De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Zelf ook woonachtig in Limburg, regelmatig op pad op 2 of 3 wielen in het heuvelland en omgeving .

liaW3qU.jpg


hGGzbix.jpg


En in het veld natuurlijk ook;

p9FxXB4.jpg
 
Zelf ook woonachtig in Limburg, regelmatig op pad op 2 of 3 wielen in het heuvelland en omgeving .

En in het veld natuurlijk ook;
Welkom! Paadjes op de foto bieden weinig herkenningspunten...

Ik heb gisteren een wijze les geleerd; Nieuwe paadjes eerst te voet verkennen. Ik had mezelf namelijk in een netelige positie gebracht door een veldweg in te rijden die steeds nauwer en steiler werd, totdat er alleen maar een diep uitgesleten geitenpad met keien en wortels over bleef;
https://goo.gl/maps/e42LuEeFrhek7d5E9
vlcsnap-2020-05-26-21h09m24s347.png

Ik zal jullie het filmpje van het gestuntel besparen, want dit was ver boven mijn enduro-skills. Gelukkig wel heelhuids, zonder te vallen beneden gekomen... 8-)

Tevens deze week gezien (al voor het ritje van gisteren) dat een vorkpoot zweet. Keerringen zijn pas anderhalf jaar en 1000km geleden vervangen. Binnenkort eens bij de motorzaak langs om te kijken of ik op wat coulance kan rekenen... :/
 
@Sjiefke hoofdzakelijk ben ik rondom Simpelveld, Eys, Wijlre onderweg. Rij graag ook paadjes in maar ik zit met de breedte van de zijspan. Ben ook al vaker ergens ingereden en het wordt maar smaller en smaller en draaien is dan ook lastig. Het blijft natuurlijk wel een avontuur haha.

Daar waar jij gereden bent kan ik ook eens kijken, je hebt bij Nijswiller die kleine parkeerplek langs de weg in de berg. Daar loopt ook een weg omhoog. Ben jij via die kant gereden of via de kant van Vijlen / Mamelis?

Helaas moet ik eerst de motor klaar maken voordat ik weer kan ( offroad) rijden. Krukas keerring lek :(

197Wm0w.jpg
 
Vandaag na maanden lang werken in mijn nieuwe huis nog eens geprobeerd mijn moto Morini aan te slingeren.
En wat denk je...

... Hij startte in een keer O-)

Even lekker stukje door het heuvelland gereden. Ongeveer 75km, en toen weer snel door klussen in mijn nieuwe huisje.

Maar verbaasde mij hoe rustig het was op de weg, en heb nog eens heerlijk kunnen rijden.

Nog meer mensen op pad geweest vandaag?
 
@Sjiefke
Daar waar jij gereden bent kan ik ook eens kijken, je hebt bij Nijswiller die kleine parkeerplek langs de weg in de berg. Daar loopt ook een weg omhoog. Ben jij via die kant gereden of via de kant van Vijlen / Mamelis?
Ik ben bovenop bij Baneheide bij het Asian fusion restaurant ingereden.

Die weg vanaf de parkeerplaats in de berg is volgens mij beter begaanbaar als ik op Google Maps kijk.
 
Ik zal jullie het filmpje van het gestuntel besparen, want dit was ver boven mijn enduro-skills. Gelukkig wel heelhuids, zonder te vallen beneden gekomen... 8-)

Tevens deze week gezien (al voor het ritje van gisteren) dat een vorkpoot zweet. Keerringen zijn pas anderhalf jaar en 1000km geleden vervangen. Binnenkort eens bij de motorzaak langs om te kijken of ik op wat coulance kan rekenen... :/

Filmpjes met gestuntel zijn leuker dan filmpjes van pro's ;)
Zelf met m'n beemer destijds veel last gehad van voorvorkkeeringen. OEM deed de trick niet voor mij, een setje van All Balls Racing was van een stuk betere kwaliteit.

Weet iemand trouwens een zaak in (bij voorkeur Zuid/Midden Limburg die de SW-Motech Trax Ion (of adventure) cases in de zaak heeft staan? Dan kan ik ze eens bekijken. Ik wil me namelijk een setje bestellen. Eerst ging de voorkeur naar de kleine, ivm dat ik geen groot adventure ruimteschip meer rij :).

Er zit maar 14 euro verschil tussen een setje grote (45-45 liter) en een setje kleine (37-37 liter). 37 liter in de zijladers van Givi was behoorlijk wat in ieder geval.

Als het niet al te veel scheelt wil ik ze daar ook nog wel bestellen.
 
boh dan zit je echt rechtop te slapen op je brommer.
Ooit per ongeluk geflits op de stadsautobaan thv het ziekenhuis met 5kmh te hard dat vond ik al niet de slimste actie 🙈
 
Tevens deze week gezien (al voor het ritje van gisteren) dat een vorkpoot zweet. Keerringen zijn pas anderhalf jaar en 1000km geleden vervangen. Binnenkort eens bij de motorzaak langs om te kijken of ik op wat coulance kan rekenen... :/
Vandaag bij de betreffende zaak langs gereden... Mededeling was samengevat; Shit happens, zal nog wel vaker gebeuren.

Ik ga de keerringen uiteraard laten vervangen, en ik zeg niet dat de vorige iets verkeerd heeft gedaan, maar dan probeer ik m'n geluk deze keer wel bij iemand anders...
 
Weet iemand in de buurt van Nieuwstadt een goede zaak die motorbanden verkoopt en ze op mijn motor legt. Met balanceren en de hele mikmak. Vandaag de bandjes bijna kaal gereden
 
Vandaag bij de betreffende zaak langs gereden... Mededeling was samengevat; Shit happens, zal nog wel vaker gebeuren.

Ik ga de keerringen uiteraard laten vervangen, en ik zeg niet dat de vorige iets verkeerd heeft gedaan, maar dan probeer ik m'n geluk deze keer wel bij iemand anders...
Ik heb een tijd geleden mijn banden laten wisselen bij een zuid limburgse motorzaak. Erna liep een van de remschijven voor aan. Ik ben terug gegaan en kreeg te horen dat dat niets met de bandenwissel te maken had.

Thuis zelf maar weer voorvelg en remklauwen losgehaald en ditmaal de vorkpoten recht gezet en alles weer gemonteerd.

Ik ga geen namen noemen maar ik ga daar dus never nooit meer terug. Hoop dat het niet dezelfde zaak is, want dan zijn ze echt amateurs.
 
Ik heb een tijd geleden mijn banden laten wisselen bij een zuid limburgse motorzaak. Erna liep een van de remschijven voor aan. Ik ben terug gegaan en kreeg te horen dat dat niets met de bandenwissel te maken had.

Thuis zelf maar weer voorvelg en remklauwen losgehaald en ditmaal de vorkpoten recht gezet en alles weer gemonteerd.

Ik ga geen namen noemen maar ik ga daar dus never nooit meer terug. Hoop dat het niet dezelfde zaak is, want dan zijn ze echt amateurs.

Lekkere service dan....
 
Weet iemand trouwens een zaak in (bij voorkeur Zuid/Midden Limburg die de SW-Motech Trax Ion (of adventure) cases in de zaak heeft staan? Dan kan ik ze eens bekijken. Ik wil me namelijk een setje bestellen. Eerst ging de voorkeur naar de kleine, ivm dat ik geen groot adventure ruimteschip meer rij :).

Weet niet of ze het er hebben, maar HMS Geleen is altijd de moeite waard om even langs te gaan. Al is het maar voor een lekker kopje koffie en een praatje.
Maar hebben er nagenoeg alles wat met kleding onderhoud en toebehoren te maken heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan