de MoHawk

Ziet er steeds strakker uit! Die tank was wel heel grof aangepakt! niet echt een expert zo te zien... _O-
 
thanks mannen!

ja mijn skills met vulmiddel zijn beperkt dus leek me beter een iets makkelijker project aan te pakken :) tank heeft wel wat vulblokken aan de zijkanten nodig om hem goed te fixeren, maar da's zo gedaan.

photobucket wil opeens geld hebben. En het is al een bagger site dus ben overgegaan naar imgur, bevalt veel beter!
 
Zo, inmiddels een andere NTV tank binnen met een klein deukje, iets betere uitdaging voor mijn skills :+

kettingroller gemonteerd en de knippers achter, nog best mooi spul, hopelijk werkt het ook :+
NATpTmu.jpg

8VAzHoa.jpg

moest trouwens nog wel wat materaalvan de uitlaatdemper wegslijpen om de roller passend te krijgen, maar dat zit toch achter de roller :P

Teller komt mooi in het midden, bouten lijnen goed op met de slotbouten dus ga kijken of ik een mooi plaatje kan laten laser/watersnijden

tp7Iwbs.jpg


ga voor een lithium accu om vrijheid te hebben met de montage, dus mocht er iemand nog een nieuwe hawk accu nodig hebben....
 
Ik was niet zo'n fan van de Honda Hawk maar jij bent er toch wel een heel strak fietsje van aan het maken zeg, echt een mooi ding aan het worden zo.
 
Ik was niet zo'n fan van de Honda Hawk maar jij bent er toch wel een heel strak fietsje van aan het maken zeg, echt een mooi ding aan het worden zo.

Van de Hawk worden regelmatig erg mooie projecten gebouwd :Y standaard is het niet de meest flitsende machine (al vind ik hem zelf niet lelijk), maar er is met weinig werk veel moois van te maken :Y

Dit blijft mijn favoriet :}
ab6907419e6ca2857d1e99a6e1f2778e.jpg

dd63a7a4f7a7e8d9ddf4db8ec86889af.jpg
 
Laatst bewerkt:
da's zeker een lekker bouwseltje ja :P

weer wat spulletjes besteld, nieuwe MC voor achter en een lithium accu en nog wat klein spul
 
plaatje was behoorlijk snel klaar, dus meteen maar even passen :P

jB10vF0.jpg

c5yDqvW.jpg


schokbreker was wat stug en ik kreeg de veervoorspanning niet teruggedraaid dus maar even losgehaald en de demping meteen wat verlaagd en de lengte iets verkort omdat het zadel iets teveel naar voren schoof voor het testiculaire gemak zeg maar :P
luchtfilter moest er ook nog in, dure krengen.
tIZMsiQ.jpg


en de tank even gewisseld voor het nieuwe exemplaar, meteen even een preview of honda-rood em goed staat :P

bDPNkYu.jpg


laat de ogen onderaan de tank er nog even op zitten, wie weet moet ik er nog iets aan vastmaken. Kabelboom is een krappe bedoening. de lithium accu die ik had besteld was zelfde formaat als de originele accu en dat is wat te krap, op zoek naar iets kleiners dus!
 
T word een geinig ding Erik :t ........voor een honda dan :W
 
en bedankt Jan :P

ondanks dat de vriendelijke snuiters van de webshop er mooie maten bij hadden gezet klopt er natuurlijk weer niks van, maar met een verlengbusje kan ik de nieuwe rempomp wel werkend maken. is weer wat strakker dan ergens een reservoir wegprakken. Hopelijk werkt ie!
nx5QWIT.jpg
 
PFFF, helaas een gestrand project heren en dames. Ik kom er niet aan toe, dus hij gaat de verkoop in. Zijn er hier geïnteresseerden? In principe zitten alle componenten er wel bij, de kabelboom moet aangepast worden om de Elektra in het nieuwe kontje te krijgen. biedingen graag via PM
 
PFFF, helaas een gestrand project heren en dames. Ik kom er niet aan toe, dus hij gaat de verkoop in. Zijn er hier geïnteresseerden? In principe zitten alle componenten er wel bij, de kabelboom moet aangepast worden om de Elektra in het nieuwe kontje te krijgen. biedingen graag via PM

Ik ben wel benieuwd wat je in gedachten had voor prijs, voor dit leuke project fietsje.
 
tsk! opzouten Oma!

de brommer eens van onder het zeil gehaal en in de woonkamer gestald. ik had gelukkig de kabelboom van de originele tellers liggen dus ik kon mooi de kabels omzetten naar een nieuwe stekker die in de digitale teller past:

bATeAA1.jpg


ook eens rondgekeken voor een plekje voor de spanningsregelaar, ruimte is een beetje beperkt maar ik had nog een stukje RVS liggen wat mooi paste, dus dat moet dan maar het nieuwe huis voor de spanningsregelaar worden dacht ik :+

gaten boren en popnagels erin dat lukt nog wel in de woonkamer.

7SIJRhn.jpg



o2FSLIZ.jpg
 
Yes! Met het prutweer de afgelopen dagen en wat vrije tijd toch weer eens begonnen.

De teller is aangesloten, volgende klusje was een plekje voor de accu(s) maken. Ik had vanwege de ruimte twee multi mighty accu's gekocht. Deze kan je met elkaar verbinden voor meer capaciteit in verschillende configuraties en ook de positive van de aansluitingen kan je aanpassen. Erg handige dingetjes.

ze lagen al een tijdje te verstoffen, dus eerst even kijken of er niet teveel spanningsverschil is

VNgnTUA.jpg


beide strak op de 13.3V dus dike prima. Daarna verbinden en de gewenste aansluitingen erop schroeven

1PtevE7.jpg


met wat hoekprofielen en plakschuim een accubakje vastgezet. Onderop de accu zitten klittenband strips zodat ie er niet uit kan springen. plastic spacers tussen de spanningsregelaar en de accu om warmteproblemen te voorkomen

76JoJsJ.jpg


spanningsregelaar en aarde hebben nu een mooi plekje al zeg ik het zelf

tDM6xyO.jpg


de min kabel zat nog aan het blok maar de plus ontbrak. Dus het startrelais een plekje naast de accu gegeven en nieuwe kabels op maat gemaakt. Relais ziet er wat rabbig uit maar die kan ik altijd nog vernieuwe mocht ie niet werken.

yCWSSmV.jpg


Kabelboom moest tussen de twee poten van het subframe door omdat er anders geen ruimte is voor de benzinekraan, nu begrijp ik de rare knik in die bevestiging ook :)

O9GKozN.jpg


nu heft de hawk standard een elektrische brandstofpomp. Deze willen het nog wel eens begeven en daarom heb ik een vacuumpomp van een SV650 gekocht. Bij de vorige hawk had ik geen airbox maar dit keer was het wat lastiger een goede plek te vinden. Uiteindelijk met twee alu strips een plekje gevonden boven de achterste cylinder. Ik wil nog gaan kijken of ik een hitteschild kan maken boven de cilinderkop.

c708SzM.jpg


heb nog een twee nieuwe connectoren nodig voor het mooie maar verder past al het kabelspul erin en is het aangesloten.
 
Yes! Met het prutweer de afgelopen dagen en wat vrije tijd toch weer eens begonnen.

De teller is aangesloten, volgende klusje was een plekje voor de accu(s) maken. Ik had vanwege de ruimte twee multi mighty accu's gekocht. Deze kan je met elkaar verbinden voor meer capaciteit in verschillende configuraties en ook de positive van de aansluitingen kan je aanpassen. Erg handige dingetjes.

ze lagen al een tijdje te verstoffen, dus eerst even kijken of er niet teveel spanningsverschil is

VNgnTUA.jpg


beide strak op de 13.3V dus dike prima. Daarna verbinden en de gewenste aansluitingen erop schroeven

1PtevE7.jpg


met wat hoekprofielen en plakschuim een accubakje vastgezet. Onderop de accu zitten klittenband strips zodat ie er niet uit kan springen. plastic spacers tussen de spanningsregelaar en de accu om warmteproblemen te voorkomen

76JoJsJ.jpg


spanningsregelaar en aarde hebben nu een mooi plekje al zeg ik het zelf

tDM6xyO.jpg


de min kabel zat nog aan het blok maar de plus ontbrak. Dus het startrelais een plekje naast de accu gegeven en nieuwe kabels op maat gemaakt. Relais ziet er wat rabbig uit maar die kan ik altijd nog vernieuwe mocht ie niet werken.

yCWSSmV.jpg


Kabelboom moest tussen de twee poten van het subframe door omdat er anders geen ruimte is voor de benzinekraan, nu begrijp ik de rare knik in die bevestiging ook :)

O9GKozN.jpg


nu heft de hawk standard een elektrische brandstofpomp. Deze willen het nog wel eens begeven en daarom heb ik een vacuumpomp van een SV650 gekocht. Bij de vorige hawk had ik geen airbox maar dit keer was het wat lastiger een goede plek te vinden. Uiteindelijk met twee alu strips een plekje gevonden boven de achterste cylinder. Ik wil nog gaan kijken of ik een hitteschild kan maken boven de cilinderkop.

c708SzM.jpg


heb nog een twee nieuwe connectoren nodig voor het mooie maar verder past al het kabelspul erin en is het aangesloten.

Is inderdaad over nagedacht met dat benzinekraantje 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan