De lasergun...

Microdude

Die hard MF'er
20 jan 2003
366
0
Winsum (Groningen)
Hoef je tegenwoordig nog aangehouden worden wanneer ze richten met een lasergun op je? Ik hoorde laatst van die verhalen dat ze aan je kenteken + de snelheid genoeg hebben...
Maar zo hebben ze toch helemaal geen bewijs? Kwa beeldmateriaal dan?
 
Dat hoeft ook niet, daar zijn ze agenten voor. Een agent op de motor of in koekblik heeft toch niet altijd een camera bij zich? Toch mogen ze je klokken en bekeuren :Y
 
Jaah.. maar ze hebben in zoverre geen bewijsmateriaal.. Dus als ik een brief stuur dat ze het verkeerde kenteken hebben opgeschreven en dat ik daar helemaal niet gereden heb, dan hebben ze geen poot om op te staan.. Er is geen foto van gemaakt zoals dat bij zo'n flitskast gebeurd...

Het zijn gewoon een stelletje flikkers!! Als ze je laseren dan kan dat tegenwoordig al op 500 meter afstand. Nou, dan kunnen ze je ook wel staande houden, daar hebben ze genoeg tijd voor!
 
Jaah.. maar ze hebben in zoverre geen bewijsmateriaal.. Dus als ik een brief stuur dat ze het verkeerde kenteken hebben opgeschreven en dat ik daar helemaal niet gereden heb, dan hebben ze geen poot om op te staan.. Er is geen foto van gemaakt zoals dat bij zo'n flitskast gebeurd...

Het zijn gewoon een stelletje flikkers!! Als ze je laseren dan kan dat tegenwoordig al op 500 meter afstand. Nou, dan kunnen ze je ook wel staande houden, daar hebben ze genoeg tijd voor!
al op 900 meter afstand zelfs!! :o
 
Jaah.. maar ze hebben in zoverre geen bewijsmateriaal.. Dus als ik een brief stuur dat ze het verkeerde kenteken hebben opgeschreven en dat ik daar helemaal niet gereden heb, dan hebben ze geen poot om op te staan.. Er is geen foto van gemaakt zoals dat bij zo'n flitskast gebeurd...

Het zijn gewoon een stelletje flikkers!! Als ze je laseren dan kan dat tegenwoordig al op 500 meter afstand. Nou, dan kunnen ze je ook wel staande houden, daar hebben ze genoeg tijd voor!

In sommige gevallen mag het wel op kenteken.... Moet je wel een goede reden hebben. Normaliter is de procedure staande houden inderdaad. (echter als de snelheid dermate hoog is dat er geen stopteken kan worden gegeven, iemand een stopteken negeert etc. etc. kan het zonder)

Voor de rest slaan de woorden : "Stelletje flikkers" natuurlijk helemaal nergens op. Een beetje normaal taalgebruik zou geen kwaad kunnen.

Als je te hard rijdt en je krijgt een bon is dat niet leuk voor jou maar je doet het toch echt helemaal zelf.

Wie zijn billen brand..............

[edit] Bewijs is de o.a. zelf [/edit]
 
In sommige gevallen mag het wel op kenteken.... Moet je wel een goede reden hebben. Normaliter is de procedure staande houden inderdaad. (echter als de snelheid dermate hoog is dat er geen stopteken kan worden gegeven, iemand een stopteken negeert etc. etc. kan het zonder)

Voor de rest slaan de woorden : "Stelletje flikkers" natuurlijk helemaal nergens op. Een beetje normaal taalgebruik zou geen kwaad kunnen.

Als je te hard rijdt en je krijgt een bon is dat niet leuk voor jou maar je doet het toch echt helemaal zelf.

Wie zijn billen brand..............

[edit] Bewijs is de o.a. zelf [/edit]

Sorry dat ik je beledigd hebt... Maar natuurlijk, als ik te hard rijd, dan ben ik in overtreding.. Maar bij de lasergun was het normaal de regel dat je staande gehouden moest worden.. Maar sinds kort is dat niet meer zo.. Iedereen die 10 te hard rijdt wordt het kenteken van genoteerd en op de bon geslingerd.. Dat is natuurlijk een stuk simpeler als een flitskast waar iedereen op het laatst voor afremd
 
Sorry dat ik je beledigd hebt... Maar natuurlijk, als ik te hard rijd, dan ben ik in overtreding.. Maar bij de lasergun was het normaal de regel dat je staande gehouden moest worden.. Maar sinds kort is dat niet meer zo.. Iedereen die 10 te hard rijdt wordt het kenteken van genoteerd en op de bon geslingerd.. Dat is natuurlijk een stuk simpeler als een flitskast waar iedereen op het laatst voor afremd
Heb je je weleens afgevraagd wie de echte flikkers zijn :?

Maar ben je nou gelaserd of niet?
 
Sorry dat ik je beledigd hebt... Maar natuurlijk, als ik te hard rijd, dan ben ik in overtreding.. Maar bij de lasergun was het normaal de regel dat je staande gehouden moest worden.. Maar sinds kort is dat niet meer zo.. Iedereen die 10 te hard rijdt wordt het kenteken van genoteerd en op de bon geslingerd.. Dat is natuurlijk een stuk simpeler als een flitskast waar iedereen op het laatst voor afremd

Ik denk dat het een beetje kort door de bocht is. Ik kan echter niet voor iedere politie-agent spreken maar zoals ik al zei is de procedure STAANDE HOUDEN en ik uitzonderingsgevallen kan het anders.
 
Jaah.. maar ze hebben in zoverre geen bewijsmateriaal.. Dus als ik een brief stuur dat ze het verkeerde kenteken hebben opgeschreven en dat ik daar helemaal niet gereden heb, dan hebben ze geen poot om op te staan.. Er is geen foto van gemaakt zoals dat bij zo'n flitskast gebeurd...

Het zijn gewoon een stelletje flikkers!! Als ze je laseren dan kan dat tegenwoordig al op 500 meter afstand. NOU, DAN KUNNEN ZE JE OOK WEL STAANDE HOUDEN, DAAR HEBBEN ZE TIJD GENOEG VOOR!
Zou je stoppen dan?? |( ;)
 
Hoef je tegenwoordig nog aangehouden worden wanneer ze richten met een lasergun op je? Ik hoorde laatst van die verhalen dat ze aan je kenteken + de snelheid genoeg hebben...
Maar zo hebben ze toch helemaal geen bewijs? Kwa beeldmateriaal dan?
:Z
UTFG 8-)
 
Heb je je weleens afgevraagd wie de echte flikkers zijn :?

Maar ben je nou gelaserd of niet?

Ze staan hier in de buurt van noord en noord-west groningen de laatste tijd heel vaak te controleren.. De laatste week 2 keer.. Waarvan ik 2x 20 km/h te hard ging..


Zou je stoppen dan?? |( ;)

hehe, das een vraag apart.. Ik denk het wel.. Ik zou het dan redelijk vinden.. Niet dat ze me achteraf een boete sturen..
Laatst kon ik met de auto niet door een straat omdat daar vrachtverkeer stond. Zodoende moest ik door een straat waar eenrichtingsverkeerd geldt. Ik kwam dus wel zo'n bord met een streep tegen.. Paar week later kreeg ik een boete thuis, omdat een politie dat gezien had schijnbaar.. Die heeft gewoon mijn kenteken opgeschreven, maar hij kon nooit gezien hebben dat er vrachtverkeer in de straat stond waar ik doorheen moest, en dat ik geen andere mogelijkheden had..
 
Gewoon bezwaar aantekenen over die vrachtwagen.
Erg kleine kans dat je er onderuit komt maar dat lijkt me de enige mogelijkheid.
 
Ze staan hier in de buurt van noord en noord-west groningen de laatste tijd heel vaak te controleren.. De laatste week 2 keer.. Waarvan ik 2x 20 km/h te hard ging..hehe, das een vraag apart.. Ik denk het wel.. Ik zou het dan redelijk vinden.. Niet dat ze me achteraf een boete sturen..
Laatst kon ik met de auto niet door een straat omdat daar vrachtverkeer stond. Zodoende moest ik door een straat waar eenrichtingsverkeerd geldt. Ik kwam dus wel zo'n bord met een streep tegen.. Paar week later kreeg ik een boete thuis, omdat een politie dat gezien had schijnbaar.. Die heeft gewoon mijn kenteken opgeschreven, maar hij kon nooit gezien hebben dat er vrachtverkeer in de straat stond waar ik doorheen moest, en dat ik geen andere mogelijkheden had..

stuur je toch een bezwaarschriftje... als jij denkt dat je het recht had die actie uit te voeren kun je er misschien met een bezwaarschrift onderuitkomen.

Als er andere opties waren ...tja..dan is de bekeuring toch gewoon terecht?

als jij iemand 200 ziet rijden dat je denkt "damn..dat is wel levensgevaarlijk!" ...ga je toch ook niet denken...ach..misschien is het wel een huisarts die iemand zijn leven zometeen gaat redden...

dus die politieagent ging ook niet denken "goh misschien staat er wel vrachtverkeer"..

maar ik denk dat je punt is dat als ie je staande had gehouden je verhaal had kunnen doen aan hem...zou inderdaad wel beter geweest zijn.
 
Ze staan hier in de buurt van noord en noord-west groningen de laatste tijd heel vaak te controleren.. De laatste week 2 keer.. Waarvan ik 2x 20 km/h te hard ging..hehe, das een vraag apart.. Ik denk het wel.. Ik zou het dan redelijk vinden.. Niet dat ze me achteraf een boete sturen..
Laatst kon ik met de auto niet door een straat omdat daar vrachtverkeer stond. Zodoende moest ik door een straat waar eenrichtingsverkeerd geldt. Ik kwam dus wel zo'n bord met een streep tegen.. Paar week later kreeg ik een boete thuis, omdat een politie dat gezien had schijnbaar.. Die heeft gewoon mijn kenteken opgeschreven, maar hij kon nooit gezien hebben dat er vrachtverkeer in de straat stond waar ik doorheen moest, en dat ik geen andere mogelijkheden had..
Je houdt er in ieder geval van de zaken om te draaien :P

Tuurlijk heb jij keus/mogelijkheden. Je kiest alleen voor het verkeerde met boete tot gevolg.
Niemand heeft jou gezegd dat je door die straat moest. Je had ook kunnen blijven staan.

Maar goed, je weet nu dat ze er kunnen staan en kan je twee dingen doen ;)
 
Ze staan hier in de buurt van noord en noord-west groningen de laatste tijd heel vaak te controleren.. De laatste week 2 keer.. Waarvan ik 2x 20 km/h te hard ging..


Hun mogen dan wel flikkers zijn, maar vind je het zelf niet een beetje dom dat je 2 keer gepakt bent met 20 km/h te hard als je weet dat ze vaak controleren? :P
 
In sommige gevallen mag het wel op kenteken.... Moet je wel een goede reden hebben. Normaliter is de procedure staande houden inderdaad. (echter als de snelheid dermate hoog is dat er geen stopteken kan worden gegeven, iemand een stopteken negeert etc. etc. kan het zonder)

Voor de rest slaan de woorden : "Stelletje flikkers" natuurlijk helemaal nergens op. Een beetje normaal taalgebruik zou geen kwaad kunnen.

Als je te hard rijdt en je krijgt een bon is dat niet leuk voor jou maar je doet het toch echt helemaal zelf.

Nee das dus niet waar. De 'flikkers' geven de bon, je zegt het zelf.

Het woord 'flikkers' is in dit geval geboren uit de boosheid die het 'flikkeroptreden' bij TS oproept. Ik denk dat hij daarin niet alleen staat. Niet netjes, maar best wel eens begrijpelijk.
 
Laatst kon ik met de auto niet door een straat omdat daar vrachtverkeer stond. Zodoende moest ik door een straat waar eenrichtingsverkeerd geldt. Ik kwam dus wel zo'n bord met een streep tegen.. Paar week later kreeg ik een boete thuis, omdat een politie dat gezien had schijnbaar.. Die heeft gewoon mijn kenteken opgeschreven, maar hij kon nooit gezien hebben dat er vrachtverkeer in de straat stond waar ik doorheen moest, en dat ik geen andere mogelijkheden had..

Maakt dat wat uit dan? Je rijdt nog steeds tegen het eenrichtingsverkeer in en pleegt dus een overtreding.
 
Tjaaa, van Lasergun naar éénrichtingverkeer.

Flikkers zijn de bewindvoerders.(Koos Spee. min. Remkes o.a.)

De uitvoerenden (o.a.flikken genoemd) worden via prestatie wurgcontracten
gedwongen mee te werken aan deze graaierij.

Met verkeersveiligheid heeft 't al lang niets meer te maken
 
Tjaaa, van Lasergun naar éénrichtingverkeer.

Flikkers zijn de bewindvoerders.(Koos Spee. min. Remkes o.a.)

De uitvoerenden (o.a.flikken genoemd) worden via prestatie wurgcontracten
gedwongen mee te werken aan deze graaierij.

Met verkeersveiligheid heeft 't al lang niets meer te maken
:^
sommige 'verkeers'uitvoerenden hebben er wel énorm véél plezier in om méé te helpen aan de graaierij...
 
Ik heb er best begrip voor dat je baalt van een boete van een paar kilometer te hard. Maar als je tot twee keer toe voor 20 km/pu te snel wordt gepakt moet je niet piepen. Gewoon betalen of niet meer te hard rijden (zeker als je weet dat ze er vaak staan), en of je dan wel of niet staande wordt gehouden maakt in dat geval niets uit. Je hebt er zelf voor gekozen om te hard te rijden dus je neemt zelf het risico.

Niet Janken ;( ... Gewoon Balen B|

:+ :+
 
brrrrrrrrrrr het lijkt wel GOT hier.. nee.. niet GoD.. :Z

[edit]
En om nog even terug te komen op dat eenrichtingsverkeer- verhaal.. Wie zou mij niet gevolgd hebben...
En tot gisteravond wist ik niet dat politie je boetes kon schrijven bij laseren zonder dat je staande wordt gehouden..

[/edit]
 
Je maakt jezelf al erg druk nog voordat je erachter bent of je nou wel of niet staande gehouden moet worden. Het zijn op voorhand flikkers omdat ze je niet meteen vertellen dat je een boete krijgt. Die Flikkers kunnen er niets aan doen dat jij te hard voorbij komt, dat doe je dan echt zelf, en dan twee keer achter elkaar |( .

En nee ik rijd zelf niet altijd netjes de maximum snelheid en ja ook ik heb wel eens een boete gehad. Hoort allemaal bij het "spel"

Enne :+ deze stonden er niet voor niets, ik begrijp donders goed dat je baalt als een stekker..
 
Denk dat je geen poot hebt om op te staan.
Lasergun is geeikt en politie heeft het geconstateerd.
Anders kunnen ze je toch ook geen boete geven als ze in een (geeikte) auto zitten? :?

Jammer van de boetes maar je had na de eerste keer kunnen weten dat ze daar laseren :N

ps, tip: rij daar niet meer te hard. Het schijnt dat ze daar regelmatig controleren op snelheid ;) :+
 
Inderdaad wie z'n billen brand moet op de blaren zitten, moet je maar niet te hard rijden. Wat ik wel idioot vindt in dit land is dat een politie agent (zonder bewijs) gewoon altijd gelijk heeft. Zo is een kennis van mij genaaid door een agent bij hem in de straat omdat ie twee weken daarvoor ruzie met de man heeft gehad. Het nare mannetje noteerde z'n kenteken en verklaarde daarna keihard dat de kennis aan de verkeerde kant een éénrichtingsweg is ingereden in de buurt. (Ik heb tegen de kennis gezegd dat we op een avond maar even bij hem langs moeten gaan misschien leert ie het dan wel af)
 
Terug
Bovenaan Onderaan