De koop van XR 250

emiekaee

Die hard MF'er
27 nov 2007
394
0
Hallo,

Ik sta op het punt om een XR 250 te kopen,
hij is van een collega van me maar de motor zelf loopt niet.

ik krijg er om te beginnen al wat pret spul bij,
o.a.
Wegbanden + velgen
Offroadvanden + velgen
nieuwe ketting
2x voorspatbord
2x achterspatbord
pakkingen + keeringen
en nog wat klein spul...

alleen één klein probleempje...
de motor doet het niet, mn collega heeft er geen tijd voor vrij kunnen/willen maken dus de motor staat half uit elkaar in een schuur.

Nu is mijn vraag waar moet ik zoal een beetje op letten bij de aanschaf van een XR 250..
en zou er veel kunnen mankeren met het blokje?

verder nog een vraag:
weet iemand toevallig een of andere handelaar/dealer/onine shop voor pret spul voor m'n aankomende XR250?

alvast bedankt voor de moeite!!

Gegroet :W
Mike
 
Nu is mijn vraag waar moet ik zoal een beetje op letten bij de aanschaf van een XR 250..
en zou er veel kunnen mankeren met het blokje?

Kop scheurt nogal eens. van klepzitting naar bougiegat.

Waarom ligt de motor uit elkaar?
 
Alles wat aan elke andere motor kapot kan zijn kan aan deze ook kapot. Dat de verkoper er geen 'tijd' voor had wil meestal zeggen dat er iets heel duurs kapot is.
 
kijk ff de krukas na, big-end lager enzo

cilinder en zuiger goed nakijken!

en de nokkenas goed nakijken!

alle tanden van de versnellingsbak

het koppelingshuis en de platen

de vering (of de veren lek zijn)

of het frame recht is...

enz enz.
 
Alles wat aan elke andere motor kapot kan zijn kan aan deze ook kapot. Dat de verkoper er geen 'tijd' voor had wil meestal zeggen dat er iets heel duurs kapot is.

Klopt, maar mn collega ken ik al een hele tijd dus die vertrouw ik wel..;)

kijk ff de krukas na, big-end lager enzo

cilinder en zuiger goed nakijken!

en de nokkenas goed nakijken!

alle tanden van de versnellingsbak

het koppelingshuis en de platen

de vering (of de veren lek zijn)

of het frame recht is...

enz enz.

marre vandaag even wezen kijken en het is een mooi dingetje,
Dus ik ga het beestje maandag halen!
Alles zag er netjes uit,
het een t ander was vervangen (o.a. complete voorpoot + balhoofd lagers, koppelingsplaten, versnellingsbak enz enz)
alleen ben van plan om het dan goed aan te pakken en het beesje eerst te strippen en alles perfercto in orde te maken..

Kop scheurt nogal eens. van klepzitting naar bougiegat.

Waarom ligt de motor uit elkaar?

het motor blok is op het frame gemonteerd en de wielen en t stuur zit er op, en dan houd het een heel eind op;)
mn collega is een keer begonnen met het beesje in orde te maken maar toen moest ie naar het buitenland voor n maand, na die maand kon ie een goeie KTM 525 kopen dus toen is deze blijven staan:)
En nu ga ik die mij toe eigenen:)

Bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan