de mierenneukers

cliffblade

MF'er
5 jul 2006
116
0
rotterdam
hier even een verhaaldje
ga ik van de week m'n motor uit de stalling halen, word ik aangehouden door de politie omdat ik op het fietspad reed.
m'n stalling is alleen te berijken doormiddel van het fietspad.
ik reed super rustig en het was een klein stukje.
ik weet dat het niet mag maar ze kunnen toch ook wel wat beters doen dan dit.
boeven vangen of drugsdealers die een smak geld verdienen met dat soort praktijken oppakken.
nou gelukkig geen prent gekregen maar het zat me toch niet lekker.
jullie ook iets zeikerig meegemaakt.
groet cliffblade. O-)
 
Ik vind het droevig dat ze dit doen. Het enige positieve vind ik is dat ze geen boete gaven. Wellicht krijg je die de volgende keer. Zelf geen narigheden meegemaakt, wil dit graag zo houden.
 
blijf het toch doen ga er niet mee lopen stenen liggen daar scheef dus als ik op m'n bek ga nou dan maar een boete dan
Ik vind het droevig dat ze dit doen. Het enige positieve vind ik is dat ze geen boete gaven. Wellicht krijg je die de volgende keer. Zelf geen narigheden meegemaakt, wil dit graag zo houden.
:]
 
Ik word een paar keer per week aangesproken door de coppers. (ik rijd lelijk, matzwart en onbetrouwbaar). Terecht, daarvoor werken ze daar.

Ik heb ook gesprekjes met mn buurvrouw, zolang zij mij geen boete geeft zit ik daar ook niet mee.
 
Geen boete, en toch zeiken? :\
(Had zelf ook over de stoep gereden, maar ja, het mag idd niet. Ze zeuren niet, ze doen hun werk :) )
 
nou, ik en mn maat maken ook wat mee. als we bij ons de straat uit rijden rijden wij bijna altijd door een (fiets)paadje dat overloopt in een openbare weg. bij dat paadje staat een zwart bord met daarop in witte letters: fietspad dus officieel mag je daar alleen te voet of met de fiets overheen. nou is daar een jaar of 3 geleden een huis bij gebouwt waar de inrit uitkomt op de scheiding van de openbare weg en het fietspad. dus rijden wij daar laatst weer door, stond die debiel van een vent die daar woont midden op de weg: en jullie mogen hier nie rijden want da is hier een fietspad en bla bla bla!!! dus wij hebben al eens gezegd van jongen wij rijden hier al jaren door net als die brommers en niemand hier in de buurt DIE HIER AL VEEL LANGER WONEN ALS JOU klaagt erover.
een week of 2 later, heeft mijheer midden op het fietspad 2 hekken geplaatst :( ons ma kon er met de fiets niet eens door komen |( dus die hekken zijn natuurlijk op misterieuze wijze verdwenen :X
en toen we er de laatste x weer doorheen reden stond hij weer voor aan de weg, hij begon al weer richting het midden vd weg te lopen dus mn maat en ik op de rem anders reden we hem onder zn flikker, wij ff de koppeling in en flik gas gegeven van oprotten jongen!! toen tikte hij mijn maat boven op zn helm dus hop in de remmen, standaart uit van de motor af en naar die vent gelopen, toen kreeg hij toch wel schrik. toen hebben we hem eens ff duidelijk gemaakt dat ie dat dus niet meer moest proberen anders heeft ie de volgende x een carbonne handschoen tegen zn kop.
tot nou toe niks meer van hem vernomen, hij wil oorlog dan kan ie het krijgen.
iedere x als ik nou langs zn huis kom jaag ik mn motor ff in de begrenzerrr })
 
lol je hebt t wel leuk afgehandelt aan t eind. Maar hij lokte het dan ook zelf uit. Wat stoort hij zich er nou aan? Blijkbaar iemand die zich graag overal mee bemoeit. En soms kan het toch ook niet anders? Maarr dan zijn er natuurlijk altijd nog de heilige boontjes :X
 
die vent die heeft denk ik thuis niks te zeggen en dan denk ie dat ie zo wel wat te vertellen heeft. kijk als wij daar nou mee 80 doorheen rijden dan zeg ik van ja je hebt gelijk dat wij daar zo niet moeten rijden. maar de kinderen die bij ons in de buurt wonen komen ons voorbij gefietst en gezwaait van hallo jongens, en dan zwaaien wij natuurlijk terug. dus hard rijden doen we daar zoizo niet...
 
Laatst bewerkt:
nou gelukkig geen prent gekregen maar het zat me toch niet lekker.

Als het je niet lekker zit, vraag je volgende keer toch wel om een prent :?
Ik snap het niet, ze houden je staande, maken een praatje want in principe hebben ze gelijk. Ze geven je geen boete, dus blijken ze soepel met de regels om te gaan en dan ga jij hier een klaagtopic openen, omdat ze je verteld hebben dat je niet op het fietspad mag rijden (wat je zelf ook schijnt te weten)! Wie is er nou hier de mierenneuker? :X
 
Vorige week een paar keer met de motor bij het MCL leeuwarden geweest.Motor keurig op de enorme stoep gezet.Bij terug komst hing er een kaartje aan de motor:
Of ik hem in de fietsenstalling wilde zetten.Alleen bereikbaar via het FIETSPAD

Frans
 
nou, ik en mn maat maken ook wat mee. als we bij ons de straat uit rijden rijden wij bijna altijd door een (fiets)paadje dat overloopt in een openbare weg. bij dat paadje staat een zwart bord met daarop in witte letters: fietspad dus officieel mag je daar alleen te voet of met de fiets overheen. nou is daar een jaar of 3 geleden een huis bij gebouwt waar de inrit uitkomt op de scheiding van de openbare weg en het fietspad. dus rijden wij daar laatst weer door, stond die debiel van een vent die daar woont midden op de weg: en jullie mogen hier nie rijden want da is hier een fietspad en bla bla bla!!! dus wij hebben al eens gezegd van jongen wij rijden hier al jaren door net als die brommers en niemand hier in de buurt DIE HIER AL VEEL LANGER WONEN ALS JOU klaagt erover.
een week of 2 later, heeft mijheer midden op het fietspad 2 hekken geplaatst :( ons ma kon er met de fiets niet eens door komen |( dus die hekken zijn natuurlijk op misterieuze wijze verdwenen :X
en toen we er de laatste x weer doorheen reden stond hij weer voor aan de weg, hij begon al weer richting het midden vd weg te lopen dus mn maat en ik op de rem anders reden we hem onder zn flikker, wij ff de koppeling in en flik gas gegeven van oprotten jongen!! toen tikte hij mijn maat boven op zn helm dus hop in de remmen, standaart uit van de motor af en naar die vent gelopen, toen kreeg hij toch wel schrik. toen hebben we hem eens ff duidelijk gemaakt dat ie dat dus niet meer moest proberen anders heeft ie de volgende x een carbonne handschoen tegen zn kop.
tot nou toe niks meer van hem vernomen, hij wil oorlog dan kan ie het krijgen.
iedere x als ik nou langs zn huis kom jaag ik mn motor ff in de begrenzerrr })


op het gevaar af om hier gebanned te worden.............

ik woon zelf naast een steegje en de lokale 49 en een beetje cc bende heeft dat steegje als snelste route tussen de buurtsuper en hun hangplek gebombadeerd.
stiekum is dat steegje een voetpad dus mag je er ook niet met de brommer.

nu ben ik er geen zeikerd over, maar als de heren met open demper van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat heen en weer rijden in die kut steeg lig je dus gewoon in je bed te schudden van de herrie. en da's geen pretje.


mijn motor zet ik overigens ook via het fietspad in de schuur, maar niemand die er over klaagt want je doet het rustig en ik heb geen herriepijp.

