de minimum leeftijd

droopie

MF'er
19 okt 2003
76
0
sauwerd
hoi .ik heb een vraag ik heb een zoon van acht die wil dolgraag mee op de motor hij kan met zijn voeten bij de stepjes komen nu vraag ik mij af is er een minimum leeftijd voor kinderen kinderen mee te nemen achter op de motor ? :]
 
De mijne is bijna 5 en zit soms ook al achterop :P

Wel heél korte stukjes en nooit harder dan 20a30 per uur in de wijk

en ja...met helm, hoge schoenen en handschoenen ;)
 
De enige regel is dat het kind een goed passende helm moet dragen. Is dat niet mogelijk, mag hij niet mee.
Dat is wat ik me me ervan kan herinneren.
 
staat een stuk in de promotor van deze maand.
over kleding,helmen en het hoe of wat.

:^

komt er een beetje op neer dat je eigenlijk pas vanaf een jaar of 12 verantwoord kinderen mee kunt nemen. Pas vanaf die leeftijd zijn ze fysiek redelijk in staat zich goed vast te houden op een motor.
 
:^

komt er een beetje op neer dat je eigenlijk pas vanaf een jaar of 12 verantwoord kinderen mee kunt nemen. Pas vanaf die leeftijd zijn ze fysiek redelijk in staat zich goed vast te houden op een motor.

er zijn ook speciale stoeltjes hoor O-)

en inderdaad als ze een passende helm hebben dan mogen ze mee. Mijn zoon gaat sinds zijn 6 af en toe kleine stukkies achterop.
 
In de Promotor stond inderdaad een stuk over kinderen achterop. Er bestaat geen verkeerswet die aangeeft hoe oud een kind moet zijn. Kinderen moeten echter wel een goedgekeurde helm op. Nadeel is dat deze vaak te zwaar zijn voor kindernekjes, dus raadt de auteur aan dan maar de lichtere (niet goedgekeurde) helmen te gebruiken. En verder was het moraal van het verhaal: Niet langer dan een half uur rijden met kind achter op. Die schijnen nog wel eens in slaap te vallen, en dat wil je niet meemaken natuurlijk :X
 
In mijn theorieboek stond dat een kind onder de 4 niet mocht.
En wat ik 10 jaar geleden in mijn theorieboek (rijbewijs B) las ik dat je niemand achter op de fiets mag ouder dan 8 jaar... zijn er uberhaüpt agenten die dat weten of is de wet inmiddels aangepast?
 
De mijne is bijna 5 en zit soms ook al achterop :P

Wel heél korte stukjes en nooit harder dan 20a30 per uur in de wijk

en ja...met helm, hoge schoenen en handschoenen ;)

:^

Alleen is mijn zoontje 3 jaar en rijdt hij al ruim een jaar zelf ook motor!

full
 
Je ziet ze ook regelmatig met een speciale band om rijden, die zit dan om het kind en om de bestuurder heen. Mocht het kind dan alsnog in slaap vallen kan er niets gebeuren.
 
Je ziet ze ook regelmatig met een speciale band om rijden, die zit dan om het kind en om de bestuurder heen. Mocht het kind dan alsnog in slaap vallen kan er niets gebeuren.

het kind kan dan ook geen kant op bij een valpartij en kan zo onder jou en motor klem komen dus......

[me]"ons Lianneke" vind dat niet zo'n goed idee en vind dat stoeltje veiliger ;) [/me]
 
Je ziet ze ook regelmatig met een speciale band om rijden, die zit dan om het kind en om de bestuurder heen. Mocht het kind dan alsnog in slaap vallen kan er niets gebeuren.
ja en ga je dan op je gezicht dan breekt er iets je val ...... in promotor stond ook dat die band slecht idee was.

helemaal eens met lian.
 
Mijn rij-instructeur ging ook wel eens zijn zoontje ophalen. En hij had een veiligheidsgordel, die aan de motor vast ging, bij dat zoontje om z'n middel. Was denk ik een jaar of 8 dat manneke.

Lijkt me ook niet prettig als je valt, maarja, die instructeur was ook zooo 1337.. die zag ik sowieso al niet snel vallen. :)
 
Hoi allemaal,

Navraag bij de politie leerde mij dat de minimum leeftijd voor achterop 14 jaar is !!!!
Ook vertelde men mij daar de aanleiding, namelijk in slaap vallen, verveling door het kijken tegen jouw rug, niet kunnen anticiperen op wat er gebeurd door dat kijken tegen jouw rug, etc, etc. De betreffende (motor-) agent was zelfs bereid om me wat foto's te mailen van alle ongelukken die ze hebben meegemaakt (zowel met als zonder band, stoeltjes, zelfgemaakte gordels etc, etc, dat alles maakt dat het kind bij een eventuele schuiver dus altijd klem op je motor blijft hangen...) maar voor mij was de boodachap wel duidelijk.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat met mijn kinderen zou gebeuren!!!

Ik heb een zijspannetje voor erbij gekocht, en doe op mijn solo alleen af en toe ritjes met de kinderen op mijn oprit. Als mijn kinders in 't span zitten heb ik er namelijk constant zelf zicht op wat ze doen!!!

Al die verhalen van als ze maar bij de steppies kunnen, als ze maar een helm op kunnen zijn dus fabeltjes!!!
 
Ik kan me een programma op tv herinneren waarbij een stel op zoek was naar regels of ze hun kind tussen zich in op de motor mee mochten nemen.

Deze kwamen via RDW of iets dergelijks achter dat je met drie achtermekaar op de motor mag, mits ieder opzittende: Voetsteunen, helm, handschoenen en hoge schoenen aanhadden...

Heeft iemand dat gezien? want mijn geheugen is niet zo goed (Korsakov en zo...)
 
Ik heb een zijspannetje voor erbij gekocht, en doe op mijn solo alleen af en toe ritjes met de kinderen op mijn oprit. Als mijn kinders in 't span zitten heb ik er namelijk constant zelf zicht op wat ze doen!!!

Ritjes op de oprit, mijn oprit is maar 4 mtr... :?

Inderdaad, zijspan is een goede (de beste???) oplossing! Zo zijn mijn broertje en ik ook altijd meegenomen.
 
Ik vind

1. Dat UTFS moet vervangen worden door GADS (gebruik aub de search)
Is vele liever en de maatschappij dat zijn wij.

2. Het hangt natuurlijk van kleine tot kleine af maar 8/9 lijkt me wel "minimum" genoeg. Ukkies van 5 achterop...Sjah het kan maar dan zoals bij sigma volledig ingepakt en vele harder dan 50 zou ik der niet mee rijden. Ook bij je 8 jarige zoon zou ik opletten.

Maar jah...Wie ben ik.
Ik rijdt geen motor (22-9 is the day) en ik heb geen kleine (das voor binnen een jaar of...7...pakt.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan