De misdaad is al georganiseerd, nu de politie nog

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Van de site van Theo van Gogh. Auteur onbekend:

Aangifte: 13:45 uur
Melden bij balie.
Wachten. 30 minuten
Mijn naam wordt geschreeuwd vanachter de balie: "Meneer Bieler!" Ik loop naar balie.
Vrouw van pak 'm beet 21 jaar vraagt: "U wilde aangifte doen?"
Ik: Lijkt me duidelijk ja. Verhaal uitgelegd. BMW gejat, persoonlijke spullen in de auto etc. Ik geef de kentekenbewijzen + mijn rijbewijs. Wat gebeurt er? Ze SCHRIJFT de gegevens over op een kladblaadje. Ik maak nog snugger een opmerking dat we sinds de jaren 70 al gewend zijn om een kopieermachine te gebruiken. Een schaap-achtige blik viel mij ten deel.
"Adres is juist op uw rijbewijs?"
Nee, ben inmiddels verhuisd naar de xxx-laan.
"De xx-xx-laan?"
Nee, de xxx-laan.
"Kunt u dat spellen?"
Zucht... Ja, dat kan. X X X - L A A N. Rijbewijsnummer wordt intussen OVERGESCHREVEN.
Chassisnummer enzo niet nodig dan? .. Vraag ik snugger.
"Nee dat is niet nodig" ...zucht...
"Moment. Ik ga de aangifte even uittypen" Ok.
Wachten, wachten, wachten. 15:00 uur: Al klaar? "Wie bent u?" Nou ik heb net bij uw collega aangifte gedaan en ik wacht op een papiertje. "Mijn collega is net naar huis" Over mijn schouder zie ik een jongeman glimlachend weglopen en nog "ATV hè!?" zeggen. "Doei!" Opnieuw uitgelegd wie ik was en dat niet HIJ maar een ander de aangifte had aangenomen etc. Vervolgens komt de doos die de aangifte had opgenomen naar de balie en tettert door het bureau (nog 20 andere mensen aanwezig): "U WOONDE OP DE XXX-LAAN, WELK NUMMER OOK ALWEER!? U WAS TOCH VAN DIE BMW?"
Ok, alle 20 mensen om mij heen weten nu hoe ik heet, waar ik woon en dat ik een BMW rijd. Erg veilig gevoel in ROTTERDAM!
Vrouw ging het 'even' afmaken.
Vraag om 16:15 uur: Al klaar?
"Wie bent u?" Nou ik zit hier al godvergemelang te wachten tot er eindelijk eens een aangifte wordt gemaakt!
"Wie heeft de aangifte opgenomen?"
Ja, Jezus! Ik zit hier al uren! Die dame met dat zwarte haar. "Zwarte haar?" Ja, ze heeft haar naam niet gegeven, noch een kaartje, dus hoe moet ik nou weten hoe die troela heet?
"Ik ga even voor u kijken"
5 minuten later...
"Nee, sorry. Ze is er nog druk mee bezig"
Wat denken jullie nou!? Dat ik niks beters te doen heb. ER IS EEN WAGEN GESTOLEN VAN BIJNA EEN TON IN GULDENS! Mijn spullen liggen in die auto. Ik ben nu aan het werk en moet naar de zaak. Verzekering inschakelen etc.! KOM OP NOU! Wat voor moeite is het om een standaard sjabloon in te vullen. Laat mij het doen, dan zijn we in 5 minuten klaar met elkaar. "hihi"
Vervolgens gingen de dames aan de balie ten overstaan van mij hun dienstrooster doornemen. "Heb jij vanavond dienst?" "Nee gelukkig niet!" "hahahaha".
En daar sta je dan.
Ik moet aan het werk. Wanneer is het klaar? "Ik zorg ervoor dat het eind van de middag hier ligt en we zijn tot 10 uur open"
Terug naar de zaak. LOPEND. Schiet me te binnen: Zonnebril. KUT. Die lag er ook nog in. Toen mijn opa 3 jaar geleden doodging kreeg ik van mijn oma 500 piek om iets blijvends uit te zoeken ter nagedachtenis aan opa. (sentimenteel, maar waar). Kon niks bedenken behalve dat ik altijd van die goedkope markt-zonnebrilletjes kocht. Een ECHTE goeie zonnebril. Dat is het. Na lang zoeken een exemplaar gekocht van 450 piek. Heb ik al 3 jaar en het herinnert me inderdaad aan het waarom ik die bril heb kunnen kopen.
Nou doet het echt zeer. Bellen. Ik ben nog wat vergeten door te geven voor de aangifte.
"Wie bent u!?"
Uitleggen. "Moment"
5 min. later
"Dan moet u langskomen om dat op te geven"
Ben je helemaal besodemieterd!? Ik kom net het bureau uitgelopen en ben wat vergeten. Het gaat om een kar van bijna een TON en jullie weten met 4 man 4 uur lang met een paar aangiften bezig te zijn? Alsof ik als jongetje kom vertellen dat mijn bal is gejat!
"Moment"
- ondertussen op de achtergrond (niet in de wacht, hand op de hoorn) : "Als hij niet wil komen dan bekijkt hij het maar. En denk erom NIET op afspraak. Gewoon langskomen!"
"Meneer.."
Ik heb het gehoord. Het is duidelijk. Maar als je nu niet als de SODEMIETER je meerdere aan de lijn geeft dan klaag ik het hele bureau aan heb je dat begrepen!?
Andere muts:
"Met blablabla" Ja, hier...... uitleg.
"Ik heb het genoteerd het wordt bijgevoegd in de aangifte"
Dank u.
18:45
Naar het bureau. Hallo ik kom mijn aangifte ondertekenen en meenemen. "Wie bent u!? "
Uitleg.
19:00
"Sorry. We zijn er nog druk mee bezig....."
Mevrouw, het is goed zo. Tot morgen.
Het is nu 22:04 en ik weet nog niks, heb ook nog geen aangifte gezien...
En hierover gaat een brief naar burgemeester Opstelten van Rotterdam. Het verhaal is, zoals u ziet nog lang niet klaar. We gaan morgen verder...
TO BE CONTINUED!... :-(
 
'( ;( |( :( :r
pissed.gif
 
Dit verbaasd me dan ook absoluut niet.
Heb eens een getuige verklaring afgelegd.
Eer ze alles op papier hadden (2 halve kantjes met
op het eerste gezicht 40 spelfouten)waren we 2 uur verder.Ben ook geen spelwonder maar dit
vond ik wel heel erg. Ook dat er de eerste keer
dat het uitgeprint werd (hi-tech he) stond er
totaal iets ander dan dat ik verklaard had, dus
kon het weer opnieuw. Daarbij zat ik in kamer
waar we constant gestoord worden door brommer-
testen. Ze zijn de kwaadste niet maar ook zeker
niet de slimste.(uitzonderingen bevestigen de regel)
 
Dit is een fictief verhaal mag'k hopen?

Eens iets aangegeven hier in Turnhout en was op 10 minuutjes duidelijk. Wel met de illusie dat politie vast wel iets deed voor gestolen goed armer.
 
hehe, dit topictitel is wel populair bij jou he rev.. is 2e keer al dat je zoiets gebruikt :)
 
Ik heb ook een keer aangifte gedaan van diefstal....men had netjes alles genoteerd, ging nog redelijk vlot ook.

Maar als je dan hoort dat ze er niks aan gaan doen. Dat is toch wel een "afknapper". Ze zouden alleen wat gaan doen als het vaker in mijn straat zou voorkomen....stelletje luie @#$#@$%
 
Was jij degene die even een paar brieven aan het posten was en waar z'n sleuteltjes uit z'n handen geript werden???

Je had ook gelijk de meldkamer moeten bellen en door moeten geven dat je wagen gejat is. Gaat er gelijk een melding over de mobilofoon. Maar het is bekend dat agenten op het bureau erg lui zijn, echte varkens...

En nu maar hopen dat die wagens snel terug komt. Die van ons was binnen een dag teruggevonden. Ook in Rotterdam...Aangifte was zo geregeld.

OEPS, beetje verkeerd gelezen... Gelukkig maar.
 
Ach het zelfde als ik hier kom aangeven dat ik mijn id kaart ben verloren.. ben 1 1/2 uur binnen geweest... en waarvoor ? voor een dood simpel iets.. sjabloon in vullen..

als ze net zo snel kon typen als ze een dikke reet had..jezus..en dan nog boos tegen mij doen dat ik um verloren ben..ja hallo.. waar maak je je druk om.. alsof er niets belangrijkers is in de wereld ? (eerste keer dat ik zoiets kwijt raak, en de laatste keer hoop ik)

ACh .. er zijn leuke..maar wel verdomde weinig.
 
Bekijk de opleidingseisen voor politie en je weet voldoende...

Gezien in Engeland...

Advertentie voor wouten: "If you can read this advert you're overqualified"

Niet serieus, wel grappig en met een kern van waarheid...

Zijn helaas wel in staat om een flitser te installeren...zal wel in plaatjes erop staan :(
 
Ik heb dat afgelopen zondag gehad, poging tot inbraak in mijn huis. Liggen in bed om een uurtje of 5 vriendin wakker; er loopt iemand in huis.. ja scheet... Natuurlijk. Luisteren, ik hoorde iemand weg lopen bij de voordeur. Politie bellen.

Ik: "morgen, ik hoor net gerommel aan m'n deur, doe mijn lamp aan en hoor iemand weglopen"

P: "zijn ze er nog? Niet dat U hoort? okay, gaat u dan even kijken, als ze er niet meer zijn kunt u morge aangifte doen."

Ik: "en als ze er wel zijn? vriendelijk vragen of ze zich even bij U willen melden?"

P: "haha, nee 112 bellen."

Ik kijken, het hele slot uit mijn deur, maar die zat gelukkig op de knip, dus ze zijn niet binnen geweest. Maar mooi niet dat die idiotye dan ook maar ff de moeite nemen langs te komen hè :( trieste scheitluizen, mij naar beneden sturen in mijn box met een set vieze sokken als wapen, en zelf lekker koffie blijven zuipen achter hun buro.

Volgende dag gebeld, om 7.30 uur (ik heb nml. een baan) nou meneer, naar het buro komen heeft niet zoveel zin want het is heel druk. Ik stuur wel iemand langs. 2 uur zitten wachten!

De slotenmaker was er nog sneller dan de kit... Niet meer normaal. Ik heb nu maar wat slaghout naast mijn bed liggen. Politie komt toch pas als het gevaar geweken is...
 
Dit is precies wat iedereen eigenlijk ook wil horen hè :)

Het is @##@$ nog waar ook. Ik moest vorrige keer de diefstal van 2 motorhoezen opgeven. Eerst MarisKaWa naar het bureau. Gelijk uit haar werk naar de Politie. Die had even 1.5 uur stomweg zitten wachten tot ze aan de beurt was. Was ze eindelijk aan de beurt, kon ze haar naam opgeven om een afspraak te maken. Kon ze dan niet 2 dagen later even langs komen, kwam beter uit! :r

MarisKaWa over de zeik naar huis en ik naar het bureau. Met veel herrie binnen komen zetten dat het een kinderklas is e.d. Dat ze absoluut een stelletje botte eikels zijn, iemand 1.5 uur te laten wachten en daana afschepen.

Ik heb ze verteld dat ik gewoon niet eerder weg ging voordat ik aangifte gedaan had.

Nou nou, dat werkte.... 1 uur later was ik al aan de beurt.

STELLETJE LOOOOOOZERS

Even een kant tekening maken: maatje van mij zijn vader zit dus bij de Politie en ik moet zeggen.. die gasten worden compleet gek hier in het centrum. 80% van de tijd moeten ze uitrukken voor winkeldiefstallen e.d. Vaak pakken ze een paar keer per week de zelfde personen op die ze vervolgens weer moeten laten lopen. Dat geeft ook niet echt een gevoel van voldoening.

Dus af en toe een beetje respect voor de politie mag best. Maar niet te veel! })
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 28 juni 2002 11:14 schreef joel het volgende:
....Ik heb nu maar wat slaghout naast mijn bed liggen. Politie komt toch pas als het gevaar geweken is...

IJsbijl schijnt ook goed te werken :9

Voordat je dan je proberen te ontwapenen... hebt alleen wat uit te leggen aan de politie... waarom je twee oren hebt bijgemaakt bij die inbreker :P
 
Dat je dat niet gewoon even snel via internet kan invullen en dat ze dat dan even uitwerken en opsturen. Ik snap het echt niet.
 
Bedenk ook dat het heel wat tijd komt om alle spelfouten uit de aangifte te halen!!!

Ooit een lading steentjes over m'n auto gehad. Gegooid door een zwikkie jongeren van niet nader te noemen afkomst (maar die afkomst was meer dan reden genoeg om er niet achteraan te gaan). Dus aangifte doen. Nou agent deed dat wel en nog wel in een half uur tijd, typte het gelijk op de computer in, liet mij het geheel nalezen of het verhaal klopte. Dit was zelfs in Rotterdam!!! Ik heb de agent maar niet op de vele zpelvaudten gewezen, maar sjonge jonge wat een analfabeet zeg.... Geeft je een goed gevoel over de jut. Uiteraard nooit meer wat van gehoord.
 
Kom 's ochtend onder. Blijkt te zijn ingebroken. Politie gebeld en er zou iemand langs komen. Heeft uurtje of 3 geduurd. Ze waren het vergeten door te geven |(

Eerste keer fiets gejat. Ik aangifte doen (eerste en laatste keer). Had meneer geen zin om de aangifte op te nemen. Ga maar bij uw vrienden kijken. Die zullen 'm wel hebben :(

Ook leuk trouwens is de test op www.policeexperience.nl

Wat is de juiste spelling:

a Ogenblikkelijk
b Ogenblikkelik
c Ogenblikkellijk
d Ogenblikelijk

a Prosez verbaal
b Procces verbaal
c Proses verbaal
d Proces-verbaal

:P
 
Laatst schietpartij in de stad, bij m'n pa voor de winkel. Pa politie gebeld, komen die rukkers 45 minuten later aankakken. Dat terwijl het politiebureau op nog geen 3 minuten is. Lullo's... Zeker eerst koffie opgezopen, kogelvrije vest aangedaan, pistool ff schoongemaakt, kogels geladen, auto gewassen en een schietgebedje gedaan... :j
 
Vriendje van me doet de opleiding tot rechercheur en die ropet dus keihard dat de "straatagenten" een stelletje mavopetten zijn. })

Tja, daar kan ik niets aan toevoegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan