De motor die op water liep ..

Hauk

Rookie
6 mei 2005
16
0
/dev/home/
Zojuist hebben wij een discussie gehad over een verhaal wat ik al vaker via diverse kanalen heb gehoord.
In het verleden heb ik ook wel eens naar meer info gezocht, maar ik kon er maar weinig over terug vinden.
Vooral oudere mensen lijken het zich wel te herinderen, maar toch kan ik geen serieuze aanknopingspunten vinden.

Het gaat om een man (hier in nederland !) die zijn motor op water liet lopen.

Volgens mij ging het niet om waterstof o.i.d., maar dat weet ik dus niet.
Er zal veel onzin door de jaren heen zijn beweerd, zoals ook deze link www.broodjeaap.nl/shell.html al doet vermoeden.

Toch is dit niet het broodje aap waarover in bovenstaande link wordt gesproken, want deze man zou voor de oorlog en hier in nederland zijn motorfiets al op water hebben laten rijden.

Zijn er misschien MF'ers die hier meer over weten of over kunnen vertellen ?
Het moet nu maar eens worden opgehelderd ! ;)
 
ik kom eigenlijk niet veel verderdan het verhaal van een man die zijn motor in het water liet lopen.

best rot die wakken in het ijs.
 
A: was geen nederlander maar een fransoos
B: was een auto en geen motor
C: was in de jaren 60
D: man is toendertijd dood gevonden en formule nooit meer
 
Ik ken alleen een oud verhaal over een man die op water liep. Was ook geen Nederlander... O-)

Maar het lijkt mij toch ook meer een broodje aap, dan realiteit.
 
A: was geen nederlander maar een fransoos
B: was een auto en geen motor
C: was in de jaren 60
D: man is toendertijd dood gevonden en formule nooit meer
Voorzover ik me kan herinneren liep hij op een mengsel van water met alcohol.
 
volgens mij was het wel een nederlander :W
het was een laaggeschoolde hobbyist die de meest fantastische uitvindingen deed.
hij heeft geloof ik ook nog wel werkende dingen bedacht maar het merendeel waren slechts luchtballonetjes.
waar zijn geheime brandstofrecept gebleven is zal waarschijnlijk altijd een mysterie blijven.
een jaar of 5 terug is zijn (klein)zoon er nog mee in de publiciteit geweest.
toen werd er ook gewezen op de verdachte omstandigheden waaronder deze man overleden zou zijn.

zoals je leest: ik heb ook alleen vage herinneringen
 
Ha ha, weer enkele hilarische reacties _O-

Het was dus geen nederlander, het was in de jaren 60 en niet voor de oorlog, het betrof een auto en geen motor.
Toch blijft het wel een apart verhaal ...

volgens mij was het wel een nederlander
het was een laaggeschoolde hobbyist die de meest fantastische uitvindingen deed.
[...]
een jaar of 5 terug is zijn (klein)zoon er nog mee in de publiciteit geweest.
toen werd er ook gewezen op de verdachte omstandigheden waaronder deze man overleden zou zijn.

zoals je leest: ik heb ook alleen vage herinneringen
Volgens mij bedoel jij Jan Sloot.
De man die een revolutionaire uitvinding zou hebben gedaan waardoor eenklaps alle digitale dataopslag en verwerking achterhaald zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
:Y _O-

Mark-TT HET ijskonijn :+
foto gevonden :+
full


en nu weer terug on-topic :+
 
effe gezocht

---------------------------------------------------------------------
DVD van 15 min. met info over de Auto op water
én de Auto op lucht!

Voor 2 euro van Groningen naar Maastricht? Het bestaat echt. De auto die op lucht rijdt. Schoner kan niet, goedkoper kan ook niet.

Tank je auto vol met 300 bar gecomprimeerde lucht en rijdt de wereld rond. Onderweg even opladen en de ingebouwde compressor de tijd te geven om zichzelf vol te zuigen met de goedkoopste brandstof op aarde, lucht!

Maar het kan nog gekker, een auto op water! Deze bestond 30 jaar geleden al. Wij hebben hier unieke beelden van opgezocht. Waarom is deze auto nooit in productie genomen?

Waarom rijden we nu allemaal niet op lucht en water? Technisch gezien is het al mogelijk. Wie houdt deze ontwikkeling tegen? Help mee de informatie te verspreiden zodat de oliecharchen en autofabrikanten het niet meer in de doofpot kunnen stoppen!

----------------------------------------------------------------------

Chambrin uit Rouen een auto op water uitvond en liet zien aan de pers,

dus naam is ook bekend
---------------------------------------------------------------------------

oja klik HIER maar is
 
Ik ken alleen een oud verhaal over een man die op water liep. Was ook geen Nederlander... O-)

Dat ben ik wel :(


leuk, in detail alles noteren hoe ik o.a ze te vreten gaf, geschopt, geslagen,
dagen aan dat kruis hing, bloedde voor hun zonden
maar goed opschrijven waar ik vandaan kwam is teveel gevraagd

Leedvermaak zeg ik je,.. puur leedvermaak
 
effe gezocht

---------------------------------------------------------------------
DVD van 15 min. met info over de Auto op water
én de Auto op lucht!

Voor 2 euro van Groningen naar Maastricht? Het bestaat echt. De auto die op lucht rijdt. Schoner kan niet, goedkoper kan ook niet.

Tank je auto vol met 300 bar gecomprimeerde lucht en rijdt de wereld rond. Onderweg even opladen en de ingebouwde compressor de tijd te geven om zichzelf vol te zuigen met de goedkoopste brandstof op aarde, lucht!

Maar het kan nog gekker, een auto op water! Deze bestond 30 jaar geleden al. Wij hebben hier unieke beelden van opgezocht. Waarom is deze auto nooit in productie genomen?

Waarom rijden we nu allemaal niet op lucht en water? Technisch gezien is het al mogelijk. Wie houdt deze ontwikkeling tegen? Help mee de informatie te verspreiden zodat de oliecharchen en autofabrikanten het niet meer in de doofpot kunnen stoppen!

----------------------------------------------------------------------

Chambrin uit Rouen een auto op water uitvond en liet zien aan de pers,

dus naam is ook bekend
---------------------------------------------------------------------------

oja klik HIER maar is

Heheh, ik heb weer even gelachen. _O- Steen goed.
 
Deze ?

istockphoto_229335_motorbike_in_water.jpg


Ik loop trouwens ook op water. Met een beetje hop, gist en gerstemout. En ik ga hard man ! Maar ik kan ook bezuipen. Da's als je er teveel in gooit.
 
Laatst bewerkt:
Water ? daar komt genoeg van door de Waal hier :+

Alcohol niet, want dan liet ik mn voertuigen er op lopen ;)
 
Sta overal voor open en nooit te oud om tot nieuwe inzichten te komen..dus kom maar op met de links
 
Terug
Bovenaan Onderaan