1 keer heeft iemand er wat van gezegd dat het niet mocht, maar die had zijn honden loslopen en dat mag daar ook niet............ het werd heeeeeeeel stil toen ik hem daar op attendeerde :+
 
Boetje Ven, waarschijnlijk ergert hij zich aan de brommer/scooter rijders die daar niet mogen rijden en die wél te hard rijden (dan doen ze nu eenmaal altijd). Als jij daar dan stapvoets rijdt, dan ben je wel een makkelijker aanspreekpunt voor hem.

Hoever moet je omrijden als je je aan de regels zou houden?
 
Als het je niet lekker zit, vraag je volgende keer toch wel om een prent :?
Ik snap het niet, ze houden je staande, maken een praatje want in principe hebben ze gelijk. Ze geven je geen boete, dus blijken ze soepel met de regels om te gaan en dan ga jij hier een klaagtopic openen, omdat ze je verteld hebben dat je niet op het fietspad mag rijden (wat je zelf ook schijnt te weten)! Wie is er nou hier de mierenneuker? :X

Mee eens.
 
Ik weet niet of het nog zo is, maar ik ga ervan uit dat je je motor niet op een normale parkeerplaats mag zetten. En dus moet je weleens over de stoep of fietspad om je motor te parkeren op een plaats waar je niemand hindert, en bij mijn weten mag je dan gebruik maken van stoep en/of fietspad. Om op mijn eigen oprit te komen moet ik ook het voetpad kruisen, zoals de meesten.

Ik heb op vakantie in Engeland meegemaakt dat we de motoren niet op een pleintje
tegen over een winkel mochten parkeren, volgens de winkelier. We hebben beide motoren toen maar op twee auto parkeerplaatsen neergezet en niks bij die zeikert gekocht. :)
 
hier even een verhaaldje
ga ik van de week m'n motor uit de stalling halen, word ik aangehouden door de politie omdat ik op het fietspad reed.
m'n stalling is alleen te berijken doormiddel van het fietspad.
ik reed super rustig en het was een klein stukje.
ik weet dat het niet mag maar ze kunnen toch ook wel wat beters doen dan dit.
boeven vangen of drugsdealers die een smak geld verdienen met dat soort praktijken oppakken.
nou gelukkig geen prent gekregen maar het zat me toch niet lekker.
jullie ook iets zeikerig meegemaakt.
groet cliffblade. O-)

Zeikerigs :? :?

Ze zien jouw over het fietspad rijden en weten natuurlijk niet of je dat al hele stukken doet of dat je net ergens een schuurtje uitkomt en komen dat even kortsluiten bij je, na je verhaal gehoord te hebben besluiten ze de wet te hanteren ipv de letter van de wet strikt na te leven en dus geven ze je geen boete.

Betere dienders kun je niet hebben wat mij betreft !!!!


Dus ja, ik heb ook wel eens iets zeikerigs meegemaakt...dat begon ongeveer bij
hier even een verhaaldje

:Z
 
hier even een verhaaldje
ga ik van de week m'n motor uit de stalling halen, word ik aangehouden door de politie omdat ik op het fietspad reed.
m'n stalling is alleen te berijken doormiddel van het fietspad.
ik reed super rustig en het was een klein stukje.
ik weet dat het niet mag maar ze kunnen toch ook wel wat beters doen dan dit.
boeven vangen of drugsdealers die een smak geld verdienen met dat soort praktijken oppakken.
nou gelukkig geen prent gekregen maar het zat me toch niet lekker.
jullie ook iets zeikerig meegemaakt.
groet cliffblade. O-)
Sluit me aan bij Bakkie! Ze spreken je aan op iets wat niet mag, dat is hun taak! Ze hebben de mogelijkheid om je een prent te geven (wat ze zo hadden kunnen doen en wettechnisch gezien compleet terecht) maar ze wijzen je er alleen op dat het niet de bedoeling is en geven je vervolgens GEEN prent! Vervolgens dan nog zeuren! Ja dan ben jij de mierenneuker... :Y
 
