De motor-forum app!

Heb ik 1 euro over voor de MF-app?

  • Ja, natuurlijk

    Stemmen: 312 55,8%
  • Ja, maar dan wil ik wel een gratis MF-sticker

    Stemmen: 144 25,8%
  • Nee, ik moet alle dubbeltjes omdraaien

    Stemmen: 52 9,3%
  • Nee, dat is bijna 2,20 gulden en dat vind ik te schunnig

    Stemmen: 51 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    559
helemaal eens hoor, ik begrijp dat het gratis is, en voor niets gaat de zon op maar wordt er niet zonder meer aan een mobiele site ontwikkeld :). Dus verder hoor je mij niet klagen verder. Ben allang blij met de individuen die iets werkbaars in elkaar hebben gedraaid, want dat kan ik zelf dan weer niet :)
 
Ik hoop dat ze in de nieuwe forumsoftware van MF een gelijksoortig iets gaan toepassen als dat wat ze nu bij T.Net gedaan hebben.

Responsive Design is eigenlijk gewoon het beste van twee werelden waarbij je als ontwikkelaar maar één platform hoeft te onderhouden en dus niet pér type device/OS een andere "app" hoeft te bouwen en daarna ook nog te onderhouden.
 
Laatst bewerkt:
De app werkt bij mij prima, m.u.v. het inloggen en berichten versturen. Gebruik het alleen in de auto om tijdens het rijden motorforum te lezen, dus inloggen is voor mij niet nodig.

Maarrrre, waar is Suzuki. Hij heeft idd deze app gebouwd en volgens mij was er ook iemand anders die een app aan het bouwen was?
 
De app werkt bij mij prima, m.u.v. het inloggen en berichten versturen. Gebruik het alleen in de auto om tijdens het rijden motorforum te lezen, dus inloggen is voor mij niet nodig.

Maarrrre, waar is Suzuki. Hij heeft idd deze app gebouwd en volgens mij was er ook iemand anders die een app aan het bouwen was?

Aha.... Uwes reed vandaag over de A9 én de vluchtstrook van die weg? :o



Plaatje is "clickable' voor de achtergrondinfo.
 
Laatst bewerkt:
De app werkt bij mij prima, m.u.v. het inloggen en berichten versturen. Gebruik het alleen in de auto om tijdens het rijden motorforum te lezen, dus inloggen is voor mij niet nodig.

Maarrrre, waar is Suzuki. Hij heeft idd deze app gebouwd en volgens mij was er ook iemand anders die een app aan het bouwen was?

Dit moet een grap zijn.
 
De servers die draaien kosten ook geld hé.

De servers voor MF hoeven niet eens zoveel te kosten, al weet ik niet hoe MF momenteel gehosted wordt (housing/hosting/VPS????).

In principe is het vrij simpele forumsoftware a'la PHP-BB (in dit geval REACT) waar je een webserver voor inricht met een SQL database er achter. Uiteraard zet je er een soort van Back-Up mechanisme achter zodat je ingeval van calamiteiten een disaster recovery kunt uitvoeren.

Échter: Er zitten achter MF ook échte mensen die er voor zorgen dat ik dit hier kan posten én iedereen dit weer kan (blijven) lezen. Die mensen hebben ook een normaal leven én een baan bij een werkgever of als ZZP' er .... En doen dit stukje MF er als vrijetijd besteding bij (naast dat ze ook meerdere zaken beheren onder de naam "motormedia" welke wél geld op leveren).

Bananenman en DudedRuud kunnen hier waarschijnlijk een véél beter antwoord op geven maar dat wat je zegt: MF draait niet voor/om niks.
 
Laatst bewerkt:
..Gebruik het alleen in de auto om tijdens het rijden motorforum te lezen.
Ik ben niet gelovig, maar oh wat zal ik vanavond bidden dat jij je te pletter knalt met je koekblik, vóór je onschuldigen van de weg maait.

Maar niet tegen een boom, want die leeft...
 
Dit moet een grap zijn.

Nee, waarom. Moet wel zeggen dat het soms niet echt goed lukt. Als ik bijvoorbeeld in mijn linkerhand een milkshake vasthoud en in de ander een hamburger, dan moet ik het toestel op de bijrijdersstoel leggen om het te kunnen lezen. Scrollen is dan wel erg lastig. Tenzij ik de cruisecontrol aan heb staan, dan lukt het wel om dit met mijn rechterteen te doen.
 
Nee, waarom. Moet wel zeggen dat het soms niet echt goed lukt. Als ik bijvoorbeeld in mijn linkerhand een milkshake vasthoud en in de ander een hamburger, dan moet ik het toestel op de bijrijdersstoel leggen om het te kunnen lezen. Scrollen is dan wel erg lastig. Tenzij ik de cruisecontrol aan heb staan, dan lukt het wel om dit met mijn rechterteen te doen.

Lang leve de cruise control :+
 
De app werkt bij mij prima, m.u.v. het inloggen en berichten versturen. Gebruik het alleen in de auto om tijdens het rijden motorforum te lezen, dus inloggen is voor mij niet nodig.

Maarrrre, waar is Suzuki. Hij heeft idd deze app gebouwd en volgens mij was er ook iemand anders die een app aan het bouwen was?

sukkel; en jij rijdt zelf motor ?
 
als ik hier zo terug lees vooral problemen bij de iphone; waarom deze app publiekelijk gemaakt voor de iphone als ie daarop niet werkt ?

wat ik verder zo teruglees wordt er ook niet veel actie op ondernomen door degene die het heeft opgezet (suzuky ?); zie in ieder geval geen respons op de vragen

ach ja, blijf goedbedoeld vrijwilligerswerk; via mobiel internet is de site goed te doen met de iphone
 
als ik hier zo terug lees vooral problemen bij de iphone; waarom deze app publiekelijk gemaakt voor de iphone als ie daarop niet werkt ?..

Als je goed hebt teruggelezen, heb je kunnen lezen dat de iPhone app (op een paar functies na) prima heeft gewerkt.
Er is zonder verdere ondersteuning van M-F aan gewerkt en blijkbaar zijn de werkzaamheden (op dit moment) helaas gestaakt. Mogelijk is een licentie van de gebruikte software verlopen.

Met een beetje geluk wordt het project alsnog opgepakt of gaat M-F zelf (tijd) investeren.
 
Op het werk zijn we druk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe omgeving om cross platform Apps mee te ontwikkelen. Het moment om een Proof of Concept op te zetten, het resultaat wordt openbaar dus een ieder kan straks de broncode downloaden. Het geheel is opgebouwd uit Open Source oplossingen. Alleen eventuele onderliggende in huis ontwikkelde libraries blijven bedrijfsgeheim. ;)

Mogelijkheden
- Browsen van het forum
- Push notificaties bij nieuwe berichten
- Live posts, waarmee refreshen verledentijd is
- Native App voor Android, IOS, WP8 en daarnaast beschikbaar in de browser (Write once run anywhere)

Ontwikkel fasen
- Serverside forum crawler welke berichten indexeerd
- Push notificatie wanneer een nieuwe post wordt geplaats
- Live posts, via een persistent connectie
- App UI

Gebruikte technieken/frameworks
- Cordova
- Intel App Framework (JQMobi)
- Intel App Framework MVC
- Client side templates (doT/Mustache)
- PHP
- MySQL
- WebSockets (Ratchet)

Tijdspan
Hoe slechter het weer hoe eerder het klaar is. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tot op heden twee prototypes van de forum crawler gemaakt. Ik ben er nog niet helemaal uit welke definitief wordt uitgewerkt. Het indexeren duurt zo tussen de 5 en 10 seconden. Alle nieuwe posts worden dan in een eigen DB gezet. (DB Api moet nog worden gemaakt) Het idee is om max 50 posts per topic te cachen.
Reactietijd van de server zal bij het openen van een topic uitkomen op ongeveer 0.05 seconden. (Ervaring werk) Daar gaat nog wel wat transporttijd bij opkomen. Maar aangezien er geen markup over de lijn gaat blijft data verbruik tot een minimum beperkt.

Over de live posts heb ik ook al nagedacht. In de database zal worden vastgehouden welk topic de gebruiker open heeft. Wanneer de crawler een wijziging in een topic registreert dan krijgt een ieder die dat topic open heeft staan de nieuwe post toegestuurd. (Multicast) Dat gaat zorgen voor minder belasting van de server en minder dataverbruik bij de gebruiker. Je hoeft immers niet meer te verversen.
Voor de zenuwpezen zal pull to refresh ook worden ingebouwd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig.
Heb je ook een oplossing voor de afbeeldingen die op de MF server staan want in de huidige app komen die niet mee.
 
Nog niet naar gekeken maar via een proxy zou het geen probleem mogen zijn. De server laadt dan de afbeeldingen en geeft deze weer door aan de App. MF denkt dan dat de server een normale gebruiker is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan