De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Iemand uit Bunde hier?
Hoe is het gesteld met de dijkdoorbraak die gemeld is?
Ik heb gehoord dat het water tot in Brommelen en verder is gekomen.
Mijn broer woont op de Pletsstraat, is op de Pletsstraat wateroverlast, ik kan hem niet bereiken?
Ik woon in Bunde, we moesten gisteren in allerijl evacueren, alles westelijk van de spoorlijn. Vanaf 06.00u vanmorgen mochten we weer terug. Meerstraat in Bunde heeft denk ik meeste last (gehad)
 
@Old Scoot
Hieronder een krantenartikel. Er is een foto waar hulpdiensten bij hem zijn en hem op de stretcher hebben geladen... Hoop dat hij het gered heeft
Gelukkig 😊 hij heeft een heel goed engelbewaarder op zijn schouder gehad
 
Vrienden hebben in hun huis tot 4uur vannacht het water uit hun huis proberen te houdem met zandzakken e.d.
maar dat staat allemaal in het niets met de chaos in duitsland😢
 
Vrienden hebben in hun huis tot 4uur vannacht het water uit hun huis proberen te houdem met zandzakken e.d.
maar dat staat allemaal in het niets met de chaos in duitsland😢
Idd. Hier is het tot de rand van het dorp gekomen, weinig schade, maar wat in DE is gebeurd 😢
 
Het gezever van de dijk afsluitingen zal ook langzaam deze kant op komen. Net een klein stukje heuvelland gepakt en kwam al wat spandoeken tegen.

Kon het niet laten om er een foto van te maken. Zo een handbuik zwijntje in een spandex pakje was er wat om aan het lachen. Toen ik vroeg wat er was, fietste hij toch maar snel door.

20210718_122412.jpg
 
Het gezever van de dijk afsluitingen zal ook langzaam deze kant op komen. Net een klein stukje heuvelland gepakt en kwam al wat spandoeken tegen.

Kon het niet laten om er een foto van te maken. Zo een handbuik zwijntje in een spandex pakje was er wat om aan het lachen. Toen ik vroeg wat er was, fietste hij toch maar snel door.

Bekijk bijlage 1655811
Je hebt toch hopelijk wel even flink aan het gas gehangen?! :+
 
Je hebt toch hopelijk wel even flink aan het gas gehangen?! :+
In zijn 1 met 8k toeren maakt al herrie zat.🤣🤣

In dorpjes rij ik altijd laag in de toeren om de herrie wat te beperken. Bij paarden in de buurt doe ik nog rustiger of stop even helemaal. Dorpje uit versnelling omlaag en door.

Hoe ik die max van 70db moet halen is voor mij een raadsel en onbegonnen werk. Ga echt niet lopend door het dorp he.
 
Vandaag een lkkr kort rondje gemaakt van Kerkrade-Sittard. Terugweg via de snelweg ivm F1. Onderweg op de A76 thv Nuth werd ik ingehaald door een duo op de motor, deze haalde (tussendoor) mij in (rechtse baan) en een auto (linkse baan) ik vond het al een vreemde actie. Maar goed iedereen heeft een keer "haast". Nu komt het gezegde "spoed is zelden goed". Want de motor haalde na mij nog een auto in en toen ging het mis! Ik zag geen helmen meer uitsteken boven de auto waarop snel een grote rookpluim tevoorschijn kwam. Ik weet niet hoe maar ze zijn flink onderuit gegaan en mevrouw lag midden op de snelweg.

Iedereen kwam tot stop en snelde om te kunnen helpen. Wonder boven wonder had de bestuurder (meneer) niks en heeft met mij zijn totalloss motor onder de vangrail uitgetrokken. Zijn mede passagier (mevrouw) is minder goed terecht gekomen en lag buiten bewust zijn midden op de snelweg. Mevrouw is daarna bij bewustzijn gekomen en inmiddels zoveel hulp kreeg waarop ik me weg heb hervat.

Iemand hiervan iets meegekregen?🙄🙄
 
🤨
een jas en handschoenen is vaak nog wel ergens snel geleend of gekocht voor de passagier ,maar vaak wordt een broek overbodig geacht, want t is toch maar een klein stukje?

en ja zijn we allemaal niet weleens ff hup op de motor gesprongen met niet de juiste kleding?
ik heb dat ook wel eens gedaan, ff snel tanken of zo hier in het dorp.
 
Laatst bewerkt:
Het gezever van de dijk afsluitingen zal ook langzaam deze kant op komen. Net een klein stukje heuvelland gepakt en kwam al wat spandoeken tegen.

Kon het niet laten om er een foto van te maken. Zo een handbuik zwijntje in een spandex pakje was er wat om aan het lachen. Toen ik vroeg wat er was, fietste hij toch maar snel door.

Bekijk bijlage 1655811
Waar is dit precies?

In zijn 1 met 8k toeren maakt al herrie zat.🤣🤣

In dorpjes rij ik altijd laag in de toeren om de herrie wat te beperken. Bij paarden in de buurt doe ik nog rustiger of stop even helemaal. Dorpje uit versnelling omlaag en door.

Hoe ik die max van 70db moet halen is voor mij een raadsel en onbegonnen werk. Ga echt niet lopend door het dorp he.
Mooie protestactie. Overal in die dorpen met tientallen motorrijders lopend over de weg. Kijken hoe lang de eerste bewoner begint te schelden dat hij niet door kan
 
Mooie protestactie. Overal in die dorpen met tientallen motorrijders lopend over de weg. Kijken hoe lang de eerste bewoner begint te schelden dat hij niet door kan
De weg blokkeren doen die (sorry dat ik het zeg) hangbuik zwijntjes in spandex pakjes wel. En eerlijk gezegd zie ik mijzelf de motor daar niet een berg op duwen😇.

Dit was in Mheer. Deze doeken hongen daar door het hele dorp heen.
 
🤨
een jas en handschoenen is vaak nog wel ergens snel geleend of gekocht voor de passagier ,maar vaak wordt een broek overbodig geacht, want t is toch maar een klein stukje?

en ja zijn we allemaal niet weleens ff hup op de motor gesprongen met niet de juiste kleding?
ik heb dat ook wel eens gedaan, ff snel tanken of zo hier in het dorp.
Helm, jas en handschoenen heb ik zeker altijd aan. De broek wilt er nog wel eens bij inschieten als het echt maar een klein stukje is.

De vrouw wilt altijd nog eens een stukje mee achterop. Alleen wilt het er niet echt van komen door de kinderen kleinste is pas 5 en die laat je niet even alleen thuis he. Maar ga echt niet voor die ene keer een volledig pak aanschaffen voor haar. Ze krijgt dan de jas en helm van de zoon aan.
 
ATGATT...

Ben een keer met 30 per uur met m'n Zündapp op m'n plaat gegaan op een rotonde. Nou, van mijn broek was helemaal niets meer van over. Kun je je voorstellen wat er gebeurt als je 50 of harder rijdt en je krijgt een ongeluk....
 
Het gezever van de dijk afsluitingen zal ook langzaam deze kant op komen. Net een klein stukje heuvelland gepakt en kwam al wat spandoeken tegen.

Kon het niet laten om er een foto van te maken. Zo een handbuik zwijntje in een spandex pakje was er wat om aan het lachen. Toen ik vroeg wat er was, fietste hij toch maar snel door.
Als je de berg in Mheer naar benden rijd hangen opeens in de bocht een stuk of 5 van deze spandoeken. Eerste instantie dacht ik dat het een waarschuwing was voor iets. Vind deze dingen best een grote afleiding in de bocht daar. Vooral omdat je ook niet direct ziet waar het om gaat aangezien ik deze nog niet kende.

Voor die gene met wateroverlast veel sterkte. Hopelijk valt het allemaal mee...
 
Als je de berg in Mheer naar benden rijd hangen opeens in de bocht een stuk of 5 van deze spandoeken. Eerste instantie dacht ik dat het een waarschuwing was voor iets. Vind deze dingen best een grote afleiding in de bocht daar. Vooral omdat je ook niet direct ziet waar het om gaat aangezien ik deze nog niet kende.

Voor die gene met wateroverlast veel sterkte. Hopelijk valt het allemaal mee...
Er hangen daar indd heel veel van. Op eentje zag ik de tekst staan ' het heuvelland is geen racebaan'. Daar kan ik ook echt wel inkomen.

Dorpjes eromheen zullen wel snel volgen.
 
Begrijp de bewoners volledig
Alleen wat ik me dan afvraag: op meer en meer plaatsen komen verbodsborden voor motorrijders ivm geluidshinder.
Op termijn zullen er meer en meer elektrische motorfietsen komen. Wordt het verbod dan ook opgeheven?

mbt de overstromingen. Benieuwd hoelang de herstel werkzaamheden gaan duren.
Veel wegen rondom bv de Ahr zijn onbegaanbaar. Langs rivieren zijn meestal de leukste stuurweggetjes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan