De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Ze kunnen beter eens meer controleren op de herrie wat sommige maken dan wegen afsluiten want dan heb je de normale mens er ook mee.
Lekker geluidje is prima maar sommige overdrijven wel heel erg en dan kan je wel 5 wegen afsluiten maar daar los je het probleem niet mee op
 
Klopt, maar dan moet je bij de politiek zijn, niet bij oom agent. Die doet gewoon zijn werk en verdiend het niet om voor vuile hond uitgemaakt te worden
 
Vanmorgen met goede moed op de motor gestapt. Richting epen gegaan en helemaal vergeten dat er een verbod is in het weekend. En je raadt het al, oom agent is er ook. Staande gehouden en een boete "rijker".

Ik was niet de enige. We stonden in de "rij" om de boete te mogen ontvangen!☺😇😅😅😅😅.

Ze stonden en staan wellicht nog steeds bij het hijgend hert.
Ik zat vanmiddag te eten bij camping de Rozenhof (Epen) en heb daar aardig wat motoren voorbij zien komen. Daar mocht je nog met de motor volgens mij.
 
Vanmorgen met goede moed op de motor gestapt. Richting epen gegaan en helemaal vergeten dat er een verbod is in het weekend. En je raadt het al, oom agent is er ook. Staande gehouden en een boete "rijker".

Ik was niet de enige. We stonden in de "rij" om de boete te mogen ontvangen!☺😇😅😅😅😅.

Ze stonden en staan wellicht nog steeds bij het hijgend hert.
Dat is niet zo slim, zeker nadat het hier uitgebreid aan de orde is geweest... Was het een échte agent of een BOA?
 
Maar je zit daar natuurlijk wel nog met de wegafsluitingen ivm de gevolgen van de overstromingen.
Afgelopen zaterdag en zondag in de Eifel gereden. Veelal B wegen 257-258. Die zijn vrij. Tussen de driehoek Blankenheim - Adenau - Altenahr zijn er op de L wegen enkele kleinere omleidingen. Als je er vaak komt ken je de omgeving en sta je er nu versteld van wat die overstromingen daar gedaan hebben. Ik kan me langs de B257 een huis herinneren waar ik ooit gestopt ben om daar iemand iets te vragen. Dat huis is weg. Compleet weggevaagd. Man man.....wat een drama. Rij je langs "Schuld" weet je niet wat je ziet. Lijkt wel een platgebombardeerd dorp.

Hou in die regio het wegdek goed in de gaten. Door al het zware verkeer dat ingezet wordt is het niet overal even schoon.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet zo slim, zeker nadat het hier uitgebreid aan de orde is geweest... Was het een échte agent of een BOA?
Idd niet zo slim aangezien ik het ook zelf wist. 😅😅😅.

Achter me reed een politieauto waar ik het stopteken niet van had gezien😇😇 om vervolgens aan de kant te worden gezet door een agent op straat.
 
Kun je die eens doorsturen? Eens kijken of die lijkt op wat ik al heb :).

Iemand nog op pad woensdag die kant op?
zie bijlage.

Woensdag avond is de jaarlijkse motortocht van Kindervakantie Werk Swalmen.
Aanrader om daar mee te rijden.
Tocht van 70km (onder politiebegeleiding en verkeersregelaars) door Midden Limburg.
de blik van die kinderen, onbetaalbaar.
meer info: en evt aanmelden:
https://www.kvwzjwame.nl/motortocht/
afhankelijk van het weer wil ik zaterdag richting Spa rijden.
Zo'n 10 jaar geleden op de zaterdag van de F1 ook gedaan. Kon toen nog redelijk dicht bij het circuit komen (lees: kon na een vriendelijk woordje met een agent gewoon de Rondweg/N62 rondom het circuit volgen).
Ben bang dat dat tegenwoordig toch iets lastiger is.

GPX viewer
 

Bijlagen

  • 1000 bochten route.gpx
    169,1 KB · Weergaven: 12
Starten normaal onder grote publieke belangstelling vanaf de markt..dit jaar ivm coronamaatregelen vanaf een afgesloten terrein zonder publiek. Mede daarom moet je je als motorrijder even aanmelden (zie eerdere link)
Wat filmpjes van afgelopen jaren

 
De onderborden op de camerig zijn helaas aangepast. Was het eerst nog verboden voor motoren op zon en feestdagen. Nu is het op zaterdag en zondag van 9-21u
 
Ha dus feestdagen mag weer :+. Maarre, als we nou eens een sticker laten maken, en de afsluiting daarop aanpassen naar ma tm vrij en dat eroverheen plakken _O- _O-
 
Zo vandaag weer eens een ouderwetse dagtrip gemaakt.

Was aan het twijfelen tussen de Kastelenroute in Luxemburg, of de hoogtepunten van Luxemburg van Route you.

Uiteindelijk toch voor de laatste gekozen.

Om 08:15u thuis weggereden maar helaas begon het vanaf Urmond te miezerregen.

Zeker op de belgische autosnelweg geen pretje.

Ik wilde bij Pepinster binnendoor richting Spa, maar deze weg was door de politie hermetisch afgesloten.

Dan maar een kleine tour door Verviers, waar de schade van het hoogwater nog goed zichtbaar was.

xwCRVNs.jpg

Vv4ldMG.png



Dan doorgereden naar Spa, waar de opbouw voor de formule 1 races in volle gang is

imj8Cez.jpg




Normaal gesproken pak ik richting Noordkant van Luxemburg altijd de afrit Sankt Vith, door een niet goed werkende tomtom en zelf zo stom zijn om deze automatisch te volgen mis ik de afrit, en wijst de Tomtom me in Duitsland pas van de autosnelweg af.

Geen straf als je op deze route dit soort bochten krijgt.

kX6hScn.jpg




Toch nog een soort van kastelenroute, want het ‘officiele’ startpunt ligt bij dit kasteel van Vianden

dgJGKHu.jpg




Gelijk beginnen met een omleiding. Ook in dit geval veroorzaakt door de gevolgen van het hoge water

sRSe49n.jpg




Vervolgens de Ourthe en Sure gevolgd tot aan Wasserbillig.

Ook langs deze rivieren kon je nog goed zien waar het water heeft gestaan, talloze omgekiepte bomen die vol hingen met afval.



In Wasserbillig (laagste punt van Luxemburg) lekker pauze gepakt aan de Moezel, waar het zonnetje lijkt door te komen

wEZV0wE.jpg


dslCpnV.jpg




In Consdorf wordt ik dan weer bijna van mijn motor afgeschoten

Hm8Xv0v.jpg




Ondanks dat ik geen ‘diehard’voetballiefhebber ben, vind ik het altijd leuk om met de motor wat voetbalstadions langs te gaan, vandaag weer enkele in Luxemburg mogen afstrepen.

Zoals dit ‘stadion’ van FC Wiltz 71
oClF6NB.jpg




Uiteindelijk de route tot Wiltz gevolgd.

oyaUc2b.png




Omdat ik ook nog klein stukje belgie wilde meepakken en de klok al 17u voorbij was ben ik vanaf Wiltz richting Troisvierges gereden.

Hier ook even getankt, maar ik moet zeggen dat de prijzen in Luxemburg ook aardig stijgen. Inmiddels ook al 1,35 de liter.

Net over de grens even gestopt langs de kant van de weg om op telefoon te kijken of er ergens een leuk eettentje was.

Kijk ik daarna naar rechts, sta ik voor een oprit die afgezet is met politielint. Blijkt er daar afgelopen weekend een 3 voudige moord te hebben plaatsgevonden :X ❌$. Nathalie Maillet, directrice Circuit Spa-Francorchamps, vermoord teruggevonden



Snel maar doorgereden, en uiteindelijk in Sankt Vith beland bij een ‘imbiss’.

Rond 20:10u was ik thuis.

Inclusief pauzes net geen 12u gereden en 600km verder.
Maakt wel mooie routes zo te zien! Als ik dit zo zie, wil ik mijn superduke ook inruilen voor wat comfortabelers. En leuke ritjes maken!
 
Stukje toeren, blijken op spa Francorchamps Ferrari races te zijn. Ook nog gratis entree. Aanrader als je niks te doen hebt dit weekend. Paddock afgesloten maar hoofdtribune en terras boven pitstraat zijn voor toeschouwers gewoon geopend.
 
Wel legitimatiebewijs en Coronacheck app meenemen, anders geen toegang. Ben uiteindelijk hele circuit rondgelopen. Toch ruim 7km. 16u begon de laatste race. Was ik precies weer terug bij Radillion. Daar de race gekeken en toen naar huis . Helaas veel regen op de terugweg vanaf Meerssen tot aan de roertunnel. Maar ja water kun je verwachten als je van Spa komt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan