De KNMV weg er mee.

Bij knmv all-risk is pechhulp buitenland inbegrepen.
Het is erg lastig om premies, voorwaarden en dekking te vergelijken.
Dacht eerst dat MAG met mijn wensenlijstje voordeliger was.
Maar toen bleek de dekking anders, na aanpassen was het voordeel weer verdwenen.

Of een verzekering goed is weet je pas als je hem nodig hebt B|
Tarieven zeggen niet alles.

Kan ook verhuizen naar de bible belt en alleen een wa verzekering nemen.
god zal ons behoeden.

Ik meen dat de pechhulp buitenland ook al meeverzekerd is bij WA-plus, ofwel WA en diefstal etc. Alleen de eigen schade is dan niet meeverzekerd.
 
Hier ook wat vervelends meegemaakt... motor + 2 auto’s (waren) daar verzekerd..

2 weken terug is mijn vriendin aangereden door een ACHTERUIT rijdende auto terwijl ze stil stond.
Automobilist reed eerst nog door dus vriendin heeft haar auto ervoor gegooid.

Meneer twijfelde een beetje aan de schade maar tegelijkertijd zei diegene ‘laat de verzekering het maar uitzoeken’.
Zo eerlijk als ik ben zet ik dit in de schadeclaim en stuur het op.

Krijg met 2 dagen een berichtje terug dat ze mij niet kunnen helpen omdat ik geen extra dekking heb afgenomen.
Nogmaals, zij reden achterruit..
de schade is nog geen €200,-
Heb een brief terug gestuurd dat het onzin is, en ikzelf uiteraard nooit kan winnen van een verzekering als ik ze zelf aansprakelijk stel.

Dus voordat er überhaupt iemand van de verzekering is gaan kijken wordt ik al afgewimpeld dat ik het zelf maar moet doen..

Tegenpartij heeft niks officieel bevestigd dat de schade nooit gemaakt kan zijn overigens..gewoon even ter plekke een meisje onzeker maken waarschijnlijk.
Oud klote busje met 100 deuken en krassen erop, en dan vertellen dat onze schade niet door hun kan komen.. trekhaak en schade zaten op dezelfde hoogte..

Belachelijk, 10 jaar lid en nog NOOIT wat geclaimd.. zo afgewimpeld worden terwijl het de schade van een ander is.. voor €200,-..

Langzaamaan ook maar een andere verzekering zoeken..
 
Ondanks dat de premie stijgt, blijft voor mij de KNMV veruit de goedkoopste. Scheelt €25 op jaarbasis (met een jaarpremie van 170).
Pechhulp blijft zoals het was, zowel in binnenland als buitenland.
 
Het word tijd dat heel die KNMV eens opgedoekt word en er een fatsoenlijke vereniging voor in de plaats komt die
wel weet hoe je de belangen van motorrijders moet behartigen in plaats van een geld graaiende organisatie te zijn die alleen
maar aan het eigenbelang denkt.Ze kunnen een heeeeeeeeeeel groot voorbeeld nemen aan de MAG.

Kun je mij uitleggen wat er dan niet goed is aan de KNMV Vereniging wat de MAG wel goed doet? De vereniging dan, niet de verzekering (feiten, geen meningen graag :Y)
 
Dat valt haast niet uit te leggen, jouw brein maakt op een gegeven moment een keuze op basis waarvan; prijs voorwaarden, prettig bij voelen....vul zelf maar in. En ideaal krijg je het nooit...net zoals in het gewone leven compromissen sluiten.

Ik maak mezelf makkelijk, ben nergens lid van maar ik heb al mijn verzekeringen wel op orde ihkv dekkingen.

Motoren: oude barrels dus WA, pech onderweg (duc stuk en jaja.Honda stuk) ik regel het zelf wel....
 
Je kunt ook even FBTO motorverzekering checken, die hebben een module voor pechhulp buitenland. Ziet er best goed uit hoor. Overigens is het fijn als iemand in het buitenland de weg weet. Ik spreek vloeiend Frans, Duits , Engels en kan me ook in het Spaans en een beetje Italiaans en Zweeds wel redden, maar je weet gewoon lokaal de weg niet. Ik rijd ca 12.000 km per jaar, waarvan 8000 buitenland ( en niet Duitsland, dat is voor mij vlak bij) , en dan is het wel fijn als je ergens een contactadres hebt of iemand die wat voor je kan regelen vanuit Nederland. Alle stoere verhalen van lekker zelf doen, prima hoor.Vindt maar eens een voorwiel lager in Oekraine of Spanje , of in Noorwegen , is nog niet zo simpel
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen weekend ook een brief gekregen met dat hele verhaal. Echter in de polis staat een fout na mijn mening en ik heb gisteren hier over een mail geschreven. Namelijk in de polis van vorig jaar stond namelijk duidelijk knmv korting: ja. Nu stond deze regel er helemaal niet terwijl in de brief expliciet vermeld stond dat je ondanks alle gewijzigde voorwaarden wel die 5% korting zou behouden.

Dus ben benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben. Mocht het niks brengen dan ga ik verder kijken of het ergens goedkoper kan.

Links is oude, rechts nieuw.
BED4526D-0A97-47FF-85A6-4FE71E9E1789.jpeg
 
Ik vraag mij af hoeveel mensen er op letten dat ze weer een poot word uitgedraaid,het erge vind ik dat ze
je laten meebetalen voor de schades die door anderen geclaimd worden,ik sta geregistreerd bij hun met 16 schade vrije jaren,
het werkelijke aantal jaren ligt nog veel hoger maar ik ben zo stom geweest om een bonus malus verklaring te laten verlopen.
Ik vind het dan ook niet terecht dat ik gestraft word door de claims die anderen hebben gemaakt,wat heb ik daar mee te maken.
Verder hoef je ook echt geen medelijden te hebben met Allianz een bedrijf dat de verzekeringen onder beheer heeft voor de KNMV,
ze maken vele miljarden winst en kunnen desnoods zo goed als gratis geld lenen bij de ECB,maar nee de polishouders moeten maar gestraft
worden want anders lopen de aandeelhouders en dure managers hun dividend en bonussen mis,en ook die 2 randdebielen in de All secur reclame
moeten dik betaald worden,that pisses me off zoals de Fransen zeggen.:(
 
Ik vraag mij af hoeveel mensen er op letten dat ze weer een poot word uitgedraaid,het erge vind ik dat ze
je laten meebetalen voor de schades die door anderen geclaimd worden,ik sta geregistreerd bij hun met 16 schade vrije jaren,
het werkelijke aantal jaren ligt nog veel hoger maar ik ben zo stom geweest om een bonus malus verklaring te laten verlopen.
Ik vind het dan ook niet terecht dat ik gestraft word door de claims die anderen hebben gemaakt,wat heb ik daar mee te maken.
Verder hoef je ook echt geen medelijden te hebben met Allianz een bedrijf dat de verzekeringen onder beheer heeft voor de KNMV,
ze maken vele miljarden winst en kunnen desnoods zo goed als gratis geld lenen bij de ECB,maar nee de polishouders moeten maar gestraft
worden want anders lopen de aandeelhouders en dure managers hun dividend en bonussen mis,en ook die 2 randdebielen in de All secur reclame
moeten dik betaald worden,that pisses me off zoals de Fransen zeggen.:(
Zo werken alle verzekering bedrijven toch. Kijk maar eens naar je zorgverzekering bijvoorbeeld die zou een paar tientjes lager zijn als er niet zoveel wanbetalers waren.
 
Ik heb afgelopen weekend ook een brief gekregen met dat hele verhaal. Echter in de polis staat een fout na mijn mening en ik heb gisteren hier over een mail geschreven. Namelijk in de polis van vorig jaar stond namelijk duidelijk knmv korting: ja. Nu stond deze regel er helemaal niet terwijl in de brief expliciet vermeld stond dat je ondanks alle gewijzigde voorwaarden wel die 5% korting zou behouden.

Dus ben benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben. Mocht het niks brengen dan ga ik verder kijken of het ergens goedkoper kan.

Links is oude, rechts nieuw.
Bekijk bijlage 1424207

Erg sumier, maar is heb je die VRO 5 jaar geleden gedaan?

https://knmv.nl/kennisbank/geldigheidsduur-vro-certificaat/
 
Je wordt toch beloond via het bonus-malus systeem... :+


Maar de solidariteitsgedachte die erachter zit wordt danig op de proef gesteld door individuen die verreken te betalen/ en/of onverzekerd rondrijden.
 
Voor mijn motor, R1M van mei 2019, zit ik inmiddels bij de derde verzekeringsmaatschappij. (All-risk)
Ik heb mijn rb sinds 2000 en heb momenteel 12 schadevrije jaren.
De eerste verzekeringsmaatschappij wilde de fiets uiteindelijk niet verzekeren tegen diefstal.
De tweede verzekeringsmaatschappij keerde tot een bedrag uit van 17500,- euro. Een gat van bijna 10.000.

Diverse maatschappijen gaven bij voorbaat al aan, de motorfiets in het geheel niet te willen verzekeren. Reden o.a. cataloguswaarde, vermogen van de motor e.d.

Ik had hierdoor ook gesproken met een medewerker van KNMV.
Hij vertelde o.a. dat sinds dit jaar, 2019, bij meerdere verzekeringsmaatschappijen de eisen zijn verscherpt. Zo ook bij hun.

Na lang zoeken en met hulp van anderen, ben ik nu bij Unive beland.
Terugkijkend vind ik het jammer/teleurstellend zoals de verzekeringsmaatschappijen bezig zijn.
 
Zo werken alle verzekering bedrijven toch. Kijk maar eens naar je zorgverzekering bijvoorbeeld die zou een paar tientjes lager zijn als er niet zoveel wanbetalers waren.
Voor mijn motor, R1M van mei 2019, zit ik inmiddels bij de derde verzekeringsmaatschappij. (All-risk)
Ik heb mijn rb sinds 2000 en heb momenteel 12 schadevrije jaren.
De eerste verzekeringsmaatschappij wilde de fiets uiteindelijk niet verzekeren tegen diefstal.
De tweede verzekeringsmaatschappij keerde tot een bedrag uit van 17500,- euro. Een gat van bijna 10.000.

Diverse maatschappijen gaven bij voorbaat al aan, de motorfiets in het geheel niet te willen verzekeren. Reden o.a. cataloguswaarde, vermogen van de motor e.d.

Ik had hierdoor ook gesproken met een medewerker van KNMV.
Hij vertelde o.a. dat sinds dit jaar, 2019, bij meerdere verzekeringsmaatschappijen de eisen zijn verscherpt. Zo ook bij hun.

Na lang zoeken en met hulp van anderen, ben ik nu bij Unive beland.
Terugkijkend vind ik het jammer/teleurstellend zoals de verzekeringsmaatschappijen bezig zijn.
Dat zelfs de KNMV dat niet verzekert is wel erg sneu,die zou er juist voor motorrijders moeten zijn.
Maar ja zo is de trend,risico vermijdend gedrag en alleen maar geld graaien.
Probeer ze maar eens geld afhandig te maken door een schade te claimen,je moet hemel en aarde bewegen
om snel een schade af te kunnen handelen,ik heb genoeg negatieve ervaring daarmee gehad .
 
Voor mijn motor, R1M van mei 2019, zit ik inmiddels bij de derde verzekeringsmaatschappij. (All-risk)
Ik heb mijn rb sinds 2000 en heb momenteel 12 schadevrije jaren.
De eerste verzekeringsmaatschappij wilde de fiets uiteindelijk niet verzekeren tegen diefstal.
De tweede verzekeringsmaatschappij keerde tot een bedrag uit van 17500,- euro. Een gat van bijna 10.000.

Diverse maatschappijen gaven bij voorbaat al aan, de motorfiets in het geheel niet te willen verzekeren. Reden o.a. cataloguswaarde, vermogen van de motor e.d.

Ik had hierdoor ook gesproken met een medewerker van KNMV.
Hij vertelde o.a. dat sinds dit jaar, 2019, bij meerdere verzekeringsmaatschappijen de eisen zijn verscherpt. Zo ook bij hun.

Na lang zoeken en met hulp van anderen, ben ik nu bij Unive beland.
Terugkijkend vind ik het jammer/teleurstellend zoals de verzekeringsmaatschappijen bezig zijn.

Dat is wel lomp. Auto's van 60k kun je zo verzekeren maar een motor van de helft niet :/
 
Clubs zoals MAG en knmv had ik ‘70 niet nodig en nu nog steeds niet.... en bijna 50 jaar bij dezelfde maatschappij verzekerd, en tevreden met de communicatie/ afhandeling en vooral de hoogte vd premies.

En tegen beter weten in:

Gisteren ff bij CB mijn oldtimer aangemeld omdat ik een bedrag zag dat de helft was van mijn huidige premie, hier klopt iets niet. En jahoor, ik werd gebeld.....welkom blablablabla.....ik zei toen ‘oldtimer’ All risk......onderbroken: dat doen we niet aan. Oh zei, dan had de site tijdens het ingeven van mijn kenteken dat moeten aangeven, simpel toch. Zij: ik geef het door.....kortom, een aardige muts.
 
Dat is wel lomp. Auto's van 60k kun je zo verzekeren maar een motor van de helft niet :/

Blijkbaar is het een te groot risico voor de verzekeringsmaatschappijen.
Ik kan er wel iets van begrijpen, maar vind het wel een teleurstellende ontwikkeling.
Misschien schiet de wetgeving ook wel te kort.
I.m.o. zouden ze de straffen voor o.a. diefstal moeten verzwaren.
 
Ik heb afgelopen weekend ook een brief gekregen met dat hele verhaal. Echter in de polis staat een fout na mijn mening en ik heb gisteren hier over een mail geschreven. Namelijk in de polis van vorig jaar stond namelijk duidelijk knmv korting: ja. Nu stond deze regel er helemaal niet terwijl in de brief expliciet vermeld stond dat je ondanks alle gewijzigde voorwaarden wel die 5% korting zou behouden.

Dus ben benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben. Mocht het niks brengen dan ga ik verder kijken of het ergens goedkoper kan.

Links is oude, rechts nieuw.
Bekijk bijlage 1424207
Hé goeie, deze mis ik ook in mijn overzicht. Zeker met die 5% extra korting blijft deze voor mij de goedkoopste.
Ik ga daar ook achteraan.

Even gebeld: Is teogepast, maar is al verwerkt in de brutopremie. Daarom staat deze niet meer apart vermeld. 🤔
Niet te verifieren dus. Toch lidmaarschap maar opzeggen?
 
Laatst bewerkt:
Met mijn speurtocht naar een andere verzekering die wel klantvriendelijk is kwam ik terecht op de ANWB site,het blijkt dat
je daar extra korting krijgt als je akkoord gaat met de installatie van een app die je rijstijl in de gaten houd,nou daar heb
ik maar voor bedankt,het big brother is watching you effect bekroop mij ineens toen ik dat zag staan,maar ik zie dat in
de toekomst nog wel eens verplicht worden als je bij een maatschappij een verzekering wil afsluiten,ik vrees met grote vrezen.
 
Inmiddels ook al een hele serie premies berekend.
Conlusie:

De verschillen in premie zijn minimaal, hooguit een paar tientjes per jaar bij een uitgebreide verzekering.
Wat wel verschil maakt zijn het eigen risico en is pechhulp binnenland/buitenland inbegrepen.
Daar valt winst te behalen.

Maar losse bruto premies zijn bijna allemaal vrijwel gelijk.( in mijn geval)
En of een verzekeraar klantvriendelijk is, kan ik aan de website niet zien.
 
O, o, o, als we toch eens wat moeten betalen, wat een gezijk weer...
Zoek niet de goedkoopste verzekeraar maar de beste, beknibbel niet op rechtshulp en opzittenden en pechhulp, weetikveelwat.
iedeen zit zich te irriteren dat ze wat moeten betalen, wou je het allemaal voor niks hebben dan, wat interesseert het mij nou hoe rijk die bank en die verzekering is, ik wil met een fijn gevoel op die motor stappen en daar betaal ik bij een duurdere maatschappij gewoon voor...
Schade? Één telefoontje en alles is geregeld: Neehoor, uk krijgt van Lepanto in Italie vervangend vervoer mee, neehoor alles is geregeld, de rechtsbijstand neemt het over, neehoor u hoeft niks meer te doen... En Rob RD vervolgt met dezelfde glimlach zijn leven...
En ja, ik heb alles bij een wat betere verzekering geregeld, rechtsbijstand, doorlopende reisverzekering, alles met opzittenden...

De KNMV weg er mee.


Ik dacht eigenlijk dat je een dagje met ze uitging of zo...
 
Ik vraag mij af hoeveel mensen er op letten dat ze weer een poot word uitgedraaid,het erge vind ik dat ze
je laten meebetalen voor de schades die door anderen geclaimd worden,ik sta geregistreerd bij hun met 16 schade vrije jaren,
het werkelijke aantal jaren ligt nog veel hoger maar ik ben zo stom geweest om een bonus malus verklaring te laten verlopen.

Dat zelfs de KNMV dat niet verzekert is wel erg sneu,die zou er juist voor motorrijders moeten zijn.
Maar ja zo is de trend,risico vermijdend gedrag en alleen maar geld graaien.
Probeer ze maar eens geld afhandig te maken door een schade te claimen,je moet hemel en aarde bewegen
om snel een schade af te kunnen handelen,ik heb genoeg negatieve ervaring daarmee gehad .
Maar die ervaring is wel van heel lange geleden blijkbaar
 
Schade? Één telefoontje en alles is geregeld: Neehoor, uk krijgt van Lepanto in Italie vervangend vervoer mee, neehoor alles is geregeld, de rechtsbijstand neemt het over, neehoor u hoeft niks meer te doen... En Rob RD vervolgt met dezelfde glimlach zijn leven...
En ja, ik heb alles bij een wat betere verzekering geregeld, rechtsbijstand, doorlopende reisverzekering, alles met opzittenden...
En welke verzekeraar is dat dan? Zoals anderen al stellen verschillend de premies vaak niet zoveel en kun je op een website niet zien hoe goed de service is.
 
Interpolis. Heb ik het nog niet eens over afhandeling inbraak die ik wel eens heb gehad

0559.jpg
 
O, o, o, als we toch eens wat moeten betalen, wat een gezijk weer...
Zoek niet de goedkoopste verzekeraar maar de beste, beknibbel niet op rechtshulp en opzittenden en pechhulp, weetikveelwat.
iedeen zit zich te irriteren dat ze wat moeten betalen, wou je het allemaal voor niks hebben dan, wat interesseert het mij nou hoe rijk die bank en die verzekering is, ik wil met een fijn gevoel op die motor stappen en daar betaal ik bij een duurdere maatschappij gewoon voor...
Schade? Één telefoontje en alles is geregeld: Neehoor, uk krijgt van Lepanto in Italie vervangend vervoer mee, neehoor alles is geregeld, de rechtsbijstand neemt het over, neehoor u hoeft niks meer te doen... En Rob RD vervolgt met dezelfde glimlach zijn leven...
En ja, ik heb alles bij een wat betere verzekering geregeld, rechtsbijstand, doorlopende reisverzekering, alles met opzittenden...




Ik dacht eigenlijk dat je een dagje met ze uitging of zo...
Het gaat niet om gezeik of het de goedkoopste is maar dat je verworvenheden worden ontnomen onder het mom
van meer geclaimde schades door anderen,iets waar je zelf niets aan kan doen,ik heb geen invloed op het rijgedrag
van andere mensen en heb geen invloed op de straf die de verzekering mij oplegt omdat andere mensen meer claimen,.
dat mag jij dan gezeik noemen,en of ik dan 20,- of 200,- aan premie moet betalen maakt mij niet uit,ik voel mij genaaid.:(
 
Terug
Bovenaan Onderaan