de koppakking van mijn b12 is stuk :'( :'(

lexe

MF veteraan
11 nov 2001
5.323
282
vlodrop
;( boehoe boehoe heb ik vanmiddag mijn b12 een servicebeurt gegeven. olie netjes er in, oliefiltervevangen, bougies vervangen, kleppen gecontroleerd en 1 gesteld, luchtfilter vervangen. netjes alles terug gebouwd.

laat de motor even draaien om het oliefilter telaten vullen met olie. kijk ik links voor op de grond zie ik een goede plas verse motor olie liggen ;( :? dus veeg alles weg om tekijken waar de lek is start de motor even, direct stroomt er olie onder mijn 1e cilinder uitlaat vandaan. precies waar de koppakking zit. |( ;(

gister avond niks aan de hand , haal hem uit de box doet er nieuwe spullen in/op/aan en laat hem even draaien en hij is gewoon lek

nou goed dan moet ik maar de koppakking laten vervangen door motorzaak. ok kost geld maar ik heb er geen tijd voor om het zelf op kort termijn tedoen en ik wil zo snel mogelijk weer mobiel zijn. dus ik bellen. nou vergeet het maar, wacht tijden van 2 tot 4 weken voordat men plaats heeft. |(

dus nu heb ik 2 problemen
1 geen motor/auto om naar mijn werk tegaan. moet ik met de trein
2 kost veel tijd/moeite/geld om het telaten repareren of het zelf tedoen. zelf doen is lastig, want mijn box is niet bepaald groot om is lekker tesleutelen.

;(
ik baal nu als een stekker!!! K.U.T. , gvd, ect
 
;( boehoe boehoe heb ik vanmiddag mijn b12 een servicebeurt gegeven. olie netjes er in, oliefiltervevangen, bougies vervangen, kleppen gecontroleerd en 1 gesteld, luchtfilter vervangen. netjes alles terug gebouwd.

laat de motor even draaien om het oliefilter telaten vullen met olie. kijk ik links voor op de grond zie ik een goede plas verse motor olie liggen ;( :? dus veeg alles weg om tekijken waar de lek is start de motor even, direct stroomt er olie onder mijn 1e cilinder uitlaat vandaan. precies waar de koppakking zit. |( ;(

gister avond niks aan de hand , haal hem uit de box doet er nieuwe spullen in/op/aan en laat hem even draaien en hij is gewoon lek

nou goed dan moet ik maar de koppakking laten vervangen door motorzaak. ok kost geld maar ik heb er geen tijd voor om het zelf op kort termijn tedoen en ik wil zo snel mogelijk weer mobiel zijn. dus ik bellen. nou vergeet het maar, wacht tijden van 2 tot 4 weken voordat men plaats heeft. |(

dus nu heb ik 2 problemen
1 geen motor/auto om naar mijn werk tegaan. moet ik met de trein
2 kost veel tijd/moeite/geld om het telaten repareren of het zelf tedoen. zelf doen is lastig, want mijn box is niet bepaald groot om is lekker tesleutelen.

;(
ik baal nu als een stekker!!! K.U.T. , gvd, ect

Voor elke stekker is een stopcontact :z

Maar eh, ja das wel zuur idd
 
mijn probleem is minder groot (gelukkig) maar wel het zelfde vehaal met de dealer. ik wou mijn sp1 voor een onderhoudsbeurt naar motor eibergen brengen, ben ik pas over 5 weken aan de beurt. maar jah, 1 troost krijg wel een nieuwe blade mee om te proberen. :} motor eibergen :}
 
Oh laatst nog de sv van m'n broer laten doen.. ze hadden direct de volgende dag plaats. Dat was niet bij een suzuki dealer maar dat maakt niet uit natuurlijk want ze zijn daar ook niet dom. Er zijn toch genoeg motordealers lijkt me zo die wel wat eerder plaats hebben :?
 
Ik moest ook voor mn beurtje (12000km) of ik over 4 weken terug wilde komen |( Ik zeg: dan staat ie op 20000 km, schiet niet echt op he.......ja maar meneer het is vakantie tijd |(

Ik zeg: ja maar je bent een motorzaak en volgens mij moet je in de zomermaanden je centjes verdienen om de winter door te komen, en ik kan me niet voorstellen dat je al je monteurs tegelijk op vakantie stuurt in t hoogseizoen *D

Toen was er ineens een plekkie vrij in de week erop :j
 
;( boehoe boehoe heb ik vanmiddag mijn b12 een servicebeurt gegeven. olie netjes er in, oliefiltervevangen, bougies vervangen, kleppen gecontroleerd en 1 gesteld, luchtfilter vervangen. netjes alles terug gebouwd.

laat de motor even draaien om het oliefilter telaten vullen met olie. kijk ik links voor op de grond zie ik een goede plas verse motor olie liggen ;( :? dus veeg alles weg om tekijken waar de lek is start de motor even, direct stroomt er olie onder mijn 1e cilinder uitlaat vandaan. precies waar de koppakking zit. |( ;(

gister avond niks aan de hand , haal hem uit de box doet er nieuwe spullen in/op/aan en laat hem even draaien en hij is gewoon lek

nou goed dan moet ik maar de koppakking laten vervangen door motorzaak. ok kost geld maar ik heb er geen tijd voor om het zelf op kort termijn tedoen en ik wil zo snel mogelijk weer mobiel zijn. dus ik bellen. nou vergeet het maar, wacht tijden van 2 tot 4 weken voordat men plaats heeft. |(

dus nu heb ik 2 problemen
1 geen motor/auto om naar mijn werk tegaan. moet ik met de trein
2 kost veel tijd/moeite/geld om het telaten repareren of het zelf tedoen. zelf doen is lastig, want mijn box is niet bepaald groot om is lekker tesleutelen.

;(
ik baal nu als een stekker!!! K.U.T. , gvd, ect
1: anwb lid is handig...die sleept je fiets naar de dealer... :)
2: als je je kop eraf haalt moet je er wel een andere pakking tussen doen he...
3: misschien handig als je het volgende keer door de dealer laat doen...had je een hoop shit gescheelt... :)

succes..iig..
 
Op maandag 29 juli 2002 15:25 schreef NapO het volgende:1: anwb lid is handig...die sleept je fiets naar de dealer... :)
helaas dan moet je ook nog stadshulp erbij hebben.
2: als je je kop eraf haalt moet je er wel een andere pakking tussen doen he...
niet alleen de koppakking maar ook de o-ringen,ect
die erbij horen.
3: misschien handig als je het volgende keer door de dealer laat doen...had je een hoop shit gescheelt... :)
als dit bij een dealer gebeurt is het overmacht
want het niet het gevolg van wanprestatie/nalatigheid.
ik heb al vaker dit klusje uitgevoerd.
uiteindelijk moet je zelf de kosten opdraaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan