De KTM 2takten van MF..

Dit was na 8 jaar geen motorloos te zijn geweest, de 1e crosser die ik weer aanschafte:

full


Aardig wat plezier van gehad alhoewel hij voor geen meter liep.
 
:~[/b]
Kan zijn dat je kickstartertandwiel net niet goed in het andere tandwiel krijgt waardoor die vast slaat.

Daar dacht ik zelf ook al een beetje aan.....En is dat normaal of moet ik daar wat aan gaan doen? Dit is mn eerste crosser en ik heb wel wat verstand van motoren maar ben (nog) geen kenner ;) En mijn werkplaatshandboek beschrijft alleen maar (de)montage van de kickstarter.
 
Laatst bewerkt:
de factory FMF ktm-demper past op alle 250 en 300cc 2takten (dus sx en exc) van 2007-2009 !

powerparts nummer is er niet denk ik omdat het een fabrieksdemper is ;-)
 
Laatst bewerkt:
de factory FMF ktm-demper past op alle 250 en 300cc 2takten (dus sx en exc) van 2007-2009 !

powerparts nummer is er niet denk ik omdat het een fabrieksdemper is ;-)

Je hebt 2 versies volgens ktm :

powerpartnr : SXS.08.300.550 -> SX250 98-10 & SX 200 03-04

powerpartnr : SXS.08.300.560 -> EXC 200/250/300 98-10

Zoals je kan zien bestaat er dus geen demper puur van 07-09 dus het zou een van deze 2 moeten zijn. Heb je er geen factuur van met onderdeelnummer er op ?
Als het de onderste versie is dan heb ik intresse.
 
ook wat extra leuken dingen voor de exc besteld :

Carbon wielen !

carbon_front.jpg


en een remset

beringer_toprace.jpg



Zo kan ik in de zomer achter Marcel van Drunen aan op de lansard :]
 
wow GeelenSnel dat is wel een mooi stukkie wielen en remmen dat je daar gekocht hebt !!

de demper zal het onderste partnummer hebben aangezien ie werd besteld om op een exc te komen...
 
wow GeelenSnel dat is wel een mooi stukkie wielen en remmen dat je daar gekocht hebt !!

de demper zal het onderste partnummer hebben aangezien ie werd besteld om op een exc te komen...

Ik heb de remmen trouwens in het oranje besteld ipv rood *D

Wat wil je voor die demper hebben ?
 
waarom ben je voor een 200 gegaan? tog wel een aparte maat, ik ben er niet zo van overtuigd..

nou... daarom :

  • véél lichtere motorfiets t.ov. elke 4 takt
  • wendbaar als een 125je
  • vermogen gelijk aan een gemiddelde 450 4 takt
  • zeer simpel te onderhouden
  • geen 13 in een dozijn fiets
 
nou... daarom :

  • véél lichtere motorfiets t.ov. elke 4 takt
  • wendbaar als een 125je
  • vermogen gelijk aan een gemiddelde 450 4 takt
  • zeer simpel te onderhouden
  • geen 13 in een dozijn fiets

Ik had inderdaad ook eerder voor een 250 gegaan.
Vermoed dat de onderdelen voor zo'n exclusieve fiets later nogal prijzig worden (kijk naar de KTM 500's, die zuigers zijn ook enorm prijzig)
 
Ik had inderdaad ook eerder voor een 250 gegaan.
Vermoed dat de onderdelen voor zo'n exclusieve fiets later nogal prijzig worden (kijk naar de KTM 500's, die zuigers zijn ook enorm prijzig)

de onderdelen zijn niet duurder dan een andere ktm 2 takt :) Veel is ook hetzelfde als de 250 en 300.
 
nou... daarom :

  • véél lichtere motorfiets t.ov. elke 4 takt
  • wendbaar als een 125je
  • vermogen gelijk aan een gemiddelde 450 4 takt
  • zeer simpel te onderhouden
  • geen 13 in een dozijn fiets


naja dat vermogen gelijk aan een 450 lijkt me niet helemaal op zn plaats hoor, zon 200 loopt vast lekker door maar mis echt wel de kracht van een 450 als je het mij vraagt :X
 
naja dat vermogen gelijk aan een 450 lijkt me niet helemaal op zn plaats hoor, zon 200 loopt vast lekker door maar mis echt wel de kracht van een 450 als je het mij vraagt :X

Nou ik heb laatst op pottendijk een 250cc 2takt (kawa) zijn rijden, en die kon toch zeer goed meekomen hoor de 450 4t!
 
naja dat vermogen gelijk aan een 450 lijkt me niet helemaal op zn plaats hoor, zon 200 loopt vast lekker door maar mis echt wel de kracht van een 450 als je het mij vraagt :X

Ik heb een 450 en een 570 (husqvarna) gehad, maar die liepen echt niet veel harder. Ze hadden alleen meer koppel onder in de toeren. Iedere l*l kan er dus mee rijden :+
Het gewichtsvoordeel van een 2 takt kan een 4 takt nooit goed maken, ook niet met vermogen :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan