de mierenneukers

Nou even mijn verhaal dan.
Reed vorige week over de singel hier in Enschede,kom bij een stoplicht shit file.
Rij RUSTIG langs die file om vooraan naast de eerste te gaan staan,wie doet dat niet :?


Maar ondertussen wordt het groen dus voeg netjes weer tussen de auto"s en wat zie ik polizie,denk nog ach zal wel meevallen deed niets verkeerd toch????
Nou mooi niet even later stonden ze achter me en gebaarde om even aan de kant te gaan.


Na een heel gezeik aan te horen over dat ik moest aansluiten in de rij kreeg ik een prent van schrik niet 130 pleuro"s :N B|

:o
Ik wist niet eens dat ze daarvoor zo'n dikke gaven :X
 
Waarvoor was de boete dan? Artikelnummertje of omschrijving? Ben benieuwd.

Hm, gezien de hoogte van de boete ben je over een doorgetrokken streep gegaan of heb je de verkeerde rijstrook gepakt (voor rechtsaf terwijl je rechtdoor ging bijvoorbeeld...) Klopt?

Klopt idd,heb een stukje invoegstrook meegepakt voor rechtsaf B| [dat was een ononderbroken streep]
Ik mocht van geluk spreken dat ik geen boete kreeg voor door rood licht rijden :X

Hoezo zeikerig
 
En als een agent me eventueel zou aanspreken en me de motor graag aan de hand ziet meenemen mag 'ie het zelf even proberen. Fijn een 250 kg stuk ijzer door een hobbelige poort manouvreren.

Geloof je het zelf? Is jou probleem niet de zijne.
 
Klopt idd,heb een stukje invoegstrook meegepakt voor rechtsaf B| [dat was een ononderbroken streep]
Ik mocht van geluk spreken dat ik geen boete kreeg voor door rood licht rijden :X

Hoezo zeikerig

En als je voorkruipt bij 2 banen rechtdoorgaand verkeer? (dus tussen die 2 rijen naar voren rijdend)
 
hier even een verhaaldje
ga ik van de week m'n motor uit de stalling halen, word ik aangehouden door de politie omdat ik op het fietspad reed.
m'n stalling is alleen te berijken doormiddel van het fietspad.
ik reed super rustig en het was een klein stukje.
ik weet dat het niet mag maar ze kunnen toch ook wel wat beters doen dan dit.
boeven vangen of drugsdealers die een smak geld verdienen met dat soort praktijken oppakken.
nou gelukkig geen prent gekregen maar het zat me toch niet lekker.
jullie ook iets zeikerig meegemaakt.
groet cliffblade. O-)

full
 
Laatst bewerkt:
Klopt idd,heb een stukje invoegstrook meegepakt voor rechtsaf B| [dat was een ononderbroken streep]
Ik mocht van geluk spreken dat ik geen boete kreeg voor door rood licht rijden :X

Hoezo zeikerig
Door rood licht rijden is idd nog duurder. Maar goed, met naar voren rijden bij een stoplicht kun je gewoon pech hebben. Op zich mág je naar voren rijden, maar de gewone verkeersregels gelden natuurlijk, dus zijn er wel een hoop haken en ogen aan.
- Je mag niet over een doorgetrokken streep (zoals vaak aan het einde van de voorsorteervakken).
- Je mag niet over een ander voorsorteervak dan die van de rijrichting die je gaat volgen.
- Je mag niet over de stopstreep.
- Je mag niet rechts inhalen tenzij er een file (en een rijtje voor het stoplicht kwalificeert meestal niet als file) of een blokmarkering is.

In de praktijk valt het dus niet mee om naar voren te rijden zonder de regels te overtreden. Meestal gaat het goed en is er geen politie of zien ze het door de vingers, maar soms heb je pech. Jammer, maar helaas.
 
Klopt idd,heb een stukje invoegstrook meegepakt voor rechtsaf B| [dat was een ononderbroken streep]
Ik mocht van geluk spreken dat ik geen boete kreeg voor door rood licht rijden :X

Hoezo zeikerig
Jah, dat is het dus -O- wel kut, dat begrijp ik... ik doe het zelf ook hoor, maar wel even om je heen kijken voortaan :P
 
Dat mag. Ies gratis dus :P
(en na 665 dagen MF had je dat eigenlijk wel een klein beetje kunnen weten :X )

Daarom schrok ik ook zo van die bekeuring, omdat ik dacht te weten dat het gedoogd werd. Begon daardoor te twijfelen of t überhaupt wel mocht, vandaar mijn vraag :Y

Maar je hebt gelijk, al dit soort legale voordeeltjes moet ik inmiddels wel uit m'n hoofd weten... ik schaam me diep :P
 
Door rood licht rijden is idd nog duurder. Maar goed, met naar voren rijden bij een stoplicht kun je gewoon pech hebben. Op zich mág je naar voren rijden, maar de gewone verkeersregels gelden natuurlijk, dus zijn er wel een hoop haken en ogen aan.
- Je mag niet over een doorgetrokken streep (zoals vaak aan het einde van de voorsorteervakken).
- Je mag niet over een ander voorsorteervak dan die van de rijrichting die je gaat volgen.
- Je mag niet over de stopstreep.

Ah... dus als ik van achter aan kom rijden moet ik dus net mazzel hebben dat er een bejaarde vooraan staat die (zoals bijna altijd) de auto 2 meter voor de witte streep al heeft stilgezet :?
Is dit niet het geval, dan moet je tussen de 2 rijen blijven staan... ook niet de meest veilige plek.

Ik snap t wel hoor, regel is regel, maar eigenlijk zeggen ze hiermee: we gedogen het, maar het is risky en dus geheel op eigen risico... Zoiets?
 
Ah... dus als ik van achter aan kom rijden moet ik dus net mazzel hebben dat er een bejaarde vooraan staat die (zoals bijna altijd) de auto 2 meter voor de witte streep al heeft stilgezet :?
Is dit niet het geval, dan moet je tussen de 2 rijen blijven staan... ook niet de meest veilige plek.

Ik snap t wel hoor, regel is regel, maar eigenlijk zeggen ze hiermee: we gedogen het, maar het is risky en dus geheel op eigen risico... Zoiets?
Nope, het wordt niet gedoogd, het mag gewoon niet, als je je niet aan de regels houdt. En dat een individuele agent het dan door de vingers ziet, is mazzel, maar das nog geen gedoogbeleid.

Als je het doet zonder de regels die er zijn te overtreden, is het natuurlijk goed. Maar dat het dan onveilig(er) is, is je eigen probleem. Je kiest er zelf voor om naar voren te rijden. Dat is geen recht wat je hebt.

Kies je er voor om de regels te overtreden (om wat voor reden dan ook), loop je het risico op een boete. Simple.

Begrijp me niet verkeerd... Ik heb zelf ook sch*t aan een hoop regeltjes. Rij vrijwel altijd te hard, negeer doorgetrokken strepen, rij naar voren bij het stoplicht (behalve met de auto), haal soms rechts in, etc. Je zult mij er niet over horen als iemand zich niet aan de regels houdt. Dat moet iedereen voor zich weten. Maar je wéét dat ze er zijn. Dus dan moet je ook niet zeuren als je een boete krijgt als je ze overtreedt.
 
Laatst bewerkt:
En als je voorkruipt bij 2 banen rechtdoorgaand verkeer? (dus tussen die 2 rijen naar voren rijdend)

Yep dat mag wel,maar iig ik kijk voortaan wel uit met wat ik doe.
MatjeR1 moet helemaal wat rustiger gaan doen,das beter voor zijn rijbewijs.
 
Nope, het wordt niet gedoogd, het mag gewoon niet. En dat een individuele agent het dan door de vingers ziet, is mazzel, maar das nog geen gedoogbeleid.

Als je het doet zonder de regels die er zijn te overtreden, is het natuurlijk goed. Maar dat het dan onveilig(er) is, is je eigen probleem. Je kiest er zelf voor om naar voren te rijden. Dat is geen recht wat je hebt.

Ik snap dat het m'n recht niet is, maar dacht dat het gedoogd werd, net zoals tijdens files. Bedankt voor het ontzenuwen van die veronderstelling ;)
 
Door rood licht rijden is idd nog duurder. Maar goed, met naar voren rijden bij een stoplicht kun je gewoon pech hebben. Op zich mág je naar voren rijden, maar de gewone verkeersregels gelden natuurlijk, dus zijn er wel een hoop haken en ogen aan.
- Je mag niet over een doorgetrokken streep (zoals vaak aan het einde van de voorsorteervakken).
- Je mag niet over een ander voorsorteervak dan die van de rijrichting die je gaat volgen.
- Je mag niet over de stopstreep.
- Je mag niet rechts inhalen tenzij er een file (en een rijtje voor het stoplicht kwalificeert meestal niet als file) of een blokmarkering is.

In de praktijk valt het dus niet mee om naar voren te rijden zonder de regels te overtreden. Meestal gaat het goed en is er geen politie of zien ze het door de vingers, maar soms heb je pech. Jammer, maar helaas.

Klopt,als het rood was gebleven en ik kon "gewoon" vooraan gaan staan was er niets aan de hand geweest.


Maar wat ik mij afvraag,als die agenten al zoiets hebben van die boetes zijn niet normaal zo hoog.
Is er dan niemand die er wat aan kan doen??????
Ik hoorde van die agent dat een boete voor het niet dragen van een gordel nu 75 euro gaat kosten bedoel das altijd nog 165 guldens!!!!!!!!! weet dat ik niet meer om mag rekenen,maar tis toch te gek.
 
:^

Door de file rijden mag, voorkruipen bij het verkeerslicht niet... wil natuurlijk niet zeggen dat je er ook altijd een prent voor krijgt O-)
Zucht... een file voor een stoplicht is ook een file... dus ja daar mag je naar voren rijden, met inachtneming van de regels die Orpe.. orphue.. Or.. die ene zojuist beschreef.
 
Ik snap dat het m'n recht niet is, maar dacht dat het gedoogd werd, net zoals tijdens files. Bedankt voor het ontzenuwen van die veronderstelling ;)
Gedogen is iets oogluikend toestaan, terwijl het eigenlijk verboden is.

Een file passeren (of deze nou voor een stoplicht staat, door een ongeluk is ontstaan, of wat dan ook) is gewoon toegestaan, mits je je aan de regels houdt.
 
Maar wat ik mij afvraag,als die agenten al zoiets hebben van die boetes zijn niet normaal zo hoog.
Is er dan niemand die er wat aan kan doen??????
Jawel: jij. De hoogte van de boetes wordt niet door de politie bepaald, maar door de regering. Stem dus bij de volgende verkiezingen op een partij die lagere boetes in het programma heeft staan :+
 
Klopt,als het rood was gebleven en ik kon "gewoon" vooraan gaan staan was er niets aan de hand geweest.


Maar wat ik mij afvraag,als die agenten al zoiets hebben van die boetes zijn niet normaal zo hoog.
Is er dan niemand die er wat aan kan doen??????
Ik hoorde van die agent dat een boete voor het niet dragen van een gordel nu 75 euro gaat kosten bedoel das altijd nog 165 guldens!!!!!!!!! weet dat ik niet meer om mag rekenen,maar tis toch te gek.
75 euro is hartstikke terecht... Het is een hoop geld, maar je kan het besparen door één simpele arm beweging ;) . Als dat al te veel moeite is...
 
@ gewoonkevin, schitterend hoe je die parkeerwachter z'n zin geeft, en toch doe waar je zelf zin in hebt, great. Nu ik ook iets, Stoplicht en ik rij tussen de rij auto's door naar voor, in de rij staat politieauto, I don't give a fuck, sta aan 't licht en bij groen rij ik weg. 10 dagen later boete 250.00 € voor omgebogen en onleesbare nummerbord. schrik me de tering, m'n plaat is gebogen, maar onleesbaar, no way. Ik ga met m'n motor naar onze eigen gemeentepolitie (boete kwam dus van een andere gemeente) en vraag aan de agent effe mee te lopen en of hij vind dat mijn plaat onleesbaar is. Zegt die wout kurkdroog : tja, hij is wel gebogen, maar onleesbaar niet, hebben die agenten je aangehouden of zijn ze uitgestapt en naar je toegelopen om je plaat te noteren. ik : nope, dus hij weer :hoe kun je dan een boete krijgen voor een onleesbare nummerbord als zij je nummerbord konden noteren vanuit hun auto en een prent opsturen ? ik natuurlijk blij met zijn opmerking en gevraagd of hij dat even op papier wilde zetten zodat ik zijn verklaring bij m'n protestbrief kon voegen die ik ging opsturen naar die verbaliserende agenten, zo gezegd zo gedaan en nooit meer iets van gehoord, haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan