De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Ik liep al enige tijd met het idee om eens een rondje rondom Swalmen uit te tekenen.
Een rondje van zo'n 150/160km die je prima op een middag zou kunnen rijden.
Weer eens wat anders dan mijn 'standaard' zaterdagmiddagrondje zuid Limburg.

Vandaag het 1e (noordelijke deel) van de route gereden.


Net als zondag in de Eifel had ik weer te maken met de nodige afzettingen.:X
Ik was helemaal vergeten dat tussen Reuver en Belfeld de Rijksweg nog is afgesloten (herstelwerkzaamheden van het hoogwater 2021). Dus na 9km kon ik de route al wijzigen.:?
Dwars door Reuver/Offenbeek naar het buitengebied aan de Oostkant van de A73. Waarna ik bij Belfeld de route weer kon oppakken. Veel weilanden, dus niet spectaculair. Waarschijnlijk dat ik de volgende keer de route helemaal over de Rijksweg laat gaan tot aan Tegelen.
Hier ligt met uittekenen van de route al de volgende uitdaging.
Aan de oostkant van Tegelen ligt een mooie allee richting een voormalige klooster( Ulingsheide). Je kunt deze weg helemaal volgen, om het klooster heen en dan in Venlo (thv het VVV stadion) uitkomen.
Nadeel is wel dat er daar nergens een route is om af te steken, en je het randje van Venlo Centrum aantikt.
Het enige leuke alternatief is dat je vlak voor de Ulingsheide linksaf draait Richting buurtschap 'Egypte.
Je vermijdt dan het stukje door Venlo, maar moet dan wel enkele honderden meters over een onverharde weg.
Aan de zuidkant van Venlo even een klein stukje autosnelweg om snel aan de andere kant van de maas uit te komen
Je zou eventueel ook richting Tegelen/Steyl kunnen rijden en het pondje pakken. Maar zeker in de weekenden kun je daar soms aardig lang wachten.
Via Hout Blerick rijden we langs de maas zuidwaarts. Tussen Baarlo en Kessel moest ik omrijden in verband met wegwerkzaamheden :/.
Na Kessel even een kilometer over de N273 omdat je hier niet langs de maas kunt met gemotoriseerd verkeer.
Daarna even een stop gemaakt op waarschijnlijk een van de mooiste panorama's van Midden Limburg

Amper op weg krijg ik in Neer de derde wegafsluiting voor mijn wielen. Hartje Neer zijn Wegwerkzaamheden B|.
Een Rondje om het Leudal gebied, om in Haelen de Roermondseweg te pakken.
de S bochten zijn bij de motorrijders in de verre omgeving wel bekend.
Na Haelen vond ik het mooi geweest (heb vanavond nog verplichtingen), en ben ik even in Duitsland gaan tanken.
Geen last gehad van Duitsers, die stonden massaal in 'de Stau' richting het Outlet tot 2KM achter de grens8)7
Circa 90km gereden toen ik thuis was. Wellicht dat ik binnenkort de zuidlus nog eens ga rijden.
 
Vandaag even een rondje Zuid-Limburg gedaan. Via de snelweg naar Beek en daar richting Schimmert het heuvellandschap in. Na Schimmert richting Hulsberg en even een kopje koffie gedaan in Klimmen. Daarna via Ransdaal naar Wijlre en Witten en daar de Rijksweg over gestoken. Door Partij en Mechelen naar Epen en zo de Eperbaan op. Aan het eind voor Vaals afdraaien naar Holset en via Vijlen naar de Rijksweg. Rijksweg op richting Nijswiller, maar daarvoor op de rotonde richting Simpelveld/Heerlen. Via de Selfkant weer terug.
Het was lekker rustig in Heuvelland. Zal wel iets met de temperatuur te maken hebben :] 🥶
 
Leuk rondje.
Had zelf helaas andere verplichtingen gisteren. Was12 graden dus nog net te doen qua rijden (+10 graden is voor mij de minimum temperatuur om te rijden). Ben je over de buitenring terug gereden?
Vind het persoonlijk een saai stukje, vond 'vroeger' de oude weg wat leuker om te rijden, maar vanaf Simpelveld/Nijswiller heb je eigenlijk geen alternatief om richting Selfkant te gaan.
Je hebt of Autoweg (Buitenring), of door de bebouwde kom van Heerlen/Landgraaf/Brunssum.
 
Ben idd over de buitenring gereden. Vind hem niet echt saai. Alleen dat stuk waar je maar 80 mag
 
ik stond op het punt om te gaan rijden en toen begon het te regenen dus helaas weer eens niet op de brommer gezeten
Gisteren nog 350km gereden :] wordt wel tijd voor nieuwe laarzen en handschoenen, waren na 3uurtjes regen niet meer helemaal waterdicht maargoed dat mag ook wel na 7 jaartjes 8)7
 
ff naar boven gereden, was er nog niiet geweest met de motor,maar t is daar ook echt wel heel mooi. Halle, zelhem, doetichem, ff bij de posbank een warme choco gedasn was t was stiekem toch best wel fris…volgende x maar t textile pak aan ipv mn leare pekske😂
 
Men blijft ‘t proberen….

De Limburger vandaag:

In het hele dorp dertig kilometer zit er (nog) niet in: zo wil Vijlen het verkeer toch flink afremmen​

De bedoeling is dat het verkeer dat Vijlen inrijdt straks flink wordt afgeremd. Dit gebeurt al bij de komgrens.

De bedoeling is dat het verkeer dat Vijlen inrijdt straks flink wordt afgeremd. Dit gebeurt al bij de komgrens. — © Rob Oostwegel. Foto.
Bijna 650.000 euro voor een pakket maatregelen om de verkeersveiligheid en leefbaarheid in Vijlen te verbeteren. Het gehele dorp dertigkilometerzone maken lijkt echter vooralsnog geen optie.

Er liggen nu een aantal aanpassingen op tafel, die in december wel eerst nog moeten worden goedgekeurd door de gemeenteraad. De gemeente Vaals heeft verkeerskundig adviesbureau RoyalHaskoningDHV onder meer laten kijken of het mogelijk is om de dertigkilometerzone uit te breiden naar het hele dorp. Nu geldt deze maximumsnelheid alleen in de dorpskern. Het is mogelijk, maar het vergt ingrijpende maatregelen om de weg zo te kunnen inrichten. Zo is het belangrijk dat de verkeersdoorstroom in het dorp op piekdagen wordt teruggebracht.

Drukke dagen​

Om zoiets voor elkaar te krijgen zou het selectief bereikbaar maken van het dorp voor gemotoriseerd verkeer op drukke dagen een mogelijkheid zijn. Daarnaast zouden parkeerplaatsen aan de doorgaande weg moeten worden weggehaald, om brede fietsstroken aan te kunnen leggen. Burgemeester en wethouders vinden dat vooralsnog te ver gaan, ook omdat het maar de vraag is of er wel genoeg mensen in Vijlen voor dit soort maatregelen zijn.
(Merel Visscher)
 
4aKhxkb.jpg

Staat nu nog bij de dealer voor grote beurt, en om middenbok en groter topkoffer erop te zetten.

Gekocht bij Motoshop Margraten. Wat een TOP zaak!!. Voordeel van daaruit is dat je een leuk proefritje kunt maken met 80km weg, autosnelweg, 50km en wat binnendoor wegen inclusief haarspelden.

 
Laatst bewerkt:
leuke gast ook daar in Margraten.
Helaas heeft die weinig dealerschappen maar als ik weer een Suzuki zou kopen dan ga ik beslist naar hem toe ipv die mafketels in Echt
 
Gekocht bij Motoshop Margraten. Wat een TOP zaak!!. Voordeel van daaruit is dat je een leuk proefritje kunt maken met 80km weg, autosnelweg, 50km en wat binnendoor wegen inclusief haarspelden
Dat vond ik het voordeel bij Moto Leo in Hoensbroek waar ik mijn motor heb gekocht. Rij maar even het heuvelland in, zei hij voor de proefrit. Vervolgens 1,5 uur weggeweest. Was ook helemaal geen probleem. En ook daar heb je alles bij elkaar, 30 km, 50 km, 60 km, 80 km en snelweg
 
Gisteren bericht gehad dat ik komende week de motor kan ophalen in Margraten. Nu nog even kijken waar ik vrij kan krijgen op een dag dat de temperatuur aangenaam is
 
Terug
Bovenaan Onderaan