De kogel is door de kerk... :)

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
Assen
Hier was een tijd terug ook al een topic over, maar kan het niet weer vinden :(

Eindelijk maar toch:

Uit het Dagblad van het Noorden van 22 mei

Toch trefpunt motorrijders bij TT-circuit

assen - Bij de noordelijke entree van het Asser TT-circuit komt toch een trefpunt voor motorrijders. Woordvoerder Jans de Boer van de Motorrijders Actie Groep (MAG) is verheugd over de aanleg ervan.

De actiegroep dreigde vorige maand nog met acties toen de gemeente Assen een streep door het plan haalde. Het bestemmingsplan liet namelijk op de beoogde locatie de aanleg van het trefpunt niet toe. Dat probleem is nu opgelost door de ontmoetingsplek zo'n honderd meter verderop te situeren.

De ontmoetingsplaats is geschikt voor ruim 150 motoren en is ook bedoeld voor de snackwagen die nu nog langs De Haar staat. Het trefpunt wordt door de gemeente in samenwerking met de Stichting Circuit Drenthe aangelegd. Nog voor de TT moet deze klus geklaard zijn.

In het weekeinde komen soms honderden motorrijders bij de noordlus van het circuit bijeen. Ze gebruiken De Haar om hun motor te showen. Auto's en motoren worden langs en deels op de weg geparkeerd. Dat levert volgens MAG-woordvoerder De Boer geregeld levensgevaarlijke situaties op. Die mening wordt door de gemeente gedeeld.

Toch is MAG ruim een jaar bezig geweest om het plan voor een motorontmoetingsplaats van de grond te tillen. Het is voor woordvoerder De Boer onduidelijk waarom het zo lang heeft moeten duren. "Ik had het gevoel dat we aan het lijntje werden gehouden. Zo'n vier weken geleden werden we ineens door de gemeente benaderd en lagen er drie tekeningen op tafel."

De Boer is tevreden over de gemaakte keuze. "Het is geen garantie dat er geen ongelukken gebeuren, maar ik denk wel dat de kans nu verminderd is."

Goeie actie en nu hopen dat ze het, zoals beloofd, ook nog echt voor de TT voor elkaar krijgen... :)
 
Toch trefpunt motorrijders bij TT-circuit


De ontmoetingsplaats is geschikt voor ruim 150 motoren en is ook bedoeld voor de snackwagen die nu nog langs De Haar staat.

In het weekeinde komen soms honderden motorrijders bij de noordlus van het circuit bijeen.

Beetje te klein misschien?
 
Hier was een tijd terug ook al een topic over, maar kan het niet weer vinden :(

Raar, ik kan het ook niet meer vinden, terwijl ik er zelf destijds een topic over gestart ben.

Desondanks, goed dat ie er eindelijk komt. Complimenten voor Mag'ger Jans de Boer en PLOP-raadslid Egbert Prent.....

Bartje
 
Cool man. Met dit artikel ga ik naar de gemeente in Zutphen dat ik ook een snackbar een een speciale motorparkeerplaats wil op de rondweg :P
Kan ik een lekkere vette bek halen tijdens het loeren naar allerlei motoren.

PS: Schamperd, -VIPER-, Plastic Power, Ralfie, etc. komen jullie dan ook? Eerste patatje op mijn kosten.
 
Las het vandaag ook :}

Beterrrrrrr!!! En nu maar hopen dattie snel klaar is.
Weet ik wel waar ik zondags te vinden ben als ik ff ga rijden :)
 
Goed plan!!!

Iig beter dan je mooi gepoetste fiets (ahum :P ) op het zand parkeren...
 
Cool man. Met dit artikel ga ik naar de gemeente in Zutphen dat ik ook een snackbar een een speciale motorparkeerplaats wil op de rondweg :P
Kan ik een lekkere vette bek halen tijdens het loeren naar allerlei motoren.

PS: Schamperd, -VIPER-, Plastic Power, Ralfie, etc. komen jullie dan ook? Eerste patatje op mijn kosten.

Prima! Als het voor elkaar is kom ik ook wel ff langs :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan