De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Gisteren onderweg voor het werk zag ik een grote controle staan van de politie. 1 bus en 3 motors in het bos van Vijlen. Op de weg van Vaals richting Epen stonden best sneaky opgesteld.
 
@Sjiefke Klopt dat was op die plek, vandaag op de Groenenweg werkzaamheden gehad is ook in het bos. Ik moet zeggen dat er inderdaad motors langs komen die gewoon veel en veel te hard rijden.
 
@Sjiefke Klopt dat was op die plek, vandaag op de Groenenweg werkzaamheden gehad is ook in het bos. Ik moet zeggen dat er inderdaad motors langs komen die gewoon veel en veel te hard rijden.
Vandaag gecontroleerd; niks aan het handje... O-)

Gelukkig kwam ik van de kant van Vaals (niet kunnen laseren). Morgen staan ze er ook zeiden ze...
 
Heb jij connecties? :o
Nee, helemaal niet. Gewoon originele uitlaatjes. Hij is alleen ontgrensd en de spiegels zijn illegaal, maar daar is verder niks van gezegd.

Door jouw berichtje was ik al op mn hoede. Ik was sportief door die haarspeld heen gereden, maar daarna heb ik het gas gewoon stabiel gehouden. Ze waren ook erg bedenkelijk naar de rullen op m'n banden aan kijken. Die waren nog van Spa. Volgens mij vonden ze het jammer dat ze me niks konden maken, want ze hadden het gevoel dat ik wel hun "doelgroep" was...

#Supermoto#Afgesletenkneesliders#Rullenopdebanden :+
 
Weer is goed, gelukkig vandaag niet zo warm dus stukje kunnen rijden :]

WQxevTr.jpg
 
Vandaag de Mergellandroute gereden. Nondeju wat was het druk zeg. En dan vooral met fietsers tussen Maastricht en Vaals. Ook nest wel technisch dat stuk. Maar wel heerlijk gereden. En even een pauze ingeslast op het drielandenpunt
 

Bijlagen

  • A110EF57-277B-4CD6-B286-C901A53C45D7.jpeg
    A110EF57-277B-4CD6-B286-C901A53C45D7.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 7
Respect voor degene die op deze drukke weekenddagen het heuvelland in duiken:}
Ga dinsdag weer eens dagje toeren. Denk dat ik eens het bergisches land (oostelijk van Keulen) ga verkennen.
 
de fun van het door het heuvelland rijden is er sowieso wel vanaf.

Morgen wil ik ritje door de ardennen of eifel gaan rijden, iemand nog leuke route? (tom-tom)
 
de fun van het door het heuvelland rijden is er sowieso wel vanaf.

Morgen wil ik ritje door de ardennen of eifel gaan rijden, iemand nog leuke route? (tom-tom)
Ik ben al zeker 6-7 keer in de eiffel geweest, nog nooit politie of mobiele flitsers gezien.
De 266 is een leuke weg. De 258 ook wel, gaat ook richting nurburgring.
 
Kom maar weer eens kijken hier.
Beetje druk gehad met het starten van de zaak en wou even melden dat jullie welkom zijn om kop koffie te drinken hoor :)
Economiestraat 47 hoensbroek
 
Vandaag dus in het bergisches land getoerd. Erg mooie omgeving. Vergelijkbaar met zuid Limburg. Goed asfalt, weinig verkeer en in de 250km die ik er heb gereden geen enkel gesloten verklaring gezien voor motorrijders (dus beter geregeld dan in de Eifel) een aanrader voor mensen uit midden Limburg. Binnen 1u 15min ben je er al.

Wat plaatjes. De toren op laatste foto heb ik maar tot halverwege beklommen (mijn hoogtevrees is toch wat erger dan gedacht)

 
gister lekker rondje gereden. Bij Eijsden de snelweg af en binnendoor naar SPA, mooie wegen :]:] maar ook een paar keer zo goed als offroad gereden (tom-tom zag dit blijkbaar als spannende route). Eenmaal terug nog stukje heuvelland gedaan, lekker file rijden met de rest van zuid-limburg |(
 
Vandaag dus in het bergisches land getoerd. Erg mooie omgeving. Vergelijkbaar met zuid Limburg. Goed asfalt, weinig verkeer en in de 250km die ik er heb gereden geen enkel gesloten verklaring gezien voor motorrijders (dus beter geregeld dan in de Eifel) een aanrader voor mensen uit midden Limburg. Binnen 1u 15min ben je er al.

Wat plaatjes. De toren op laatste foto heb ik maar tot halverwege beklommen (mijn hoogtevrees is toch wat erger dan gedacht)


heb je een track van de gereden route?
 
heb je een track van de gereden route?

Die heb ik.
Bijgaand het GPX bestand voor de route door het Bergisches land.
Route afkomstig van de wielerwedstrijd Rundum Köln editie van 2017
szXeePY.jpg


Enkele kleine opmerkingen.
Helemaal in noordoostelijke hoek van de route is de Agathaberg.
Het weggetje tussen Grossherkenbach en Agathaberg is gesloten voor gemotoriseerd verkeer.
Dus vanaf Dorhgaul kun je het beste direct richting Agathaberg rijden.

Bij de tweede passage van het plaatsje Frielingsdorf ben ik kort van de route afgeweken en richting de Unnenberg gegaan (is hoogste punt van het Bergisches land).
hier is ook waar die uitkijktoren staat,
daarna weer terug gereden en de route weer bij Frielingsdorf opgepakt.
Bij aankomst in Keulen is er nog een lokale lus van 6km door hartje Keulen die je 3x rijdt met deze route.
die kun je eventueel overslaan.
Waarschijnlijk zijn er vast nog meer leukere wegen in de het gebied te vinden, maar daar heb ik geen route van (ben verder ook nog niet erg bekend in die omgeving)
 

Bijlagen

  • RundUmKöln2017EliteRennen.gpx
    122,9 KB · Weergaven: 3
Afgelopen week nog een leuk rondje Roermond-Maasbree-Roermond gedaan met behulp van TomTom. 72 km. Ideaal voor een avondritje.
Vind het ‘s avonds af en toe wel lastig rijden met de laagstaande zon
 
Terug
Bovenaan Onderaan