De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Idd die weg ja. Zitten een paar leuke slingers in. Je mag er wel maar 60, maar dat is hard gedoe voor mij met die slingers 😂
 
GoPro heb ik, maar zoals gezegd, prijkt die niet altijd op mij helm. Moet ik er ook iedere keer weer aan denken dat de batterijen opgeladen zijn, iedere anderhalf uur een batterij wisselen. Dat soort dingen. Misschien toch eens kijken wat ome Ali allemaal in de aanbieding heeft
Als je een echte dashcam wilt kun je altijd (als de winkels weer open zijn) even naar Aachen naar Louis gaan voor die Innovv. Het is dat ik video's wilde maken voor mijn YT kanaal, anders had ik me de Innovv gehaald. Die komt er misschien ooit nog bij, maar niet op deze motor :).
 
Zaterdag op de dijk in Stevensweert (bij de molen) een aanrijding met een fietser gehad. Manmanman, gaat dat **** een U-bocht maken zonder om te kijken, en bij het horen van gescheld stoppen met fietsen en mij geen kans meer geven om uit te wijken.

Excuus: ik hoorde je niet aankomen. Nee ****, kijk over je schouder voor je begint aan een U-bocht maken. Gelukkig gaf ik haar alleen nog maar een duwtje met de valbeugel omdat ik bijna stilstond. Helaas ging de motor wel slapen op zijn rechterzij omdat mevrouw muts met d'r fiets tegen de motor bleef leunen.

Schade: haar reflector is aan gort
Schade motor: Remhendel aan het uiteinde beetje beschadigd, valbeugel beetje beschadigd (voert zijn functie wel goed uit), uitlaatbeschermer beetje beschadigd en de zadeltas een beetje beschadigd.

Maar helaas.. fietsers zijn een beschermde diersoort in het verkeer, en daarom ben je als gemotoriseerde voertuig bestuurder altijd fout (behalve in geval van overmacht). Gelukkig deed ze verder niet moeilijk en laten we het hierbij. Maar de drang voor een vergunning om deze diersoort (legaal) uit te dunnen wordt hiermee wel een stuk groter.

Conclusie: over deze dijk rij ik niet meer. Ook al was ik onderweg voor zinvol vervoer, de volgende keer pak ik mooi de 80km/u weg tussen het kanaal en de oude maas. De kans dat daar dit wild op de weg rijdt is veel kleiner, en als ze daar toch rondklooien heb ik 100% zeker een poot om op te staan. Ohnee, wacht... "Als bestuurder van een gemotoriseerd voertuig moet je rekening houden met het abnormale gedrag van de zwakbegaafden (sommige voetgangers/fietsers) in het verkeer".

Gelukkig staat het op camera, dus dat hele gebeuren, inclusief veel beeps door mijn scheldpartij, staan maandag op YT.

Note to all: schelden tijdens het optillen van de motor zorgt ervoor dat je wat rustiger bent tijdens het praten met de andere partij (omdat je buiten adem bent). Doe hiermee (niet) je voordeel :).
Lekker dan, wat een doos :')
 
Ik zag dit topic voorbij komen en ik dacht laat ik mij eens voorstellen.

Rob, 35 jaar, woonachtig in het pittoreske Sjommert (Schimmert). Ik rij vooral fun km's en eigen alleen maar bij mooi weer.
Eens per jaar gaan we met het werk een weekendje Duitsland in.
Ik heb een shitload aan motoren gehad en nu heb ik een triumph street triple 765rs.
En ik heb nog een bmw r1100gs die ik aan het verbouwen ben tot een scrambler.

Greetz! 20210106_160257.jpg20210320_150240.jpg
 
Daag mede limburgers,

Vreugske vanoet miene kentj. Onlangs geleeje miene chopper gecustomized, volgende weak geit r noa de garage kriet r unne grote beurt. Doanoa wil ich m noa nn spuiter bringe. Wegens het verplaatsen van de leegte oppe motor hub ich noe gaatjes inne spatbord die motte natuurlijk dichgelasj weure alveurens er gespoate wurd.

- Ich wil mien tank, spatborden, kappe gunmetal grey spuite,
- 't motorblok bliet chrome
- 't metaal/chrome oppe stuur van de rem en koppeling zwart spuiten
- Voorvork zwart spuiten

Mien vroag aan uch. Weem kent eemes dea al het boavenstaande duit inclusief lassen, zodat ich neejt miene motor noar meerdere luuj hoof te bringen?

Bie veurbaat dank!
 
Is iemand nog in de eifel geweest laatste paar dagen? Ben nog zonder problemen in duitsland geweest maar wou dit weekend met een aantal richting rursee.
Iemand daar problemen gehad oid?
 
Ja maar ik zoek dus een spuiter / lasser combinatie vandaar de vraag hier. Ik ga dit niet zelf doen namelijk :).
 
Ik zag dit topic voorbij komen en ik dacht laat ik mij eens voorstellen.

Rob, 35 jaar, woonachtig in het pittoreske Sjommert (Schimmert). Ik rij vooral fun km's en eigen alleen maar bij mooi weer.
Eens per jaar gaan we met het werk een weekendje Duitsland in.
Ik heb een shitload aan motoren gehad en nu heb ik een triumph street triple 765rs.
En ik heb nog een bmw r1100gs die ik aan het verbouwen ben tot een scrambler.

Greetz! Bekijk bijlage 1610621Bekijk bijlage 1610622
Welkom :W
 
Wou gisteren gaan rijden, echter had de Ural er geen zin in, problemen met het opladen van de accu, uiteindelijk een stukje gereden op de Kawasaki. ( ook wat problemen met starten i.c.m. een bijna lege accu) Weer was goed en ook niet druk op de weg. Hier en daar nog een motor tegenkomen in het heuvelland.

Nog een foto van onderweg :

dof0dt5.jpg
 
Laatst bewerkt:
@randy88 voor dat covid gedoe vaste stop 👌 , soms voor een fotootje, meestal voor een drankje of zelfs lunch

@peter-1981 Hoeft ook absoluut niet verkeerd te zijn, al gaat mijn voorkeur voor een plezierritje naar de motor tov mijn cabrio (saab 93 2.0t uit 1999). Wat voor cabrio heb je/ga je mee rijden?

Morgen weer ff lekker een rondje doen als alles meezit. In verband met weer, maar vooral ivm drukte rond stage, werk en herexamens is het inmiddels weer een maand geleden -O-. Heuvellandrondje zie ik niet echt zitten op een zondag met mooi weer. Iemand nog tips voor een leuk rondje te sturen? Liefst bochtig dus, hoogteverschillen zijn leuk maar niet per sé nodig.
 
Oh oke ja binnendoor richting Echt en verder heb ik wel eens gedaan, leuk stuk inderdaad. Misschien vanuit daar maar verder kijken.
 
Vanuit Brunssum richting Echt door Koningsbosch en dan tot Roermond is ook een fijne omgeving. Alleen weet ik niet hoe de status is met de grenscontroles rondom Selfkant.
 
@peter-1981 Hoeft ook absoluut niet verkeerd te zijn, al gaat mijn voorkeur voor een plezierritje naar de motor tov mijn cabrio (saab 93 2.0t uit 1999). Wat voor cabrio heb je/ga je mee rijden?
Nissan 350z rij ik mee als het weer mooi genoeg is :) en ondanks dat het geen straf is was ik liever de brommer gaan inrijden maar mocht er gisteren in Echt alleen maar naar kijken :(

178513356_3851029634965859_7438022747248422378_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan