De Ligurische Grenskammstrasse, of toch maar niet

EvN

MF veteraan
5 mei 2006
2.264
4
Omdat ik leuk vind om de verslagen van andere te lezen en daar veel info uit heb kunnen halen probeer ik ook maar eens een verslagje van mijn vakantie te schrijven.

Inleiding

We waren met de club uitgenodigd voor een feestje/treffen in Oestereider in Duitsland, twee jaar geleden werd dit feestje voor het eerst gehouden, toen nog op een andere locatie, en omdat het toen heel erg gezellig was, was het nu ook maar weer de bedoeling om er met een groepje heen te gaan. En omdat je dan toch al zo’n 400 km op weg bent is het meteen ook een mooie reden om er een vakantie aan vast te plakken.

Helaas heb ik wat weinig foto’s gemaakt omdat de camera in een koffer zat en ik m’n bagage rol eraf moest halen om die te pakken. Moet ik toch wat anders op verzinnen, misschien toch maar eens kijken voor een compact camera die in m’n jaszak past.

Dag 1 – vrijdag 22 augustus
Afstand: 463 km

Omdat ik al wat schaars zat met vrije dagen ivm nog een geplande vakantie, had ik geen zin om de hele vrijdag vrij te nemen. En omdat het toch maar 400 km is, waarvan het merendeel snelweg, dacht ik dat 14:00 vertrekken vroeg genoeg was, dit kon ik mooi compenseren door elke dag iets eerder te beginnen.

Zo gezegd, zo gedaan. Om 14:15 reed ik net vanachter het kantoor waar toevallig net twee van m’n reis gezellen aan kwamen rijden. Konden we mooi meteen door naar Goes om nr. 4 op te halen, die stond ook al te wachten. Even het eind adres in de tomtom zetten en we kunnen op weg, meteen de snelweg maar gepakt. Vol vertrouwen in de tomtom rijden via Antwerpen richting Eindhoven, we hadden net zo goed Breda aan kunnen houden maar goed. Toch schiet het lekker op, en het weer valt ook erg mee.
Via Venlo rijden we Duitsland in, waar we ook meteen de eerste keer Stau hebben, daar zijn die Duitsers toch goed in. Ook worden de wegen er steeds natter en we halen de donkere lucht langzaam in. Op het moment dat de wegen zo nat zijn dat je bijna niks meer ziet vanwege het opspattende water besluiten we om het dichts bij zijnde stadje maar een restaurant op te zoeken, het is toch al weer bijna half acht.
Vier pizza’s verder (1 per persoon) en een droge heldere lucht beginnen we aan het laatste uurtje (volgens de TomTom) naar Oestereider. Het uurtje werd een lange anderhalf uur, vanwege de drukte op de weg, en rond 21:45 komen we op de bestemming aan. Nog even snel de tent opzetten (wat ben ik blij dat ik een hoofdlampje mee heb), spullen erin en aanschuiven bij het kampvuur.

full
 
Vond ik wel :P , ik hoop dat ik het een beetje over kan brengen
 
Benieuwd naar het LGKS gedeelte! Staat nog op mijn to do list. Nu omschrijf je alleen snelweg en ik vertik het daar in de vakantie eigenlijk overheen te rijden.
 
Dag 2 – zaterdag 23 augustus
Afstand: 138 km

Ik word rond 8 uur wakker op een leeg matje, god#*& heb ik het ventieltje weer niet goed dicht gedraaid, heb ik al vaker gehad, vanavond maar even op letten.

full


Na een keurig ontbijt besluiten we met een groepje om een rondje in de buurt te rijden, na een kilometer of 10 en een zware bui komen er een paar achter dat ze geen waterdichte kleding hebben. Dit zorgt ervoor dat de bestemming voor vandaag ook meteen bekend is. We gaan naar Louis in Bielefeld zodat er regenpakken gekocht kunnen worden. Ik sta zelf nog even bij de matjes te kijken maar besluit er geen nodig hebben want m’n ventieltje was niet goed dicht, heb ik namelijk al vaker gehad. Terug op het kampeer terrein blijken er nog wat meer gasten gearriveerd te zijn. Dus maar even een rondje lopen en wat motors kijken.

full


Omdat ik zelf vegetariër bent, en een paar andere geen zin hebben om nog een keer een barbecue maaltijd te eten besluiten we om in het nabij gelegen Lippstadt maar een restaurantje op te zoeken. Terug gekomen bij het treffen vraag ik nog aan een medelid, die lang in Duitsland gewoond heeft, of het in Duitsland gebruikelijk is of de supermarkten open zijn op zondag waarop geantwoord wordt dat in de grote steden geen probleem is. Da’s mooi, hoef ik nu ook geen boodschappen meer te doen. Ook deze avond zitten we weer bij het kampvuur met live muziek op de achtergrond. Tegen 3 uur houd ik het toch maar voor gezien en loop naar m’n tent.

full
 
Benieuwd naar het LGKS gedeelte! Staat nog op mijn to do list. Nu omschrijf je alleen snelweg en ik vertik het daar in de vakantie eigenlijk overheen te rijden.

Snelweg, ben er inderdaad ook geen fan van, al is het wel ideaal als je teveel afstand in een te korte tijd moet rijden. Volgende keer toch iets beter plannen :( , maar dat lezen jullie nog wel.
 
Ik ga dit verslag met veel interesse volgen! Komende zomer wil ik richting Franse alpen en daar flink wat offroad en gravel meepakken. De LGKS staat wel op mijn lijstje, maar de titel van dit verslag is precies wat ik mij afvraag... Ik ben benieuwd naar het antwoord. Ik lees dus vol interesse mee!
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel de bedoeling, druk druk. Ik hoop aankomende week weer een paar dagen te posten.
 
Even wat langer dan gehopt an gpland maar hier is het volgende deeltje, ik doe m'n best om deel 4 iets sneller af te krijgen :+



Dag 3 - Zondag 24 Augustus
Afstand: 603 km

Shit, het was toch niet het ventieltje, m’n matje is gewoon lek. Mag niet klagen, 6 jaar gebruikt en hij koste toen €14,95 bij de AH. Het gebeurt alleen wel op een lastig moment. Maar omdat ik de enige ben die door gaat op vakantie kon ik een mooie compacte Thermarest lenen, kan ik die meteen even testen voordat ik er zelf 1 koop.

Na ontbeten te hebben en de spullen gepakt te hebben stap ik rond 11 uur op, anderhalf uur later dan gepland, maar goed. Misschien had ik toch maar iets eerder naar bed moeten gaan.

Ik heb eigenlijk helemaal niets gepland, ik weet dat ik naar de Alpen wil, maar waar precies dat zie ik eigenlijk wel. Daarom is vandaag het doel sowieso in de buurt van de Oostenrijkse grens uit te komen. Ik stel op de TomTom het plaatsje Balingen in. Daar heb ik eerder dit jaar voor het werk gezeten en is wel een toeristisch plaatsje, dus daar moet wel iets van een Camping zitten.

Na eerst een uurtje binnendoor gereden te hebben, ga ik de snelweg op. Hier kan ik redelijk door rijden. Tegen 2 uur begin ik toch wel een beetje honger te krijgen, een half uurtje verder kom ik een tankstation tegen waar ook een Subway inzit, een broodje en flesje water verder kan ik er weer tegen aan. Ik vervolg mijn weg, nog steeds snelweg, via Würzburg richting Stuttgart. Bij Würzburg ga ik nog even de snelweg af om een supermarkt te zoeken, deze is gewoon gesloten op zondag. Dan maar bij Stuttgart, dit zou een grote stad moeten zijn. Daar aangekomen kan ik ook daar geen supermarkt vinden. “Nee, de supermarkten in grote steden zijn gewoon open” en bedankt Ad.

In Stuttgart tank ik de motor nog even vol, met een gebruik van 1 op 19 valt het niet tegen voor een dagje snelweg met volle bepakking. Vanaf nu pak ik weer wat binnendoor wegen. Rond 6 uur sta ik in Balingen en ga ik op zoek naar een camping. Als ik in de TomTom zoek op een Camping in de buurt is de dichtstbijzijnde zijnde ongeveer 40km verder (hemelsbreed). Toch stel ik hem maar in, misschien zie ik nog wel wat anders tegen.

Onderweg bij een Tankstation haal ik maar even wat koekjes en water, ik moet toch wat te eten en drinken hebben vanavond. Als ik toch stil sta kan ik meteen even een databundel kopen en via internet even kijken of er een camping in de buurt. Er zou in het volgende dorpje, Schömberger, een camping zitten. Deze is zo gevonden, ik ben alleen al te laat voor de receptie, dat kom morgen wel.

Ik zet m’n tent neer op een klein veldje aan de andere kant van de weg, hier is plek voor ongeveer 8 tenten. Als ik m’n tent op heb gezet loop ik nog even een rondje, het restaurant op de camping heeft zijn keuken al gesloten dus wordt het toch maar een paar koeken en een snickers als avond eten.



full



full
 
Laatst bewerkt:
Druk druk, misschien kunnen julie ondertussen zelf gaan en even een verslag schrijven.
 
Ok

Afgelopen September naar Faak Am See geweest.
2 harleys 1 ouwe bmw en ik zei de gek op een scootert jongûh
1e dag helemaal over de snelweg, Echt FUCKING saai, nooit meer doen.
2e dag had 1 vd jongens een binnendoor route via Arraba uitgezet.
Hoezo je doet gemiddeld 40 km per uur als je alleen maar passen rijd ?
dus dik hallucineerd 2 uur in het donker gereden, 1 knakker zag een bus over het hoofd en reed gelijk maar rechtdoor terwijl er op dat kruispunt SLOVENIE RECHTSAF GOZER stond op een bord zo groot dat het er wAARSchijnlijk door de KLM is neergezet voor de piloten.
Maakt niet uit,aangekomen op de bestemming en konden gelukknig nog eten.
Nog even door het bed gezakt dus het matras id keuken gelegd.

Volgende dag over de pas gereden in Slovenie bij Kranjska Gora
Google Maps

bietje koffie zuupen en ouwehoeren , mooie weg hoor.
volgende dag bij het motorevenement geweest Bij Faak am see.
Voornamelijk Harley rijders en dan kom je dus dit tegen :
diewittebrilkanechtniet.jpg


Ja dat krijg je als je HD rijd ;)

Lekker schnitzel gegeten en gekletst met een Pool, nee uit het land niet dat ding van een accu, over zn brommert. een MT01 blok in een custom kots frame blaat, maar goed, motorrijden verbroedert , hij had ook een scooter 8-) *O* *:)

Als ik zin had om langer te stoppen dan we normaliter deden zei ik gewoon tegen de jongen met de BMW uit 79 dat ik zn uitlaat zag bewegen als hij reed, zodat hij 10 minuten aan boutjes ging draaien die al vast zaten.

conclusie:
Oostenrijk is hartstikke mooi maar ze rekenen geld voor hun passen.
Italie is nog mooier , rekenen niks voor hun passen maar vergeten te asfalteren omdat ze pasta aan het eten zijn.
In het weekend passen rijden houd in DRUK, file rijden.
Faak am See is het 'grootste motor evenement van europa' maar is eigenlijk bedoelt voor mannen met een HELE bedenkelijke smaak in motorfietsen , dat word bevestigd als je hun smaak in vrouwen ziet, waarbij ik de term vrauw in de meest ruime manier gebruik 8-)

Wel kei leuk om een keer te zien,2x gaat ook nog wel .
94551.jpg


En Ja je kan dus 3000 km in 5 dagen rijden op een scooter waarvan de helft over de snelweg.
Ja dat is 2 keer zo comfortabel als een HD, 1 vd jongens moesten we van zn brommert aftillen aan het eind vd dag.
Is het aan te raden, hangt er af wat je wil.
Het is leuker om er 2 keer zo lang over te doen en de snelweg te laten voor wat het is.
een relikwie uit het het verleden toen het SNEL gedeelte nog ergens op sloeg.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan