de MoHawk

gisteren de laatste stekkers vervangen en de accu aangesloten... het werkt! nouja, de knipper indicators en de grootlicht indicator niet, of dat aan mijn bedradingskunsten of iets anders ligt dat weet ik nog niet :)

HDVZwJM.jpg


nu de rotzooi een beetje wegwerken en dan door met de benzine leidingen
 
Ok, kabelboom van het weekend wat opgeschoond, meteen de reden gevonden waarom de controlelampjes het niet deden, bleek wat spul niet aan elkaar te zitten in de gecannibaliseerde draadboom :+

de originele koplamp is wat groter dan de ali unit die ik er nu op heb zitten, dat heeft een reden...

bG5qZqU.jpg

9BzlMRX.jpg


dichtmaken van de koplamp was een dingetje :P paar kabels eruit moeten halen maar uiteindelijk had ik hem dicht, en alles werkte nog! *O*
zOPpGiG.jpg


kabelboom getaped and vastgezet, zijn van die klusjes die je niet ziet maar waar toch een hoop tijd in gaat zitten. maar het schoont wel lekker op inmiddels. De brandstof slang die op de carburateur past is een andere diameter dan wat er op de vacuumpomp past, dus ik moet wat andere benzineslang en wat verloopstukjes hebben om het brandstof systeem af te maken.

Wat ook nog moet gebeuren is de snelheids sensor een plekje geven. dit wil ik bij het achterwiel doen, en dan het liefst onderaan de achterbrug. Dit is een vrij compacte constructie waarbij het lasting is een mooi plekje voor de magnet te vinden. nu was de boel toch een beetje rabbig dus maar even uit elkaar voor een opfris beurtje en een lagercontrole
9XK1MlJ.jpg


de transmissierubbers zijn in ieder geval wel aan een opfrisbeurtje toe. een hoop bouten zijn aardig gecorrodeerd maar de rem zelf is verbazingwekkend goed. Lager is ook nog netjs. De excenter is door een vorige eigenaar gruwelijk mishandeld, maar ik verwacht dat ie nog wel kan worden gebruikt.

DmkpDom.jpg


omdat de teller geen oliedruk lampje of neutral lampje heft (was me nog niet opgevallen :P ) maar even shoppen voor twee lampjes.
 
gisteren de achterkant wat opgeschoond, in de zoektocht naar een mooi plekje voor de snelheidsopnemer. Lagers zijn gelukkig nog goed, afgezien van vuil was er weinig mis. Ook de rem functioneert nog prima en de rubbers zijn soepel

TL77Vfs.jpg


een vorige eigenaar had blijkbaar niet het juiste gereedschap voor het spannen van de ketting, met als resultaat een nogal opgekauwde excenter. Gelukkig nog voldoende tandjes over voor de juiste sleutel, de boel even los gemaakt en nu draait het weer goed.

nYn25bF.jpg


Ook moest ik nog controlelampjes voor de neutraal schakelaar en de oliedruk monteren. bij roukama twee schattig kleine lampjes gescoord en gemonteerd. (helaas moest de koplamp weer open)

1iuCv0B.jpg


nadat ik uiteraard de boel verkeerkom had gemonteerd en de stekkers moest ombouwen werkt het :+

f9bYzgE.jpg


als je deze lampjes mist dan is er echt wat mis :+
 
thanks! Met de tank en het kuipwerk er straks op wordt het wel wat, mag ook wel weer eens schoongemaakt worden....

ben nu met de snelheidsopnemer bezig, dat luistert behoorlijk nauw want er is erg beperkt ruimte, en ik weet ook nog niet of ik problemen krijg als de ketting gespannen moet worden, dus wellicht dat ik die er eerst nog omheen moet leggen om te zien hoe de montageplaat van de remklauw uitkomt met de ketting erop (toch een nadeeltje gevonden van die exentrische spanner)

Benzineslangen zitten er nu ook grotendeels op, dus bijna klaar voor een functionele test :t
 
ok, verse transmissie rubbers zitten erin
ikCRcsN.jpg


mooi nieuw kettingsetje erop

7E22OFK.jpg


uiteindelijk een goede plek voor de snelheidsopname gevonden en een magneetje op de schijf geplakt. Was vrij krap allemaal maar het werkt!

BQJB0PX.jpg

nieph0b.jpg


de wrap die ik een jaar of 2 geleden had aangebracht was doorgesleten door de motorhoes... beetje jammer maargoed, dat moest er dus af

dNYNAjy.jpg


en daarna een nieuwe erop, dit keer zwart.

B0EnZYn.jpg


volgende stap is naar buiten rollen en benzine erin, kijken wat ie doet!
 
ok, verse transmissie rubbers zitten erin
ikCRcsN.jpg


mooi nieuw kettingsetje erop

7E22OFK.jpg


uiteindelijk een goede plek voor de snelheidsopname gevonden en een magneetje op de schijf geplakt. Was vrij krap allemaal maar het werkt!

BQJB0PX.jpg

nieph0b.jpg


de wrap die ik een jaar of 2 geleden had aangebracht was doorgesleten door de motorhoes... beetje jammer maargoed, dat moest er dus af

dNYNAjy.jpg


en daarna een nieuwe erop, dit keer zwart.

B0EnZYn.jpg


volgende stap is naar buiten rollen en benzine erin, kijken wat ie doet!
Goed bezig ,circuit monster ?
 
haha nee hoewel wel leuk, echt hard loopt het niet. hoop dat het vrouwtje zin krijgt om het rijbewijs te halen, anders gaat ie de verkoop in. de ZRX is voor het circuit ;)

verf inmiddels besteld *O*
 
zo beetje gespeeld met vuller en schuurpapier, eerste laagje primer gespoten

bIkgime.jpg


Fp8fozn.jpg


zal nog wel wat werk nodig hebben vermoed ik, de nodige barstjes en deukjes, maar gaat de goede kant op
 
ok eerste laagjes ak gespoten. 2k is plakkerige shit!

JgaVwZD.jpg


nog niet helemaal tevreden maargoed, het is geen high-end build :+ ik heb nog een bus liggen dus nog een beetje opknappen en dan de laatste laag erover. Krijg nu wel zin om het af te maken.
 
Buiten gespoten? Is het niet veel te koud nu? Ik heb toen de garage vol gehangen met zeil en kacheltjes er in gezet. De gran canyon was toen wel redelijk gelukt. Alleen mijn voorbereiding liet te wensen over 🤣
 
hehehe ja ik hb tot het warmste moment van de dag gewacht, maar zal vast niet ideal zijn geweest. Maar als ik moet wachten tot het 20 graden is dan moet ik heel veel geduld hebben.... ik wil het ding wel eens de weg op hebben hehehe
 
hehehe ja ik hb tot het warmste moment van de dag gewacht, maar zal vast niet ideal zijn geweest. Maar als ik moet wachten tot het 20 graden is dan moet ik heel veel geduld hebben.... ik wil het ding wel eens de weg op hebben hehehe

Inderdaad, was vandaag mooi weer..
Ook ik heb mn delen van een nieuwe kleur
voorzien.

20200327_094009.jpg

Verde leuke build om lekker bij weg te lezen :)
 
gewaagd kleurtje!

Vandaag de binnenkant van de schuur (en de tank en spatbord :+ ) grijs gemaakt

Morgen eens op de brommer schroeven om te zien hoe het staat.
 
ik ken het gevoel... hahaha! Awel, volgende keer gebruik ik weer gewoon 1K lak, werkt veel beter en is vergevingsgezinder volgens mij. Voorlopig accepter ik het schilderwerk, ik kan de boel makkelijk opschuren en weer opnieuw spuiten als ik er behoeft aan heb.

vanochtend de boel maar eens op de fiets geschroefd om te zien hoe het staat. Beetje understated, maar dat vind ik wel wat hebben. De wielen wil ik nog zwart (satijn) maken om de bovenkant wat meer te accentueren. nog een hoop kleine dingetjes te doen maar gaat nu wel de goede kant op. hoop zoekwerk om na 3 jaar alle onderdeeltjes weer terug te vinden ook...

esgeQEh.jpg


cOMa5rx.jpg


zit wel lekker voor zo'n mini fietsje... zal eens een plaatje schieten naast de adventure voor een vergelijk :+
 
Zoo.. ziet er gaaf uit man..
Top kleurtje ook..

Wat de lak betreft... Ik gebruik alles 1k.. alleen de blanke lak gebruik ik 2k, 4 a 5 lagen..
En ja.. uiteraard.. in de 2k sticky lak ga je natuurlijk alles voelen...
 
Yep, kleur kan je gewoon in 1k spuiten. Blanke lak dan 2k om hem bezinebestendig te maken. Werkt prima.
Epoxy primer is dan wel weer fijn om eerst te doen. Dat vult lekker en wordt kneiterhard.
 
Nou gisteren de gaskabels omgelegd en gesmeerd, zaten niet ideaal. Daarna carbs synchroniseren... vonken uit start relais... uiteraard. Nieuwe gehaald en meteen ook een losse kabel bij de voorste bobine gevonden... nu loopt ie op 2 pitten *O*

toerenteller wil niet, signaal kabel vanaf de bobine doorgemeten en alles is goed:/ loopt nu super, geen idee welk stationair toerental alleen maagoed

spiegeltjes erop
nxdLuod.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan