De KNMV weg er mee.

van meer geclaimde schades door anderen,iets waar je zelf niets aan kan doen,ik heb geen invloed op het rijgedrag
van andere mensen en heb geen invloed op de straf die de verzekering mij oplegt omdat andere mensen meer claimen,.

Dit is namijk het hele basisprincipe van verzekeren



Maar dan dan pleur je toch gewoon op? Naar een andere toko die gewoon verder gaat met naaien maar het op een nette manier doet.
 
Als Interpolis mij een briefje stuurt met de mededeling dat pechhulp uit het pakket gehaald wordt ben ik zo dat ik even bel met 070-3178888 (uit me hoof) en vraag wat het kost om het er weer in terug te krijgen... Of dat ze me adves kunnen geven voor een andere mogelijkheid.... Vaak is er wel te overleggen hoor...

Ik kocht vorige week een YZF750R erbij, bel op maandagochtend op om hem te verzekeren, gewoon degene die je aan de telefoon krijgt helpt je meteen verder he, dat is al super. Ik geef de gegevens door en hij zegt: Ik kan hem niet aanmelden, waarom weet ik niet maar je bent verzekerd, rijen met dat ding. Ik had de groene kaart van de ouwe eigenaar meegekregen en daaruit bleek dat deze Yamaha al verzekerd was bij interpolis... twee dagen later ligt er een polisaanvulling en een groene kaart op de mat... Ze doen het gewoon...
 
Ik had KNMV verzekeringen ,maar daar ben ik weggegaan, omdat ik geen korting mee kon nemen op een 2e motor. Dat je schadevrije jaren opbouwt per kenteken weet ik, maar voorheen kreeg je nog de korting van een auto of motor mee. Niet meer dus, dus heb ik beide motoren weggehaald.

Heb nu alleen nog KNMV voor de pechhulp. Nooit nodig gehad en ga het nu nog niet ergens anders onder brengen, omdat je gewoon pechhulp hebt op jouw persoon en niet op een kenteken, wat je vaak bij andere aanbieders wel hebt.

Maar volgens mij gaan de premies sowieso hard omhoog, ik sprak daar laatst volgens mij nog over met iemand van Combi Motors, toen ik even op onderzoek was wat een wissel mij van voertuig zou kosten, aangezien je dus geen korting meer krijgt van een ander voertuig. Ik heb het voor vorig jaar nog kunnen regelen, maar bij wissel van voertuig gaat dat niet meer op. Anyway, die gaf al aan dat de premies flink zouden stijgen volgend jaar. Eigenlijk elk jaar hetzelfde liedje.
 
Het gaat niet om gezeik of het de goedkoopste is maar dat je verworvenheden worden ontnomen onder het mom
van meer geclaimde schades door anderen,iets waar je zelf niets aan kan doen,ik heb geen invloed op het rijgedrag
van andere mensen en heb geen invloed op de straf die de verzekering mij oplegt omdat andere mensen meer claimen,.
dat mag jij dan gezeik noemen,en of ik dan 20,- of 200,- aan premie moet betalen maakt mij niet uit,ik voel mij genaaid.:(

Misschien moet je je verzekeraar even bellen en vragen of ze je premie omlaag doen en in geval van een ongeluk alleen nog uitkeren wat jij in totaal hebt ingelegd. Geef ze dan ook even een lijst met zaken die als onderpand gaan dienen voor het ontbrekende bedrag. Zoiets als dit, waarbij nummer 1 als eerst geveild wordt:

1. Al je spaargeld
2. Je huis
3. Je linker nier
4. ...
 
Blijkbaar is het een te groot risico voor de verzekeringsmaatschappijen.
Ik kan er wel iets van begrijpen, maar vind het wel een teleurstellende ontwikkeling.
Misschien schiet de wetgeving ook wel te kort.
I.m.o. zouden ze de straffen voor o.a. diefstal moeten verzwaren.

Prima idee :}
Alleen moeten de dieven dan wel worden gepakt. Maar (motor)diefstal schijnt niet zoveel prioriteit te hebben :/
 
Ik ben ook overgestapt van knmv naar mag
Beter geregeld, goedkoper, betere voorwaarden en pechhulp erbij
Knmv is echt zijn eigen ramen aan het ingooien de laatste jaren

Ik begrijp überhaupt niet waarom ze zich koninklijk mogen noemen en al helemaal niet motorrijders vereniging. Want hun toegevoegde waarde verdampt als sneeuw voor de zon.
Nieuwe tweede motor erbij genomen, no-claim van eerste motor (ook bij hun verzekerd) wordt niet overgenomen naar de tweede hoewel ik de eigenaar en bestuurder ben. Vreemd want als ik van een andere verzekering was gekomen had ik de schadevrije jaren wel over kunnen nemen?
Maar goed, dat is een gegeven, verder niks aan te doen. Op de vraag hoe ik hem verzekerd wilde hebben gaf ik aan wa+ . Zegt die muts dat dat niet gaat, nieuwe motor moet bij hun de eerste drie jaar allrisk verzekerd zijn a raison van plm € 100,- p/m. Ja doei, flikker maar lekker op, ik ga wel naar een ander.
Nee hoor, je bedient op deze manier als vereniging misschien het belang van een verzekeraar maar zeker niet van de motorrijder.
 
Tja de KNMV wat heb je er aan ,als motorrijder eigenlijk niks,ze hebben enig nut als vereniging die de motorsport
regelt,al zijn daar ook genoeg klachten over,maar voor de rest doen ze weinig tot niks nuttigs waar de gewone
motorrijder iets aan heeft buiten de vro cursussen,wat dat betreft kunnen ze een HEEEEEEEEEEEEEL groot
voorbeeld aan de MAG nemen.
 
Heeft de MAG ook pechserviceding? Vetera(die de jaarpremie ook plots heeft verdubbelt, 29 euro naar 60nogwat) heeft deze niet meer..
 
Ik begrijp überhaupt niet waarom ze zich koninklijk mogen noemen en al helemaal niet motorrijders vereniging. Want hun toegevoegde waarde verdampt als sneeuw voor de zon.
Nieuwe tweede motor erbij genomen, no-claim van eerste motor (ook bij hun verzekerd) wordt niet overgenomen naar de tweede hoewel ik de eigenaar en bestuurder ben. Vreemd want als ik van een andere verzekering was gekomen had ik de schadevrije jaren wel over kunnen nemen?
Maar goed, dat is een gegeven, verder niks aan te doen. Op de vraag hoe ik hem verzekerd wilde hebben gaf ik aan wa+ . Zegt die muts dat dat niet gaat, nieuwe motor moet bij hun de eerste drie jaar allrisk verzekerd zijn a raison van plm € 100,- p/m. Ja doei, flikker maar lekker op, ik ga wel naar een ander.
Nee hoor, je bedient op deze manier als vereniging misschien het belang van een verzekeraar maar zeker niet van de motorrijder.

De verzekering staat los van de vereniging. De verzekering is inderdaad geen succes, maar welke verzekering is wel 100% top. Verzekeraars blijven bedrijven en willen veel centen verdienen.

Tja de KNMV wat heb je er aan ,als motorrijder eigenlijk niks,ze hebben enig nut als vereniging die de motorsport
regelt,al zijn daar ook genoeg klachten over,maar voor de rest doen ze weinig tot niks nuttigs waar de gewone
motorrijder iets aan heeft buiten de vro cursussen,wat dat betreft kunnen ze een HEEEEEEEEEEEEEL groot
voorbeeld aan de MAG nemen.

De KNMV vereniging heeft 52.000+ leden en de MAG zo'n 5000. Ik denk niet dat ze een HEEEEEEEEEEEEEL groot voorbeeld moeten nemen aan de MAG.
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt toch dat je als 'grote' vereniging je scherp moet kunnen onderhandelen met een verzekeraar en zeker niet de oren moet laten hangen naar belachelijke voorwaarden van een verzekeraar.
 
Mij lijkt toch dat je als 'grote' vereniging je scherp moet kunnen onderhandelen met een verzekeraar en zeker niet de oren moet laten hangen naar belachelijke voorwaarden van een verzekeraar.

Dat doen we (KNMV Vereniging) ook, als het aan de verzekeraar (AON) lag waren de voorwaarden nu nog slechter. Geloof mij, vorig jaar veel klachten gehad en veel moeten overleggen om de verzekeraar achter de naam KNMV Verzekeringen om te krijgen naar betere voorwaarden. Elke verzekeraar gooit zijn prijzen de laatste jaren omhoog. Uitkeringen worden hoger en er worden meer ongelukkig gemaakt (dit zijn de woorden van de verzekeraars).

Voor 2020 stond er op de planning om nog betere voorwaarden te bedwingen bij de verzekeraar maar door het coronavirus ligt dat nu stil.
 
Ik begrijp dat er nogal wat mensen een verzekering hebben omdat er pechhulp bij zit. Wat verwacht je van deze pechhulp? Misschien naïef maar verzekeren doe je bij een verzekeraar en pechhulp via een pechhulpdienst. Of moet ik pechhulp zien als een bergingsvoertuig naar motorzaak?
 
Eerder in het begin van dit topic schreef ik :


"Overigens is de KNMV Verzekering wel een van de allergoedkoopste ( WA-plus) . Ik denk overigens dat het niet aan KNMV verzekeringen ligt, dit is immers een TUSSENPERSOON, de echte verzekeraar is Allianz en de verzekering zelf is ondergebracht bij One Underwriting , een volmachtbedrijf, en dat is weer een deel van Aon. Daarom is het geklaag over KNMV Verzekeringen niet helemaal op zijn plaats, omdat ze slechts een klein verzekeringskantoor zijn, een verzekeringsagent dus. Het is ingewikkeld, maar zo zit deze markt in elkaar. "

Zo zie je dus hoeveel tussenstappen er zijn voordat wij onze verzekering te zien krijgen. Er is maar een goede reden om je motor bij KNMV verzekeringen onder te brengen en dat is de pechhulp. Als je een All Risk nodig hebt, dan kun je denk ik beter rondshoppen en een pechhulp apart zien te krijgen, alhoewel dat ook een hoop gedoe is. ( Bijv. de ANWB is op kenteken, dat als je wat meer voertuigen hebt, zit je vast aan meerdere abonnementen, ) .

Ik denk wel dat je gelijk hebt met het gegeven dat een tussenpersoon met 50.000 POTENTIËLE verzekerden iets in de melk te brokkelen heeft, maar lang niet iedere motorrijder is daar verzekerd.

Persoonlijk ben ik een risicomijder voor wat verzekeren betreft, ik ben KNMV lid, heb de motor ondergebracht bij de KNMV verzekeringen , ben ook MAG lid omdat ik die club veel sympathieker vindt, en voor de auto heb ik een ANWB wegenwacht abonnement. Geen van alle ooit nodig gehad, maar daarvoor zijn het nu net verzekeringen.

Overigens, als met met de KNMV verzekeringen belt om eens goed na te gaan wat ze nu eigenlijk in dekking nemen, krijg je weinig goede antwoorden. Lees de voorwaarden van je gewone KNMV lidmaatschap, dan zie je dat je daarmee al recht hebt op pechhulp in Nederland. Dus, dat staat los van de KNMV Verzekeringen, daar krijg je alleen dekking voor pech in het buitenland !! Zijn jullie er nog ?
 
Nog eentje : Kijk hoe de pechhulp geregeld is : recht op vervoer naar huis ? recht op vervoer van je bagage ? recht op vervoer van je motor naar een door jou aan te wijzen motorzaak ? ( of alleen naar de dichtsbijzijnde dealer ) , recht op een vervangende motor of een auto ? Hoe oud mag je motor zijn ? Soms 10 jaar, soms 12 jaar, soms 16 jaar , dat scheelt nogal wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan