(de)montage schokbreker XJR 1300 tbv topcasedrager

tjaaaa

Rookie
18 jan 2003
20
0
rotterdam
Hi,

Heb zojuist een topcasedrager aangeschaft voor m'n XJR1300. Deze dient bevestigd te worden op het bevestigingspunt van de schokbreker. Die zit vast met een speciale sterschroef (met een pennetje).

khep twee vraagjes

1. Hoe kom ik aan zo'n speciale schroevendraaier?
2. Gaat dat los (en vast) schroeven zonder problemen of schiet bij het losschroeven m'n schokbreker 300 meter de lucht in en krijg ik 'm dan met geen mogelijkheid meer vast??

Help help, kwil zondag 25-7 vertrekken voor een tour du Europe maar moet dat voor die tijd wel nog effe fixen.

Gr.
Ronald
 
Die sleutel kun je bij een goede automatrialen zaak halen.

De schokbrekers kun je het beste per kant loshalen als ie op de middenbok staat. Dan gebeurt er niets vreemds.
 
Sla eerst even een stukje hout onder het achterwiel voordat je de bout uit de veren haalt. Hoef je naderhand het wiel niet op te tillen om alles weer vast te zetten

EgbertO
 
Maak je geen zorgen: op het frame zit een bus met schroefdraad gelast en hierop zit het oog van de schokbreker geschoven.

Je kan dus rustig beide bouten tegelijk er uitdraaien. 8-)

PS. en zet als je klaar bent een plaatje in het XJR-topic ;)
 
Thanx voor alle input

Was inderdaad geen enkel probleem door die bussies. Echter het verkrijgen van de juiste sleutel wel. 'Nee die hebben we niet want die verkopen we nooit'. Nee wat wil je als je 'm niet hebt!! :(

Topdrager onder de arm en naar Safe, waar ik m'n XRJ op de kop getikt heb. Zegge ... hebbe jullie toevallig.... 'natuurlijk, geen probleem'. 10 minuten later zat ie erop.

Zag er een beetje tegenop zo'n topdrager op m'n Naked Bike, maar moet zeggen valt alles mee!

Khep helaas geen digi-camera bij de hand voor een beeld, wellicht na m'n vanance.

France, Itali here I come!!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan