan. topic wordt in minder dan 1.5u gesloten

in het andere topic vraagt iemand de klepspeling van een ZZR600 en iemand is zo vriendelijk om een volgens de regels verboden link naar een complete sm in pdfte plaatsen. 23u later staat de link er nog steeds.

ivm het gereedschapstopic : indien het eerste topic gesloten werd omdat er iemand een foto/link toont van hoe een sm te kopen, verwijs ik naar het gereedschapstopic dat vol staat met zo'n zaken. kortom : in beide gevallen klopt het gewoon niet en de enige post die ingaat tegen de regels staat er nog en het topic dat gesloten is heeft geen enkele regel overtreden.

en nee, ik klik van mijn leven nooit op een "rapporteer" knop, ik ben tegen elke vorm van modereren, tenzij het echt kompleet buitensporig over the top te gortig wordt. het gaat erom dat als je streng modereert, je dat dan ook maar ineens correct en consequent moet doen.
en ook als het tegenargument is dat "we" niet alles kunnen lezen en dat daarvoor de "rapporteer" knop dient om de mod's te helpen, zal ik er nog niet op klikken.

Ik heb even deze post gerapporteerd met de vraag of iemand het even kan samenvatten.

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
als je 5 posts leest wordt het meteen duidelijk.
in 1 topic vraagt iemand de sm in pdf vorm en op basis van de vraag alleen wordt het topic gesloten, verwijzend naar de regels. in de regels staat niets dat het verboden is om pdf's te vragen, enkel dat sommige manieren van delen/linken niet zijn toegestaan. topic wordt in minder dan 1.5u gesloten

in het andere topic vraagt iemand de klepspeling van een ZZR600 en iemand is zo vriendelijk om een volgens de regels verboden link naar een complete sm in pdfte plaatsen. 23u later staat de link er nog steeds.

ivm het gereedschapstopic : indien het eerste topic gesloten werd omdat er iemand een foto/link toont van hoe een sm te kopen, verwijs ik naar het gereedschapstopic dat vol staat met zo'n zaken. kortom : in beide gevallen klopt het gewoon niet en de enige post die ingaat tegen de regels staat er nog en het topic dat gesloten is heeft geen enkele regel overtreden.

en nee, ik klik van mijn leven nooit op een "rapporteer" knop, ik ben tegen elke vorm van modereren, tenzij het echt kompleet buitensporig over the top te gortig wordt. het gaat erom dat als je streng modereert, je dat dan ook maar ineens correct en consequent moet doen.
en ook als het tegenargument is dat "we" niet alles kunnen lezen en dat daarvoor de "rapporteer" knop dient om de mod's te helpen, zal ik er nog niet op klikken.
Maar grappen maken terzijde, ik heb het gelezen en snap wat je bedoeld.

Ik zeg niet dat het de manier is waarop men vanaf nu de regels kan gaan omzeilen, maar om als moderator nou op alle op naam aangepaste links te gaan klikken. Ik denk dat de meeste de niet te sluiten GIFS met halfnaakte mannen en de teks I AM GAY wel hebben meegemaakt en dus gewoon standaard nergens op klikken.
Martell heeft al aangegeven 99% op Android te zitten dus kan zijn 'muis' ook niet over een link laten 'hooveren'

Maar je bent een slimme vent, gezien de rest van je posts, dus ik vermoed dat je vraag enigszins retorisch is , wat in NL betekend dat je het antwoord al weet , maar ook dat zal je wel weten ;)

Tis verschrikkelijk :/
Maar de ernst van de situatie is gelukkig niet voorbij gegaan aan de 23.01 / 24 hr moderator (s)crew hier dus gaat vast goed komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
maxresdefault.jpg


De snack van vanavond word u gebracht door deze leuke 'jonge' dame met haar eigen youtube kanaal https://www.youtube.com/c/MingfangWangTijgerkop

Eens wat anders dan friet en kroketten en op de 1 of andere manier ook wel een leuke vrouw, maar dat mag Han S bepalen als echte kenner ;)
 
Owja, vallen de werkplaatshandboeken van Erik Buell en al zijn naam variaties ook onder het copyright ?
Die toko is al zo vaak overgenomen ...

Of Bimota ? de advocaat van hun kan geeneens zijn stopdas meer betalen zou je denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Shit... ik had de lagers er in getikt, netjes met een dop tegen de afstandsbus aan... Zwaar draaien. Ik dacht kut, alles er uit, nieuwe lagers gehaald en met zorg eringetrokken. Met die 14mm bout. Wat voor lagers heb je? Zal toch een genormaliseerd maatje zijn dat je voor 6 a 8 euro bij Sanders vandaan kan toveren?
6303-2rsh, is verder het punt ook niet, maar het plaatsen gaat gewoon gepaard met veel hitte. Bij een willekeurig BMW wiel zet ik de brander of de fohn een paar minuten op de naaf, en dan zegt de voorgespannen lagertrekker *ping* en draai je het lager zo uit de passing. Daarna nog even doorverhitten langs ze binnenzijde, direct op de lagerpassing, en de nieuwe lagers kan je zo op hun plek laten vallen.

Bij het eigen wiel heb ik de naaf wel 10 minuten op de passing staan warm maken, maar nog steeds moest ik het lager het laatste beetje op zn plek slaan met een passend stuk gereedschap. Geeft allemaal niet, maar moet niet zo zijn dat ik straks mn verse laklaag frituur daar mee :+
 
"extra vragen nav bestaande topics"

omdat ik het soms leuk vind om bepaalde topics terug te lezen was ik zojuist opzoek naar een topic waarbij het voorwiel bij stevig remmen de voorbochten van de uitlaat raakten. Uiteindelijk bleek het frame een knik te hebben thv de tank/balhoofd.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar krijg betreffende topic helaas niet gevonden.
Weet helaas ook niet meer om welk type motor het ging.
Kan mij nog wel herinneren dat er een overlay werd gepost waarin enigzins te zien was dat de balhoofdhoek ietwat anders was dan origineel.
Iemand een linkie toevallig?
bvd
 
als mensen die het verschil niet kennen tussen een koppeling en trommelremmen advies willen geven in techniek

Hoi, ik heb bij mijn scooter ook gehad dat het achterwiel dreigde te blokkeren en ook zwaarder liep. Na inspectie bleek dat in de remtrommel een stuk remschoen was afgebrokkeld en vermoedelijk af en toe klem kwam te zitten.Bekijk bijlage 1799542
20220420_133526-jpg.1799542
20220420_133526-jpg.1799542

:')
 
Ivm komende verhuizing ben ik van alle liggende onderdelen weer zo goed als complete blokken aan het bouwen. Nu mis ik alleen die busjes (geel) en een paar schalen (rood). Is er iemand die toevallig wat in z'n afval bakje heeft liggen en wat anders weggooit wordt? Het is een donor blokje, nieuw spul hoeft het niet te zijn.
20220912_131051.jpg
 
Hoi. Ben wat lui. Daarom hier ff de vraag.
Kan of willen jullie mij wat namen en eventuele adressen geven van goede vering boeren. .
Mijn achterveren zijn of aan revisie toe of vervanging. Zijn nog de orginele veren van een calli 1100 '94. Met lucht ondersteuning. Daar ze olie lekken zal er ook wel geen lucht in blijven zitten.
Liefst laat ik ze reviseren daar orgineel ze al een speciale editie zijn.
Bedankt alvast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Hoi. Ben wat lui. Daarom hier ff de vraag.
Kan of willen jullie mij wat namen en eventuele adressen geven van goede vering boeren. .
Mijn achterveren zijn of aan revisie toe of vervanging. Zijn nog de orginele veren van een calli 1100 '94. Met lucht ondersteuning. Daar ze olie lekken zal er ook wel geen lucht in blijven zitten.
Liefst laat ik ze reviseren daar orgineel ze al een speciale editie zijn.
Bedankt alvast.
Hk suspension, jj suspension en hyperpro in Werkendam.
De urls ben ik te lui voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan