De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Met moeite.
Kreeg in Cadier en Keer al last van koude handen.
Uiteindelijk nog doorgereden tot Esso Bosserhof (A2 bij Echt) Daar een minuut of 5/10 bij mijn vader in de auto gestapt om mijn handen op te warmen. Daarna probleemloos tot thuis gereden.
Nou veel plezier er mee, maar dat gaat vast wel lukken.:]:]:]
 
Eerste upgrade is dus HVV?
HVV + handmoffen = 🥵.

Komende week toch maar de waterdichte handschoenen aan met -5 i.p.v. de zomerhandschoentjes (met handmoffen en HVV natuurlijk).
Wie bedenkt het zich ook om 2 maanden van te voren een date te regelen met de dealer voor de grote beurt, en dat in zo'n week?! Dat zie je toch aankomen? 🤡
Lekker 400km koukleumen op één dag.
 
Dinsdag was het ernstig koud. Brrrrr. Handmoffen + midseason handschoenen + HVV was net genoeg. Eigenlijk nog altijd niet, want tijdens 180km autosnelweg wordt alles gewoon ijskoud. Maar ik ben blij dat ik een brommert heb, aangezien ik anders in 2 uur file had gestaan. Nu was het lekker er tussendoor dobberen, en genieten als ik naast een vrachtwagen stil kwam te staan, want dat was gewoon een heerlijke kachel voor onderweg. Even een paar seconden ontdooien, en weer door ^.^ .

Motor bij de dealer gelaten, en toen kreeg ik te horen "Je krijgt deze mee, want iets anders hebben we niet.".

20221213_160317.jpg
Wat een afstraffing /sarcasm 😂.

ATAS ES. Schakelen was weer even wennen, maar gelukkig hoef je dat niet zo vaak als je van Waalwijk uit naar Zuid-Limburg rijdt. Tegen de tijd dat ik de autoweg weer af moest begon ie te bokken in de 6 met 50km/u, maar op zo'n momenten weet je gelukkig snel weer hoe een schakelbak functioneert.

Nu afwachten wanneer mijne klaar is, en dan deze weer inleveren.
 
Ja met dit weer beginnen we weer wakker te worden, :+
Ik hoop dat het morgen ook zulk weer is als vandaag, dan gaat de motor ook de weg op. :Y
 
Vandaag de eerste rit van 2023 gemaakt naar mijn praatgroep, heerlijk even letterlijk en figuurlijk een lekker frisse neus gehaald. Ook mijn nieuwe verwarmde handschoenen uit geprobeerd ze worden warm genoeg zodat je vingers niet koud worden.
 
Vandaag de eerste rit van 2023 gemaakt naar mijn praatgroep, heerlijk even letterlijk en figuurlijk een lekker frisse neus gehaald. Ook mijn nieuwe verwarmde handschoenen uit geprobeerd ze worden warm genoeg zodat je vingers niet koud worden.
Lekker he een frisse neus halen op de motor. Ik heb zondag ook een stukje gereden, was best fris. Maar een ander vraagje wat voor handschoen zijn dat.
 
Van het merk Magna, ik heb ze in Echt bij Motoport gekocht
Hoe zit dat eigenlijk met de stroomkabeltjes, gaan die via de mouwen naar binnen en dan onder je jas ergens naar buiten? Of direct vanuit de handschoen aan de stroom?

Rij tegenwoordig woon-werk met de motor maar handschoenen met handvatverwarming was wat aan de frisse kant vanochtend
 
Hoe zit dat eigenlijk met de stroomkabeltjes, gaan die via de mouwen naar binnen en dan onder je jas ergens naar buiten? Of direct vanuit de handschoen aan de stroom?

Rij tegenwoordig woon-werk met de motor maar handschoenen met handvatverwarming was wat aan de frisse kant vanochtend
De accuutjes zitten in de mouw van de handschoenen, het merk is Macna
 
Laatst bewerkt:
Mogguh!

Tijdje inactief geweest, maar hier ben ik weer :) dus ik zal me nog eens voorstellen.

Danillo, 32 jaar,
favoriete snack ; Bakker Bart frikandellenbroodjes en het befaamde broodje Limburger van bufkes. Mijn favoriete dino is een stegosaurus en mijn lievelingskleur is blauw.


Ik rijd een husky 701 sm ( die van het fotootje )
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-02-05-19-41-58-366_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-02-05-19-41-58-366_com.miui.gallery.jpg
    190,6 KB · Weergaven: 22
Zijn hier toevallig Limburgers die wel eens (klein) kinderen meenemen op de motor? Ben een beetje zoekende vanaf wanneer een kind een helm mag dragen ook i.v.m. de belasting op nek e.d.

Gisteren in Echt geweest maar hun konden hier niet echt antwoord opgeven. Aangezien het nergens vast gelegd is.
 
Zijn hier toevallig Limburgers die wel eens (klein) kinderen meenemen op de motor? Ben een beetje zoekende vanaf wanneer een kind een helm mag dragen ook i.v.m. de belasting op nek e.d.

Gisteren in Echt geweest maar hun konden hier niet echt antwoord opgeven. Aangezien het nergens vast gelegd is.
Mijn zoontje heb ik wel al een aantal keer mee genomen. Via Mp een pak gekocht en in de winkel een helm. Pak is hem nu wel te klein geworden.

Alles zal van verschillende dingen afhankelijk zijn.
Leeftijd kind, grote van het kind,
Type motor, een topkoffer waar het kind tegen aan kan leunen en ga zo maar door.

Hier ging de zoon mee op een Ducati monster m620 en daarna op de MV agusta brutale. Komend seizoen maar eens kijken voor een ander pak.
Hij was 10 jaar toen hij voor het eerst mee ging. Uiteraard wel eerst duidelijke afspraken gemaakt.
 
Een vraag voor de RDW misschien?
Kan ik inderdaad vragen, echter staat er nergens iets vast gelegd. Ik denk ook mede wat Noël89 zegt. Het is sterk afhankelijk van hoe het kind ontwikkeld is. De ene 2,5 jarige is de andere niet.

@Noël89 Het is sowieso de bedoeling om de eerste ritten in de zijspanwagen de doen, daar zit gewoon een zitting in met rugleuning en ze zit dan ook redelijk beschermd. Wij vroegen ons eerder af hoe het zit met de belasting op de nek i.v.m. het gewicht van de helm. In een ander topic zag ik evt. een skihelm voorbij komen. ( tenminste als ze mee gaat in de zijspanwagen )
 
Op kieskompas is er ook een stelling:

Om de natuur in het Heuvelland te beschermen, mag recreatie daar worden beperkt.​


Oftewel rijverboden.
Weten we gelijk welke partij voor en tegen is

XlPJtGH.jpg
 
Net de stemwijzer nog eens ingevuld. Maar die vraag kwam ik niet tegen

Edit: andere stemwijzer wel dus . Dat wordt dus Lokaal Limburg of VVD. :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan