De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Ik kom er achter dat je in Midden-Limburg toch best leuke tochtjes kunt rijden. Vandaag ook weer even met een omweg van Motoport in Echt terug naar Roermond gereden. Toch weer ruim 50 km.
Morgen maar eens kijken hoe het in de Zuid-Limburgse heuvels is. Of er echt zoveel motorrijders en wielrenners rijden
 
Vind het nog niet eens een heel slecht idee (Al zal ik als motorrijder een van de weinige zijn).
Kan me goed voorstellen dat buurtbewoners gek worden van het geluid. Zou het zelf ook niet prettig vinden als er hele dag 90 db langs mijn huis te horen is (hetzelfde volume als vrachtwagen die dichtbij voorbij rijdt, of iemand die staat te schreeuwen).
Zou zelf ook overlast ervaren als ik bv naast een basisschool zou wonen, en die kinderen tijdens hun pauze buiten aan het spelen zijn.
Ik gebruik bewust geen 'herrie' omdat het geluid van een motor voor de een heerlijk is, en voor de ander een nachtmerrie.
Ook het geluid van een festival is voor de een 'een zegen' en voor de ander 'ernstige overlast'.

95DB is een prima geluid. Probleem is (Zoals in een ander filmpje dat bij 1vandaag te zien was) er nog geen eenduidig regel cq wetgeving hier omtrent is in Europa.
Wel interessant dat die duitse motorrijder het geluid wil verminderen, maar hier geen mogelijkheden voor zijn.
Helemaal geluidsloos (als in bv elektrisch rijden) zou ik in kader van veiligheid niet wenselijk achten. Als motor ben je al minder zichtbaar in het verkeer.
Door het geluid horen (en (daardoor ook) zien mensen je eerder. Dit hoeft echter niet met 100+DB te zijn.

Dit typende ben ik weleens benieuwd hoeveel DB mijn uitlaat veroorzaakt. Iemand een idee op welke afstand en bij welk toerental de politie dit meet?
Heb zelf een DB meter op de telefoon, dan kan ik zelf eens kijken wat mijn motor voor geluid maakt.
 
Vind het nog niet eens een heel slecht idee (Al zal ik als motorrijder een van de weinige zijn).
Kan me goed voorstellen dat buurtbewoners gek worden van het geluid. Zou het zelf ook niet prettig vinden als er hele dag 90 db langs mijn huis te horen is (hetzelfde volume als vrachtwagen die dichtbij voorbij rijdt, of iemand die staat te schreeuwen).
Zou zelf ook overlast ervaren als ik bv naast een basisschool zou wonen, en die kinderen tijdens hun pauze buiten aan het spelen zijn.
Ik gebruik bewust geen 'herrie' omdat het geluid van een motor voor de een heerlijk is, en voor de ander een nachtmerrie.
Ook het geluid van een festival is voor de een 'een zegen' en voor de ander 'ernstige overlast'.

95DB is een prima geluid. Probleem is (Zoals in een ander filmpje dat bij 1vandaag te zien was) er nog geen eenduidig regel cq wetgeving hier omtrent is in Europa.
Wel interessant dat die duitse motorrijder het geluid wil verminderen, maar hier geen mogelijkheden voor zijn.
Helemaal geluidsloos (als in bv elektrisch rijden) zou ik in kader van veiligheid niet wenselijk achten. Als motor ben je al minder zichtbaar in het verkeer.
Door het geluid horen (en (daardoor ook) zien mensen je eerder. Dit hoeft echter niet met 100+DB te zijn.

Dit typende ben ik weleens benieuwd hoeveel DB mijn uitlaat veroorzaakt. Iemand een idee op welke afstand en bij welk toerental de politie dit meet?
Heb zelf een DB meter op de telefoon, dan kan ik zelf eens kijken wat mijn motor voor geluid maakt.

Ik ben ook benieuwd..

Zou zelf ook overlast ervaren als ik bv naast een basisschool zou wonen, en die kinderen tijdens hun pauze buiten aan het spelen zijn.

Ik ben het helemaal met je eens. En daarom ga ik bv niet wonen naast/tegenover een basisschool.
 
Ik kom er achter dat je in Midden-Limburg toch best leuke tochtjes kunt rijden. Vandaag ook weer even met een omweg van Motoport in Echt terug naar Roermond gereden. Toch weer ruim 50 km.
Morgen maar eens kijken hoe het in de Zuid-Limburgse heuvels is. Of er echt zoveel motorrijders en wielrenners rijden

Ik kom nog wel eens in Roermond..
 
@Maranzano. Neem aan dat jij dan ook zou verhuizen als de gemeente besluit de lokale basisschool te verhuizen pal naast jou woning. Kennis van mij ook ooit meegemaakt. Huisje buitenaf gekocht (mede ook voor de rust). Tot de gemeente besloot de 2 basisscholen in de buurtdorpen besloten te fuseren en precies halverwege 1 nieuwe school te bouwen... Inderdaad naast zijn woning. Weg rust. Verhuizen? Waardedaling van het huis dus zou flink verlies zijn. Maargoed we gaan offtopic.
 
Ik kom er achter dat je in Midden-Limburg toch best leuke tochtjes kunt rijden. Vandaag ook weer even met een omweg van Motoport in Echt terug naar Roermond gereden. Toch weer ruim 50 km.
Morgen maar eens kijken hoe het in de Zuid-Limburgse heuvels is. Of er echt zoveel motorrijders en wielrenners rijden
woon zelf ook in midden Limburg. in motordrive oid heeft vorige maand ook een tochtje gestaan door midden. Heb helaas geen abonnement daar dus kan route niet achterhalen.
 
Kwam vandaag nog een route tegen op de myroute app die een stuk door Duitsland gaat (Nettental) en dan via Venlo aan de andere kant van de Maas weer terug. Is ook nog een optie voor vanmiddag. Is ook niet zo lang (135 km)
 
Mooi weer om een rondje te maken, gelukkig niet langs Wittem gekomen. Vind het wel altijd grappig de motors staan in het midden punt, telkens als ik me netjes aan de snelheid houdt wordt er zo kort op me gereden door auto's. Afstand houden zit er tegenwoordig ook niet meer in door automobilisten. Vooral in het heuvelland valt dit best wel op.

VbpEem9.jpg
 
Vroeger was ik vaste klant op de rollerbank :}

Ben in de buurt van Klimmen/ Ransdaal en Wijlre gereden en heb geen motor agent gezien. Zo veel motoren waren er vandaag niet onderweg, normaal zie je veel meer.
 
Ben toch niet naar het zuiden gegaan en ook niet de route over Duitsland gedaan. Ipv daarvan op bezoek geweest bij een tante in Moergestel. TomTom erbij gepakt. Ingesteld op route zonder snelwegen en gaan. Heerlijk gereden vanmiddag
 
Terug
Bovenaan Onderaan