De KTM 2takten van MF..

GeeLenSneL

MF veteraan
23 jul 2008
1.467
0
Met de zoekfunctie kon ik niks vinden, dus ik open maar een topic.

Wie heeft er allemaal een KTM 2 takt ?

Post even wat info over de bike zoals bouwjaar, mods en een foto dan kan ik een mooie lijst maken in deze 1e post. *D


2010 :

:] GeelenSnel, EXC 200

bikepics-1828566-full.jpg


bikepics-1828567-full.jpg




2009 :

nog geen topic-leden

2008 :

:] Jeffry39, EXC 250

full


2007 :

nog geen topic-leden

2006 :

:] KTMaaik, KTM SX 250

full


2005 :

nog geen topic-leden

2004 :

nog geen topic-leden

2003 :

:] Renetenberge, KTM SX 250

geen foto

:] Crosser9, KTM SX 125

herschaaldekopievandsc3.jpg


2002 :

nog geen topic-leden

2001 :

:] ZXRjeffreyZXR, KTM SX 250

geen foto

2000 :

nog geen topic-leden

1999 :

nog geen topic-leden

1998 :

nog geen topic-leden

1997 :

:] KTMaaik, KTM SX 360

full


full


1996 :

nog geen topic-leden

1995 :

:] theWarrior, KTM 500

full


full


1985 : Oldtimers :9~ :}

:] Jaspergs1985, KTM GS 250

10092009147.jpg


18102009237.jpg


18102009241.jpg


20102009248.jpg


23102009255.jpg
 
Laatst bewerkt:
om zelf even af te trappen :

KTM EXC 200, model 2010

en omdat ik hem pas over 3 weken krijg een foto van ktm zelf...

zie 1e post
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen even tussen door... Ik heb pas geleden een KTM 250sx 2 Takt gekocht van het bj 2003. En er zijn nu al 4 bougies in 2 dagen door geslagen het zijn champion b9eg bougies €8,- stuk en als er elke dag 2 stuk gaan dat word een dure hobby :). Ze slaan door als ik een tijdje op de koppeling rij en daarna wil gas geven. Hij blijft ook nie stationair lopen ik rij 1:40. Wat kan ik eraan doen???


Gr T.B.
 
:^ of je mengt ook nog te vet

Edit: rookt de motor ook nog erg, dan kan er een krukaskeerring uit liggen.
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen even tussen door... Ik heb pas geleden een KTM 250sx 2 Takt gekocht van het bj 2003. En er zijn nu al 4 bougies in 2 dagen door geslagen het zijn champion b9eg bougies €8,- stuk en als er elke dag 2 stuk gaan dat word een dure hobby :). Ze slaan door als ik een tijdje op de koppeling rij en daarna wil gas geven. Hij blijft ook nie stationair lopen ik rij 1:40. Wat kan ik eraan doen???


Gr T.B.
probeer eens een ngk bougie,met de wegmotor ook champion en ook altijd problemen mee,nu ngk en probleem opgelost. de "champion"doet zn naam geen eer aan.
en 1:40 is normaal gesproken voor een 250 wel goed kwa smering lijkt mij,had ikzelf met de suzuki 250 en daarna een yz250 ook.
 
Trouwens nog even een vraag. Als ik mijn KTM probeer aan te trappen trap ik af en toe de kickstart vast. Net of je ineens op een blok hout trapt ofzo, de kickstart gaat niet naar beneden maar blijft gewoon halverwege ineens vast staan. Zodra ik mn voet eraf haal gaat hij wel gewoon weer omhoog en kan ik daarna de motor gewoon weer aantrappen. Is dit normaal of gewoon een kwestie van een verkeerde techniek? Zo ja leg me het dan eens uit :P
 
Laatst bewerkt:
compressie? als dat is moet je laten staan, en dan echt 1x goed trappen.. anders is er iets anders aan de hand waarschijnlijk..

aantrappen doe ik altijd met een 250 waar ik soms op rij: de kickstarter iets na beneden trappen, heel rustig zodat hij tegen compressie aangaat.
dan terug laten komen en dan 1x hard trappen.. slaat eigenlijk altijd wel aan..

zijn misschien wel betere technieken voor maar mij lukt t zo:)
 
compressie? als dat is moet je laten staan, en dan echt 1x goed trappen.. anders is er iets anders aan de hand waarschijnlijk..

aantrappen doe ik altijd met een 250 waar ik soms op rij: de kickstarter iets na beneden trappen, heel rustig zodat hij tegen compressie aangaat.
dan terug laten komen en dan 1x hard trappen.. slaat eigenlijk altijd wel aan..

zijn misschien wel betere technieken voor maar mij lukt t zo:)

Nee compressie is het niet. Het is echt een mechanisch geluid. Net of er iets vastloopt. Hij maakt dan ook een harde tik/krakend geluid. Meestal na een paar keer kicken. En daarna doet hij het wel weer gewoon naar behoren. Af en toe ben ik bang dat ik het blok in 2en trap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan