De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Gisteren op Youtube diverse filmpjes gezien van die dorpjes in Duitsland. Wat een ellende overal, nu wordt er nog gezegd dit komt 1x in de 200 jaar voor echter heb ik hier ook mijn twijfels bij. Laatste tijd komen zulke weer omstandigheden steeds vaker voor.

Even terug naar de motor, iemand tips hoe je een accu langer goed houdt als je niet veel op de motor rijd ? Helaas heb ik de laatste tijd niet zo veel tijd om te rijden. En nu kwam ik er weer achter dat de accu van de Kawasaki er geen zin meer in heeft. Is al de 3de accu op 5 jaar tijd... Ik heb zon kleine druppellader maar schijnbaar helpt dat ook niet.
 
Even terug naar de motor, iemand tips hoe je een accu langer goed houdt als je niet veel op de motor rijd ? Helaas heb ik de laatste tijd niet zo veel tijd om te rijden. En nu kwam ik er weer achter dat de accu van de Kawasaki er geen zin meer in heeft. Is al de 3de accu op 5 jaar tijd... Ik heb zon kleine druppellader maar schijnbaar helpt dat ook niet.
Heb de motor hier zelf in de winter aan een optimate druppelladder hangen. Die schijnen ook de accu te onderhouden.
 
Gisteren op Youtube diverse filmpjes gezien van die dorpjes in Duitsland. Wat een ellende overal, nu wordt er nog gezegd dit komt 1x in de 200 jaar voor echter heb ik hier ook mijn twijfels bij. Laatste tijd komen zulke weer omstandigheden steeds vaker voor.

Even terug naar de motor, iemand tips hoe je een accu langer goed houdt als je niet veel op de motor rijd ? Helaas heb ik de laatste tijd niet zo veel tijd om te rijden. En nu kwam ik er weer achter dat de accu van de Kawasaki er geen zin meer in heeft. Is al de 3de accu op 5 jaar tijd... Ik heb zon kleine druppellader maar schijnbaar helpt dat ook niet.
Welke lader gebruik je?
 
@Noël89 Werkt die goed ?

@Vol D'or Helaas kan ik het merk niet meer lezen, heb eens een keer onderdelen gespoten in de garage toen lag die oplader in de spuit nevel. Heb het nog geprobeerd er vanaf te halen maar nu is het type plaatje niet meer leesbaar.
 
@Noël89 Werkt die goed ?
Tot nu toe klaag ik er echt niet over. De aansluiting voor op de accu is ook heel makkelijk. Je zet een kabeltje 1x vast met oogjes aan de accu en dan kun je het stekkertje op een makkelijk te bereiken plek weg werken.

Is het heuvelland inmiddels weer een beetje begaanbaar na het noodweer? wil vanavond even een rondje maken.
Valkenburg zou ik nog even weg blijven. Voor de rest zijn de meeste plaatsen wel mooi begaanbaar.
 
Afgelopen vrijdag nog een stukje gereden. Bedoeling was om autosnelweg tot Maastricht te pakken ven binnendoor naar Swalmen terug te rijden. Uiteindelijk tot luik gereden (totaal niet meer nagedacht dat daar door watersnood ook een chaos was. Dus toen maar autosnelweg beheer terug naar huis. 200km gereden waar van 95% autosnelweg. Vanaf vrijdag vakantie. Wil in de drie weken vakantie sowieso een dag toeren door Luxemburg. Vorig jaar daar een erg mooie route gereden, die ik helaas deel door regen moest rijden. Dit jaar een nieuwe poging
 
Ik heb helaas de motor afgelopen week cq dagen in de garage laten staan (tijd gebrek) maar als ik zo buiten zit dan is een nachtelijk ritje ook wel lekker!!
 
Afgelopen vrijdag nog een stukje gereden. Bedoeling was om autosnelweg tot Maastricht te pakken ven binnendoor naar Swalmen terug te rijden. Uiteindelijk tot luik gereden (totaal niet meer nagedacht dat daar door watersnood ook een chaos was. Dus toen maar autosnelweg beheer terug naar huis. 200km gereden waar van 95% autosnelweg. Vanaf vrijdag vakantie. Wil in de drie weken vakantie sowieso een dag toeren door Luxemburg. Vorig jaar daar een erg mooie route gereden, die ik helaas deel door regen moest rijden. Dit jaar een nieuwe poging
Denk er aan dat Luxemburg ook een behoorlijke klap heeft gehad. Er is op het forum door iemand een topic over gestart.

Zelf was ik afgelopen maandag op Zandvoort. Helaas maar 2 sessies kunnen rijden, daarna een forse hoosbui en einde dag...
 
Denk er aan dat Luxemburg ook een behoorlijke klap heeft gehad. Er is op het forum door iemand een topic over gestart.

Zelf was ik afgelopen maandag op Zandvoort. Helaas maar 2 sessies kunnen rijden, daarna een forse hoosbui en einde dag...
Afgelopen vrijdag in Luxemburg geweest, 250km daar gereden ("14 kastelen route", effe googlen en je vindt 'm zo). Buiten hier en daar kleine wegversmallingen, al dan niet gereguleerd met mobiele verkeerslichten, weinig aan de hand.
 
Afgelopen vrijdag in Luxemburg geweest, 250km daar gereden ("14 kastelen route", effe googlen en je vindt 'm zo). Buiten hier en daar kleine wegversmallingen, al dan niet gereguleerd met mobiele verkeerslichten, weinig aan de hand.
Vanaf waar ben je gestart?
 
Ik had al online gezocht op informatie m.b.t. hoogwater in Luxemburg, maar niks kunnen vinden.

Vorig jaar heb ik deze route gereden.

routeyou-motorroute-hoogtepunten-van-luxemburg – MyRoute-app Web (myrouteapp.com)

Na het opzoeken van de 14 Kastelenroute ben ik aan het twijfelen om die wellicht te rijden.

Andere optie die ik had:

Na alle (prof)voetbalstadion in Nederland en België, met de motor bezocht te hebben was de uitdaging om ook alle stadions in Luxemburg op de foto te zetten met de motor.

Probleem is alleen dat Luxemburg niet echt profvoetbal heeft:X:$
 
Veel tijd om te rijden is er hier niet. Doordeweeks hooguit in de avond uren en in het weekend op de zondag. Vrouwlief werkt op zaterdag en de kleinste is nog te jong om alleen thuis te blijven.
In het donker ben ik niet heel graag met de motor onderweg. Zie dan niet al te best op de wegen die niet verlicht zijn.

Nog een weekje werken en dan heb ik 3 weken vakantie. Hopelijk lukt het dan wat meer om een leuke rit te maken.
 
Een avondritje doe ik ook wel maar tegen de schemer zorg ik dat ik terug ben. Hou niet zo van het donker met de motor, zie ik het allemaal niet zo goed.
komt natuurlijk wel eens voor maar goed dan is het niet anders. En we zijn ook wel eens vertrokken voor een weekend na het werk en dan is het een paar uurtjes in het donker rijden, meestal dan ff snelweg.
 
Rij 's avonds ook weleens een rondje na eten. Lekker rustig dan in zuid Limburg. Wel zorg ik dat ik voor het donker thuis ben.

Ben nu overigens in het heuvelland. Zie tot mijn verbazing dat vanaf vandaag tot eind oktober de weg tussen euverem en beutenaken is afgesloten voor al het gemotoriseerd verkeer. Pilot Beutenaken (Gulpen-Wittem) | Zuid-Limburg Bereikbaar | Slimme, duurzame en veilige mobiliteit
En.... De camerig staat bij buitenlust een bord dat weg op zon en feestdagen is afgesloten tussen 9 en 21u voor motoren. De zevenwegenweg is zelfs helemaal afgesloten voor motoren. Pilot Epenerbaan (Vaals) | Zuid-Limburg Bereikbaar | Slimme, duurzame en veilige mobiliteit
 
Laatst bewerkt:
Rij 's avonds ook weleens een rondje na eten. Lekker rustig dan in zuid Limburg. Wel zorg ik dat ik voor het donker thuis ben.

Ben nu overigens in het heuvelland. Zie tot mijn verbazing dat vanaf vandaag tot eind oktober de weg tussen euverem en beutenaken is afgesloten voor al het gemotoriseerd verkeer. Pilot Beutenaken (Gulpen-Wittem) | Zuid-Limburg Bereikbaar | Slimme, duurzame en veilige mobiliteit
En.... De camerig staat bij buitenlust een bord dat weg op zon en feestdagen is afgesloten tussen 9 en 21u voor motoren. De zevenwegenweg is zelfs helemaal afgesloten voor motoren. Pilot Epenerbaan (Vaals) | Zuid-Limburg Bereikbaar | Slimme, duurzame en veilige mobiliteit
Ben eens benieuwd hoe ze de controle hierop willen gaan handhaven.
Gelukkig mag ik er in de avond uren en op zaterdag wel nog komen.
 
Ben benieuwd op de website staat op zaterdag en zondag van 9 tot 21u afgesloten. De borden geven aan zon en feestdagen tussen 9 en 21u. Hopelijk passen ze de onderborden niet aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan