De motorhelm van de toekomst?

Me2, denk dat je flink op Facebook en twitter moet spammen om in aanmerking te komen.
 
Me2, denk dat je flink op Facebook en twitter moet spammen om in aanmerking te komen.

Klopt.

En het stomme is .. ik heb een iphone en mijn vrouw een Windows Phone; ik heb geen flauw benul of dit überhaupt met de - android - skully gaat werken :o :+
 
dag oma...

Skully is lang en breed failliet.

maar nu vraag ik me af: Waar zijn alle andere smart-helmet initiatieven gebleven ?

Hooert iemand nog wel eens van slimme helmen ?

was er bv op "de beurs" niet een of andere slimme helm ?
 
was er bv op "de beurs" niet een of andere slimme helm ?

Nee.

Denk dat men inzag dat er (nog) geen markt is voor een helm met allerlei afleidende technologische snufjes. De meeste mensen hebben al moeite met het vinden van het knopje voor het zonnevizier of de ventilatieschuifjes tijdens het rijden, laat staan het bedienen van een holografische interface of iets dergelijks.
Bovendien is de trend binnen het motorrijden momenteel 'back to basic/retro' met zo min mogelijk irritante electronica/automatisering. daar past zo'n helm niet zo goed bij.
 
Laatst bewerkt:
dag oma...

Skully is lang en breed failliet.

maar nu vraag ik me af: Waar zijn alle andere smart-helmet initiatieven gebleven ?

Hooert iemand nog wel eens van slimme helmen ?

was er bv op "de beurs" niet een of andere slimme helm ?
Niks gezien. Een helm met ingebouwde camera lijkt me wel wat.
 
Hier op inhakend, kom net terug van Eicma. En wie kom ik daar tegen.... de foto spreekt voor zich.

Heb er even een praatje gemaakt en ik ben eigenlijk aangenaam verrast. Nou heb ik zelf een gruwelijke hekel aan meuk op, in of aan m'n helm, maar dit ziet er best netjes uit. De meeste elektronica zit in 't vleugeltje achterop en de schaal is dus intact gehouden, dus voor de veiligheid is 't al oké. Daarnaast ziet het er nog best chique uit ook. En inmiddels is alles natuurlijk geïntegreerd: de camera, maar ook navigatie, communicatie, muziek en wat je maar kunt verzinnen. Zichtbaar in de Heads up display en voice activated. Gecombineerd met een app natuulijk. En het beeld is instelbaar om te compenseren voor supersports, choppers of wat er tussenin zit.

De Amerikaan die er stond was natuurlijk honderd procent enthousiast, maar het valt me gewoon niet tegen. Ze zijn nu bezig met EC keuring en willen dan ook Europa veroveren. En een prijs heb ik totaal niks over gehoord.
 

Bijlagen

  • IMG_20181107_103541.jpg
    IMG_20181107_103541.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan