De kogel is door de kerk

mijn kawa wil niet starten als je de koppeling niet inknijpt, kan dus nooit fout gaan als je hem start terwijl hij in de versnelling staat......miscchien een idee om schakelaartje aan het koppelingshandle toe te voegen?
 
ik knijp eigenlijk uit automatisme altijd mijn koppeling al in bij het starten....
 
Het ging ook meer om een ventilatie van een hersenspinsel van mij. Een aantal keren gezien enzo en dacht ... goh ... hmm ... kan misschien handig zijn.

Ik heb geen beveiliging wat koppeling en starten betreft. Standaard knijp ik idd toch altijd koppeling in ... beter safe then sorry.

Mijn motor is ooit in de versnelling met een "hangende solenoid" aan de hobbel is gegaan ... Dat senario heb ik liever niet met zijspan ... dan wordt je er mooi druk mee.
 
FF de AED op Oma losgelaten ... zo die doet het weer ...

Na bijna 2 maand (denk zo'n 1500km) met de zijspan gereden te hebben moet ik eerlijk zeggen, dat ik het helemaal geweldig vind :] :9

Het stuurt super, eigenlijk steeds beter. Ben erg blij met de combi. De kids vinden het ook helemaal te gek ... jeuheuheu! :W
We kunnen af en toe lekker met het hele gezin op stap.

Ben af en toe nog wel eens aan het zoeken naar een headset-combi voor tussen mij en de kids in het zijspan EN tussen mij en m'n vrouw op haar eigen moter. Daar kun je je geld wel in kwijt ... Wat is dat spul duur!!

Zijn er nog mensen onder jullie die tips hebben wat dergelijks headset-combinaties betreft? Merken? Ervaringen?

Ik begin mij ondertussen zelfs voor te stellen dat de zijspan er TOCH niet snel meer vanaf gehaald wordt om solo te gaan rijden. Ik heb het dus ook nog niet gedaan.
Hoewel ik een paar keer aangegeven had nog in de ontkennende fase te zitten ... moet ik bijna bekennen dat ik daar op terug moet komen, ZOALS VELEN VAN JULLIE AL VOORSPELD/AANGEKONDIGD HADDEN! :}
 
Vorige week in Weerselo nog wel ff een deftig stoppie moeten maken ... op een voorrangsweg een debiel in een auto voor mij vond het nodig om een bejaarde fietser, die op de vluchtheuvel stond, over te laten steken ... SQUIIIIEEEK ... schuiven met twee van de drie wielen geblokkeerd... Zonder zijspan was ik zeker op m'n plaat gegaan ... :} het scheelde echt een haartje op z'n kant. Maar ook voor de ootoo achter mij ...

That was my cue ... :Y het wordt hoog tijd om de remmerij van het zijspanwiel aan te sluiten. Nou dat gaat morgen middag gebeuren.

Waarom had ik dat nog niet eerder gedaan?
Kon er niet echt de tijd voor vinden aangezien ik dat niet alleen kan. En het ging eigenlijk ook wel erg prima zo, had niet het gevoel dat ik het miste. Heb ook dubbele schijf voor en die doen het perfect. Maar goed het zit er op en dan moet het ook maar eens aangesloten worden. Ik weet nu hoe het is met 2 wielen geremd, dat kan dus alleen nog maar beter worden met 3 wielen (schat ik zo in).
 
Vorige week in Weerselo nog wel ff een deftig stoppie moeten maken ... op een voorrangsweg een debiel in een auto voor mij vond het nodig om een bejaarde fietser, die op de vluchtheuvel stond, over te laten steken ... SQUIIIIEEEK ... schuiven met twee van de drie wielen geblokkeerd... Zonder zijspan was ik zeker op m'n plaat gegaan ... :} het scheelde echt een haartje op z'n kant. Maar ook voor de ootoo achter mij ...

That was my cue ... :Y het wordt hoog tijd om de remmerij van het zijspanwiel aan te sluiten. Nou dat gaat morgen middag gebeuren.

Waarom had ik dat nog niet eerder gedaan?
Kon er niet echt de tijd voor vinden aangezien ik dat niet alleen kan. En het ging eigenlijk ook wel erg prima zo, had niet het gevoel dat ik het miste. Heb ook dubbele schijf voor en die doen het perfect. Maar goed het zit er op en dan moet het ook maar eens aangesloten worden. Ik weet nu hoe het is met 2 wielen geremd, dat kan dus alleen nog maar beter worden met 3 wielen (schat ik zo in).

Nee niet echt
bak rem is eigenlijk alleen maar om zaakje recht te houden
Meeste remkracht komt toch echt van voorwiel af
 
En ... ut warkt ...
En inderdaad het is wel wat verbeterd ... moet de drukverdeler nog wel wat afstellen (trekt nu nog iets naar rechts) ... try and error.
 
Terug
Bovenaan Onderaan