Hallo,
sinds kort ben ik begonnen met het sleutellen aan een GPZ500(ex500) uit 1987 .
Deze bike heb ik via het forum gekocht , en bij de koop liep de motor al niet echt lekker (best wel beroerd )maar de prijs was wel goed . Volgens de verkoper zou het liggen aan de bougie, bougie kabel of de bobine.
bougies vervangen > Geen ander resultaat
Bougie doppen schoongemaakt > Geen ander resultaat
Linker bougie kabel los en de motor start direct en loopt redelijk
Rechter bougie kabel los en de motor start slecht en loopt ZEEEEER beroerd.
Mijn conclusie is dat het probleem zicht voordoet in de linker helft.
Mijn vraag is dus, Wat zou dit kunnen zijn. Bobine defect/niet goed ??
De bobine is toch dat ronde potje waaraan je bougie kabel vast zit
mocht dat het geval zijn, zijn bobines universeel of moet links links en rechts rechts.
ps ben in het bezit van 2 linkerhanden en veel wilskracht oja en een ongeduldige vriendin die nu endelijk wel eens wil gaan rijden met haar GPZtje
dus advies en tips zijn zeer welkom
sinds kort ben ik begonnen met het sleutellen aan een GPZ500(ex500) uit 1987 .
Deze bike heb ik via het forum gekocht , en bij de koop liep de motor al niet echt lekker (best wel beroerd )maar de prijs was wel goed . Volgens de verkoper zou het liggen aan de bougie, bougie kabel of de bobine.
bougies vervangen > Geen ander resultaat
Bougie doppen schoongemaakt > Geen ander resultaat
Linker bougie kabel los en de motor start direct en loopt redelijk
Rechter bougie kabel los en de motor start slecht en loopt ZEEEEER beroerd.
Mijn conclusie is dat het probleem zicht voordoet in de linker helft.
Mijn vraag is dus, Wat zou dit kunnen zijn. Bobine defect/niet goed ??
De bobine is toch dat ronde potje waaraan je bougie kabel vast zit
mocht dat het geval zijn, zijn bobines universeel of moet links links en rechts rechts.
ps ben in het bezit van 2 linkerhanden en veel wilskracht oja en een ongeduldige vriendin die nu endelijk wel eens wil gaan rijden met haar GPZtje
dus advies en tips zijn zeer welkom