hier even een verhaaldje
ga ik van de week m'n motor uit de stalling halen, word ik aangehouden door de politie omdat ik op het fietspad reed.
m'n stalling is alleen te berijken doormiddel van het fietspad.
ik reed super rustig en het was een klein stukje.
ik weet dat het niet mag maar ze kunnen toch ook wel wat beters doen dan dit.
boeven vangen of drugsdealers die een smak geld verdienen met dat soort praktijken oppakken.
nou gelukkig geen prent gekregen maar het zat me toch niet lekker.
jullie ook iets zeikerig meegemaakt.
groet cliffblade. O-)
Doe niet zo kleinzielig joh B|
 
Ik weet niet of het nog zo is, maar ik ga ervan uit dat je je motor niet op een normale parkeerplaats mag zetten. En dus moet je weleens over de stoep of fietspad om je motor te parkeren op een plaats waar je niemand hindert, en bij mijn weten mag je dan gebruik maken van stoep en/of fietspad. Om op mijn eigen oprit te komen moet ik ook het voetpad kruisen, zoals de meesten.

Ik heb op vakantie in Engeland meegemaakt dat we de motoren niet op een pleintje
tegen over een winkel mochten parkeren, volgens de winkelier. We hebben beide motoren toen maar op twee auto parkeerplaatsen neergezet en niks bij die zeikert gekocht. :)
Volgens mij is het anders... Een motor is een motorvoertuig (=gelijk aan auto) en mag je niet op de stoep parkeren en moet je dus gewoon op een parkeervak parkeren :) .

Ik weet me nog een moment te herrineren dat ik in de binnenstad moest wezen. Ik zet m'n motor dan gewoon in een ondergrondse parkeerplaats neer. Dus met een sierlijke boog ga ik dan om de slagboom heen en zet m'n motor in een hoekje waar een auto niet kan staan.
Ben ik bezig om m'n helm af te doen en motor op slot te zetten komt de parkeerwachter aangelopen... Nogal geirriteerd spreekt hij me aan dat ik terug moest gaan en een kaartje moest kopen |( .
Ik vond de parkeerwachter nogal kortzichtig en heb hem uitgelegd dat ik het onnodig vond om een parkeerplaats voor een auto 'te kopen' en hem vervolgens niet te gebruiken :z .
De man was het er natuurlijk niet mee eens, want iedereen die zijn slagboom passeerde moet gewoon een kaartje kopen.

Ik ben de moeilijkste niet, dus sindsdien druk ik wel netjes op de knop voor een kaartje maar verlaat de garage door langs de boom te gaan :P . Hij z'n zin :Y . Ik betaal z'n kaartje niet en iemand anders kan er niet in met z'n auto omdat de parkeerplaats theoretisch vol is... Loopt ie 2x inkomsten mis :W
 
Ik ga ook altijd achterom even de stoep op en dan door de poort, toch wel zo'n dikke 50 meter lang voor ik bij de tuindeur ben. Krijg nooit klachten, de lokale jeugd vinden het prachtig. En als een agent me eventueel zou aanspreken en me de motor graag aan de hand ziet meenemen mag 'ie het zelf even proberen. Fijn een 250 kg stuk ijzer door een hobbelige poort manouvreren.

Mijn ervaring met agenten en zulke praktische motor problemen is trouwens best positief (parkeren in de stad, ff over de stoep om langs een aanrijding te geraken etc..).
 
Nou even mijn verhaal dan.
Reed vorige week over de singel hier in Enschede,kom bij een stoplicht shit file.
Rij RUSTIG langs die file om vooraan naast de eerste te gaan staan,wie doet dat niet :?


Maar ondertussen wordt het groen dus voeg netjes weer tussen de auto"s en wat zie ik polizie,denk nog ach zal wel meevallen deed niets verkeerd toch????
Nou mooi niet even later stonden ze achter me en gebaarde om even aan de kant te gaan.


Na een heel gezeik aan te horen over dat ik moest aansluiten in de rij kreeg ik een prent van schrik niet 130 pleuro"s :N B|
Zei tegen die agent of dat normaal is zulke bedragen,nou meneer ik kreeg laatst een boete in Duitsland voor te snel rijden was 35 euro,als ik die snelheid hier had gereden was ik over de 100 euro kwijt geweest,ooh dus je bent het met me eens.
Prettige dag heren :r

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ts zijn verhaal hier ff neerzet,altijd met dat vingertje dat mag niet ut zijn net kleine kinderen :X
 
Na een heel gezeik aan te horen over dat ik moest aansluiten in de rij kreeg ik een prent van schrik niet 130 pleuro"s :N B|
Waarvoor was de boete dan? Artikelnummertje of omschrijving? Ben benieuwd.

Hm, gezien de hoogte van de boete ben je over een doorgetrokken streep gegaan of heb je de verkeerde rijstrook gepakt (voor rechtsaf terwijl je rechtdoor ging bijvoorbeeld...) Klopt?
 
Volgens mij is het anders... Een motor is een motorvoertuig (=gelijk aan auto) en mag je niet op de stoep parkeren en moet je dus gewoon op een parkeervak parkeren :) .


Ik weet niet of dat geregeld is in de APV, maar ik kan je wel een voorbeeld geven hoe ze daar hier in Nijmegen mee omgaan.

Kom op zaterdag het centrum binnen, en parkeer mijn motor op een parkeerplaats in de 2e walstraat. Parkeerwacht was daar ter plaatse, en zegt netjes tegen mij dat ik de motor niet op een parkeervak voor auto's mag neerzetten, en deze zo moet parkeren dat het overige verkeer er geen last van heeft. En hij zegt nog zet hem daar maar aan het einde van die fietsenrekken neer.
Ik rijd dus door(+/_ 25 mtr), draai sierlijk een rondje kom dus paralel aan de fietsenrekken uit, en rijd de motor de stoep op om hem neer te zetten
LET WEL ik reed dus een motorlengte= 2,5 meter !!!!! op de stoep!
Komen er 2 blauwe aanlopen, vragen om mijn papieren, en schrijven een bekeuring uit voor rijden op de stoep....
En jij vind dat je te maken hebt met mierenneukers.......
 
Nou even mijn verhaal dan.
Reed vorige week over de singel hier in Enschede,kom bij een stoplicht shit file.
Rij RUSTIG langs die file om vooraan naast de eerste te gaan staan,wie doet dat niet :?


Maar ondertussen wordt het groen dus voeg netjes weer tussen de auto"s en wat zie ik polizie,denk nog ach zal wel meevallen deed niets verkeerd toch????
Nou mooi niet even later stonden ze achter me en gebaarde om even aan de kant te gaan.


Na een heel gezeik aan te horen over dat ik moest aansluiten in de rij kreeg ik een prent van schrik niet 130 pleuro"s :N B|
Zei tegen die agent of dat normaal is zulke bedragen,nou meneer ik kreeg laatst een boete in Duitsland voor te snel rijden was 35 euro,als ik die snelheid hier had gereden was ik over de 100 euro kwijt geweest,ooh dus je bent het met me eens.
Prettige dag heren :r

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ts zijn verhaal hier ff neerzet,altijd met dat vingertje dat mag niet ut zijn net kleine kinderen :X
Daar zijn ze politie voor, hè... |( Die zijn er om het je te melden als je iets doet wat niet mag. :z

Overigens ben ik wel benieuwd op welke grond je de bekeuring hebt gekregen? Over een doorgetrokken streep rijden? Of misschien dat je op het verkeerde voorsorteervak gereden hebt? Dat mag idd niet, dus als je dat doet, weet je dat je er een boete voor kunt krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan