De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Is er recent nog iemand met de motor (of auto) de grens over geweest ivm corona-regels? Zou komend weekend weer graag een rondje maken en meestal pak ik de Voerstreek dan mee...
 
Afgelopen zaterdag met de auto naar Waldfeucht geweest voor boodschappen en afgelopen dinsdag met de scooter naar Karken geweest om te tanken, geen belemmeringen gehad met over de grens gaan
 
Is er recent nog iemand met de motor (of auto) de grens over geweest ivm corona-regels? Zou komend weekend weer graag een rondje maken en meestal pak ik de Voerstreek dan mee...
Ja, afgelopen maandag nog. Niks aan het handje. Ga minimaal 1x per week naar DE. Let wel, ik werk er. Dit kon ik online vinden:

Noordrijn-Westfalen maakt sinds 3 oktober een uitzondering op de quarantaineplicht voor mensen die minder dan 24 in NRW blijven of minder dan 24 uur in een risicogebied zijn geweest. Kort de grens over steken kan in Noordrijn-Westfalen dus wel.
 
Is er recent nog iemand met de motor (of auto) de grens over geweest ivm corona-regels? Zou komend weekend weer graag een rondje maken en meestal pak ik de Voerstreek dan mee...

Welke grens, Belgie of Duitsland ?
Duitsland mag je in voor de duur van 24 uur. Wil je langer moet je je melden in de gemeente waar je verblijft/overnacht. Maar zal niet lang meer duren en dan is ook dat verboden.
 
Grote grens kerkrade/aken stond vanmorgen in ieder geval niks van politie.
Werk regelmatig over de grens dus hoop dat ik mag blijven gaan anders gaat het me een boel centjes kosten
 
Dan ga ik toch de gok maar wagen en met de auto in België tanken. Die 10 liter met de motor doet het 'm niet, die 55 met de auto wel :P

Ik zie overigens ook nog steeds veel Belgische klanten op het werk, om van het winkelcentrum in Stein nog maar te zwijgen dus ik denk dat het wel los loopt.
 
M.b.t. de grens oversteken, ik woon in de buurt van de Cranembroek, volgens mij kennen ze daar geen corona. Daar komt nog altijd alles bij elkaar zowel Belgen als Duitsers. En voor men werk ben ik ook vaak in Maastricht als je ziet wat daar aan Belgen rond rijdt... en die zijn zeker voor het werk hier met 2 volwassene en 2 kinderen achterin 🤭.

Gisteren nog een stuk gereden, zag dat hier en daar 80 km wegen terug zijn gebracht naar 60 km. Zoals de lange landweg tussen Wijlre en Ubachsberg is nu een stuk 60 km.
 
Ik was een beetje Husqvarna occasions aan het afstruinen (stiekem wel heel geïnteresseerd in de 701, al heb ik mijn huidige motor pas een jaar). Het viel me op dat Motorcenter Venlo bar weinig had staan. Even verder speuren en ik zie niet eens meer het logo op de website.

How come?
 
Ik was een beetje Husqvarna occasions aan het afstruinen (stiekem wel heel geïnteresseerd in de 701, al heb ik mijn huidige motor pas een jaar). Het viel me op dat Motorcenter Venlo bar weinig had staan. Even verder speuren en ik zie niet eens meer het logo op de website.

How come?

staan toch 8 pagina's aan gebruikte motoren en gewoon hun normale website :?
 
Ik denk al, ben ik nu werkelijk zo scheel aan het worden :P

Staat ook maar 1 nieuwe Husqy op de site overigens, een afgeprijsde svartpilen. Paar maanden terug stond de zaak iig vol :O
 
Hoi, zijn hier toevallig meer motorrijders uit omgeving Roermond die af en toe toertochten maken in de buurt?
B.v. richting zuidlimburg/heuvelland/ardennen/eiffel?

En / of motorrijders die af en toe gaan boulderen in de boulderhal in Eindhoven/Maasticht/Sittard/Aachen?

Ik rijd alle seizoenen motor (bij voorkeur wel droog en 5+ graden).
Zie ook foto’s van mijn vorige motor (Kawasaki GPZ500s) en huidge motor (Kawasaki ER-6N) en een paar plekken waar ik met de motor ben geweest.

IMG_20201128_131454631_HDR.jpgPicture 039.jpgIMG_20151101_134737404_HDR.jpgPicture 044.jpgIMG_20200413_160729049_HDR.jpgPicture 201_geen_kenteken.jpg
 
Ik was een beetje Husqvarna occasions aan het afstruinen (stiekem wel heel geïnteresseerd in de 701, al heb ik mijn huidige motor pas een jaar). Het viel me op dat Motorcenter Venlo bar weinig had staan. Even verder speuren en ik zie niet eens meer het logo op de website.

How come?
Heb nog een Aprilia SXV 550 voor je staan :+
 
Yo , vatcho hier uit Stein 26 jaar . Na 2 jaar Harley toch maar voor de afwisseling een andere type motor gekocht . In september bij motorport te Echt een nieuwe MT-09 gekocht . Wat een verschil zeg , fun factor van het rijden is met 200 % gestegen . Ondertussen wat mooiere onderdelen besteld om wat te sleutelen in deze koude tijden , oa een akrapovic racing line 😄. Jullie zullen me vast tegenkomen (horen) deze zomer.
 

Bijlagen

  • C7A23A4D-A0B0-4639-906B-516FF460F38B.jpeg
    C7A23A4D-A0B0-4639-906B-516FF460F38B.jpeg
    212,2 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan