De KNMV weg er mee.

Sterker nog, ik heb zelfs wat verder gekeken dan m'n neus lang is *D.

knmv dicht.JPG


gr. Leo
 
Ik ben benieuwd naar die brief ! Hoe lang geleden? Ik kan me ook niet herinneren dat ik zo'n brief heb gehad. Wel dat het , ook een paar jaar geleden ,nogal wat moeite kostte om van de KNMV verzekeringen bevestigd te krijgen dat pechhulp was ingesloten.
Precies weet ik het niet meer maar ik dacht ongeveer 12 jaar geleden.
 
Ik hoop dat het kantoor weer open is, want ze vinden een premiestijging van dik 9% een prima voorstel en dus ga ik opzeggen. Sneaky briefje waarin staat de de stijging 4,5% is, maar dat geldt alleen voor de rechtsbijstand. De echte premiestijging staat niet genoemd, daar moet je zelf voor gaan rekenen.
Toch maar op zoek naar een club die echt wat voor motorrijders doet en een goede verzekering heeft. Iemand tips?
 
De knmv is er niet voor motorrijders, de knmv is een semi overheids apparaat om motorzaken te reguleren, de knmv doet (deed) nix voor motorrijders, ze zijn (traditioneel) het toezient oog van de overheid op dingen als race wedstrijden, offroad toerritten etc, die verzekeringen en alle andere meuk die ze hebben zijn om de kosten te dekken van dat toezicht houden, net zoals bekeuringen tegenwoordig 1:1 procentueel worden gebruikt voor het in stand houden van het controle apparaat, des te meer bekeuringen des te meer geld de mannen krijgen voor nóg meer geavanceerde foefjes.

je kunt, in principe, in nederland wel onafhankelijk een motorsport evenement organiseren maar als dat niet onder auspiciën vd knmv gebeurt krijg je geen vergunning van je lokale overheid, dat is het oorspronkelijke doel vd knmv, regulering zodat het veilig gebeurt, de knmv schrijft voor hoe en waar strobalen,uitloopstroken,bezoekers plaatsen etc.

Dat is dus ook wat er bv mis gegaan is met dat monstertruck ongeluk, het was geen "auto wedstrijd" en dus niet onder auspiciën vd knaf waar wél de nodige kennis aanwezig is.

de knmv is altijd al een ballentent geweest en een noodzakelijk kwaad, ex NMB coureurs weten waarover ik het heb, het is een overheids apparaat dus nix nieuws onder zon :')
 
Laatst bewerkt:
Ik kon goed terecht voor mijn auto en motoren bij de ANWB. heb ze voor afhandelen van schades nooit nodig gehad maar voor mijn situatie waren ze concurerend.
 
Ik heb mijn motorvoertuigen en alle andere verzekeringen(opstal, inboedel, wa, reis, recht etc) via mijn werkgever bij één maatschappij, prima geregeld: goedkoop, makkelijk etc en vooral extra kortingen;pakket en werkgeverskorting.....kan geen andere losse verzekering tegenop.

Ik snap niet wat zo speciaal is aan de ANWB of KNMV is.....Ohja, ik helemaal niks met het ‘wij’ gevoel van zulke clubs.
 
Ik heb gewoon mijn verzekeringsagent ingeschakeld en een wensenlijstje voorgelegd wat betreft mijn motorverzekering
 
Al jaren bij Centraal Beheer, ook met wat andere verzekeringen. Bij aanmelden 2e motor bleek dat ik al een tijd voor zowel de motor als de auto rechtsbijstandpremie betaalde. Dit had maar 1x gehoeven. Meteen rechtgezet.

Paar dagen later onverwacht een leuk bedrag op de rekening gestort gekregen. Bleek de teveel betaalde premie te zijn.
 
Het lijkt alsof velen geen idee hebben hoe het in elkaar zit. Als je lid bent van de KNMV, dan heb je op basis van je lidmaatschap recht op pechhulp in Nederland. Als je je verzekering onderbrengt bij KNMV Verzekeringen ( en die heeft nauwelijks te maken met de vereniging!!!, alleen de naam ) dan heb je recht op pechhulp in het buitenland. Ik ben van beide clubs geen echte fan, maar kletspraat zonder dat je weet hoe het zit, dat is eigenlijk nogal vervelend en stemmingsmakerij.
( Voor wie het weten wil, ik ben ook lid van de MAG en heb ook nog pechhulp van de Wegenwacht . Nog nooit iets nodig gehad omdat ik zorgvuldig ben met onderhoud van zowel motor als auto, dat terzijde . )
 
Nog even : ik heb samen met iemand van de MAG eens onderzocht hoe de premies liggen van verschillenden verzekeringen. Conclusie : het is een jungle !! De ene verzekering is in een regio goedkoop en in een andere regio duurder, en omgekeerd. De ene heeft hele andere voorwaarden dan de andere. Eigen risico's verschillen , dekkingen verschillen, kortom , het is een grote bende. Vandaar dat je bij een club die dan pretendeert motororganisaties ( KNMV en MAG) goed te behandelen meestal niet slecht af bent. Maar vrijwel niemand hier kijkt naar de voorwaarden en als er dan wat scheef loopt begint het gemekker. Mijn mening : Eigen schuld dikken bult, had je maar beter moeten opletten en even de moeite moeten doen de kleine lettertjes te lezen.
 
Jungle, dar wisten we al en daarom komen zoveel vragen langs.....en oa knmv/anwb voegen ook verder niets toe.

Dus regelen via je agent waar je andere verzekeringen lopen....tenminste mijn idee.
 
Jungle, dar wisten we al en daarom komen zoveel vragen langs.....en oa knmv/anwb voegen ook verder niets toe.

Dus regelen via je agent waar je andere verzekeringen lopen....tenminste mijn idee.
Kun je prima doen, het is de gemakkelijkste weg als je tenminste je verzekeringsagent blind vertrouwd. Het is zeker niet de goedkoopste manier, en het grappige is dat als er iets misgaat je je agent niet aansprakelijk kunt houden, je wordt altijd verondersteld je eigen beslissingen te nemen, je op de hoogte te stellen van voorwaarden etc. Maar ja, dat is wel lastig .
Even voor jou : ik sloot jaren geleden iets af bij Aegon, en nu wil men daar dat ik via smartphone etc een kopie van mijn paspoort naar ze toestuur. Ik wil dat niet, maar men schermt nu met een voorwaarde die toentertijd in de overeenkomst was opgenomen en waarvan ik toen de impact niet heb ingezien. Dit ondanks het feit dat ik niet helemaal dom en onwetend ben mbt tot voorwaarden. We gaan zien waar dat op uitdraait , voorlopig ben ik niet van plan mijn gegevens mbt tot identiteit via een telefoonscan aan wie dan ook door te geven.
 
Kun je prima doen, het is de gemakkelijkste weg als je tenminste je verzekeringsagent blind vertrouwd. Het is zeker niet de goedkoopste manier, en het grappige is dat als er iets misgaat je je agent niet aansprakelijk kunt houden, je wordt altijd verondersteld je eigen beslissingen te nemen, je op de hoogte te stellen van voorwaarden etc. Maar ja, dat is wel lastig .
Even voor jou : ik sloot jaren geleden iets af bij Aegon, en nu wil men daar dat ik via smartphone etc een kopie van mijn paspoort naar ze toestuur. Ik wil dat niet, maar men schermt nu met een voorwaarde die toentertijd in de overeenkomst was opgenomen en waarvan ik toen de impact niet heb ingezien. Dit ondanks het feit dat ik niet helemaal dom en onwetend ben mbt tot voorwaarden. We gaan zien waar dat op uitdraait , voorlopig ben ik niet van plan mijn gegevens mbt tot identiteit via een telefoonscan aan wie dan ook door te geven.
Mijn verzekeringen die ik bij via mijn verzekeringsagent heb afgesloten zijn niets duurder dan wanneer ik het zelf doe
 
Mijn verzekeringen die ik bij via mijn verzekeringsagent heb afgesloten zijn niets duurder dan wanneer ik het zelf doe
Mijn ervaring ook, en tevens worden aanspraken netjes afgehandeld zoals het hoort.

Maarja, ik kan me voorstellen dat als iemand een ‘geschiedenis’ heeft dan kunnen er problemen ontstaan...en dat is niet anders bij andere aanbieders.
 
Maar ga je er dan ook blind van uit dat je verzekeringsagent je de beste/goedkoopste optie aanbiedt? Het kan ook zo zijn dat hij je een optie aanreikt die voor hem financieel interessant is en dat er voor jou betere/goedkopere opties zijn.
Ik ben nu voorwaarden aan het vergelijken en vind het taaie materie, maar als iemand dat voor mij moet doen zal hij ergens zijn verdiensten uit moeten halen en als mijn verzekering niet duurder is zal de verzekeringsmaatschappij hem betalen. Via een omweg betaal je dus toch voor die diensten. Als er zo'n constructie inzit wil ik graag weten welke argumenten er gebruikt worden om keuzes te maken.

Bij de Knmv-verzekeringen lijken ze er van uit te gaan dat motorrijders vaak hobbyisten zijn en hobbies mogen geld kosten, >9% verhoging zal dus ook wel geslikt worden...
 
Kun je prima doen, het is de gemakkelijkste weg als je tenminste je verzekeringsagent blind vertrouwd. Het is zeker niet de goedkoopste manier, en het grappige is dat als er iets misgaat je je agent niet aansprakelijk kunt houden, je wordt altijd verondersteld je eigen beslissingen te nemen, je op de hoogte te stellen van voorwaarden etc. Maar ja, dat is wel lastig .
Even voor jou : ik sloot jaren geleden iets af bij Aegon, en nu wil men daar dat ik via smartphone etc een kopie van mijn paspoort naar ze toestuur. Ik wil dat niet, maar men schermt nu met een voorwaarde die toentertijd in de overeenkomst was opgenomen en waarvan ik toen de impact niet heb ingezien. Dit ondanks het feit dat ik niet helemaal dom en onwetend ben mbt tot voorwaarden. We gaan zien waar dat op uitdraait , voorlopig ben ik niet van plan mijn gegevens mbt tot identiteit via een telefoonscan aan wie dan ook door te geven.

Er zijn mensen op de wereld, die iets langer over modernisering doen. Die hebben bijvoorbeeld geen vingervlek-telefoon.
Kunnen die zich dan niet meer verzekeren bij Aegon?
 
Ik bel altijd voor verzekeringen, ondanks dat ik verder vrijwel alles online doe. Maar even persoonlijk contact met iemand die er wel verstand van heeft, is soms niet verkeerd.
 
Dus geen zakken vullers meer bij KNMV .Ben al 5 jaar bij de Noord Hollandse. :Y betaal niet zo veel en goede service .
 
Terug
Bovenaan Onderaan