De motormarkt, hoe staat ie ervoor?

Mag ik even een teiltje. :r
Een beetje meer respect voor hardwerkende mensen, die modaal of minder verdienen, mag er wel af vind ik.

Niet iedereen is of was in de gelegenheid om door te leren.
Neem me pa, absoluut niet dom, echte vakman en nu net met pensioen. Denk je dat hij vroeger de mogelijkheid heeft gehad om door te leren? Hij zou het kwa hersenen gekunt hebben.

Veel mensen vergeten nogal eens dat ons land groot gemaakt is en nog steeds gedragen wordt door (hand-)werklieden die vaak al vanaf hun 16e aan het werk waren.
(me pa ging met 45 dienstjaren met de vut, doe hem dat maar eens na)

Echt jullie maken er zelf van dat ik geen respect heb voor de hard werkende lager opgeleiden. Ik heb daar zeker wel respect voor.
Waar ik geen respect voor heb en waar ik me ook lekker druk over kan maken zijn de mensen die andere geen cent gunnen. Van die linkse rakkers die alleen maar meer nivellering willen waar uiteindelijk de economie juist aan kapot gaat.
Als je goed wilt verdienen dan zul je daar zelf voor moeten zorgen.
En natuurlijk zijn er mensen die gewoon pech hebben. Maar met veel ambitie en een goed stel hersens kan zo ongeveer iedereen vrij aangenaam verdienen.

Een timmerman of loodgieter kan met een beetje slim een bedrijfje opzetten ook bakken met geld binnen halen (ja ik ken er een paar). Maar goed vooral lekker calimero gedrag blijven vertonen want tja iedereen die goed verdient is een eikel die gewoon geluk heeft. Nee mensen die dik verdienen werken niet hard hoor.


O ja sorry trouwens voor mijn taalfouten maar voor op een forum heb ik totaal geen zin om daarop te gaan letten }) .
 
Ik denk meer dat de reden dat motoren lang te koop staan is omdat veel mensen er teveel voor willen hebben. En natuurlijk willen wij als echte NLers altijd de bodemprijs ervoor betalen 8-) .

Onzin...heb je de prijzen in Nederland al eens vergeleken met die in andere delen van Europa?

Dus die laatste opmerking...ik denk dat dat eerder bewust consumentengedrag is dan gierigheid.
 
Ondanks het feit dat Balkenende vindt dat het ons allemaal uitstekend gaat, wordt de vrije ruimte in de portemonnee van de meeste mensen steeds kleiner.
Dat is ongetwijfeld 1 belangrijke reden waarom het koperspubliek niet zo gretig is, als het om relatief grote bedragen gaat.
Tevens kan het een reden zijn waarom verkopers echt het maximum voor hun spullen willen hebben en daarom niet op elk bod in gaan.
De vrije ruimte in mijn portemonnaie wordt steeds groter, omdat er steeds minder in die potemonnaie zit...

Ow... zo bedoelde je het ook ;) :+
 
Maar alleen mensen die stilstaan in hun carriere gaan erop achteruit. Als je een beetje promotie maakt en doorstroomt in je werk dan ga je er zeker niet op achteruit.

Wat een onzin. Niet iedereen kan meteen naar de universiteit, anderen moeten met mbo beginnen. En buiten dat, moet je in een bedrijf werken waar je kansen krijgt, weten wat je wilt, maar ook moeten er bepaalde dingen meezitten.

Hoe goed je ook kan leren, welke kansen je ook krijgt, als het op andere vlakken even wat anders gaat dan gepland, kan dat ook zeker meespelen.



En om ook nog maar even ontopic te gaan:
Er staat genoeg motoren te koop, dus als het ergens beter/goedkoper kan...
 
Laatst bewerkt:
Echt jullie maken er zelf van dat ik geen respect heb voor de hard werkende lager opgeleiden. Ik heb daar zeker wel respect voor.
Waar ik geen respect voor heb en waar ik me ook lekker druk over kan maken zijn de mensen die andere geen cent gunnen. Van die linkse rakkers die alleen maar meer nivellering willen waar uiteindelijk de economie juist aan kapot gaat.
Als je goed wilt verdienen dan zul je daar zelf voor moeten zorgen.
En natuurlijk zijn er mensen die gewoon pech hebben. Maar met veel ambitie en een goed stel hersens kan zo ongeveer iedereen vrij aangenaam verdienen.

Een timmerman of loodgieter kan met een beetje slim een bedrijfje opzetten ook bakken met geld binnen halen (ja ik ken er een paar). Maar goed vooral lekker calimero gedrag blijven vertonen want tja iedereen die goed verdient is een eikel die gewoon geluk heeft. Nee mensen die dik verdienen werken niet hard hoor.


O ja sorry trouwens voor mijn taalfouten maar voor op een forum heb ik totaal geen zin om daarop te gaan letten }) .


ah, dus elke loodgieter en timmerman moet maar zijn eigen bedrijfje oprichten :')
hoe denk je dat nederland eruit ziet als iedereen voor zichzelf begint....
dus dat er 10 miljoen bedrijfjes zijn ....

niet iedereen die goed verdient is een eikel al ben jij wellicht de uitzondering op die regel.

je doet alsof mensen altijd de keus hebben of het vermogen om iets zelf te beginnen.
een timmerman kan nog zo goed in zijn vak zijn maar als die geen communicatievaardigheden heeft of verstand heeft van bedrijfsleven dan zal die met zijn eigen bedrijfje nooit echt slagen.
als die echter voor een baas werkt die wel uitmuntend kan organiseren dan behoort die ook redelijk te verdienen.
nu worden die mensen uitgekleed door dezelfde overheid die jouw je centjes afhandig maakt, alleen heb jij een grotere buffer.

bepaalde eigenschappen moet je aangeboren hebben om hogerop te komen, IQ is daar een van. maar onderschat ook niet het vermogen om respect voor anderen te hebben.
met je goede opleiding moet je toch iets van management psychologie hebben gehad.
kijk die boeken nog eens een keertje in, zonde dat je zoveel geld hebt uitgegeven voor je opleiding en er zo weinig van snapt ....
 
ik ben trouwens niet links politiek georienteerd maar een complete groep mensen met een bepaald vak of opleiding uitmaken voor losers die hun financiele benarde positie aan zichzelf te danken hebben gaat me ook te ver.
 
Leuk dat sommige mensen hier zo verschrikkelijk SP/PvdA stijl reageren.
Sorry dat ik heb opgelet op school en dat ik met mijn 26ste al 2 keer modaal verdien. En inderdaad ik ga er elk jaar een paar honderd euro netto op vooruit.
Het spijt me echt jongens, ik wou het ook niet. Het spijt me heel erg dat ik ZELF hiervoor kei hard heb gewerkt voor elke cent en dat ik voor mijn opleiding nog geen euro van mijn ouders heb gebruikt.

Maar goed, ik ben van mening dat je zaait wat je oogst. Ik ken zat mensen die met handigheid en zonder hoge opleiding ontiegelijk veel verdienen en super goede banen hebben. Dus inplaats van zeiken moet je misschien een beetje kritischer naar jezelf kijken inplaats van lekker mensen afzeiken die het wel voor elkaar hebben.

Zo dat is er ook weer even uit. Ik ben nou eenmaal zwaar allergisch voor mensen die zo graag zielig doen :r.

mm ik vind zowel SP als PVDA eigenlijk helmaal niks.
voor de rest kom je voorm iemand die zichzelf zo slim vind toch vrij dommig over.

Zo dat is er ook weer even uit. Ik ben nou eenmaal zwaar allergisch voor mensen die zo graag laten zien hoe verschrikkelijk geweldig ze wel niet zijn, en gaan lopen afgeven zonder een klein beetje na te denken over wat ze nou eigenlijk zeggen. :r


De vaste lasten stijgen nou eenmaal harder dan de salarissen in nederland, dus worden het besteedbaar inkomen lager.
daar hebben ze geloof ik een moeilijk woord voor.

zo nu weer lekker on topic
 
Ondanks, dat ik een zelfde carriere groei heb door mogen maken als JanKlaassen, schaam ik mij voor zijn uitspraken.... heel jammer... echt heel jammer.
 
hoezo "op mijn 26e AL 2x modaal"

Ik denk bij mezelf "jeetje......Slechts 2x modaal?"
Dan doe je toch iets niet helemaal goed knul!

Met een goede opleiding en flink wat inzet moet je minimaal tegen de ton bruto aanziten op je 26e. Inclusief lease-BMW oid.

Ergens een verkeerd carrière keuzetje gemaakt joh?




Ow. Bovenstaande is cynisch.
O-)
 
Echt jullie maken er zelf van dat ik geen respect heb voor de hard werkende lager opgeleiden. Ik heb daar zeker wel respect voor.
Waar ik geen respect voor heb en waar ik me ook lekker druk over kan maken zijn de mensen die andere geen cent gunnen. Van die linkse rakkers die alleen maar meer nivellering willen waar uiteindelijk de economie juist aan kapot gaat.
Als je goed wilt verdienen dan zul je daar zelf voor moeten zorgen.
En natuurlijk zijn er mensen die gewoon pech hebben. Maar met veel ambitie en een goed stel hersens kan zo ongeveer iedereen vrij aangenaam verdienen.

Een timmerman of loodgieter kan met een beetje slim een bedrijfje opzetten ook bakken met geld binnen halen (ja ik ken er een paar). Maar goed vooral lekker calimero gedrag blijven vertonen want tja iedereen die goed verdient is een eikel die gewoon geluk heeft. Nee mensen die dik verdienen werken niet hard hoor.


O ja sorry trouwens voor mijn taalfouten maar voor op een forum heb ik totaal geen zin om daarop te gaan letten }) .

Het is heel goed dat menesn die hard werken en gedreven zijn meer verdienen dan een ander, op welk niveau dat ook mag zijn. Maar naast hard werken en veel geld verdienen zijn er ook andere dingen die mee tellen. Met de verhoging van de lasten zie je dat mensen niet meer de mogelijkheid krijgen om de keuze te maken en lijkt het steeds meer alsof er alleen nog maar hard/ harder gewerkt moet worden en er geen plaats meer is voor niet werk gerelateerde zaken.

Carriere maken en je 200% geven moet een keuze zijn en niet een verplichting..

dat zijn mijn 2 eurocentjes aan gedachten.

On topic:
Volgens mij is de markt zeker voor nieuw wel goed, mede door een groep mensen die vreemd vermogen aantrekt om zijn fiets te betalen..

2e hands is naar mijn idee nog behoorlijk hoge prijzen voor ouder materiaal. Mensen die na 2 jaar hun motor ongeveer voor de nieuwprijs op marktplaats zetten.
 
Het is heel goed dat menesn die hard werken en gedreven zijn meer verdienen dan een ander, op welk niveau dat ook mag zijn. Maar naast hard werken en veel geld verdienen zijn er ook andere dingen die mee tellen. Met de verhoging van de lasten zie je dat mensen niet meer de mogelijkheid krijgen om de keuze te maken en lijkt het steeds meer alsof er alleen nog maar hard/ harder gewerkt moet worden en er geen plaats meer is voor niet werk gerelateerde zaken.

Carriere maken en je 200% geven moet een keuze zijn en niet een verplichting..

dat zijn mijn 2 eurocentjes aan gedachten.

Tuurlijk is dat een keuze. En wil je dat niet dan doe je dat niet dat is helemaal je eigen vrijheid. Sowieso is geld handig maar zijn er veel dingen in het leven die veel belangrijk zijn.

Om even wat recht te zetten (heel veel mensen hier verbinden meteen woorden aan mijn verhaal die er helemaal niet staan) ik heb totaal niks tegen arbeiders. Die heb je idd kei hard nodig. Mijn reactie (zoals er al meerdere malen staat maar wat sommige niet willen lezen) is bedoeld op mensen die altijd maar lopen zeiken dat ze zo weinig hebben en dat ze zo zielig zijn.

En o ja ik heb ook een behoorlijke tijd in een erg arm land doorgebracht om daar die mensen te helpen iets op te bouwen en een leven te hebben. Misschien dat, dat het wat meer duidelijk maakt waarom ik een hekel heb aan mensen die in een land als NL zichzelf arm durven te noemen.

Maar goed dit was mijn laatste offtopic reactie in dit topic. Mensen die het niet met me eens zijn, dat is je goed recht en even goede vrienden hoor.
 
Het is heel goed dat menesn die hard werken en gedreven zijn meer verdienen dan een ander, op welk niveau dat ook mag zijn. Maar naast hard werken en veel geld verdienen zijn er ook andere dingen die mee tellen. Met de verhoging van de lasten zie je dat mensen niet meer de mogelijkheid krijgen om de keuze te maken en lijkt het steeds meer alsof er alleen nog maar hard/ harder gewerkt moet worden en er geen plaats meer is voor niet werk gerelateerde zaken.

Carriere maken en je 200% geven moet een keuze zijn en niet een verplichting..

dat zijn mijn 2 eurocentjes aan gedachten.

On topic:
Volgens mij is de markt zeker voor nieuw wel goed, mede door een groep mensen die vreemd vermogen aantrekt om zijn fiets te betalen..

2e hands is naar mijn idee nog behoorlijk hoge prijzen voor ouder materiaal. Mensen die na 2 jaar hun motor ongeveer voor de nieuwprijs op marktplaats zetten.
Sommige mensen lenen voor hun nieuwe fiets bij een bank, maar dan rij ik liever 2dehands. ;)
 
Als ik bijv op marktplaats rondkijk valt me het grote aanbod van gebruikte motoren op.
Je vindt binnen enkele seconden zomaar 150 tweedehands R 1's om maar eens een type
te noemen.
Je krijgt er bij inruil veel minder voor dan een jaar of 5 geleden en daarom worden er minder ingeruild, er moet gewoon te veel geld bij.
Omdat de inruil meestal niet nodig is ( je inruilmotor verkeerd in perfecte staat maar je wilt weer eens wat anders) hak je de knoop niet door.
Je wilt wel wat anders maar gaat geen 6000 euro laten vallen op je fiets die nog maar 15000km gelopen heeft nietwaar?
Dus biedt je hem te koop aan op marktplaats, voor een prijs die hoger ligt dan de inruilprijs die je geboden werd bij de motorzaak ( En die dus veel te hoog is )
En zie, je motor wordt van ze-nooit-niet verkocht omdat je vraagprijs gewoon te hoog is.
Maar je weet natuurlijk nooit of er een gek komt opdagen.
Zo werkt het een beetje denk ik.
Veel motoren worden verkocht na een schadegeval, want dan valt er meestal wel te handelen.
Net als na diefstal van een motor, want dan is er natuurlijk geen inruilprobleem meer terwijl de verzekering meestal meer uitbetaald dan je terug gekregen zou hebben bij een eventuele inruil.
 
Laatst bewerkt:
10% van weinig is nog steeds weinig. En motorscooters zijn ook motoren.

Het lijntje loopt anders nog steeds aardig omhoog:

image002.gif


http://www.swov.nl/nl/research/kennisbank/inhoud/20_vervoerwijze/2_snel/voertuigpark.htm
 
@kloyo,

Je krijgt inderdaad geen drol meer voor een tweedehands fiets. Ik kocht een 2 jaar oude GS500 voor 1/3 van de nieuwprijs, met 12000 op de teller, dealeronderhouden :z .
Aan de andere kant, mijn Savage is onverkoopbaar ondanks allerlei slijtagedelen die recent vervangen zijn. Nieuwe uitlaat, goede banden, nieuwe aandrijfsnaar, nokkenasketting vervangen maar op een vraagprijs van €1000,- wil men niet eens reageren.
Dus rij ik er zelf af en toe een rondje op, de klassiekerverzekering kost mij vrijwel niets. Bovendien, op deze manier heb ik een reservefietsje.
 
@kloyo. haarscherpe analyse die vlgs mij helemaal op gaat. Ik vind de motoren op marktplaats in het algemeen veel te duur.

@janklaassen. je begin opmerking was juist. Mensen die niet vooruit gaan in hun carriere gaan er inderdaad op achteruit.(let wel, relatief en alleen financieel gezien, sociaal gezien gaan ze misschien wel vooruit who knows) die knipoog hebben we wellicht iets anders opgevat dan bedoeld.

Dat je daarna het opletten op school verbindt met het 2x modaal verdienen is erg kort door de bocht. Er zijn zat mensen die niet opgelet hebben op school en meer verdienen dan jij. Dan ook melden dat je die verhoging van honderden euro's per jaar niet gewild hebt klinkt niet geloofwaardig. Je kunt het ook aan MF doneren als je het niet wilt.

Een verhoging van honderden euro's per jaar bij 2x modaal is trouwens een uitermate beschamende vertoning voor iemand die "carriere" maakt. Dat is zo'n beetje de standaard verhoging die je krijgt omdat je op de cao meelift.
 
Dan ook melden dat je die verhoging van honderden euro's per jaar niet gewild hebt klinkt niet geloofwaardig. Je kunt het ook aan MF doneren als je het niet wilt.

Een verhoging van honderden euro's per jaar bij 2x modaal is trouwens een uitermate beschamende vertoning voor iemand die "carriere" maakt. Dat is zo'n beetje de standaard verhoging die je krijgt omdat je op de cao meelift.

Dat was ook redelijk sarcastisch bedoeld eigenlijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan