De KNMV weg er mee.

Op zich heb ik geen problemen met het instituut KNMV. Ik snap alleen niet waarom er toch steeds weer gemorreld moet worden aan een prima werkend systeem, dat van een pasje met een lidnummer. Er is geen enkel voordeel te ontdekken voor de wijzigingen van nu, alleen maar nadelen. Wat doe je als je telefoon door een pechgeval kapot is ? Wat doe je als bij toeval de batterij leeg is ? Wat doe je als je dit in het buitenland overkomt ? Als je een pasje hebt met je nummer kun je altijd iemand vragen voor je te bellen, je ID is dan tenminste bekend. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat is sowieso een hekel heb om van alles in je telefoon vast te leggen, met zo als die belachelijke QR code . Waarom toch, het is allemaal zo zinloos en nodeloos ingewikkeld.
Even over verzekeringen : dekkingen verschillen echt behoorlijk, en KNMV is niet duur. Voordeel met de kortingen op VRO , ja daar heb ik ook gebruik van gemaakt . maar bij de ANWB is vervangend vervoer wel echt een voordeel. tov knmv. Als je de premieverschillen en kortingen bij de VRO samentelt, dan is knmv behoorlijk voordelig.. Helemaal eens, maar dat geklier met die app ........grrrr
 
Zojuist ook mijn account met de app aangepast.
Binnen 2 minuten geregeld, zonder problemen.
Tegenwoordig moet blijkbaar alles met een App bediend worden.
Zal de vooruitgang wel zijn
 
Bij mij werkt de app momenteel ook niet, maar gelukkig heb ik een screenshot van m'n digitale pas met lidnummer en telefoonnummer gewoon onder het zadel zitten. Tot het gedoe met de app en de email als gebruikersnaam heb ik nog geen problemen met hun gehad. Wel met andere pechservice, maar het beste is om gewoon te zorgen dat je geen pech krijgt ;)
 
Even opnieuw : de KNMV maakt er weer eens een puinhoop van. Er zit een it pietje daar die kennelijk om werk verlegen is. De nieuwste stunt is dat je opnieuw moet inloggen, nu niet meer met je lidnummer, maar met een emailadres. WElnu, dan krijg je een verificatiecode die dan aangeeft dat het niet werkt. Nu heb ik meerdere emailaccounts en meerdere wachtwoorden, en geen van alles werkte. Dus maar nieuw account aangemaakt voor knmv, en jahoor, opeesn kan ik er in. Maar nu : de pechserviceapp die het oude en gemakkelijke pinpasachtige kaartje moest vervangen en die je op de telefoon moest laden, die is nu niet gesynchroniseerd met de andere ingang. waarom niet ? Ook op pechservice inloggen door mailadres en daarbij behorende wachtwoord te vervangen werkt niet. Ik vraag me echt af waarom die automatiseerder nu niet in staat zijn om dingen makkelijk te maken of te laten zijn. KNMV springt hier echt ver bovenuit in negatieve zin. Wat vinden de motorforumleden hier nu van ? is het niet tijd om met zijn allen eens een schreeuw te alen horen aan deze ict kneuzen ?

Als je de mail en/of website goed had gelezen had je gezien dat je een nieuw account aan moest maken (wat je dus als tweede deed) Dat had je veel tijd gescheeld. Een user-error dus ;)

Wat bedoel je eigenlijk met die pechserviceapp? De pechservice zit ingebouwd in de normale KNMV-app en lijkt hier gewoon te werken.
 
Het heeft geen zin op welles-nietes te spelen, en ja er zullen best mensen zijn die het in 1 keer voor elkaar hebben en ook mensen die hiermee tobben. Hiermee blijft mijn punt wel bestaan dat het eeuwige gekloot met software, met wijzigingen , met aanpassingen , met dan weer dit en dan weer dat nauwelijks ingegeven is om het voor klanten, of leden zo je wilt, gemakkelijker te maken maar , denk ik, meer om procedures die niet al te ingewikkeld zijn voor een organisatie nog verder te koppelen. Mening van mij : never chance a winning team or working procedures . maar kijk naar alles wat met ict te maken heeft , het klopt zelden en zo blijven de datasleutelaars zichzelf lekker aan de veel te dikke boterham helpen. Gemeentes, overheden, kleine bedrijven, iedereen heeft er last van. De KNLTB, de tennisbond dus, ging zo goed als failliet door ict, om maar een voorbeeld te noemen. Ik overweeg heel serieus om na jarenlang lid te zijn de KNMV maar eens de rug toe te keren.
 
Ik kan je melden (ik werk bij de KNMV ;) ) dat het systeem achter de schermen écht heel er toe was aan een update en zeker geen winning team was. Alleen 'even' omschakelen naar een geheel nieuw systeem komend van een systeem uit het jaar kruik is gewoon erg lastig. Dit was op voorhand bekend, zoveel mogelijk getest waar kon en veel problemen zijn er in aanloop hier naartoe ook uitgehaald. Alleen loop je na de live-gang altijd tegen problemen aan waar we nu flink mee bezig zijn om recht te trekken.

Helaas is het allemaal niet zo makkelijk als mensen vanaf de wal roepen. Vandaar de uitdrukking 'de beste stuurlui staan aan wal'.

Mensen staan er gewoon om bekend dat ze niet goed lezen. Ik inclusief, daar ben ik heel eerlijk in. Hoe goed we de werkbeschrijving ook maken, zelfs inclusief een video met wáár je moet klikken, mensen klikken te snel op de verkeerde knop en dan werkt het niet. Wij hadden het verloop ook soepeler zien verlopen, maar soms kun je niet meer doen dan wat we nu doen.
 
Ik kan je melden (ik werk bij de KNMV ;) ) dat het systeem achter de schermen écht heel er toe was aan een update en zeker geen winning team was. Alleen 'even' omschakelen naar een geheel nieuw systeem komend van een systeem uit het jaar kruik is gewoon erg lastig. Dit was op voorhand bekend, zoveel mogelijk getest waar kon en veel problemen zijn er in aanloop hier naartoe ook uitgehaald. Alleen loop je na de live-gang altijd tegen problemen aan waar we nu flink mee bezig zijn om recht te trekken.

Helaas is het allemaal niet zo makkelijk als mensen vanaf de wal roepen. Vandaar de uitdrukking 'de beste stuurlui staan aan wal'.

Mensen staan er gewoon om bekend dat ze niet goed lezen. Ik inclusief, daar ben ik heel eerlijk in. Hoe goed we de werkbeschrijving ook maken, zelfs inclusief een video met wáár je moet klikken, mensen klikken te snel op de verkeerde knop en dan werkt het niet. Wij hadden het verloop ook soepeler zien verlopen, maar soms kun je niet meer doen dan wat we nu doen.
Daar zeg je zo iets : het systeem "achter de schermen "was toe aan een update, ik vond het systeem "voor de schermen" helemaal niet slecht.
Als het gaat om klantgericht opereren hebben veel organisaties echt nog heel veel te leren. Veel organisaties vinden het uit de navel peuteren van kleine vuiltjes belangrijker dan eens te onderzoeken of hoe men tegen de mens ( lees organisatie ) als geheel aankijkt. Als je nu maar genoeg vuiltjes weet te verzamelen en weet te presenteren als grote bron van interne irritatie, dan gaat relatief zwak management al snel mee. Ik weet niet of dat hier ook plaatsgevonden heeft trouwens, maar ik heb die in veel organisaties wel zien gebeuren ( was ooit mijn vakgebied, zelfs voordat er allerlei fancy namen aan customer satisfaction werden gehangen , Engels = beetje beroepsjargon. ) En je klaagt over dat mensen slecht lezen, nu even artikel 1 uit de communicatiewetenschap : zender, boodschap ontvanger dienen op elkaar te zijn afgestemd, en de het falen van een project ligt ALTIJD bij de zender die zijn boodschap onvoldoende afstemt op de ontvanger. Sorry voor het belerende stukje!
 
Daar zeg je zo iets : het systeem "achter de schermen "was toe aan een update, ik vond het systeem "voor de schermen" helemaal niet slecht.
Als het gaat om klantgericht opereren hebben veel organisaties echt nog heel veel te leren. Veel organisaties vinden het uit de navel peuteren van kleine vuiltjes belangrijker dan eens te onderzoeken of hoe men tegen de mens ( lees organisatie ) als geheel aankijkt. Als je nu maar genoeg vuiltjes weet te verzamelen en weet te presenteren als grote bron van interne irritatie, dan gaat relatief zwak management al snel mee. Ik weet niet of dat hier ook plaatsgevonden heeft trouwens, maar ik heb die in veel organisaties wel zien gebeuren ( was ooit mijn vakgebied, zelfs voordat er allerlei fancy namen aan customer satisfaction werden gehangen , Engels = beetje beroepsjargon. ) En je klaagt over dat mensen slecht lezen, nu even artikel 1 uit de communicatiewetenschap : zender, boodschap ontvanger dienen op elkaar te zijn afgestemd, en de het falen van een project ligt ALTIJD bij de zender die zijn boodschap onvoldoende afstemt op de ontvanger. Sorry voor het belerende stukje!

Ik pak het zeker niet belerend op, het is juist fijn dan iemand netjes en uitgebreid zijn statement uitlegt. Daar krijg je mijn volledige respect voor :t Dit is zoveel beter dan dat mensen enkel roepen "Het is helemaal kut!" :P

Interne irritaties waren er intern al jaren (al werk ik er nog niet zo onwijs lang) en was tot op heden opgelost door aanpassingen in de systemen te maken. Dit was ook één van de problemen waar we tegenaan liepen bij de migratie.

Ik weet niet of ik het met je eens ben over het artikel 1 van de communicatiewetenschap, maar leerzaam is het wel :Y. Waarschijnlijk had het beter gekund, maar als we intern kijken naar de ratio aantal leden/sport->aantal meldingen/ klachten per telefoon/email/socialmedia dan mogen we zeker niet klagen.
 
Ik pak het zeker niet belerend op, het is juist fijn dan iemand netjes en uitgebreid zijn statement uitlegt. Daar krijg je mijn volledige respect voor :t Dit is zoveel beter dan dat mensen enkel roepen "Het is helemaal kut!" :P

Interne irritaties waren er intern al jaren (al werk ik er nog niet zo onwijs lang) en was tot op heden opgelost door aanpassingen in de systemen te maken. Dit was ook één van de problemen waar we tegenaan liepen bij de migratie.

Ik weet niet of ik het met je eens ben over het artikel 1 van de communicatiewetenschap, maar leerzaam is het wel :Y. Waarschijnlijk had het beter gekund, maar als we intern kijken naar de ratio aantal leden/sport->aantal meldingen/ klachten per telefoon/email/socialmedia dan mogen we zeker niet klagen.
Goed dat je het zo leest. Alweer een opmerking : Interne irritaties ?? Snap ik, maar hoe vertaalt zich dat naar de gebruikers/leden/klanten ? En intern kijken naar klachten ? Prachtige ratio kennelijk, vraag blijft of er ook een breed klantentevredenheidsonderzoekje is opgezet, waarbij de vraagstelling niet sturend maar informerend heeft plaatsgevonden ? Ik heb dat in elk geval niet gezien. Communicatie is/was een apart deel van de marketing voordat allerlei zelfbenoemde goeroes de oude wijn in nieuwe zakken probeerden te vertalen met als doelstelling hun goeroeschap ( wat een woord trouwens ) bevestigd te zien. Maar dat is de mening van een oude en doorgewinterde rot in dit vak. Doe er mee wat je wilt, compliment voor je reactie !!
 
Iedereen die met softwaresystemen werkt weet ook dat de houdbaarheidsdatum niet wordt bepaald door de klantwens, maar meestal door technische beperkingen en veiligheidsissue's. En vooral die laatste hebben vaak tot gevolg dat het voor de gebruiker ingewikkelder/ minder kalntvriendelijk wordt. Maar als je niet in die upgrades mee gaat heb je (als organisatie) en serieus veiligheidsprobleem en dus ook een forse aansprakelijkheid. Denk aan de AVG wetgeving en de laatste tijd steeds gebruikelijker tweetraps verificatie. Dat wordt echt niet gedaan om 'de klant' te ontmoedigen. In softwareland is er helaas niet zo iets als 'don't fix it if it ain't broken'. (helaas)
 
Iedereen die met softwaresystemen werkt weet ook dat de houdbaarheidsdatum niet wordt bepaald door de klantwens, maar meestal door technische beperkingen en veiligheidsissue's. En vooral die laatste hebben vaak tot gevolg dat het voor de gebruiker ingewikkelder/ minder kalntvriendelijk wordt. Maar als je niet in die upgrades mee gaat heb je (als organisatie) en serieus veiligheidsprobleem en dus ook een forse aansprakelijkheid. Denk aan de AVG wetgeving en de laatste tijd steeds gebruikelijker tweetraps verificatie. Dat wordt echt niet gedaan om 'de klant' te ontmoedigen. In softwareland is er helaas niet zo iets als 'don't fix it if it ain't broken'. (helaas)
Gelukkig werk ik niet met softwaresystemen, ik vind het al reuze vervelend als Windows weer met versie TIG komt met reuzeleuke pietlutverbeteringen waar ik persoonlijk niets aan heb. Ik betaal ook met een pinpas, of cash, en zeker niet met een telefoon. Wat als je telefoon toevallig geen stroom meer heeft of je het ding hebt verloren. Afijn, voor mij geldt dat hoe eenvoudiger hoe beter. Net als die QR code voor vaccinaties . Hoe bedenk je het , wat moeten veel ouderen met zo'n ding ? Volstrekt doorgeslagen door interessantdoenende bromvliegbreinen die helaas vaak nog best intelligent zijn. Maar ik ga nog wel eens prutsen met die KNMV app. Overigens, ondanks of misschien dank zijn het automatiseringslibido van de club heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn mailtje. Het zal wel aan de software liggen !!!;)
 
Laatst bewerkt:
Stuur nog maar 20 mailtjes dan. Ik heb 5 mails gestuurd voor de opzegging. Nooit een reactie op gehad. Daarna 4x gebeld om op te zeggen... zou geregeld worden... Ja echt niet. De 5e keer gebeld en net zo lang aan de lijn gebleven tot ik een bevestiging email had van de opzegging.

Snap er nog niks van. Mijn SV650 al 3 jaar in de verzekering... Koop ik nog een SV650 en wil ik die verzekeren, maar dan mag het niet meer. Ben niet oud genoeg voor zo veel cc. Dit is "de vereniging voor motorrijders"... Ja behalve voor mensen onder de 24. Die kunnen de pot op.
 
Snap er nog niks van. Mijn SV650 al 3 jaar in de verzekering... Koop ik nog een SV650 en wil ik die verzekeren, maar dan mag het niet meer. Ben niet oud genoeg voor zo veel cc. Dit is "de vereniging voor motorrijders"... Ja behalve voor mensen onder de 24. Die kunnen de pot op.
Ach de ANW-nee wilde mij ook niet verzekeren met de Blackbird. (Unigarant)
Bij mij liepen ze te zeiken over te veel PK's. Wat een gelul!
Het zijn niet de PK's die in het blok zitten, maar in hoeverre je de rechterhand omdraait. Op een 125-je kan je jezelf ook plat rijden.
Uiteindelijk toch verzekerd geworden. Nog niet 1 dode bromvlieg hoeven claimen. Inmiddels al enkele jaren schadevrij!
 
Ach de ANW-nee wilde mij ook niet verzekeren met de Blackbird. (Unigarant)
Bij mij liepen ze te zeiken over te veel PK's. Wat een gelul!
Het zijn niet de PK's die in het blok zitten, maar in hoeverre je de rechterhand omdraait. Op een 125-je kan je jezelf ook plat rijden.
Uiteindelijk toch verzekerd geworden. Nog niet 1 dode bromvlieg hoeven claimen. Inmiddels al enkele jaren schadevrij!
Dan ben ik met zo’n maatschappij gauw klaar mee, wegwezen en bij een andere.

Gelukkig nog nooit meegemaakt; ik heb ook geen ‘pk pakhuizen’ en met 3 euro per maand WA niet interessant…. :+
 
Nog even : ik denk dat het voor elke motorrijder gewenst is om lid te zijn van een motorrijdersorganisatie. Of het nu KNMV is of MAG ( ik ben lid van beide ! ) Reden : als groep kun je iets, als individu kun je alleen lekker schreeuwen in het bos, terwijl je als groep invloed kunt hebben op je omgeving. Als de organisaties wat soepeler en minder navelstaarderig zouden opereren zou dat voor leden veel aantrekkelijker zijn om lid te worden en te blijven. Bijvoorbeeld de MAG met het meldpunt voor gevaarlijke situaties, die doet iets voor elke motorrijder. KNMV met haar opleidingen ook.
 
Ik kan je melden (ik werk bij de KNMV ;) ) dat het systeem achter de schermen écht heel er toe was aan een update en zeker geen winning team was. Alleen 'even' omschakelen naar een geheel nieuw systeem komend van een systeem uit het jaar kruik is gewoon erg lastig. Dit was op voorhand bekend, zoveel mogelijk getest waar kon en veel problemen zijn er in aanloop hier naartoe ook uitgehaald. Alleen loop je na de live-gang altijd tegen problemen aan waar we nu flink mee bezig zijn om recht te trekken.

Helaas is het allemaal niet zo makkelijk als mensen vanaf de wal roepen. Vandaar de uitdrukking 'de beste stuurlui staan aan wal'.

Mensen staan er gewoon om bekend dat ze niet goed lezen. Ik inclusief, daar ben ik heel eerlijk in. Hoe goed we de werkbeschrijving ook maken, zelfs inclusief een video met wáár je moet klikken, mensen klikken te snel op de verkeerde knop en dan werkt het niet. Wij hadden het verloop ook soepeler zien verlopen, maar soms kun je niet meer doen dan wat we nu doen.
En wat voor interessante informatie haalt de KNMV van de telefoon af voor de database? Locatie, snelheid, persoonsgegevens? Dat is toch vaak de bedoeling van een app. Of doet de KNMV dat niet?
 
Daar hebben ze die app niet voor nodig.
Die informatie is wel te koop bij google of meneer Suikerberg :+
 
En wat voor interessante informatie haalt de KNMV van de telefoon af voor de database? Locatie, snelheid, persoonsgegevens? Dat is toch vaak de bedoeling van een app. Of doet de KNMV dat niet?
Hahaha nee, dat doen we niet. Enkel locatiebepaling bij het activeren bij de pechhulp om makkelijker/sneller aan de ANWB/pechhulp door te geven waar je staat. Mocht je GPS aanstaan op je telefoon dan weet de telefoon waar je bent, die informatie haalt hij op.

Snelheid is voor de vereniging (waar de app van is) totaal niet relevant en oninteressant. Jouw persoonsgegevens hebben we al in de database staan als je lid bent, dus ook die hebben we niet uit je telefoon nodig.
 
Zijn er met de verzekering van de MAG betere ervaringen?

Wat als je telefoon toevallig geen stroom meer heeft of je het ding hebt verloren.

En de kans dat je telefoon na een ongeval(wanneer je die app dan dus juist nodig hebt) door de val of glijactie over het asfalt etc kapot is gegaan. |(
 
Hahaha nee, dat doen we niet. Enkel locatiebepaling bij het activeren bij de pechhulp om makkelijker/sneller aan de ANWB/pechhulp door te geven waar je staat. Mocht je GPS aanstaan op je telefoon dan weet de telefoon waar je bent, die informatie haalt hij op.

Snelheid is voor de vereniging (waar de app van is) totaal niet relevant en oninteressant. Jouw persoonsgegevens hebben we al in de database staan als je lid bent, dus ook die hebben we niet uit je telefoon nodig.
Stuur mij de testflight link maar even, dan zal ik kijken of ik je gekleurde hypotese (je werkt immers voor) kan bevestigen.... :)
 
Bij univé is de pechhulp kenteken gebonden
Scheelt als je je motor(/auto) een keer uitleent en er ontstaat een probleem onderweg
Maar als je 3-4 voertuigen hebt moet je wel voor elk exemplaar pechhulp gaan betalen,dan wordt dan een dure grap.
Ik zou liever een persoonsgebonden pechhulp hebben,niet meer betalen voor 2 of meer voertuigen en ik leen mijn voertuigen toch niet uit.
 
Problemen bij de KNMV zijn nog steeds niet over.
De motorverzekering al een aantal jaar al terug opgezegd, omdat de voorwaarden steeds slechter werden, maar lid maatschap wel laten doorlopen.
Kreeg ik verleden jaar ineens een dubbele rekening, foutje in het nieuwe systeem, werd opgelost....
Vorige maand kreeg ik een herinnering, had mijn lidmaatschap 2022 niet betaald.
Vreemd, deze gaat al sinds jaar en dag via automatische incasso, daar krijg ik notabene 4 euro korting voor.
Dus mailtje aan het serviceteam gestuurd hoe dit in elkaar zit.

Na 3 weken was deze mail nog niet beantwoord en was ik er klaar mee.
Mailtje aan het serviceteam gestuurd dat ik per eerst mogelijke vervaldatum mijn lidmaatschap opzeg.
En je raad het al, ook hier nog geen antwoord op gehad.
 
Problemen bij de KNMV zijn nog steeds niet over.
De motorverzekering al een aantal jaar al terug opgezegd, omdat de voorwaarden steeds slechter werden, maar lid maatschap wel laten doorlopen.
Kreeg ik verleden jaar ineens een dubbele rekening, foutje in het nieuwe systeem, werd opgelost....
Vorige maand kreeg ik een herinnering, had mijn lidmaatschap 2022 niet betaald.
Vreemd, deze gaat al sinds jaar en dag via automatische incasso, daar krijg ik notabene 4 euro korting voor.
Dus mailtje aan het serviceteam gestuurd hoe dit in elkaar zit.

Na 3 weken was deze mail nog niet beantwoord en was ik er klaar mee.
Mailtje aan het serviceteam gestuurd dat ik per eerst mogelijke vervaldatum mijn lidmaatschap opzeg.
En je raad het al, ook hier nog geen antwoord op gehad.
Zou er ff een belletje aan wagen dat werkt meestal beter,als ze tenminste nog opnemen🥴
 
Terug
Bovenaan Onderaan